Bekijk volle/desktop versie : Waarom Trouwen De dames tegenwoorig al op zo'n jonge leeftijd??



Pagina's : [1] 2 3 4 5

03-06-2006, 11:52
Ze zijn Nog niet eens klaar met School.
Hebben niet eens een VAst Baan .. afhankelijk van hun Man.

KOm niet zeggen.. Omdat die Ware is ....
Dat kunnen ze toch verlofen .. Als het echte liefde is dan kan dat wel wachten ..

Zijn ze bang dat die wegloopt ..
Maaar nu eff serieus .. Ik vind Een vrouw onder de 20 veels te JOng ..

Maar wat is eigenlijk De juiste leeftijd om te trouwen ..

Ik vind als je als in het leven op een rijtje hebt...
Je kent dat ... In ieder geval onafhankelijk ...
Dan ?

03-06-2006, 12:01



Citaat door XzinnamocroX:
Ze zijn Nog niet eens klaar met School.
Hebben niet eens een VAst Baan .. afhankelijk van hun Man.

KOm niet zeggen.. Omdat die Ware is ....
Dat kunnen ze toch verlofen .. Als het echte liefde is dan kan dat wel wachten ..

Zijn ze bang dat die wegloopt ..
Maaar nu eff serieus .. Ik vind Een vrouw onder de 20 veels te JOng ..

Maar wat is eigenlijk De juiste leeftijd om te trouwen ..

Ik vind als je als in het leven op een rijtje hebt...
Je kent dat ... In ieder geval onafhankelijk ...
Dan ?
het is tegenwoordig "modda" om jong te trouwen...eerst hoor je ze stoer hier praten hoe geweldig hun toekomstige partner wel niet is en wat ze allemaal op hun feestje willen doen...hoeveel lebsat..en dat ze jong trouwen omdat het goed is...het is volgens hen "soenna" om jong te trouwen (ik hoor vaak jonge meiden deze kreet roepen, maar nog nooit heeft iemand een hadith of een aya hierover geplaatst)

Maar na een paar maanden zie je hier weer een zielige topic over hoe ongelukkig ze wel niet zijn en dat ze in een dilemma zitten...dan denk ik: net goed voor je!

03-06-2006, 12:03
De profeet (vzmh) heeft ons aangeraden om jong te trouwen. Beter jong trouwen, dan zoals de meeste jongeren het tegenwoordig doen: haramrelaties aangaan. Er zijn een heleboel Marokkaanse vrouwen die vele vriendjes verslijten en na hun 25ste denken: zo en nu trouwen, en dan verwachten ze dat alle serieuze mannen voor haar in de rij staan. Niet dus.

03-06-2006, 12:04
mensen zijn ook veel te vroeg met liefde bezig

03-06-2006, 12:04



Citaat door XzinnamocroX:
Ze zijn Nog niet eens klaar met School.
Hebben niet eens een VAst Baan .. afhankelijk van hun Man.

KOm niet zeggen.. Omdat die Ware is ....
Dat kunnen ze toch verlofen .. Als het echte liefde is dan kan dat wel wachten ..

Zijn ze bang dat die wegloopt ..
Maaar nu eff serieus .. Ik vind Een vrouw onder de 20 veels te JOng ..

Maar wat is eigenlijk De juiste leeftijd om te trouwen ..

Ik vind als je als in het leven op een rijtje hebt...
Je kent dat ... In ieder geval onafhankelijk ...
Dan ?
verlatingsangst

03-06-2006, 12:05
Liever gisteren dan vandaag.

03-06-2006, 12:05

Citaat door Najib26:
De profeet (vzmh) heeft ons aangeraden om jong te trouwen. Beter jong trouwen, dan zoals de meeste jongeren het tegenwoordig doen: haramrelaties aangaan. Er zijn een heleboel Marokkaanse vrouwen die vele vriendjes verslijten en na hun 25ste denken: zo en nu trouwen, en dan verwachten ze dat alle serieuze mannen voor haar in de rij staan. Niet dus.
dat was een andere tijd

03-06-2006, 12:06

Citaat door Desolate:
het is volgens hen "soenna" om jong te trouwen (ik hoor vaak jonge meiden deze kreet roepen, maar nog nooit heeft iemand een hadith of een aya hierover geplaatst)
De Islam schrijft verder geen specifieke leeftijd voor, maar wel is het sterk aangeraden, indien de middelen aanwezig zijn, om jong te trouwen. Abdoellaah ibn Mas'ood (moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader) heeft gezegd dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: "O jongeren, diegenen van jullie die in staat is om te trouwen, laat hem trouwen, want dit zal zijn blik doen afwenden (van harame zaken) en zijn kuisheid beschermen..." (Sahih volgens consensus)

03-06-2006, 12:06

Citaat door SammySays:
dat was een andere tijd
Islam is niet tijdsgebonden.

03-06-2006, 12:07

Citaat door SammySays:
dat was een andere tijd
De regels van de islam gelden ook in 2006. Die regels gelden voor moslims.

03-06-2006, 12:09

Citaat door Beloved:
Islam is niet tijdsgebonden.
islam niet, zie dat uitspraakje dan ook niet in de koran terugkomen

03-06-2006, 12:10

Citaat door Najib26:
De regels van de islam gelden ook in 2006. Die regels gelden voor moslims.
ten eerste was het geen regel, maar werd het in die tijd aangeraden (like you said); ten tweede is de waarde van het huwelijk gedaald anno 2006

03-06-2006, 12:13



Citaat door SammySays:
islam niet, zie dat uitspraakje dan ook niet in de koran terugkomen
Jij begrijpt weinig van de islam. Als je er geen kennis over hebt, dan kun je er beter over zwijgen. Moslims geloven in de koran en de hadith. En je doet denigrerend over een uitspraak van de profeet (vzmh) door het uitspraakje te noemen. Als jij geen moslim bent, dan kan ik jouw reacties beter plaatsen. Veel zaken die verplicht zijn staan niet in de koran, maar wel in de hadith. Zo staat er niet in de koran HOE je moet bidden.

03-06-2006, 12:14

Citaat door SammySays:
ten eerste was het geen regel, maar werd het in die tijd aangeraden (like you said); ten tweede is de waarde van het huwelijk gedaald anno 2006
Nogmaals: islam is tijdloos. Wat er toen door de profeet werd aangeraden, is nog steeds aangeraden. En er zit een wijsheid achter: door te trouwen, verklein je de kans op zina. Zeker in deze tijd is dat belangrijk aangezien bijna alle Marokkaanse jongeren tegenwoordig aan haramrelaties doen. Dan heb ik liever dat jongeren op jonge leeftijd trouwen.

03-06-2006, 12:14

Citaat door Najib26:
Jij begrijpt weinig van de islam. Als je er geen kennis over hebt, dan kun je er beter over zwijgen. Moslims geloven in de koran en de hadith. En je doet denigrerend over een uitspraak van de profeet (vzmh) door het uitspraakje te noemen. Als jij geen moslim bent, dan kan ik jouw reacties beter plaatsen. Veel zaken die verplicht zijn staan niet in de koran, maar wel in de hadith. Zo staat er niet in de koran HOE je moet bidden.
gebedsREGELS; het werd AANGERADEN te trouwen op vroege leeftijd


ik hoop dat je het verschil ziet.
en kom niet oordelen over mij, ben je te min voor, moet je overlaten aan allah

Pagina's : [1] 2 3 4 5