Bekijk volle/desktop versie : Moslimmeisje dat rookt

Pagina's : [1] 2

karin_vloot
03-06-2003, 22:03

Asalamoe alaikoem wa rahmatullah wa barakatuhu,

ik wou graag jullie mening weten over het volgende:

Laatst zag ik een moslimmeisje dat aan het roken was. Ze droeg geen hijaab (gewoon strakke kleren enzo). Ze stak een sigaret op alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Wat vinden jullie hiervan? Moet je zo iemand aanspreken op zijn gedrag ?(niet dat ik ook maar dicht bij perfect zit ofzo, maar ik rook niet).
Ik vond het in ieder geval raar, en ik vond het verschrikkelijk voor haar ouders. Hoe kun je zoiets doen zonder aan je ouders te denken. En al helemaal zonder te denken aan de straffen die Allah (SWT) je kan geven.
Anyway, ik beoordeel niemand ofzo. ik wil gewoon weten hoe anderen hierover denken.

Alaikoem asalaam, Hafida

Nadiaavecclasse
03-06-2003, 22:18
selem 3liekoem wr wb
ten eerste ben ik het met je eens dat het niet 'normaal ' is maar je hebt het hier alleen over een moslim meisje waarom is het wel normaal als een moslim jongen rookt? omdat we dat gewend zijn???????? voorwaar dat Allah swt geen onderschijd maakt tussen geslachten en zeker niet op dit gebied. natuurlijk is het niet goed als een meisje rookt maar als een jongen rookt net zo min.
het is altijd onze plicht om onze broeders en zusters te helpen, dus je zou haar kunnen aanspreken maar mijn advies is wel om haar niet gelijk te beoordelen maar gewoon rustig met haar te praten........ moge Allah swt ons voor het kwade behoeden en onze zonden vergeven....amien ya Rabbi

ZwYgStErrr
03-06-2003, 23:23

Citaat:
Origineel gepost door Nadiaavecclasse
selem 3liekoem wr wb
ten eerste ben ik het met je eens dat het niet 'normaal ' is maar je hebt het hier alleen over een moslim meisje waarom is het wel normaal als een moslim jongen rookt? omdat we dat gewend zijn???????? voorwaar dat Allah swt geen onderschijd maakt tussen geslachten en zeker niet op dit gebied. natuurlijk is het niet goed als een meisje rookt maar als een jongen rookt net zo min.
het is altijd onze plicht om onze broeders en zusters te helpen, dus je zou haar kunnen aanspreken maar mijn advies is wel om haar niet gelijk te beoordelen maar gewoon rustig met haar te praten........ moge Allah swt ons voor het kwade behoeden en onze zonden vergeven....amien ya Rabbi
!

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=97685

ZwYgStErrr
04-06-2003, 00:12

Citaat:
Origineel gepost door Iznogoedh
Roken is inderdaad zeer slecht voor de gezondheid! Goed dat je dat inzag!

Hallo ZWYGSTER! Jij ook hier? Maar ja, je wilde na bijna 5000 berichten weg bij maroc.nl en hier kan je je hart ophalen, nietwaar?

Iznogoedh
.

Wie jij gebent?

ZwYgStErrr
04-06-2003, 00:17

Citaat:
Origineel gepost door Iznogoedh
Mijn avatar op maroc.nl zijn mijn naam!
Mij gespleten persoonlijkheid.
Ugh!

Iznogoedh
Ik weet wie je bedoelt. Kan alleen niet op je nick komen .

karin_vloot
04-06-2003, 16:34

Citaat:
selem 3liekoem wr wb
Natuurlijk heb je gelijk wat de jongens betreft . Het is een feit: roken is haram voor moslims, jongen meisje etc.

Maar toen ik dacht dat alleen jongens (niet alle jongens) zo ver heen waren, zie ik een meisje zorgeloos een sigaret opsteken. Wat mij betreft blijkt daaruit dat het alleen maar slechter gaat met onze broeders en zusters hier in nederland.

ZwYgStErrr
04-06-2003, 16:45

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Roken is een ongezonde en dure gewoonte maar heeft niets te maken met geloof. Maak je liever zorgen om de vele diefstallen.
In tegenstelling tot vele andere geloven, richt de Islam zich niet alleen op 'het spirituele' dus de aanbidding van God. De Islam heeft regels voor alles. Maatcshappelijke, sociale economische...Het is een gehele levenswijze. Er is tot in de detail overgeleverd hoe we moeten leven. Hoe we moeten eten, hoe we moeten praten, zelfs hoe we moeten lopen.

Tis niet aan jou iemand te vertellen waarover die zorgen zou moeten maken.

ZwYgStErrr
04-06-2003, 17:06

Citaat:
Dus de "islam" van jou si een "godsdienst" voor robotten? Hoezo achtrelijk? De ware Islam schrijnft alleen dat voor wat voorgeschreven moet worden.
De Islam is niet van mij alleen. Maar van de gehele mensheid. Iedereen kan toetreden. Wordt niet moeilijk over gedaan. 2 zinnetjes zeggen en je bent Moslim. Alhamdolilah .

De Islam is geen Godsdienst voor robotten, de Islam is een godsdienst voor de ware gelovigen. Het geloof voor mensen die de hemel willen betreden.

En je 2de zin snapte ik niet, hoezo achterlijk .

ZwYgStErrr
04-06-2003, 17:22

Citaat:
Islam behandelen als een godsdienst voor robotten (die zichzelf als ware gelovigen aanduiden) is achterlijk.
En je moet een ernstige hersenbeschadiging hebben voor je vrijwillig de zotteklap van de soennah slikt.
Geloven in de waarheid is niet achterlijk . Daarom zijn er meer dan 1 Miljard Moslims. En het aantal blijft stijgen. Daarom zijn de meest grootste intellectuelen en geleerden tot inzicht gekomen dat de Islam de Waarheid bevat en zich hebben bekeerd tot dat geloof dat jij als 'achterlijk' bestempelt. Ik zou een geloof dat als eerste met vrouwenrechten kwam, toen 'jullie' nog aan het vergaderen waren of de vrouw nou eigenlijk wel een menselijk wezen was of niet, nou niet bepaald achterlijk noemen.

Zotteklap? kielekiele hoor....

ZwYgStErrr
04-06-2003, 17:41

Citaat:
Ik heb het niet over de Islam, ik heb het over de soennah. een wanstaltelijk monster dat aan de mooei en zuivere Islam is vastgeplakt en verderf ademt.
is de koran niet genoeg?
Zonder de soenna/ahadieth zouden wij niet weten hoeveel wij moesten bidden noch hoe bijv. De ahadieth zijn de woorden van de Profeet. In de Koran staat dat je de woorden van de Profeet niet mag verwerpen. De woorden van de profeet = de soenna.

Zoveel dingen zouden we niet weten als we de soenna niet hadden.

En verder waren dit de laatste woorden die ik ana jou verspil. Ga niet in discussies met zotkleppen met zulke vooroordelen.

Moge Allah ook jou Het Pad wijzen.

Nadiaavecclasse
05-06-2003, 13:47

Citaat:
Origineel gepost door karin_vloot
Natuurlijk heb je gelijk wat de jongens betreft . Het is een feit: roken is haram voor moslims, jongen meisje etc.

Maar toen ik dacht dat alleen jongens (niet alle jongens) zo ver heen waren, zie ik een meisje zorgeloos een sigaret opsteken. Wat mij betreft blijkt daaruit dat het alleen maar slechter gaat met onze broeders en zusters hier in nederland.
selem 3liekoem
ewa ja dat snap ik ik vind het ook erg hoe het gaat met 'ons' we beginnen echt op die kafrs te lijken Rabbi tsmehlina maar zo lang er mensen als jou zijn die daar verandering in willen brengen zijn we insja Allah nog niet helemaal verloren ya Rabbi insjaAllah zullen wij ons ogen openen en ons terug trekken naar het waren geloof , naar de enige waaheid, ya Rabbi insja Allah
thallay frask sister!

Nadiaavecclasse
05-06-2003, 13:53

Citaat:
Roken is een ongezonde en dure gewoonte maar heeft niets te maken met geloof. Maak je liever zorgen om de vele diefstallen.
germen het is heel duidelijk wat halal en haram is in de islam: alles wat je zelf en /of je omgeving schade brengt is haram. dus als er niet (letterlijk) in de koran of soenah staat dat sigaretten haram zijn wil dat niet zeggen dat het ook niet haram is. het is duidelijk dat het de gezondheid schaadt en de gezondheid van anderen zijn dat niet genoeg tekenen? voor mij is het duidelijk en ik denk niet dat hier over te discuseren valt. Moge Allah swt mij vergeven als ik iets verkeerd heb gezegt en ons het rechte pad wijzen

karin_vloot
06-06-2003, 20:47

Citaat:
selem 3liekoem
ewa ja dat snap ik ik vind het ook erg hoe het gaat met 'ons' we beginnen echt op die kafrs te lijken Rabbi tsmehlina maar zo lang er mensen als jou zijn die daar verandering in willen brengen zijn we insja Allah nog niet helemaal verloren ya Rabbi insjaAllah zullen wij ons ogen openen en ons terug trekken naar het waren geloof , naar de enige waaheid, ya Rabbi insja Allah
thallay frask sister!
Jazakoe allahu ghairan zuster voor je liefdevolle woorden. Dank je wel.

Ik bedoel maar, het is echt niet zo dat ik alles goed doe (een heel groot gedeelte doe ik ook verkeerd en dat besef ik ook) maar zelfs ik heb dan toch echt mijn grenzen.
En germen asjeblieft........................................ ...........

karin_vloot
06-06-2003, 20:50
ik weet echt niet in welke islam jij gelooft. leg mij dat eens uit.
Ben je een moslim?
Leef je dan alleen maar volgens de koran ofzo?

Ik ben benieuwd

Nadiaavecclasse
07-06-2003, 15:09

Citaat:
Origineel gepost door karin_vloot
Jazakoe allahu ghairan zuster voor je liefdevolle woorden. Dank je wel.

Ik bedoel maar, het is echt niet zo dat ik alles goed doe (een heel groot gedeelte doe ik ook verkeerd en dat besef ik ook) maar zelfs ik heb dan toch echt mijn grenzen.
En germen asjeblieft........................................ ...........
ewa niemand is perfect behalve Allah swt je moest eens weten wat ik allemaal verkeerd doe zuster, sterker nog: ik weet het zelf niet eens! alleen Allah swt is in staat mijn zonden en mijn goede daden te onthouden maar insjaAllah zullen we beetje bij beetje de goede weg vinden als Allah swt wil zal het zeker gebeuren dus bidden richting mekka broeders en zuster

Pagina's : [1] 2