Bekijk volle/desktop versie : ......Antwoord op een christen......



05-06-2006, 15:15
Bron http://www.al-yaqeen.com

Misverstanden over de Islam

Beste Joke,

Hierbij treft u een repliek op uw laatste schrijven. Ik hoop dat u er wat aan zult hebben.

Veel leesplezier!

Citaat uit uw tekst:

Dank voor uw e-mail. Ik begrijp eigenlijk niet waarom u mij Koran- N.T. en O.T. teksten zendt. Mijn punt was dat de Islam zich schuldig gemaakt heeft aan grootschalig plagiaat uit twee bestaande monotheistische religies (Christendom en Judaisme) het Spirituele Erfgoed van die religies verdraait heeft t.b.v. de Islam; en een enorme blasphemy pleegde door de God van het Christendom (Jezus-Christus) als 'een profeet' in de Koran te degraderen met de bedóeling het Christendom te schofferen zoals bevestigd door 'Allah' in de Koran waarin hij Joden en christenen openlijk vervloekt. Dat mag toch een 'beetje' vreemd geacht worden voor een Allah die claimt uit de Abrahamic (Judaisme van de Joden) voortgekomen te zijn.

Antwoord:

Over plagiaat gesproken wil ik u vertellen dat dit de grootste onzin is die u kunt vertellen, omdat:
1. de KERN van de boodschap van de Koran "het zuivere monotheïsme" in strijd is met de veelgodendienst van het christendom: naast God worden Jezus, Maria, en nog veel andere heiligen aangeroepen en dus aanbeden, hetgeen in de zuivere Islam (zoals die door de metgezellen en de vrome voorgangers werd beleden) volstrekt verboden is; het christendom is dus zeker geen monotheistische religie! Het toekennen van een zoon aan god is volstrekt verboden volgens een monotheïstische religie omdat een zoon van God logischerwijs een GOD moet zijn; het is onacceptabel dat de Schepper een deelgenoot naast zich kan hebben, of het nu een zoon is of een heilige of een planeet e.d.. U moet een keertje gaan kijken hoeveel beelden uw kerk bevat. Abraham (de monotheïst) heeft juist de beelden van de afgodendienaren kapot gemaakt. Wat voor het christendom geldt, geldt ook voor het jodendom.
2. De sharia wijkt heel veel af van de bijbelse wet. Lees wat de bijbel zegt over de omgang met vrouwen tijdens menstuatieperiode; de vrouw mag niet eens in de buurt van de man komen. Bovendien moet zij zich kaalscheren, tenzij ze niet mooi is. Geen erfenis, enz...
3. U beweert dat de Profeet Mohammed plagiaat heeft gepleegd, enkel omdat u niet in hem gelooft. Hiermee geeft u de joden het recht om Jezus te verloochenen en hem voor een bastaard uit te maken en zijn moeder voor een xxxx (verheven zijn zij boven hun beschuldigingen). Want u gebruikt hier dezelfde gronden die zij gebruikten. Ze accepteerden hem niet alleen maar omdat ze dat niet wilden, zonder gegronde redenen. Hoogmoed is de enige grond die ze hadden. Dit is ook de enige grond die de huidige christenen en joden hebben jegens Mohammed (vrede zij met hem) en de Islam. Met andere woorden ze willen geen Arabier als profeet! Joden die in Medina leefden, vestigden zich daar omdat ze een profeet verwachtten. Toen de profeet Mohamed werd gezonden stond hem niets anders te wachten dan het lot van Jezus, Johannes en Zacharias (vrede zij met hen). Maar gelukkig had Mohamed (vrede zij met hem) genoeg aanhang in Medina, in tegenstelling tot Jezus. Het is dan ook niet gek dat de joden van de Banoe Koraidhah-stam een complot hadden gesmeed met andere Arabische stammen om de Profeet (vrede zij met hem) samen met de rest van de moslims uit te roeien tijdens de veldslag van Al-Ahzab en daardoor de alliantie met de Profeet (vrede zij met hem) verbraken. Toen Sa3d Ibn Mo3aath (Allah zij met hem tevreden), een oude bondgenoot van Banoe Koraidhah, hen wilde waarschuwen, was hun antwoord: "Ga maar op de penis van je vader bijten."

Over de vervloeking van joden en christenen wil ik u aanraden om uw eigen bijbel te gaan lezen en te tellen hoe vaak de eerstgenoemde groep in de bijbel wordt vervloekt. Mensen die Johannes en Zacharias hebben gedood en Jezus wilden doden. Kortom, maak maar een speurtocht door de bijbel!

Allah is dezelfde benaming voor God in de zustertaal van het Arabisch, het Aramees, de taal van Jezus! U hoeft het woord Allah niet tussen aanhalingstekens te plaatsen alsof het een rare benaming is. Ook Arabische christenen noemen God Allah. Zo'n racistische opmerking hoeft dus niet!

Citaat:

Ook zeer vreemd dat de engel Gabriel (die het Begin van het Christendom verkondigde!) na zo'n 600 jaar besloot om zijn 'leugens' wat betreft Jezus-Christus aan Mohammed te bekennen en het Begin van de Islam (!) te verkondigen maar dat wel met een héél andere boodschap - die van geweld en oorlog. Kunnen engelen liegen volgens de Islam?

Antwoord:

Zie hier weer zo'n christelijke logica. Als u mijn citaten uit de bijbel goed had gelezen had u zoiets nooit gezegd. Ik wil geen gezeur over de interpretatie. De geschiedenis laat duidelijk zien dat christenen en joden geen geweld afschuwen en dat de kerk deze citaten letterlijk interpreteert, getuige zijn: kruistochten, Inquisitie in Spanje en Portugal, koloniale tijdperk, wat nu in Palestina gebeurt (hebben de Joden Palestina geweldloos afgepikt van de moslims? Het waren toch de Joden die met terroristische aanslagen tegen de Britten en de Arabieren begin vorig eeuw waren begonnen!) Lessen nemen in de geschiedenis zou u goed passen. Het christelijke Europa en America hebben alleen deze eeuw tientallen miljoenen moslims gedood (alleen in Algerije hebben de Fransen 1,5 miljoen gedood en zij willen niet eens excuses aanbidden). Moslims hebben in 1400 jaar de tijd niet eens een half miljoen (christenen of joden) gedood. Toen het christelijke Europa Jerusalem binnenviel tijdens de Kruistochten hebben zij in 1 dag meer dan 30.000 moslims afgeslacht, maar toen Saladin Jerusalem heroverde heeft hij christenen gratie verleend op aandringen van de moslimgeleerden (de mensen van de sharia dus!!!) Toen de moslims in Andalusia de bazen waren, leefden christenen en joden onder de bescherming van de moslimstaat, maar toen de moslims werden verslagen begon de Iquisitie: weer miljoenen mensen werden gedood en zelfs levend in de zee gedumpt. Nogmaals, meer lessen in de geschiedenis nemen. Ik wil daarom opnieuw dezelfde/enkele citaten aanhalen, waarop de christenen en de joden zich baseren bij het afslachten van verschillende volkeren:

De heilige oorlog en de ongelovigen

‘Denkt niet dat ik gekomen ben om vrede op de aarde te brengen; ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar een zwaard.’ Matthéüs 10:34

‘Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde; Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen; Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.’ Deuteronomium 13:7-9

‘want, hoewel zij God kenden, hebben zij hem niet als God verheerlijkt, noch hebben zij hem gedankt, maar zij zijn leeghoofdig geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart werd verduisterd. Hoewel zij beweerden wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de heerlijkheid van de onvergankelijke God veranderd in iets wat gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens en van vogels en van viervoetige en kruipende dieren… dat zij die zulke dingen beoefenen, de dood verdienen…’ Romeinen 1:21-32

‘Ingeval gij een stad nadert om ertegen te strijden, dan moet gij haar vredesvoorwaarden aankondigen. En het moet geschieden dat indien ze u een vredelievend antwoord geeft en zich voor u geopend heeft, ja, het moet geschieden dat de gehele bevolking die zich daarin bevindt, van u dient te worden voor [het verrichten van] dwangarbeid, en zij moeten u dienen. Maar indien ze geen vrede met u sluit, en ze werkelijk oorlog met u voert en gij haar moet belegeren, dan zal Jehovah, uw God, haar stellig in uw hand geven, en gij moet iedere manspersoon daarin met de scherpte van het zwaard slaan. Alleen de vrouwen en de kleine kinderen en de huisdieren en alles wat zich in de stad mocht bevinden, haar gehele buit, zult gij voor uzelf plunderen; en gij moet de buit eten van uw vijanden, die Jehovah, uw God, u gegeven heeft. Zo zult gij doen met alle steden die zeer ver van u verwijderd zijn [en] die niet tot de steden van deze natiën behoren. Alleen de steden van déze volken die Jehovah, uw God, u tot erfdeel geeft, moogt gij niets wat adem heeft in leven laten, want gij dient hen zonder mankeren aan de vernietiging prijs te geven… Ingeval gij gedurende vele dagen een stad belegert door ertegen te strijden om ze in te nemen, moogt gij haar bomen niet vernielen door er een bijl tegen te zwaaien; want gij dient ervan te eten…Alleen een boom waarvan gij weet dat het geen boom voor voedsel is, die dient gij te vernielen, en gij moet hem omhakken en belegeringswerktuigen bouwen tegen de stad die oorlog met u voert, totdat ze valt’. Deuteronomium 20: 10-20

‘En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan…’. Daniël 2:44

‘

05-06-2006, 15:15


Zij dan voerden oorlog tegen Midian, juist zoals Jehovah Mozes geboden had, en zij gingen ertoe over allen die van het mannelijk geslacht waren, te doden… Maar de zonen van Israel voerden de vrouwen van Midian en hun kleinen gevankelijk weg; en al hun huisdieren en al hun vee en al hun middelen voor levensonderhoud plunderden zij. En al hun steden waarin zij zich gevestigd hadden, en al hun ommuurde kampementen verbrandden zij met vuur. Voorts namen zij heel de buit en al de roof aan mensen en huisdieren mee. Zij dan brachten de gevangenen en de roof en de buit naar Mozes en de priester Eleazar en naar de vergadering der zonen van Israel, naar de legerplaats, naar de woestijnvlakten van Moab, die aan de Jordaan bij Jericho liggen…. Daarom zei Mozes tot hen: “Hebt gij iedere vrouwelijke persoon in leven gelaten? Ziet! Zij zijn het juist die, door het woord van Bileam, ertoe hebben gediend de zonen van Israel tot het plegen van ontrouw tegen Jehovah te bewegen in de zaak van Peor… Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kleinen, en doodt iedere vrouw die gemeenschap met een man heeft gehad door bij een persoon van het mannelijk geslacht te liggen. En laat alle kleinen onder de vrouwen, die de daad van het liggen bij een persoon van het mannelijk geslacht niet hebben gekend, voor u in leven…En gij moet de roof in tweeën verdelen tussen de deelnemers aan de strijd die te velde zijn uitgetrokken, en alle overige van de vergadering.’ Numeri 30:7-27

‘Na verloop van elke zeven jaar dient gij een kwijtschelding te doen. En de kwijtschelding zal op deze wijze geschieden: er zal van de zijde van iedere schuldeiser een kwijtschelding zijn van de schuld die hij zijn naaste mocht laten maken. Hij dient bij zijn naaste of zijn broeder niet op betaling aan te dringen, omdat men een kwijtschelding voor Jehovah moet afkondigen. Bij de buitenlander moogt gij op betaling aandringen; maar wat van het uwe bij uw broeder mocht blijken te zijn, late uw hand schieten.’ Deuteronomium 15: 1-3

‘Gij moogt uw broeder geen rente laten betalen, rente van geld, rente van voedsel, rente van iets waarvoor men rente kan vragen. Een buitenlander moogt gij rente laten betalen, maar uw broeder moogt gij geen rente laten betalen…’ Deuteronomium 23:19-20

05-06-2006, 15:19
Citaat:

Ik kan echter geen respect voor 'Allah' opbrengen (excuses als ik u hiermee beledig) want 'Allah' kent alleen liefde op voorwaarde en is in feite een tiran: 'Heb mij lief want anders zul je branden in de Hel'. Ik vraag mij af beste webmaster of u iemand lief zou kunnen hebben die zegt: 'Ik heb je lief zolang je doet wat ik zeg, en indien niet ga ik je vermoorden'. U en ik zouden beiden maken dat wij wegkwamen van dat soort chantage en dreigingen.

Waar vind ik ónvoorwaardelijke liefde van 'Allah' in de Koran zoals in het volgende?
Antwoord:

Ach ja. We zijn niets anders gewend van uw soort. Zowel God als de Profeten worden openlijk beledigd in de vervalste bijbel. Niets nieuws onder de zon. Hier kunt u zien wat ik bedoelde met hoogmoedigheid. Zelfs tegen God. Jullie willen God gaan dicteren wat Hij moet doen. De elektrische stoel in Amerika moet geen probleem zijn. De manier waarop moslims op de Guantanamo Bay worden behandeld moet ook geen probleem zijn. De gewelddadige onderdrukking van de Palestijnen ook niet! Het dumpen van jullie eigen ouders in bejaardenhuizen ook niet. Spreek a.u.b. niet over liefde! Ga maar eerst je moeder en je vader uit het bejaardenhuis halen, dan mag je pas over liefde praten. Word moslim, dan ga je pas leren wat liefde is. Weet je dat een moslim niet deel mag nemen aan een oorlog als hij geen toestemming krijgt van zijn 'barmhartige' ouders, omdat de islam rekening houdt met de liefdesgevoelens van de ouders jegens hun kinderen? Mijn vraag is dan: waarom werd het hoofd van (de profeet) Johannes cadeau aan een prostituee gegeven? Is dit de liefde waar u het over heeft. Dat deze religie dit soort mensen voortbrengt zegt genoeg. Bovendien moeten wij kijken naar de realiteit. Ga voor je zelf na: hoeveel mensen werden in de naam van het christendom vermoord? Of bent u de heksenjacht en de brandstapels van de middeleeuwen vergeten? Vrouwen die levend in de fik werden gestoken, omdat meneer de priester hen voor heks verklaarde. Hou toch op a.u.b. Als u het huidige voorwaardelijke beleid van Amerika "met ons of tegen ons" rechtvaardigt, waarom wilt u dan het (voorwaardelijke) beleid van de Schepper jegens zijn dienaren niet rechtvaardigen. Wat dit betreft staan alle geloven en ideologieën gelijk, wie anders beweert is een leugenaar of een bedrieger. Er is geen geloof en geen ideologie in de wereld die geen bloed (terecht of onterecht) aan haar handen heeft, alleen is het zo dat het christendom de grootste BLOEDVERGIETER is. Die mooie woorden zijn louter gepraat; de geschiedenis en de realiteit laten zien dat de islam toch het best omgaat met mensen tijdens de oorlogen. Ongeveer 30 % van de Amerikanen geloven erin – op basis van zogenaamde bijbelse profetieën - dat zij oorlog zullen voeren tegen de moslims en dat zij de moslims zullen uitroeien door gebruik van de atoombom tijdens de zogenaamde Armageddon slag. Ik heb het hier over de christelijke Amerikanen, dan weet je hoe bloedzuchtig en bloeddorstig christenen zijn. Uitroeien van 1,5 miljard mensen! Zelfs de oorlog in Irak wordt zogenaamd op basis van bijbelse profetieën gevoerd. En dan komt u aan met liefde! Hou a.u.b. op. Het christelijke Europa en Amerika zal de "geur" van het islamitische bloed nooit van haar handen kunnen afvegen al zouden ze "al the parfums of Arabia" gebruiken. Jullie klauwen druipen dag en nacht, ieder minuut en ieder seconde. Ik spreek in cijfers, u spreekt in mediapropaganda! Een wereld van verschil, beste Joke!

05-06-2006, 15:21
Citaat:

Mijn grootste bezwaar tegen de Islam is dat die wrede straffen in de Koran overgeheveld werden naar de 'sharia' het Islamitische Wetboek waardoor er nog steeds onschuldige mensen o.a. gestenigd worden tot bloedige pulp 'in naam van Allah', dat de Islam grootschalig vrouwen onderdrukt zoals waarneembaar in alle islamitische landen; dat de Islam geen scheiding van Moskee en Staat erkent (Theocratie = altijd dictatuur) en vooral dat de islam geen pacifistische religie is maar een religie waarin oorlog, slavenhouden, veel-wijverij, en kindhuwelijken toegestaan zijn.

Antwoord:

Nu pas heeft u uw doel met uw e-mails verklikt. Niet slim van u hoor. U moet dus niet met plagiaat e.d. aankomen!
Om te beginnen wil ik u vertellen dat scheiden van kerk en staat niet iets bijbels is, maar ook niet christelijks! Het is de seculiere staat die dit beginsel hanteert! Weet u dat Israël geen scheiding van 'kerk' en staat kent en dat het gezinsrecht in dat land rechtstreek onder het rabbinaat valt? Ik noem Israël als voorbeeld omdat het een staat is die gesticht werd op basis van de bijbel. Hebt u het programma "Gevangen in het huwelijk" gezien, dat in 2004/2005 werd uitgezonden? Heeft u gezien hoe de 'geleerden' van bijbel omgaan met vrouwen? Een man die zomaar een andere vrouw - hij mag zoveel vrouwen als hij wil, in de Islam zijn het maar vier - in de steek laat en ervan doorgaat met een andere. De vrouw krijgt haar echtscheiding niet en wordt niet onderhoud en wordt door de rabbijnen als een slavin behandeld. Wil ze haar echtscheiding, dan moet ze eerst 10.000 dollar betalen! Ik zou u aanraden om die (langer dan 2 uur durende) documentaire te kijken, voordat u over de Islam oordeelt. Maar ook hier in Europa mogen 'gelovige' jodinnen niet scheiden als ze geen bewijs krijgen van het lokale rabbinaat! Anders worden ze op straat lastiggevallen. In Londen staan joodse mannen voor de winkels van mensen die zich niet bij de "wil" van het rabbinaat willen neerleggen en sturen de klanten weg om hen zodoende te dwingen de uitspraak van het rabbinaat uit te voeren. Bent u vergeten dat toen de kerk het voor het zeggen had in Europa in de middeleeuwen, dat vrouwen op de brandstapel gingen, enkel omdat de kerk hen voor heks verklaarde. Dit is de waarheid die achter het jodendom en het christendom schuilt. De huidige Westerse staten willen opzettelijk niets te maken hebben met bepaalde bijbelse "wetten", daarom zijn ze niet 'helemaal' representatief voor het christendom, als het gaat om het toepassen van de wetten van dit geloof. Maar ze vieren wel Kerst en gebruiken wel het christendom als ze oorlog willen voeren. U kent toch de bekende uitdrukking "God Bless America". We moeten daarom terugblikken naar het tijdperk waar de kerk het voor het zeggen had op alle maatschappelijke gebieden, willen we echt weten hoe het christendom met mensen omgaat, hoe onmenselijk zij is bij het vervolgen van mensen. Hoe werden de intellectuelen en geleerden door de kerk-staat behandeld"? Hoe werd de vrouw behandeld? Bent u vergeten dat de Europese vrouw een rol begon te spelen in de literatuur, pas nadat de kruisvaders terugkwamen uit Jeruzalem en zagen hoe moslims omgingen met hun vrouwen. Westerse vrouwen moeten juist Allah dag en nacht prijzen. Ik zweer bij God, zonder Islam waren de Westerse vrouwen en was de Westerse wereld nog steeds die barbaren die zich niet eens regelmatig wasten: mensen die erin geloofden dat 'zich regelmatig wassen' ongezond is. Dit zegt ook genoeg over de ethiek in het christendom. Waarom wordt de Europese literatuur onderverdeeld in hoofse en voorhoofse literatuur. Ga dat voor uzelf na. Terwijl onze moeder Aicha (moge Allah tevreden met haar zij) als een volstrekte rechtsgeleerde (mudjtahida) werd/wordt beschouwd door sharia-geleerden! Zij heeft bijna 5.000 overleveringen verhaald. Zij was een vrouwelijke mufti. In die tijd (zevende eeuw) hadden de Europese vrouwen niet eens de status van een mens. Er was een meningsverschil tussen de christelijke geleerden of de vrouw een mens is of een duivel. Uiteindelijk kreeg ze de status van een mens, maar die geen ziel heeft. Wees Allah, Mohammed, Islam en de moslims dankbaar. Zij hebben de Europese vrouw uit de duisternis gehaald. Volgens de joodse en christelijke leer mogen vrouwen nog steeds niet erven. Ze worden niet als erfgenamen erkend. Het is (nogmaals) de seculiere staat - die veel heeft geleerd van de Islam - die jullie toestaat om te erven en zeker niet de bijbel, beste Joke!

Over slavernij gesproken: wie heeft miljoenen negers naar Amerika gebracht en waarom? Waren het de moslims? Vindt u een moslimnaan onder die slavenhandelaren? Islam heeft slaven juist "stapsgewijs" bevrijd! Er staat zelfs in de Traditie dat iemand die een vrije persoon tot slaaf maakt door Allah zelf zal worden aangeklaagd op de Dag des Oordeels. Om niet te spreken van veel passages in de Koran die als boetedoening voor bepaalde zonden het vrijmaken van een slaaf voorschrijven. Een uitzondering zijn de krijgsgevangen die niet worden losgekocht door eigen mensen en die geen gratie kunnen/mogen krijgen van de moslimleider. Deze mensen worden tot slaaf gemaakt omdat ze in gezinnen moeten worden opgenomen, anders blijven ze hun hele leven in de gevangenis. Dat kan natuurlijk niet! Krijgsgevangen in de Islam moeten de uiterste zorg krijgen, dit levert de staat hoge lasten op. Wie zou ze (de vijanden) dan in zijn gezin willen hebben als zij dezelfde status als hem krijgen. Zou u graag een vijand – die uw eigen zoon, vader of moeder heeft gedood - in uw eigen gezin willen opnemen als hij/zij niet onderdanig is aan u. Natuurlijk niet. Westerlingen dumpen nu hun eigen ouders in bejaardentehuizen, laat staan voormalige vijanden. Kijk naar Abu Ghraib, Guantanamo en andere geheime gevangenissen. Slavernij in de Islam is dus een regeling – of noem het maar een tussenoplossing -, omdat de eerste islamitische staat ook geen gevangenissen kende. Mensen moesten hun gevangenisstraf in hun eigen huizen uitzitten. Pas in de tijd van de khalief Omar (Allah zij tevreden met hem) kwam de eerste gevangenis! Maar vergeet weer niet dat moslims krijgsgevangen vaak vrijlaten. Toch zult u wel met mij eens zijn dat het niet altijd verstandig is om de krijgsgevangen vrij te laten, vooral als men daardoor de vijand sterker maakt. Het is aan de moslimleider om te beslissen. Wel moet men krijgsgevangenen goed blijven behandelen: het bekende verhaal na de slag van Badr moet u niet zijn ontgaan. Toen de profeet opdracht gaf aan de metgezellen de krijgsgevangen goed te behandelen kozen de metgezellen de beste dadels uit en gaven ze die aan de krijgsgevangenen, terwijl zij zelf de minder goede dadels aten! Hoewel het hier ging om mensen die deze metgezellen uit Mekka (hun eigen thuis) hadden verdreven, nadat ze systematisch werden gefolterd.

05-06-2006, 15:21


Goed lezen beste Joke, maar u moet wel oprecht zijn tegen uzelf en tegen ons. Gezien u een vrouw bent, leeft ik wel met u mee. Ik meen het echt. U hoort dit soort zaken over de Islam en u bent bang dat u ooit onder het gezag van de sharia zult komen. Ik wil u eerst geruststellen dat sharia ver van u staat.
Maar mijn vraag is: hoeveel mensen zijn in 1400 jaar de tijd gestenigd? Ik kan u garanderen dat het om weinig mensen gaat. Wellicht een honderdtal. Waarom? Omdat het toepassen van lijfstraffen in de sharia heel moeilijk is. Bij overspel moeten er 4 getuigen zijn die moeten getuigen dat de man zijn penis in de vagina van de vrouw heeft gestoken. U kunt nagaan hoe zwaar zo'n eis is! Ten eerste 4 getuigen, geen 1, geen 2, ook geen 3, maar VIER getuigen. Als iemand een vrouw/man van overspel beschuldigt zonder 4 getuigen, krijgt hij/zij zelf 80 zweepslagen! Ten tweede: er zijn veel overleveringen die de moslims aansporen om hun medemoslims niet te verklikken, mochten ze iemand op overspel betrappen. De profeet (vrde zij met hem) zegt: "Wie (de zonde van) zijn moslimbroeder geheim houdt, Allah zal zijn (zonden) geheim houden op de Dag des Oordeels." Hiermee is het verhaal dan ook afgelopen. Toen de bekende vrouw Al-Ghamidiya naar de profeet kwam en toegaf dat ze overspel pleegde en zelf vroeg om zich te laten reinigen (door steniging), was de profeet daar niet blij mee en heeft haar een aantal keer weggestuurd, hetzelfde geldt voor de man Ma3iz. Ook de metgezellen waren er niet blij mee dat deze mensen uit zichzelf kwamen om te bekennen. Een van de metgezellen zei zoiets als: had hij het maar geheim gehouden en zichzelf gespaard. Wat ik hiermee bedoel is dat die straffen niets anders zijn dan een afschrikkingsmiddel. Hetzelfde geldt voor het afhakken van de hand van een dief. Er zijn een aantal voorwaarden aan verbonden. Alleen iemand die steelt om zich zodoende te verrijken krijgt die straf. Daarom heeft de derde khalif Omar de toepassing daarvan geschorst toen in zijn regeerperiode hongersnood was. Maar er is natuurlijk nog een ander verhaal die mijn standpunt bevestigt: toen iemand naar Omar kwam om zijn slaven aan te klagen wegens diefstal heeft Omar die slaven niet gestraft omdat bewezen werd dat die man hen verwaarloosde en niet goed onderhield. Integendeel, die man kreeg een boete opgelegd die hij aan zij eigen slaven moest betalen. Zo gaat de Islam dus met slaven om. Hun meester moet een boete aan hen betalen omdat hij in gebreke was gebleven!
M.a.w. de straffen van de sharia zijn een grote waarborg voor de veiligheid van de maatschappij. Ik zou u graag uitnodigen in de Haagse Schilderswijk, waar (relatief gezien) geen veiligheid heerst en waar u uw eigen fiets kwijt bent als u een pak melk bij de groenteboer wilt halen en toevallig geen STERKE slot hebt. Verder wil ik u vragen hoeveel ouderloze kinderen er jaarlijks bijkomen als gevolg van overspel en ontucht? Weet u wat deze kinderen allemaal mee moeten maken? Hoeveel van hen hangen zichzelf op? Hoeveel vrouwen worden dagelijks in Amerika verkracht? Ieder 6 seconden 1 vrouw! Ik wil hier niet ingaan op de trauma's die deze vrouwen overhouden aan een verkrachting. Sommige hangen zichzelf uiteidelijk op. En de vraag is nu: hoeveel vrouwen worden in een land zoals Saoedi-Arabië verkracht? Het aantal is nihil! Hoeveel mensen worden daar gestenigd? Ook als het gaat om diefstal. Het enige land in de wereld waar (gouden) winkels openblijven terwijl de eigenaar zijn gebed gaat verrichten in de moskee is Saoedi-Arabië! Gezegend is Allah de Alwijze, en vrede zij met al zijn boodschappers en al zijn goede dienare

Beste joke,

Ik wil het hierbij laten. Ik denk dat ik uw vragen heb beantwoord. Ik wil eerlijk tegen u zijn; ik zweer bij Allah dat ik geen tijd heb om door te gaan met dit soort debatten, omdat er veel mensen zijn die ons nodig hebben om hun problemen op te lossen. Als laatste wil ik u de volgende boeketten schenken:

Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot één woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."
Koran, De Familie van Imraan (Al-Imraan) (3), 64.

Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

En indien zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard, horen, ziet gij hun ogen vol tranen vanwege de waarheid welke zij hebben herkend. Zij zeggen: "Onze Heer, wij geloven. Reken ons daarom onder de getuigen."

"En waarom zouden wij niet in Allah en in de waarheid die tot ons is gekomen geloven en begeren dat onze Heer ons onder de rechtvaardige mensen zou rekenen?"

Derhalve beloonde Allah hen voor hetgeen zij zeiden met tuinen, waardoorheen rivieren stromen. Daarin zullen zij vertoeven en dit is de beloning voor hen die goeddoen.
Koran, De Tafel (Al-Maidah) (5), 82-85.

Tot ziens in deze wereld of op de Dag des Oordeels!

En gezegend is Allah de Alwijze, en vrede zij met al zijn boodschappers en al zijn goede dienaren. Amen.
n. Amen.

05-06-2006, 20:00

Citaat door Dhauhara:
Goed lezen beste Joke, maar u moet wel oprecht zijn tegen uzelf en tegen ons. Gezien u een vrouw bent, leeft ik wel met u mee. Ik meen het echt. U hoort dit soort zaken over de Islam en u bent bang dat u ooit onder het gezag van de sharia zult komen. Ik wil u eerst geruststellen dat sharia ver van u staat.
Maar mijn vraag is: hoeveel mensen zijn in 1400 jaar de tijd gestenigd? Ik kan u garanderen dat het om weinig mensen gaat. Wellicht een honderdtal. Waarom? Omdat het toepassen van lijfstraffen in de sharia heel moeilijk is. Bij overspel moeten er 4 getuigen zijn die moeten getuigen dat de man zijn penis in de vagina van de vrouw heeft gestoken. U kunt nagaan hoe zwaar zo'n eis is! Ten eerste 4 getuigen, geen 1, geen 2, ook geen 3, maar VIER getuigen. Als iemand een vrouw/man van overspel beschuldigt zonder 4 getuigen, krijgt hij/zij zelf 80 zweepslagen! Ten tweede: er zijn veel overleveringen die de moslims aansporen om hun medemoslims niet te verklikken, mochten ze iemand op overspel betrappen. De profeet (vrde zij met hem) zegt: "Wie (de zonde van) zijn moslimbroeder geheim houdt, Allah zal zijn (zonden) geheim houden op de Dag des Oordeels." Hiermee is het verhaal dan ook afgelopen. Toen de bekende vrouw Al-Ghamidiya naar de profeet kwam en toegaf dat ze overspel pleegde en zelf vroeg om zich te laten reinigen (door steniging), was de profeet daar niet blij mee en heeft haar een aantal keer weggestuurd, hetzelfde geldt voor de man Ma3iz. Ook de metgezellen waren er niet blij mee dat deze mensen uit zichzelf kwamen om te bekennen. Een van de metgezellen zei zoiets als: had hij het maar geheim gehouden en zichzelf gespaard. Wat ik hiermee bedoel is dat die straffen niets anders zijn dan een afschrikkingsmiddel. Hetzelfde geldt voor het afhakken van de hand van een dief. Er zijn een aantal voorwaarden aan verbonden. Alleen iemand die steelt om zich zodoende te verrijken krijgt die straf. Daarom heeft de derde khalif Omar de toepassing daarvan geschorst toen in zijn regeerperiode hongersnood was. Maar er is natuurlijk nog een ander verhaal die mijn standpunt bevestigt: toen iemand naar Omar kwam om zijn slaven aan te klagen wegens diefstal heeft Omar die slaven niet gestraft omdat bewezen werd dat die man hen verwaarloosde en niet goed onderhield. Integendeel, die man kreeg een boete opgelegd die hij aan zij eigen slaven moest betalen. Zo gaat de Islam dus met slaven om. Hun meester moet een boete aan hen betalen omdat hij in gebreke was gebleven!
M.a.w. de straffen van de sharia zijn een grote waarborg voor de veiligheid van de maatschappij. Ik zou u graag uitnodigen in de Haagse Schilderswijk, waar (relatief gezien) geen veiligheid heerst en waar u uw eigen fiets kwijt bent als u een pak melk bij de groenteboer wilt halen en toevallig geen STERKE slot hebt. Verder wil ik u vragen hoeveel ouderloze kinderen er jaarlijks bijkomen als gevolg van overspel en ontucht? Weet u wat deze kinderen allemaal mee moeten maken? Hoeveel van hen hangen zichzelf op? Hoeveel vrouwen worden dagelijks in Amerika verkracht? Ieder 6 seconden 1 vrouw! Ik wil hier niet ingaan op de trauma's die deze vrouwen overhouden aan een verkrachting. Sommige hangen zichzelf uiteidelijk op. En de vraag is nu: hoeveel vrouwen worden in een land zoals Saoedi-Arabië verkracht? Het aantal is nihil! Hoeveel mensen worden daar gestenigd? Ook als het gaat om diefstal. Het enige land in de wereld waar (gouden) winkels openblijven terwijl de eigenaar zijn gebed gaat verrichten in de moskee is Saoedi-Arabië! Gezegend is Allah de Alwijze, en vrede zij met al zijn boodschappers en al zijn goede dienare

Beste joke,

Ik wil het hierbij laten. Ik denk dat ik uw vragen heb beantwoord. Ik wil eerlijk tegen u zijn; ik zweer bij Allah dat ik geen tijd heb om door te gaan met dit soort debatten, omdat er veel mensen zijn die ons nodig hebben om hun problemen op te lossen. Als laatste wil ik u de volgende boeketten schenken:

Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot één woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."
Koran, De Familie van Imraan (Al-Imraan) (3), 64.

Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

En indien zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard, horen, ziet gij hun ogen vol tranen vanwege de waarheid welke zij hebben herkend. Zij zeggen: "Onze Heer, wij geloven. Reken ons daarom onder de getuigen."

"En waarom zouden wij niet in Allah en in de waarheid die tot ons is gekomen geloven en begeren dat onze Heer ons onder de rechtvaardige mensen zou rekenen?"

Derhalve beloonde Allah hen voor hetgeen zij zeiden met tuinen, waardoorheen rivieren stromen. Daarin zullen zij vertoeven en dit is de beloning voor hen die goeddoen.
Koran, De Tafel (Al-Maidah) (5), 82-85.

Tot ziens in deze wereld of op de Dag des Oordeels!

En gezegend is Allah de Alwijze, en vrede zij met al zijn boodschappers en al zijn goede dienaren. Amen.
n. Amen.
manchallah