Bekijk volle/desktop versie : 'Beloning' voor een miskraam



04-06-2006, 16:39
Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "

Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah

07-06-2006, 23:15


, weer wat bij geleerd!

07-06-2006, 23:18
Wat een onzintopic. Degene die deze topic is gestart heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkel idee wat het betekent om een miskraam te krijgen of een kind te verliezen.

Ga je daar eerst maar eens in verdiepen, en kom dan terug met een "beloning voor een miskraam".

Groetjes,
BeertjeBee

07-06-2006, 23:22
Had zo'n antwoord van u niet verwacht beertjebee, dat je zo openlijk de profeet beledigt... achja, khad ni minder moete verwachten van een christen...

07-06-2006, 23:24



Citaat door BeertjeBee:
Wat een onzintopic. Degene die deze topic is gestart heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkel idee wat het betekent om een miskraam te krijgen of een kind te verliezen.

Ga je daar eerst maar eens in verdiepen, en kom dan terug met een "beloning voor een miskraam".

Groetjes,
BeertjeBee
Als dit gebeurd dan is dat de Wil van God, hoe moet je hier dan mee omgaan?

07-06-2006, 23:31

Citaat door anash:
Had zo'n antwoord van u niet verwacht beertjebee, dat je zo openlijk de profeet beledigt... achja, khad ni minder moete verwachten van een christen...
Hoezo beledig ik de profeet. Sorry Anash, maar daar ben ik mij dan niet van bewust. Leg eens uit?

Groetjes,
BeertjeBee

07-06-2006, 23:35

Citaat door Mocrobrains:
Als dit gebeurd dan is dat de Wil van God, hoe moet je hier dan mee omgaan?
Een miskraam is een speling van de natuur, of zo je wilt de "wil van God".
Het krijgen van een miskraam is een zeer traumatische ervaring voor een moeder. En natuurlijk vraag je aan God waaróm. Maar als je logisch nadenkt, dan weet je ook dat er iets grondig fout was met de vrucht, en dat er geen andere mogelijkheid was voor het lichaam, dan het af te stoten. Dat is de natuur, hoe hard ook.

Waar ik moeite mee heb is de titel van deze topic, dat je een beloning krijgt als je een miskraam ter wereld brengt. Alsof het krijgen van een miskraam een heldendaad is ofzo. Nou, dat is het niet. Het is eerder een beker die je graag voorbij laat gaan.

Groetjes,
BeertjeBee

07-06-2006, 23:36

Citaat door AbuMaalik:
deze topic is een perfecte weergave van hoe een COMPLEET FOUTE INTERPRETATIE van hadieth in zijn werk gaat...

Allah ta'ala geeft de vrouw helemaal geen beloning omdat ze een miskraam heeft gehad...
de uitleg van de hadieth staat in de laatste zin:
wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind.

Allah COMPENSEERT de vrouw voor haar geduld, haar verdriet en leed dat ze kende door de dood van haar kind... door haar de weg naar het paradijs te vergemakkelijken.

maar ook als de vrouw geen miskramen heeft gehad, wordt ze uiteraard beloond met het paradijs (als ze een goede moe'mina is) wa Allahu a'lem
Dit klinkt me al een stuk genuanceerder in de oren. Dank.

Groetjes,
BeertjeBee

08-06-2006, 00:00
Zijn er dan ook beloningen voor mensen die geduldig omgaan met blindzijn, kreupelheid en wat dan ook voor narigheid die een mens kan treffen in dit leven?

08-06-2006, 00:09

Citaat door BeertjeBee:
Een miskraam is een speling van de natuur, of zo je wilt de "wil van God".
Het krijgen van een miskraam is een zeer traumatische ervaring voor een moeder. En natuurlijk vraag je aan God waaróm. Maar als je logisch nadenkt, dan weet je ook dat er iets grondig fout was met de vrucht, en dat er geen andere mogelijkheid was voor het lichaam, dan het af te stoten. Dat is de natuur, hoe hard ook.

Waar ik moeite mee heb is de titel van deze topic, dat je een beloning krijgt als je een miskraam ter wereld brengt. Alsof het krijgen van een miskraam een heldendaad is ofzo. Nou, dat is het niet. Het is eerder een beker die je graag voorbij laat gaan.

Groetjes,
BeertjeBee
Je moet niet op de topic letten maar op de inhoud, het gaat namelijk om het kern van het verhaal en dat is belangrijk.

Geduld hebben is een belangrijke eigenschap, miskraam is niet leuk en dat weet iedereen maar een gelovigen heeft hier vrede mee, teminste hij is tevreden met wat God laat gebeuren.

08-06-2006, 00:15

Citaat door tonk:
Zijn er dan ook beloningen voor mensen die geduldig omgaan met blindzijn, kreupelheid en wat dan ook voor narigheid die een mens kan treffen in dit leven?
allah zegt zelf"allah is met de geduldigen". iedereen die geduld heeft met iets wat hem belemmert in zijn dagelijkse doen en laten. iets waar men weinig tot niks aan kan doen. iets wat je overkomt. voor dit allemaal krijg je je beloning als je het accepteerd en geduld toont. een mens moet dankbaar zijn voor alles wat ie krijgt. je kunt afkeer van iets hebben waar iets, waar iets goeds voor je inziet. je kunt van iets houden waar iets slechts voor je inziet(zegt allah).

08-06-2006, 00:16

Citaat door tonk:
Zijn er dan ook beloningen voor mensen die geduldig omgaan met blindzijn, kreupelheid en wat dan ook voor narigheid die een mens kan treffen in dit leven?
Vanzelfsprekend...

08-06-2006, 00:20



Citaat door BeertjeBee:
Hoezo beledig ik de profeet. Sorry Anash, maar daar ben ik mij dan niet van bewust. Leg eens uit?

Groetjes,
BeertjeBee
De woorden die de topicstarter citeert zijn die van de profeet(vzmh). Als je zegt dat de topicstarter onzin spreekt, dan zeg je hetzelfde over onze profeet(vzmh).

De kern van deze overlevering heeft duidelijk te maken met geduld hebben in tegenspoed... in dit geval is dat de vrouw die een miskraam heeft, nergens in de overlevering staat er dat een miskraam positief is.

08-06-2006, 09:47

Citaat door anash:
De woorden die de topicstarter citeert zijn die van de profeet(vzmh). Als je zegt dat de topicstarter onzin spreekt, dan zeg je hetzelfde over onze profeet(vzmh).

De kern van deze overlevering heeft duidelijk te maken met geduld hebben in tegenspoed... in dit geval is dat de vrouw die een miskraam heeft, nergens in de overlevering staat er dat een miskraam positief is.
Anash, het was niet mijn bedoeling om jouw profeet te beledigen. Het spijt me.

Jouw tweede alinea snijdt hout. Ik begrijp nu het verhaal beter, en ik denk dat wij als Christenen er eigenlijk wel ongeveer hetzelfde over denken. Je hebt er op een bepaald moment vrede mee dat het zo liep. Het krijgt een plekje, en God helpt daarbij.

Groetjes,
BeertjeBee

08-06-2006, 12:07
Speciaal voor Anash even ge-upt, omdat ik het wel belangrijk vind, dat hij weet dat het niet mijn bedoeling was om zijn profeet te beledigen.

Groetjes,
BeertjeBee