Bekijk volle/desktop versie : vrouwen van doenya in aljenna



02-06-2006, 23:45
assalamoe 3alaikoem wara7matoe LAHI wa barakatoeh

ik heb een vraagje inch ALLAH als we goed geleefd hebben in deze korte leven in doenya gaan we inch allah met de ra7ma van Allah swt naar aljenna en daar trouwen we inch allah met 7oeroe al 3ain , dat geld dan voor de mannen , en de vrouwen dan , met wie gaan die trouwen als hun niet met hun eigen mannen willen trouwen met wie ze geleefd hebben in doenya ????

in de koran staat er niks over vrouwen in al jenna
en in de soenna allahoe a3lam ook niet

wa allahoe a3lam

02-06-2006, 23:48



Citaat door imaamboy17:
assalamoe 3alaikoem wara7matoe LAHI wa barakatoeh

ik heb een vraagje inch ALLAH als we goed geleefd hebben in deze korte leven in doenya gaan we inch allah met de ra7ma van Allah swt naar aljenna en daar trouwen we inch allah met 7oeroe al 3ain , dat geld dan voor de mannen , en de vrouwen dan , met wie gaan die trouwen als hun niet met hun eigen mannen willen trouwen met wie ze geleefd hebben in doenya ????

in de koran staat er niks over vrouwen in al jenna
en in de soenna allahoe a3lam ook niet

wa allahoe a3lam
Allahoe erlem

03-06-2006, 15:35
niemand ?????

17-07-2006, 13:45
jewel de vrouw waar je mee was getrouwd blijft bij je(tenzei het een slechte vrouw was) zij is genot voor you en jij voor haar!

en zelf vrouwen die nooit een man hebben gehad(waarscheinlijk wegens goede redenen) zullen trouwen daar(volgens de meesten geleerden).

als verduidelijking voor je broeder een fatawa van sheigh 3thymien rahiemoelah.

Vrouwen zullen echtgenoten hebben in het Paradijs

door Shaych Mohammed Ibn Saalih al-’Othaymien (rahiemehoellaah)

Arabische Bron: Fataawa al-Mar`ah


Vraag:

“We weten dat wanneer de mannen naar het Paradijs zullen gaan, zij vrouwen van de “hoor al-'ain” zullen hebben. Wanneer vrouwen echter naar het Paradijs zullen gaan zullen zij dan echtgenoten hebben?”

Antwoord:

Wanneer we spreken over de vrijgevigheden van het Paradijs zegt Allaah hierover:

"Daarin zullen jullie alles hebben wat jullie zielen verlangen, en daarin zullen jullie hebben wat jullie vragen. Als een ontvangst van Allaah, de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige." (H.Q.41:31-32)

Hij zegt tevens:

"Daarin is wat de zielen verlangen, en de verrukking van de ogen. En jullie zullen er eeuwig levenden zijn." (H.Q.43:71)

Het is gegeven dat het hebben van een echtgeno(o)t(e) een van de meest veelgevraagde wensen is van de ziel. De inwoners van het Paradijs zullen die wens in vervulling zien gaan, of zij nu mannen of vrouwen zijn. Allaah zal een vrouw laten trouwen met degene met wie zij in dit leven getrouwd was.

Allaah zegt:

"Onze Heer! Doe hen de Tuinen van 'Adn (het Paradijs) die U hen beloofde binnentreden, en wie rechtschapen waren van hun vaderen en hun echtgenotes en hun nakomelingen" (H.Q.40:8)

Wanneer een vrouw twee echtgenoten had in deze wereld zal zij tussen hen kiezen in het Paradijs. Wanneer een vrouw niet getrouwd was in dit leven zal Allaah haar laten trouwen met degene waarmee zij tevreden is in het Paradijs. De vrijgevigheden van het Paradijs zijn niet alleen voor mannen. Zij zijn voor mannen en vrouwen. Bij die vrijgevigheden behoort het hebben van een echtgenoot. Iemand kan dan zeggen, " Allaah heeft “hoor al-'ain” als echtgenotes voor mannen genoemd en Hij noemde geen zulke echtgenoten voor de vrouwen." Het antwoord is: Hij noemt de vrouwen voor de echtgenoten want het is meestal de man die dit zoekt en dit wenst.



inssallah is dit duidelijk voor je broeder,salaam alikoem warahmatoelah

17-07-2006, 13:49


MashAllah.

22-07-2006, 09:03
Na3m.Allah is rechtvaardig en doet geen mens onrecht aan.

22-07-2006, 12:08

Citaat door Ali Ibn Mohamad:
jewel de vrouw waar je mee was getrouwd blijft bij je(tenzei het een slechte vrouw was) zij is genot voor you en jij voor haar!

en zelf vrouwen die nooit een man hebben gehad(waarscheinlijk wegens goede redenen) zullen trouwen daar(volgens de meesten geleerden).

als verduidelijking voor je broeder een fatawa van sheigh 3thymien rahiemoelah.

Vrouwen zullen echtgenoten hebben in het Paradijs

door Shaych Mohammed Ibn Saalih al-’Othaymien (rahiemehoellaah)

Arabische Bron: Fataawa al-Mar`ah


Vraag:

“We weten dat wanneer de mannen naar het Paradijs zullen gaan, zij vrouwen van de “hoor al-'ain” zullen hebben. Wanneer vrouwen echter naar het Paradijs zullen gaan zullen zij dan echtgenoten hebben?”

Antwoord:

Wanneer we spreken over de vrijgevigheden van het Paradijs zegt Allaah hierover:

"Daarin zullen jullie alles hebben wat jullie zielen verlangen, en daarin zullen jullie hebben wat jullie vragen. Als een ontvangst van Allaah, de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige." (H.Q.41:31-32)

Hij zegt tevens:

"Daarin is wat de zielen verlangen, en de verrukking van de ogen. En jullie zullen er eeuwig levenden zijn." (H.Q.43:71)

Het is gegeven dat het hebben van een echtgeno(o)t(e) een van de meest veelgevraagde wensen is van de ziel. De inwoners van het Paradijs zullen die wens in vervulling zien gaan, of zij nu mannen of vrouwen zijn. Allaah zal een vrouw laten trouwen met degene met wie zij in dit leven getrouwd was.

Allaah zegt:

"Onze Heer! Doe hen de Tuinen van 'Adn (het Paradijs) die U hen beloofde binnentreden, en wie rechtschapen waren van hun vaderen en hun echtgenotes en hun nakomelingen" (H.Q.40:8)

Wanneer een vrouw twee echtgenoten had in deze wereld zal zij tussen hen kiezen in het Paradijs. Wanneer een vrouw niet getrouwd was in dit leven zal Allaah haar laten trouwen met degene waarmee zij tevreden is in het Paradijs. De vrijgevigheden van het Paradijs zijn niet alleen voor mannen. Zij zijn voor mannen en vrouwen. Bij die vrijgevigheden behoort het hebben van een echtgenoot. Iemand kan dan zeggen, " Allaah heeft “hoor al-'ain” als echtgenotes voor mannen genoemd en Hij noemde geen zulke echtgenoten voor de vrouwen." Het antwoord is: Hij noemt de vrouwen voor de echtgenoten want het is meestal de man die dit zoekt en dit wenst.



inssallah is dit duidelijk voor je broeder,salaam alikoem warahmatoelah
aghi djazaka LAHoe 3ana gairan , het is duidelijk alhamdoelilah

26-07-2006, 21:31
Ik wil er ook iets aan toevoegen.
Ik heb elke zondag islamitische les Alhamdulila en ik heb met mijn docente het gehad over het paradijs.
Zij vertelde mij dat zei eerder een discussie had met een moslimvrouw die het afkeurde dat de mannen "alleen" mochten genieten van al deze vrouwen en de vrouwen hadden "niks"

Ten eerste dit uiten van ongeloof omdat je niet alleen twijfelt, maar ook Allah's subhana wa thala beslissing afwijst en verwerpt.
Allahu Alim

Ten tweede
Ik had er in het begin ook wel bedenkingen over , maar k was nog onwetend en vertrouwde op Allah swtt.
Subhana Allah, ik had het dus met haar erover en zij kwam met iets wat mij twijfels(als die er nog waren) op slag verdwenen.
De mens zal vele prachtige bezittingen hebben in het paradijs(insa Allah), maar als een vrouw spreekt tegen haar man zal hij dit alles vergeten.
Hij zou zo graag met haar willen zijn en gemeenschap hebben constant!
Hij zou zijn lusten bij zij vrouw proberen te bevredigen.
De vrouw beantwoord deze totdat zei er genoeg van heeft en dan roept de VROUW de vrouwen van het paradijs ( hoeri's) voor haar man.
De vrouw zelf roept hen aan, om haar man bezig te houden.

Daarom moeten wij niet meer twijfelen..voor degene die nog twijfelen...

Je gevoel en belevenis is anders dan hier op aarde....wij zullen geen jaloezie op die manier kennen en dergelijke gevoelens..Wa Allahu Akbar!

Mijn docente heeft kennis opgedaan uit boeken, islamit. un. en zij is de Arabische taal machtig...Macha Allah.

Ik vind haar een betrouwbare bron en ik heb he met mijn ogen ook gelezen.

Anders raad ik de mensen het boek "het paradijs" aan.
Ik ken alleen de titel maar jammergenoeg de schrijver niet(uit he hoofd)

Hopelijk heeft iemand daliel om te bevestigen insa Allah anders dan zal ik het mijn docente vragen
Alleen momenteel is zij in Marokko.