Bekijk volle/desktop versie : de meisjes die jong trouwen.....



Pagina's : [1] 2 3

03-06-2003, 00:05

Citaat door ouiam_tet1:
waarom krijgen de meisjes die jong (18/19 jaar) altijd te horen

"waarom ga je zo vroeg trouwen??? je moet leven en genieten" (voor mij begint genieten pas als ik getrouwd ben )

"trouwen kan altijd nog.....blablablabla"

mohiem kan iemand mij 1 goede reden geven om niet vroeg te trouwen?????

het is trouwens zelfs door de profeet (sws) aanbevolen om vroeg het huwelijk in te gaan
.

03-06-2003, 00:13



Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
waarom krijgen de meisjes die jong (18/19 jaar) altijd te horen

"waarom ga je zo vroeg trouwen??? je moet leven en genieten" (voor mij begint genieten pas als ik getrouwd ben )

"trouwen kan altijd nog.....blablablabla"

mohiem kan iemand mij 1 goede reden geven om niet vroeg te trouwen?????

het is trouwens zelfs door de profeet (sws) aanbevolen om vroeg het huwelijk in te gaan
De mensen die dat soort opmerkingen plaatsen zijn gewoon mond verlegen, want meid als je jong trouwt voorkom je heel veel grote zondes

03-06-2003, 00:15
Shanaaz........je hebt aan de ene kant wel gelijk..........maar het is niet altijd zo. Ik vind meisjes die op hun 15e getrouwd zijn wel te jong om eerlijk te zijn. Ik wil mijn man ook iets te bieden hebben. Zelf ook een baan en zo. Maar sommige mensen overdrijven ja. Je moet gewoon trouwen wanneer jij daar klaar voor bent. Ieder zijn/haar dag. It's all about almektab. we hebben het niet in de hand

03-06-2003, 00:19

Citaat:
Origineel gepost door salimma19
Shanaaz........je hebt aan de ene kant wel gelijk..........maar het is niet altijd zo. Ik vind meisjes die op hun 15e getrouwd zijn wel te jong om eerlijk te zijn. Ik wil mijn man ook iets te bieden hebben. Zelf ook een baan en zo. Maar sommige mensen overdrijven ja. Je moet gewoon trouwen wanneer jij daar klaar voor bent. Ieder zijn/haar dag. It's all about almektab. we hebben het niet in de hand
15? het ging toch om 18/19 jaar?
En volgens de Nederlandse wet mag je geeneens trouwen als je 15 bent.
Meid je denkwijze is wel lief, maar niet juist naar mijn menig, want jij moet je man niets te bieden hebben, maar hij jou................als je begrijpt wat ik bedoel

03-06-2003, 00:32



Citaat:
Origineel gepost door Shanaaz
15? het ging toch om 18/19 jaar?
En volgens de Nederlandse wet mag je geeneens trouwen als je 15 bent.
Meid je denkwijze is wel lief, maar niet juist naar mijn menig, want jij moet je man niets te bieden hebben, maar hij jou................als je begrijpt wat ik bedoel
voor jouw informatie..........er zijn in de praktijk veel meisjes die op hun 15e trouwen en dat vind ik gewoon fout. En in een huwelijk........moeten man en vrouw elkaar iets te bieden hebben. het is nemen en GEVEN. dus bij deze.........ik begrijp niet wt je bedoeld. en leuk dat je mijn denkwijze 'lief' vind........al slaat het nergens op

03-06-2003, 00:33
en trouwen voor de Nederlandse wet is niet zo van wereldbelang. Trouwen voor de islamitische wet is belangrijker

03-06-2003, 02:09

Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
het gaat hier over 18/19 jaar

waarom zou je op die leeftijd niet moeten trouwen???
Ik zou NIET weten waarom niet...
Is juist een mooie leeftijd voor een meid..

03-06-2003, 02:10
Waarom zo vroeg trouwen ?

Je 'tienerjaren' zijn niet eens over...

Wat kan een huwelijk jouw meer aanbieden ?

Volgens mij beseffen er velen niet veel wat voor een zware verantwoordelijkheid een huwelijk met zich meebrengt. Zijn jullie misschien niet té romantisch ingesteld ?

Hebben jullie geen ambities, willen jullie geen andere horizons gaan verruimen ? Ik heb het niet per se over een mogelijke carrière, maar er moeten toch andere zaken zijn die je boeien buiten het onderwerp:
"trouwen".

Wij hebben zoveel meer mogelijkheden dan onze ouders, waarom deze niet eerst benutten...

Normaliter studeer je af op deze leeftijd: er worden dan vragen gesteld zoals: welke weg gaan we nu inslaan : verder studeren / een sabbatjaar inlassen / of meteen beginnen werken.... en dergelijke.

De zomer nadat ik was afgestudeerd heb ik me suf gepiekerd over wat ik met m'n leven zou aanvangen. Welke zaken ik eerst zou doen of niet ... Nu, 2 jaar later, vraag ik me nog steeds af of ik de juiste beslissing heb genomen wat betreft m'n studies.
Laat staan een beslissing nemen m.b.t. een huwelijk...

Ik beweer niet dat je op de leeftijden 21/22/23/24... alle 'antwoorden' al weet, neen zeker niet, maar alleszins weet je meer.

"Ervaringen" opdoen, dat is belangrijk mensen. Het is meestal de BRON voor bepaalde keuzes.

Ze zeggen: spijt komt altijd te laat, wél dat geloof ik rotsvast.

Probeer eerst andere 'dingen' uit, bewandel andere wegen vooraleer je settelt. Dàn kan je jezelf later niets verwijten dat je het niet hebt geprobeerd.

Iemand schreef: 'jong trouwen is goed omdat je dan eventuele toekomstige zondes vermijdt... hoe kom je erbij ?'

Ga je dit als reden geven als je kinderen later vragen: 'mama, waarom ben je met papa getrouwd ?'

Je trouwt omwille van 1 echte reden. De rest is bijkomstig of zelfs niets.

vg

03-06-2003, 02:14
Ik vind het een mooie leeftijd voor een vrouw om te verloven: 18/19 jaar. Daarmee voorkom je fitna. Je ziet vaak dat meiden het niet kunnen volhouden en massaal een vriendje nemen.

Lees ook dit over de gedachtengang van moeders die een jonge vrouw voor hun zoon zoeken:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=97053

03-06-2003, 02:17
Najib26,

Wat is jouw mening over wat ik schreef ?
Wat denk je erbij ?

vg

03-06-2003, 02:22
Je kunt het advies van de profeet, die zei dat het aangeraden is om vroeg te trouwen, niet zomaar terzijde leggen. Sommige meiden kiezen ervoor om voor de studie te gaan. Daar richten ze zich helemaal op. En als ze 25, 26 jaar willen ze zo snel mogelijk trouwen, maar dan is er geen kandidaat. En dat terwijl ze de jaren daarvoor goede en geschikte kandidaten heeft afgewezen. Ik vind zelf een huwelijk belangrijker dan werk of studie. Als ik moest kiezen tussen trouwen met een moslimvrouw die aan mijn wensen voldoet en mijn mooie baan, dan kies ik voor het eerste. Je kunt op je 19 of 20ste verloven, je studie voor een deel afmaken en tijdens je huwelijk je laatste jaar afmaken. Dat kan gerust.

03-06-2003, 02:29
Vroeg trouwen, is trouwens niet alleen raadzaam voor vrouwen, maar ook voor mannen. En dat om dezelfde redenen. Zelf was ik ook liever twee jaar geleden al getrouwd, maar ja tegenwoordig is het moeilijk om een geschikte vrouw te vinden. En gelukkig kon ik de verleidingen wel weerstaan.

03-06-2003, 02:30


Zoals je zelf zegt het is een 'advies', tijden zijn ondertussen wél veranderd, maar dat ter zijde genomen.

Ik ben van mening dat je trouwen en studies het best niet mixt. Je moet jezelf het niet moeilijker maken dan het al is.

Alhoewel ik vele mensen ken die beide wel combineren, maar deze mensen hebben deze beslissing genomen wanneer ze rond +- 23j waren.

Wat je zegt over dat je mogelijke kandidaten 'mist' ... Najib, hoe kom je erbij ? Denk je nu echt dat de zaken zo zwart/wit verlopen in dit leven ?

vg

03-06-2003, 02:33

Citaat:
Origineel gepost door Apatisch
Zoals je zelf zegt het is een 'advies', tijden zijn ondertussen wél veranderd, maar dat ter zijde genomen.

Ik ben van mening dat je trouwen en studies het best niet mixt. Je moet jezelf het niet moeilijker maken dan het al is.

Alhoewel ik vele mensen ken die beide wel combineren, maar deze mensen hebben deze beslissing genomen wanneer ze rond +- 23j waren.

Wat je zegt over dat je mogelijke kandidaten 'mist' ... Najib, hoe kom je erbij ? Denk je nu echt dat de zaken zo zwart/wit verlopen in dit leven ?

vg
ja ik hoor van gevallen waarbij de meiden zeggen dat ze alles hebben bereikt in hun leven: studie, mooie baan, maar dat het maar niet lukt om nu te trouwen. Lees bepaalde oproepen van vrouw zoekt man. Meiden van 27 jaar die wanhopig op zoek gaan naar een man. Omdat ze zich daar al die tijd voor hebben afgesloten.

03-06-2003, 02:34

Citaat:
Origineel gepost door Apatisch
Zoals je zelf zegt het is een 'advies', tijden zijn ondertussen wél veranderd, maar dat ter zijde genomen.

Ik ben van mening dat je trouwen en studies het best niet mixt. Je moet jezelf het niet moeilijker maken dan het al is.

Alhoewel ik vele mensen ken die beide wel combineren, maar deze mensen hebben deze beslissing genomen wanneer ze rond +- 23j waren.

Wat je zegt over dat je mogelijke kandidaten 'mist' ... Najib, hoe kom je erbij ? Denk je nu echt dat de zaken zo zwart/wit verlopen in dit leven ?

vg
I'm with ya girl. helemaal mee eens! Sommigen weten niet wat een huwelijk inhoudt, je trouwt maar een keer, weet waar je aan begint.

Pagina's : [1] 2 3