Bekijk volle/desktop versie : Doden door aanrijding met trein



07-06-2006, 15:05
Doden door aanrijding met trein

Uitgegeven: 7 juni 2006 10:52
Laatst gewijzigd: 7 juni 2006 14:35
EDE - Twee inzittenden van een auto zijn woensdagochtend om het leven gekomen door een botsing met een trein in Ede. Volgens de politie gebeurde het ongeluk iets voor 10.00 uur. De oorzaak van het ongeval en de identiteit van de twee slachtoffers zijn nog niet bekend.


Foto: Dempsey de Koning l Mensen staan verbouwereerd te kijken bij de spoorwegovergang

De trein was een intercity die op weg was van Arnhem naar Utrecht. De politie vermoedt dat de bestuurder van de auto tussen de gesloten halve overwegbomen door is gereden, waarop de trein hem met 140 kilometer per uur in de flank aanreed. De beide inzittenden, een man en een vrouw, waren op slag dood.

De trein kon rond 12.00 uur zijn reis met de passagiers vervolgen en ongeveer een half uur later kwam ook het overige treinverkeer weer op gang.

http://www.nu.nl/news/748251/14/Doden_door_aanrijding_met_trein.html

Ik reed om een uur of 12:30 langs die spoorweg en zag allemaal politieauto's en ambulances en veel publiek. Ik vroeg een man met een oranje hesje wat er aan de hand is. Hij zei dat er een ongeluk is gebeurt en dat ik het vanavond wel zie.

Toen ik bij de turkse slager was hoorde ik dat er een Turkse man en zijn schoondochter daar zijn overleden. Hij was klant bij die Turkse slager. Volgens hem waren de slagbomen dicht toen de man de spoorweg overstak.

Het is triest.

07-06-2006, 15:36



Citaat door DutchBat:
Gemiddeld meer dan twee mensen per dag verliezen hun leven door een aanrijding met een trein. De meeste vrijwillig, sommige niet.
Een ongeluk is voor de machinist ook veel erger dan een zelfdoding.
Toch kun je je een beetje afvragen of mensen die willen blijven leven en toch proberen over te steken bij gesloten slagbomen niet dood willen.

07-06-2006, 15:57
Met alle respect, maar gaan we hier nu voor ieder verkeersongeval een topic openen?

Dan kunnen we wel bezig blijven.

Natuurlijk is het zeer droevig dat er op jaarbasis zo'n 1300 mensen omkomen in het verkeer. Maar het beginnen van topics hierover op marokko.nl heeft natuurlijk weinig zin.