Bekijk volle/desktop versie : Mag je een kerk binnengaan?



Pagina's : [1] 2 3 4

06-06-2006, 15:57
Even een vraagje van andere aard.

Mag je als moslim een kerk bezoeken.
Niet bidden ofzo, maar gewoon uit interesse in de architectuur?!

06-06-2006, 16:05


Ïk ben een kerk vaak binnen geweest, met schoolreisjes
Ik weet jammer genoeg niet of het wel mag of niet........

06-06-2006, 16:06
Ghizlen, een belangrijke vraag voor jou meid...

06-06-2006, 16:06
Maar ik zie niet in wat dat voor ommekeer kan geven in je geloofsovertuiging! Je wordt toch niet op slag christen..

06-06-2006, 16:07


Waar is Ghizlen?

06-06-2006, 16:18
Tuurlijk mag dat..je mag als moslim ook interesse hebben voor andere geloven hoor.

06-06-2006, 16:20

Had vroeger gehoord van de leraar die arabisch gaf,
dat je er wél mag komen.

Maar natuurlijk zonder bijbedoelingen.

Maar Allah o3lam.

Heb geen daliel voor je.

06-06-2006, 16:21

Citaat door WhoCares:
Tuurlijk mag dat..je mag als moslim ook interesse hebben voor andere geloven hoor.
Een moslim behoort een bron te geven van de informatie die hij/ zij verstrekt aan derde...
voor hetzelfde zet je nu iemand op een dwaalspoor, dan is het jou schuld!

Bewijzen svp.....

06-06-2006, 16:23

Citaat door DKNY_A:
Een moslim behoort een bron te geven van de informatie die hij/ zij verstrekt aan derde...
voor hetzelfde zet je nu iemand op een dwaalspoor, dan is het jou schuld!

Bewijzen svp.....
Ik heb gelezen dat het wel mag.


En een bron..geen zin om te zoeken.


Bij twijfel moet je het sowieso niet doen.

06-06-2006, 16:24
Question #7622: He promised a kaafir that he would go to the church with him





Question :


Is breaking promise with non-muslim permitted by Allah SWT? I happened to have a conversation with a non-muslim man who is a Christian at my work. He is about 45 years old and I am 20. I always try to keep myself behave politely at this new work environment at which I will be working for the next 5 years at the same place, Insya Allah. Apparently, this man has been trying to influence me with Christianity in several different ways. First, he acts in a nice way and a couple days ago invited me to talk about Al-Qur'an and Bible. He said that in the Bible, Ibrahim was asked by Sarah (his wife) to sleep with their servant to have a baby, Isaac. Astaghfirullah! I responded that it was not true! Second, he asked me to bring Al-Qur'an. He said the reason was because he heard so many stories that are quite similar between Al-Qur'an and Bible. Third, he asked me if I would like to go to church sometimes just to see how it looks like when people pray. At that moment, I was thinking that there was nothing wrong to go to church as long as I do not participate in any ritual ceremony or activity. I said, "Sure..." and he quickly asked when would be the good time for me to go. After I thought for a second, I said, "Why and what is the purpose for me to go to church while I even sometimes cannot go to pray at the mosque or musholla due to my work?" I pray at my workplace because there is no mosque or musholla nearby my office. He said that it is just to know other people religion and not to converting or anything.
On my way home, I was thinking that this man is slick. He seems a friendly guy but behind that tries to get me to his believe to a minor. As a muslim, I believe in Allah and He is the one who can help me. Allah knows best what I think and feel

Answer :

Praise be to Allaah.

We put this question to Shaykh ‘Abd-Allaah ibn Jibreen (may Allaah preserve him), who answered as follows:

It is not permissible for him to go to the church, because this implies respecting and venerating it, and exposes him to developing a liking for Shirk and its followers. He has to break this promise and explain this ruling to the kaafir so that he will understand why the Muslim broke his promise. And Allaah knows best.

Bron:http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=7622&dgn=4

06-06-2006, 16:26

Citaat door WhoCares:
Ik heb gelezen dat het wel mag.


En een bron..geen zin om te zoeken.


Bij twijfel moet je het sowieso niet doen.
Gelezen.. ik kan zoveel lezen, zonder bron uit de Islam kan je als mens heel veel roepen.
Geen zin om te zoeken, moet je ook niet als kip zonder kop zaken gaan roepen waar je bar weinig van weet.

Twijfel??.. jij roept als kip zonder kop TUURLIJK MAG dat

06-06-2006, 16:28

Citaat door DKNY_A:
Gelezen.. ik kan zoveel lezen, zonder bron uit de Islam kan je als mens heel veel roepen.
Geen zin om te zoeken, moet je ook niet als kip zonder kop zaken gaan roepen waar je bar weinig van weet.

Twijfel??.. jij roept als kip zonder kop TUURLIJK MAG dat
Nee je begrijpt mij verkeerd..ik weet dat het mag..maar als jij zelf twijfelt dan moet je het niet doen.


En who cares eigenlijk..wat moet ik in godsnaam in een kerk??

06-06-2006, 16:29


-------------------------------------> ''Fundamentalisme en ik!''

06-06-2006, 16:34
salam hier ben ik
halfblood heeft het al beantwoord.. ik heb inderdaad gehoord dat je eigenlijk de kerk niet mag betreden omdat je als het ware hun geloof accepteert en toestaat..

Er zijn andere 3olama die juist zeggen dat het goed is om met niet moslims in te mengen (mits je imaan sterk en groot is) om je in hun overtuiging te verdiepen om zo de jouwe op de juiste manier over te brengen

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik vele kerken van dichtbij en van binnen heb gezien, ik weet heel veel over de christendom en jodendom, niet omdat ik mijn geloof niet volmaakt vind, maar om de discussie te bevorderen als je met een christen of jood aan het praten bent.. Zij weten veel over onze religie, en door hun kritiek hebben er wij veel van geleerd..

Dus mijn mening: als je een sterke imaan hebt, is jouw angst nergens voor nodig.. maar wat el3olama ervan vinden telt meer..

en allaho a3lam

06-06-2006, 16:36

Citaat door ghizlen:
salam hier ben ik
halfblood heeft het al beantwoord.. ik heb inderdaad gehoord dat je eigenlijk de kerk niet mag betreden omdat je als het ware hun geloof accepteert en toestaat..

Er zijn andere 3olama die juist zeggen dat het goed is om met niet moslims in te mengen (mits je imaan sterk en groot is) om je in hun overtuiging te verdiepen om zo de jouwe op de juiste manier over te brengen

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik vele kerken van dichtbij en van binnen heb gezien, ik weet heel veel over de christendom en jodendom, niet omdat ik mijn geloof niet volmaakt vind, maar om de discussie te bevorderen als je met een christen of jood aan het praten bent.. Zij weten veel over onze religie, en door hun kritiek hebben er wij veel van geleerd..

Dus mijn mening: als je een sterke imaan hebt, is jouw angst nergens voor nodig.. maar wat el3olama ervan vinden telt meer..

en allaho a3lam
Bedankt meid! Hier heb ik wat aan...

Pagina's : [1] 2 3 4