Bekijk volle/desktop versie : Hamoudeh.... Lees wat jouw salafi broeders zeggen over jou leer (tablighi)



06-06-2006, 20:51
Hamoudeh en de rest van de tablighies kijk wat jullie salefi broeders over jullie schrijven>>>>


Vraag:

“Moge Allaah u het beste (van Zijn Gunsten) geven. In de Hadieth van de Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem), betreffende het opsplitsen van de Oemmah, hij zegt:

“…en mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen behalve één…”

Dus, is de Djama'at at-Tabliegh, met al hetgeen dat zij hebben met betrekking op shirk en innovaties, en zo ook de Djama'at al-Ihwaan al-Moeslimien, met betrekking op hetgeen zij hebben aan partijgeest en het in opstand komen / rebelleren tegen de leiders en hun gebrek aan gehoorzaamheid, (zijn zij) van de 72 sekten?”

Antwoord:

“Zij zijn van de 72 (sekten). Iedereen die de ‘aqiedah van Ahloel-Soennah tegenstrijdig is treedt toe tot de 72 (sekten). De betekenis van de uitspraak van de Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem): “Mijn Oemmah” is de Oemmah van al-Idjaabah, daarmee wordt bedoelt de Oemmah van Antwoord: i.e. geef gehoor aan zijn verkondiging en duidelijk maken dat zij zijn volgelingen zijn. En de betekenis van de 73 sekten: de zegevierende zuivere groep zijn diegene die hem opvolgden en rechtschapen in hun religie waren, en (wat betreft) de 72 sekten: hieronder bevinden zich koeffaar (ongelovigen), zondaren en verscheidene innoveerders.”

Daarop vroeg de vraagsteller:

“Zijn deze twee groepen (Djama'at at-Tabliegh en Djama'at Ihwaan al-Moeslimien) dus van de 72 sekten”?

Hij antwoordde:

“Ja, zij vallen onder de 72 sekten, samen met de Moerdjie’ah en anderen zoals hen; de Moedrjie’ah en de Chawaaridj, sommige van de mensen van kennis beschouwen de Chawaaridj als koefaar, buiten de Islaam maar (zij vallen) onder de algemeenheid van de 72 sekten.”

Bron: http://www.selefiepublikaties.com/Fataawa.manhadj.art16.htm


Hoe voelt het om door je broeders kaafir te worden genoemd...... jij en deze salaficlowns zijn een joke :hihi

06-06-2006, 21:25


Hamoudeh jou seleffie broeders houden echt van jullie. Kijk wat voor mooie fatwas ze de tabligie sekte zeggen:

Fataawa: Manhadj:

--------------------------------------------------------------------------------

Tabliegh en Ichwaan al-Moeslimien zijn Innoveerders

door Shaych Hammaad bin Mohammed al-Ansaarie (rahiemehoellaah)

Arabische Bron: http://www.sahab.net, genomen uit het boek:
‘Ibn Taymiyyah en Djamaa’at at-Tabliegh’, 2e druk, 1424
Vertaald door: Amin Aboe Nouhad

De Eminente Shaych en Moehaddieth van Daar al-Hiedjrah van zijn tijd; Hammaad bin Mohammad al-Ansaarie zei betreffende Djamaa’at at-Tabliegh:

“Djamaa’at at-Tabliegh heeft goed en kwaad, en zij zijn innoveerders, Maatoeriediyyaah in hun ‘Aqiedah, en dweepzieke Ahnaaf (volgelingen van de Hanafie madhhab).”

Hij zei tevens:

“Voorwaar, die Djamaa’ah (i.e. Tabliegh) begeren geen kennis, noch zoeken zij het, dus op deze pad, veroorzaken zij meer corruptie dan rectificatie. En Djamaa’at at-Tabliegh, ik ken het goed – in hun ‘aqiedah, zijn zij Maatoeriediyyaah-Jishtiyyaah (i.e. één van de vier voorname Soefie-orden), en in hun madhhab, dweepzieke Ahnaaf.”

Ten slotte, geeft de Shaych een mokerslag op Ichwaan (al-Moeslimien) en (Djamaa’at) at-Tabliegh

“As-Selefieyyah is Ahloes-Soennaah wal-Djamaa’ah omdat de betekenis van Selefieyyah is het vasthouden aan hetgeen waaraan de Selefoes-Saalih op waren in het verleden. Wie dan ook op een ideologie zit die tegenstrijdig is aan dat van Ahloes-Soennaah is dan ook niet van hen. Deswege, Djamaa’at al-Ichwaan en at-Tabliegh zijn niet van Ahloes-Soennaah omdat zij op ideologieën zijn die tegenstrijdig zijn (aan die van Ahloes-Soennaah).”

06-06-2006, 21:28
He hamoudeh, je zat toch vorige keer op te scheppen over je selefiebroeders. Kijk wat voor mooi, zoete fatwas ze over jou tabligie sekte hebben.

Fataawa: Manhadj:

--------------------------------------------------------------------------------

Tabliegh en Ichwaan al-Moeslimien zijn Innoveerders

door Shaych Hammaad bin Mohammed al-Ansaarie (rahiemehoellaah)

Arabische Bron: http://www.sahab.net, genomen uit het boek:
‘Ibn Taymiyyah en Djamaa’at at-Tabliegh’, 2e druk, 1424
Vertaald door: Amin Aboe Nouhad

De Eminente Shaych en Moehaddieth van Daar al-Hiedjrah van zijn tijd; Hammaad bin Mohammad al-Ansaarie zei betreffende Djamaa’at at-Tabliegh:

“Djamaa’at at-Tabliegh heeft goed en kwaad, en zij zijn innoveerders, Maatoeriediyyaah in hun ‘Aqiedah, en dweepzieke Ahnaaf (volgelingen van de Hanafie madhhab).”

Hij zei tevens:

“Voorwaar, die Djamaa’ah (i.e. Tabliegh) begeren geen kennis, noch zoeken zij het, dus op deze pad, veroorzaken zij meer corruptie dan rectificatie. En Djamaa’at at-Tabliegh, ik ken het goed – in hun ‘aqiedah, zijn zij Maatoeriediyyaah-Jishtiyyaah (i.e. één van de vier voorname Soefie-orden), en in hun madhhab, dweepzieke Ahnaaf.”

Ten slotte, geeft de Shaych een mokerslag op Ichwaan (al-Moeslimien) en (Djamaa’at) at-Tabliegh

“As-Selefieyyah is Ahloes-Soennaah wal-Djamaa’ah omdat de betekenis van Selefieyyah is het vasthouden aan hetgeen waaraan de Selefoes-Saalih op waren in het verleden. Wie dan ook op een ideologie zit die tegenstrijdig is aan dat van Ahloes-Soennaah is dan ook niet van hen. Deswege, Djamaa’at al-Ichwaan en at-Tabliegh zijn niet van Ahloes-Soennaah omdat zij op ideologieën zijn die tegenstrijdig zijn (aan die van Ahloes-Soennaah).”

06-06-2006, 21:29
Fataawa: Manhadj:

--------------------------------------------------------------------------------

Djamaa’at at-Tabliegh begeren geen Kennis noch zoeken zij het

door Shaych Hammaad bin Mohammed al-Ansaarie (rahiemehoellaah0

Arabische Bron: http://www.sahab.net, ‘al-Majmoe fie Tarjoemat il-‘Allaamat
al-Moehaddieth ash-Shaych Hammaad Bin Mohammad al-Ansaarie’, Blz. 587
Vertaald door: Amin Aboe Nouhad
Sprekende over Djamaa’at at-Tabliegh heeft de Shaych (rahiemehoellaah) gezegd:

Ik trad ooit Masdjied an-Nabawie binnen en zag een grote Djamaa’ah onder de grote klok, dus ik vroeg een van hen: “Wie zijn zij?”

Waarop hij zei: “Zij zijn Djamaa’at at-Tabliegh.”

Dus ik zei: “Wat (komen) zij overbrengen?”

Dus hij zei: “Zij komen da’wah overbrengen in dit Arabische land.”

Dus ik zei tegen hem: “Hebben zij overgebracht (da’wah) naar de Sikhs en Boedisten (i.e. voordat zij naar dit land kwamen om da’wah te maken)?”

Toen zei ik: “Voorzeker, die djamaa’ah begeert geen kennis, noch zoeken zij het. Dus op deze pad (van da’wah), veroorzaken zij meer corruptie dan rectificatie.”

“En Djamaa’at at-Tabliegh, ik ken het goed. In ‘aqiedah, zijn zij Maatoeriediyyaah-Jishtiyyaah, en in hun madhhab, dweepzieke Hanafies. En ooit, gaf ik een lezing in een masdjied in het buitengebied van al-Medina al-Moenawarah, dus ik begon de lezing te geven, en er was in de masdjied een djamaa’ah van de Tabliegh, (en vervolgens) liepen zijn allemaal weg (de moskee uit) aan het begin van de lezing.”



hahahahahahahah, jou selefie broeders zijn op dreef.

06-06-2006, 21:34


Hieronder vindt u een aantal fataawa van grote geleerden omtrent deze kwestie. Aan u het oordeel.

Vraag:

Weledele sheich, ik ben pas begonnen met het praktiseren van de Islam en verkeer in een toestand van verwarring omtrent Djamaacat ut-Tabliegh, die er drie dagen op uittrekken. Er is namelijk een aantal broeders in de stad cAfief die zeggen: “Ga niet met deze groep mee en volg hen niet.” En tegelijkertijd is er een geleerde in Medina, ik noem z’n naam niet, die mij adviseerde om wel met hen op te trekken. Wat is uw mening hierover?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wat betreft alle zaken zijn de mensen meestal opgedeeld in twee extremen en daarnaast heb je hen die de middenweg bewandelen. Zo zijn er mensen die Djamaacat ut-Tabliegh de hemel in prijzen en anderen adviseren om samen met hen erop uit te trekken (ghoeroedj). Weer anderen bejegenen hen smadelijk en waarschuwen voor hen alsof het hier een leeuw betreft.[1] Maar ook zijn er mensen die hierin de middenweg weten te bewandelen.

Wat mij betreft: zij hebben goeds in zich, zij nodigen uit naar de Islam en weten duidelijk indruk te maken op de mensen, zoals niemand anders onder de doecaat (uitnodigers tot de Islam). Hoeveel ongelovigen hebben dankzij hun inspanningen de Islam niet omarmd en hoeveel verdorven personen heeft Allah middels hen niet tot inkeer laten komen? Verder sieren zij zichzelf met bescheidenheid en goed gedrag, wat bij velen helaas ontbreekt. Dit spreekt vele mensen aan.[2]

Er zijn onder de mensen die zeggen dat zij geen kennis hebben van de overleveringen e.d. (Ik zeg “Zij zijn zonder twijfel mensen van het goede.[3] Wat ik echter niet goed vind is dat de mensen van Tabliegh die zich in het koninkrijk (van Saoedie Arabi&euml bevinden naar landen als Pakistan enzovoort gaan. Dit omdat wij niet weten wat hun geloofsovertuiging en methodologie is. Wat de methodologie van onze vrienden (van Djamaacat ut-Tabliegh) hier in het koninkrijk betreft, hier is niets op aan te merken en er is niets mee aan de hand.[4]

Wat betreft het aanwijzen van een periode van drie of vier dagen, ofwel twee, vier of zes maanden, ofwel twee jaar voor dacwah, hiervoor is geen bewijs.[5] Zij menen dit echter te doen vanuit organisatorische beweegreden. Wanneer een persoon namelijk drie dagen erop uittrekt en weet dat hij slechts drie dagen wegblijft, dan zal het makkelijker voor hem zijn om zich af te sluiten van wereldse zaken. Dit is dus een organisatorische kwestie en niet één van aanbidding of geloof.[6]

Het is echter mijn mening, moge Allah je zegenen, dat als je aanleg hebt om Islamitische kennis op te doen, dit beter voor jou is, omdat hier veel goeds in zit. De mensen in deze tijd hebben immers veel behoefte aan geleerden van Ahl us-Soennah, die stevig gegrondvest in kennis staan. Ben jij echter niet in staat om Islamitische kennis op te doen en jij dan besluit samen met hen erop te trekken, om daarmee jezelf te zuiveren, dan is hier niets op tegen. Allah heeft immers veel mensen aan de hand van hen geleid.[7]

En Allah weet het beter.

De weledele geleerde sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien

Liqaa’at ul-Baab il-Maftoeh, boekdeel 1,

blz. 304, vraag 442

Vraag:

06-06-2006, 21:34
Vraag:

Wij zijn inwoners van een klein dorpje en een aantal van ons verblijft in dit dorpje en anderen leiden een nomadisch bestaan. Zo nu en dan worden wij bezocht door mensen van Djamaacat ut-Tabliegh. Een aantal van hen kennen wij persoonlijk en wij kunnen dan ook zeggen dat het hier gaat om personen met goede intenties. Het feit is wel dat het geen geleerden zijn, enkelen uitgezonderd. Zij nodigen ons uit om samen met hen erop uit te trekken om in de regio dacwah te verrichten. Hiervoor wijzen zij een aantal dagen, weken en maanden aan. Hierbij wil ik zeggen dat ik niets verdachts aan hun bijeenkomsten opgemerkt heb. Is het toegestaan om naar hen te luisteren, of met hen erop uit te trekken naar nabijgelegen plaatsen, of buiten het koninkrijk (van Saoedie Arabi&euml? Ik hoop dat u mij een schriftelijke verduidelijking kunt geven over deze kwestie. De mensen om mij heen nemen namelijk slechts genoegen met een brief waarop uw naam staat vermeld. Moge Allah u namens ons belonen met het goede.

Antwoord:

Als deze mensen, die door jou worden genoemd, bekend staan om hun goede cAqiedah, kennis, goedertierenheid en nobele gedragscode, dan is er niets op tegen dat je met hen samenwerkt op het gebied van dacwah, onderwijs en het geven van adviezen. Dit op basis van de volgende Woorden van Allah (interpretatie van de betekenis):

“En helpt elkander in het (verrichten van) goede en godsvrucht en helpt elkander niet in het (begaan van) van de zonde en agressie.”
(Soerat al-Maa’idah: 2)

Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Wie de weg wijst naar het goede, hem komt dezelfde beloning toe als de verrichter ervan.”

Moge Allah iedereen succesvol maken.

De weledele geleerde sheich Abdul-cAziez ibn Abdullah ibn Baaz

Fatwa is uitgevaardigd op 24-05-1416 H

Madjmoec Fataawa wa Maqaalaat, boekdeel 9

06-06-2006, 21:38
Hahhahahahahahhahahahah dat zijn je selefie broeders

07-06-2006, 23:05

Citaat door tawheed1:
Vraag:

Wij zijn inwoners van een klein dorpje en een aantal van ons verblijft in dit dorpje en anderen leiden een nomadisch bestaan. Zo nu en dan worden wij bezocht door mensen van Djamaacat ut-Tabliegh. Een aantal van hen kennen wij persoonlijk en wij kunnen dan ook zeggen dat het hier gaat om personen met goede intenties. Het feit is wel dat het geen geleerden zijn, enkelen uitgezonderd. Zij nodigen ons uit om samen met hen erop uit te trekken om in de regio dacwah te verrichten. Hiervoor wijzen zij een aantal dagen, weken en maanden aan. Hierbij wil ik zeggen dat ik niets verdachts aan hun bijeenkomsten opgemerkt heb. Is het toegestaan om naar hen te luisteren, of met hen erop uit te trekken naar nabijgelegen plaatsen, of buiten het koninkrijk (van Saoedie Arabi&euml? Ik hoop dat u mij een schriftelijke verduidelijking kunt geven over deze kwestie. De mensen om mij heen nemen namelijk slechts genoegen met een brief waarop uw naam staat vermeld. Moge Allah u namens ons belonen met het goede.

Antwoord:

Als deze mensen, die door jou worden genoemd, bekend staan om hun goede cAqiedah, kennis, goedertierenheid en nobele gedragscode, dan is er niets op tegen dat je met hen samenwerkt op het gebied van dacwah, onderwijs en het geven van adviezen. Dit op basis van de volgende Woorden van Allah (interpretatie van de betekenis):

“En helpt elkander in het (verrichten van) goede en godsvrucht en helpt elkander niet in het (begaan van) van de zonde en agressie.”
(Soerat al-Maa’idah: 2)

Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Wie de weg wijst naar het goede, hem komt dezelfde beloning toe als de verrichter ervan.”

Moge Allah iedereen succesvol maken.

De weledele geleerde sheich Abdul-cAziez ibn Abdullah ibn Baaz

Fatwa is uitgevaardigd op 24-05-1416 H

Madjmoec Fataawa wa Maqaalaat, boekdeel 9
broeder heb je ook audio fatwa over deze onderwerp ??

08-06-2006, 19:59

Citaat door imaamboy17:
broeder heb je ook audio fatwa over deze onderwerp ??
Ik had 'm ooit wel geluisterd maar ik weet niet meer waar die staat het een fatwa van Sheigh Oetaimeen en Sheigh Bin Baz rahimahoem Allah

08-06-2006, 20:05
ghair inch allah