Bekijk volle/desktop versie : Neem even de tijd ..



02-06-2006, 00:33
Assalaam Alaykoum Wa Rahmatolah.

Mijn lieve zusters in de Islaam, graag doe ik hierbij omwille van Allah, een beroep op jullie, om het volgende:

Een zuster uit mijn vriendenkring, was zwanger. Masha Allah, 8 maanden al. Maar dit kindje mocht niet geboren worden (Moge Allah zijn zieltje hebben, Amien).

De baby is dood geboren. Het placenta was losgeraakt, en een baby kan niet zonder. Ik weet verder niet, wat de risico's waren, maar het was noodzakelijk dat deze zuster een natuurlijke bevalling zou ondergaan. Bij een keizersnede, zou haar baardmoeder losraken, en zou ze dus nooit meer in staat zijn om kinderen te krijgen.

Gister, is de zuster bevallen, Alhamdoelillaah met de Wil van Allah, was het een natuurlijke bevalling. De zuster heeft haar kindje gezien, het was een jongetje Masha Allah. Heel mooi, hij leek net levend. Rode lipjes, en rode wangetjes, Masha Allah.

Morgen zal Insha Allah het dodengebed voor hem worden verricht. Daarna, zal hij begraven moeten worden. Het gaat hier, om een Nederlandse zuster, die met een Algerijnse broeder is getrouwd. Wegens omstandigheden is het niet mogelijk, om haar kindje in Algerije te begraven, ze zullen dus genoegen moeten nemen met een begraafplaats in Nederland.

De kosten hiervan zijn erg hoog. De zuster is naast haar verdriet erg wanhopig, want ze zit financieel erg krap (ze leeft van een uitkering). Samen met een zuster proberen we haar hierin te steunen.

Bij deze, wil ik jullie vragen, om omwille van Allah, deze zuster te helpen, om haar kindje te begraven. Geef, wat jullie kunnen missen. Al is het weinig, op de Dag des Oordeels, zal het Insha Allah zwaar wegen op jullie weegschalen.

Stuur me Insha Allah een PM, indien je iets wilt storten.

Moge Allah het zieltje van Moethamma hebben, en zijn mama veel Sabr schenken, Amien ..


Jullie zuster in de Islaam,
Wassalaam Alaykoum Wa Rahmatolah.

02-06-2006, 00:35


Subhaanallah wat triest.

Moge Allah haar sabr schenken en voor deze sabr belonen met Djennat al-Firdaws.

Hoeveel geld heeft ze totaal nodig?

Ik denk dat het helpt bij het verzamelen als men dat weet.

02-06-2006, 00:43

Citaat door Sabira23:
Subhaanallah wat triest.

Moge Allah haar sabr schenken en voor deze sabr belonen met Djennat al-Firdaws.

Hoeveel geld heeft ze totaal nodig?

Ik denk dat het helpt bij het verzamelen als men dat weet.
Allahoemma Amien.

Het is ontzettend duur, omdat de graven hier in Nederland na enige tijd weer opgegraven worden. Dit is niet de bedoeling.

Het zal echt op een paar duizend uitkomen.

We weten ook niet waar we moeten beginnen met verzamelen, maar het heeft haast. De begravenis moet zo spoedig mogelijk geregeld worden.

02-06-2006, 01:05
Vraagje : Zijn ze al langs moskeeen gegaan om geld in te zamelen.
als ze naar een moskeen gaan dan hebben ze in no time paar duizende euros.
Moge Allah zijn zieltje hebben Amien.

check je mailbox

02-06-2006, 01:13


de de sociale zaken betalen dat voor haar dat heb ik een keer gehoord van iemand maar ik weet het niet zeker hoor mogge allah swt haar helpen inshallah

02-06-2006, 13:36

Citaat door schoentje:
Vraagje : Zijn ze al langs moskeeen gegaan om geld in te zamelen.
als ze naar een moskeen gaan dan hebben ze in no time paar duizende euros.
Moge Allah zijn zieltje hebben Amien.

check je mailbox
Voor zover ik weet niet.

Het moet allemaal snel gebeuren, vandaar Ougty ..

De zuster ligt nog steeds in het ziekenhuis.