Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse vriendin

Pagina's : [1] 2

07-06-2002, 13:54

Citaat door MocroSalim:
Hi

ik ben een marokkaanse jongen van 18 en heb al drie maanden met een nederlandse meisje, maar mijn ouders die zouden het nooit accepteren. daarom zoek ik mensen die ook een relatie hebben met een nederlandse vriend(in). En wat vinden je ouders der van?
.

07-06-2002, 15:53

As salam aleikum Macro salim,

Ik ben zo'n Nederlandse vriendin.

Ik heb nu bijna 5 jaar een relatie met een marokkaanse jongen en in het begin was ik als menig ander meisje van nederlandse afkomst.
Ik ging stappen, ik dronk soms alcohol, ik rookte.
Na verloop van tijd ben ik gaan veranderen en sinds 1 1/2 jaar ben ik echt moslim geworden (alhamdullilah) en bid elke dag en draag een hoofddoek.
In het begin van onze relatie, heeft mijn vriend niks tegen zijn ouders gezegd. Na verloop van tijd kwamen ze daar achter en maakten er soms opmerkingen over. Ik kende zijn zus al langer, zij is een vriendin van mij. Zij nam mij soms mee naar haar ouders. Ze begonnen aan mij te wennen en zagen wie ik ben. Nu is het zelfs zo geworden dat mijn schoonouders achter hun zoon aanzitten om met mij te gaan trouwen.
Zo zie je maar weer, alles kan veranderen. Ook de mening van je ouders.

Je bent nog maar kort met haar samen, dus ik zou er nog niet over beginnen met je ouders. De relatie is nog erg kort.
Als je over een tijdje nog steeds hetzelfde voor haar voelt, kun je stappen ondernemen om het je ouders te vertellen.
Ik weet dat in Islam, je geen relaties moet hebben voor je huwelijk, maar helaas werkt het niet altijd zo in de praktijk.
Is je vriendin van christelijke of joodse afkomst? Dan kun je volgens
islam met haar trouwen.

Ik wens je veel geluk in je relatie.
In sha allah dat zij voor jou bestemd is. ( l'mekteb)

Salam
Miriam

08-06-2002, 19:22
Ewa Mocrosalim,

Ik ben zelf half Nederlands en mijn ouders zijn al 27 jaar met elkaar getrouwd. Mijn moeder is gelijk geaccepteerd door mijn opa, maar mijn oma had er moeite mee. Ze heeft in het begin geprobeerd mijn ouders uit elkaar te drijven. Ze zag mijn ouders liever sneller uit elkaar gaan dan trouwen. Na verloop van tijd zag ze dat de liefde sterk was en dat niets ze uit elkaar kon drijven. Ook van mijn moeders kant kwamen veel negatieve reacties. Hoe kon ze met een moslim trouwen? Als je ouders verstandig zijn en zien dat je van dat meisje houd zullen ze haar accepteren. Ook al zal het ze veel moeite en tijd kosten. Ik denk alleen dat jouw vriendin zich veel in de Islam zou moeten verdiepen om je volledig te kunnen begrijpen.

Ik wens je veel suc6 met alles. Want het is niet een gemakkelijk opgave. En mektoub zal zeggen hoe het gaat.
Insjallah zullen je ouders het meisje accepteren.

09-06-2002, 12:29
Rustig aan doe zou ik zeggen.
Ik zou zeker 6 maanden wachten met kennis maken.(dus nu zeker nog 3 maanden)
nu heb je voor jezelf ook nog geen zekerheid.
Pas als je zejer weet dat jullie voor elkaar bestemt zijn en helemaal voor elkaar gaan, dan zou ik pas aan kennis maken met de ouders gaan denken.

Je moet zeker weten dat het niet zo`n meisje is die al veel jongens heeft gehad enzo dat ze alleen jou wil.
Dus doe het pas als je er aan toe bent.
heel veel succes en als het een goed meisje is zal het uiteindelijk wel goed komen denk ik hoor.
Je moet gewoon heel veel positieve dingen over haar vertellen en laten merken dat je echt van haar houdt.

05-07-2004, 23:49

Citaat:
Origineel gepost door miriama
As salam aleikum Macro salim,

Ik ben zo'n Nederlandse vriendin.

Ik heb nu bijna 5 jaar een relatie met een marokkaanse jongen en in het begin was ik als menig ander meisje van nederlandse afkomst.
Ik ging stappen, ik dronk soms alcohol, ik rookte.
Na verloop van tijd ben ik gaan veranderen en sinds 1 1/2 jaar ben ik echt moslim geworden (alhamdullilah) en bid elke dag en draag een hoofddoek.
In het begin van onze relatie, heeft mijn vriend niks tegen zijn ouders gezegd. Na verloop van tijd kwamen ze daar achter en maakten er soms opmerkingen over. Ik kende zijn zus al langer, zij is een vriendin van mij. Zij nam mij soms mee naar haar ouders. Ze begonnen aan mij te wennen en zagen wie ik ben. Nu is het zelfs zo geworden dat mijn schoonouders achter hun zoon aanzitten om met mij te gaan trouwen.
Zo zie je maar weer, alles kan veranderen. Ook de mening van je ouders.

Je bent nog maar kort met haar samen, dus ik zou er nog niet over beginnen met je ouders. De relatie is nog erg kort.
Als je over een tijdje nog steeds hetzelfde voor haar voelt, kun je stappen ondernemen om het je ouders te vertellen.
Ik weet dat in Islam, je geen relaties moet hebben voor je huwelijk, maar helaas werkt het niet altijd zo in de praktijk.
Is je vriendin van christelijke of joodse afkomst? Dan kun je volgens
islam met haar trouwen.

Ik wens je veel geluk in je relatie.
In sha allah dat zij voor jou bestemd is. ( l'mekteb)

Salam
Miriam
Selaam Aleikum,

Als eerste Masha'Allah Miriam moge Allah swt je op de juiste pad leiden.

Mijn vriendin is ook zo'n "geval" en nu is zij moslima geworden Hamdoelilah.
Dat niet accepteren is echt een "cultuur" iets, heeft nix te maken met het Islam.
Zolang zij moslima is dan is het goed, maar je mag haar niet dwingen.
Je kan haar info geven bijv, vertellen wat de Islam inhoud.
Dan komt alles Insha'Allah goed...

Selaam Aleikum......

06-07-2004, 13:03
Salaam

Als je weet dat het meisje zich wil bekeren en alles van de islam wil accepteren, niet enkel voor jou maar voor haarzelf, dan kan je met haar doorgaan. Is dat niet het geval, maak dan liever een eind aan je relatie. Je moet tenslotte iemand zoeken die samen met jou het goeie pad zal bewandelen.
Als het meisje zich bekeert, kan je het aan je ouders vertellen. Het zal nog moeilijk zijn voor sommige ouders en het meisje zal zich moeten bewijzen.
Ik wens je er in elk geval veel geluk mee, maar als je graag met haar door wil gaan zal je eens heel goed met haar moeten praten. Het is een beslissing voor het leven en is niet gemakkelijk.
good luck

06-07-2004, 19:20

Citaat:
Origineel gepost door MocroSalim
Hi

ik ben een marokkaanse jongen van 18 en heb al drie maanden met een nederlandse meisje, maar mijn ouders die zouden het nooit accepteren. daarom zoek ik mensen die ook een relatie hebben met een nederlandse vriend(in). En wat vinden je ouders der van?

Je weet toch zelf wel wat je ouders ervan zullen vinden jij kent ze immers het best. Zo is mijn neef getrouwd met een nederlandse meid en hebben ze al 2 kindertjes en hebben die ouders er nooit bezwaar op gehad. Ben jij serieus met dat meisje en zij ook, moeten je het ijs maar bij je ouders breken als je denkt dat je met haar wil trouwen. Je bent 18 wij noemen dit kalverliefde, dus geen overhaaste overwegingen nemen waar je later spijt van kunt krijgen. Als je wacht tot je wat ouder bent en jullie zijn nog steeds samen, kun je zeggen ok nu zijn we al een tijdje samen. En zijn we beiden serieus en dan zullen je ouders het ook eerder accepteren. Ik zou me nu beter met school bezighouden.

Succes,

Esma

28-11-2010, 19:33

Citaat door Jamila1982:
Hoi, ik wilde even reageren. In het begin lijkt het vaak onmogelijk zo'n relatie maar om me heen heb ik heel veel gemengde relaties zien slagen (marokkaanse jongen met nederlands meisje) Sommige meiden zijn bekeerd anderen niet, maar uiteindelijk accepteerden de ouders het.

Ik ken ouders die jarenlang niets van het meisje wilden weten tot ze kinderen kreeg en de ouders toch contact met haar moesten hebben omwege de kleinkinderen, nu is het eindelijk goed gekomen.

Ik ken een jongen die van zijn ouders niet met een nederlands meisje mocht, zoveel stress en druk op hem, hij is voor de trein gesprongen hier. Zijn ouders hebben spijt nu. Hij was gelukkig met dat meisje en toen ze hem dwongen contact met haar te verbreken zag iedereen hem afvallen, bleek, wallen onder zijn ogen.

Zelf ben ik een Nederlands meisje en heb 5 jaar een relatie met een marokkaanse jongen gehad. Dat is nu al weer twee jaar uit maar nog voel ik de pijn vaak genoeg. Zijn ouders, mijn ouders deden moeilijk. Het was mijn eerste liefde, mijn hart doet nog pijn als ik aan alles denk. Ik kan wel janken nu. Ook omdat we sinds kort weer via sms contact hebben af en toe. Ik weet van zijn zusje dat hij het er ook heel moeilijk mee heeft gehad. Ik ben meerdere malen in marokko geweest bij zijn familie, daar was ik welkom. Ik stond open voor islam, heb een jaar arabisch gestudeerd, heb nooit gerookt, nooit gedronken, at geen varkensvlees nu nog steeds niet. Heb bijna alleen maar marokkaanse vriendinnen en ze zeggen ook dat ze me niet als hollander zien, tevens zie ik er ook niet hollands uit. Ben getint, grote donkerbruine ogen, mensen denken vaak dat ik half iets ben.

maar anyway ik dwaal af. Wij hebben gevochten samen voor een toekomst. Allleen zoveel druk van buiten, dat het invloed had op onze relatie. Ik ben in die periode erg ziek geworden, lage weerstand door alle stress en slaapgebrek en kreeg twee virussen. Ik heb het mijn ouders erna nog lange tijd kwalijk genomen, ik was boos en niet meer open naar ze. Mijn moeder zei er zijn nog zoveel mannen vergeet hem. Toen ze zagen hoelang ik eronder leed beseften ze hoe diep onze liefde zat. Ze hadden spijt en voelden zich schuldig.

Deze topic is van 2002, niet dat het wat uitmaakt, maar misschien komt hij niet meer op forum

28-11-2010, 19:55

Citaat door MocroSalim:
Hi

die relatie die je hebt is haram

toon berouw aan Allah subhana wa ta`ala en neem afstand van elkaar
je ouders hoeven je relatie ook niet te accepteren aangezien deze islamitisch niet toegestaan is

ik heb zelf voor ik bekeerde 4.5 jaar een relatie met een marokkaan gehad en werd daar vanaf het begin met mijn 2 kids (toen 3 en 4 jaar)warm onthaald en heb er zelfs gewoond
toen als standaard nederlands meisje vond ik dat oke maar toen ik me bekeerde tot de islam dacht ik nee dit wil ik echt niet als voorbeelden voor mijn kids
we zijn toen ook uitelkaar gegaan

mijn zusje heeft ook een relatie met een marokkaan en een kind met hem
ze werd niet geaccepteerd door zijn familie totdat ze zwanger raakte van hem en zo zie ik dat ook bij veel vriendinnen van me
ze worden niet geaccepteerd door de familie van hun vriend of alleen niet door de vader of moeder totdat ze zwanger raken en dan komt het allemaal goed

trouwens wat ik wel raar vind is dat als het een marokkaans meisje was geweest die een relatie had met een nederlander dat haar meteen werd gezegd dat het haram is en dat ze misschien zelfs uitgescholden zou worden en nu is het een jongen en krijgt hij allemaal adviezen over hoe hij het het beste aan kan pakken met zijn ouders

29-11-2010, 14:06
Wat ik me afvraag is of deze dames die bekeerd zijn, ook bekeerd zouden zijn zonder hun Marokkaanse vriendjes. Ik heb de indruk dat de meesten bekeren voor de vorm en verder echt niet Islamitisch zijn. NIet roken, niet drinken, geen varkensvlees eten betekent echt niet dat je moslim bent.

29-11-2010, 15:41

Citaat door MocroSalim:
Hi

deze topic was van 2002 je bent nu 26 jaar jong hoe denken jou ouders der nu aan en hoe denk jij nu ben zo benieuwd na 8 jaar van deze topic hoe het nu met je gaat

30-11-2010, 07:49
olaaa waar is de eigenaar van deze topic gebleven

30-11-2010, 08:22

Je kan vragen wat je wil maar zijn nickname is inactief en kan hij niet meer gebruiken

30-11-2010, 10:02

Citaat door Cannavaro:
Je kan vragen wat je wil maar zijn nickname is inactief en kan hij niet meer gebruiken

meen je dat nou ewa waarom is zijn topic dan nog actief sinds 2002 waar is hij eigelijk

30-11-2010, 15:01
een oude topic .. wie weet is hij al getrouwd met haar hahaha

Pagina's : [1] 2