Bekijk volle/desktop versie : Zijn Jullie Niet Bang

Pagina's : [1] 2

06-06-2002, 21:25

Citaat door BENTOUJDA:
MENSEN ME VRAAG IS ZIJN JULLIE NIET BANG VOOR DE DOOD OOK AL DOE JE ZO GOED JE BEST BEN JE DAN NIET BANG

GROETJES

BENTOUJDA
.

06-06-2002, 21:33

Van de dood op zich ben ik niet bang, maar ik wil nu nog niet dood.....omdat ik zo veel moet doen.
Ajema je weet niet, ik wil wel zeker weten voordat ik dood ga dat ik in de hemel kom

06-06-2002, 21:45
Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,

Oghty oghty oghty, moge Allah swt je leiden naar de juiste weg isnchaallah.

Lieverd, luister, ben je geen moslim,bega je dagelijks zonden? bid je niet, doe je geen zakaat,geen rammadan,en zeg je nooit ash hadoe en lailaha illahllah wa aschhadoe anna mohammedan rasoelloelah?

Dan mag je bang zijn,neeeeee dan moet je bang zijn!

Ga het geloof zoeken mijn zuster, lees wat,als je me je mailadres wilt geven dan mail ik je inschaallah alles wat je maar wilt weten over Islam.!!! inschaallah.

Als je vragen hebt zuster,dont hesitate!!!!!!!

Ik ben er altijd voor mijn zusters en broeders die me nodig hebben omwille van Islam!!!!!!

06-06-2002, 21:46
salaam oe aleikoem wr wb,

Lieverd je wil niet weten...Het is die dood en de vrees voor Allah die ervoor zorgt dat wij moslims spacen om onze best te doen.Als wij niet dood zouden gaan en niet onze bestraffing zouden krijgen,dan zou ieder maar zijn eigen gang gaan.Het is juist goed om over de dood te denken..ik denk er elke dag aan.

wa salaam wr wb

06-06-2002, 21:53

Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa baraktoe,

dat klopt oghty moslima!!

Maar wat ik bedoel is je moet echt bang zijn als je niet je plichten nakomt volgens Islam.

En zuster klopt, Juist de vreeeeees voor Allah swt maakt ons musliem.
En Hoe groter de vrees des te meer je je weg houd van de zonden,en des te dieper je imaan=geloof.

Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa baraktoe,

07-06-2002, 10:57
salaam,

Ik heb geen angst voor de dood. Ik denk dat het komt omdat niemand in mij nabijheid ooit is dood gegaan (nog niet tenminste elhemdoelilah),maar ik ben wel bang over hoe mijn moeder zou reageren op mijn dood.
elmohiem Als ik mijn gebed maar he gedaan

djazakom allahu ghairan
salaam

07-06-2002, 11:00

Citaat:
Origineel gepost door Mustapha A
salaam,

Ik heb geen angst voor de dood. Ik denk dat het komt omdat niemand in mij nabijheid ooit is dood gegaan (nog niet tenminste elhemdoelilah),maar ik ben wel bang over hoe mijn moeder zou reageren op mijn dood.
elmohiem Als ik mijn gebed maar he gedaan

djazakom allahu ghairan
salaam
inshcha ALLAH nog vele gezonde jaren Mustapha

07-06-2002, 11:05
ik ben niet bang voor de dood, maar wat er naderhand gaat gebeuren
ik veel verhalen gehoordt als je het mij vraagt zelfs teveel,maar ik denk er bijna nooit aan!

07-06-2002, 12:38
asalaam aleikeom
ogtie moslima1900 kun je me ook wat mailtjes sturen over de islam vind ik erg interressant mn emailadres is tetouania56@hotmail.com.
jazak alahoe gairan
asalaam aleikoem

07-06-2002, 13:15

Natuuuuuuurlijk sensabiel oghty, ik heb je emailadres genoteerd en zal inschaallah vanavond mailtjes over islam naar je verzenden.

Salaammoe3leikoem wwara7matoelahi wa barakatoe,

08-06-2002, 15:59
salam oe3alaikom

kun je mij ook emailtjes sturen over de Islam
omarmani@hotmail.com
ewa alvast bedankt

thallah

09-06-2002, 03:16
Ik ben ook bang voor de dood....Maar niet alleen voor mn eigen, maar voor de dood voor naasten die ik liefheb..Moet er niet aan denken, dat mijn ouders op een dag aan de beurt zijn...

12-06-2002, 22:11

Assalaam alaikum wa rahmathullahi wa barakathu

a uzu bilahi minash shaitanir radjiem

bismilah ir rahman ir rahiem

HADITH E QUDSI

Narrated by Abu huraira ( ra ) :
Rasool-Allah ( saw) said:
that the exalted (in this case Allah ) observed:
''If my slave loves to meet me, I too love to meet him.
If he dislikes meeting me, I too hate to meet him. ''

this hadith is sound and reported by Bukhari and Nasai

Tafsir:
This hadith shows that a muslim when he thinks of death he hopes to enter paradise. So he likes death more or less. But disbelievers fear death because they do not havebelief nor hope for paradise. The believer who likes Paradise also likes death to meet Allah as a result, Allah likes to meet him...

vertaling in het nederlands volgt binnekort insha-Allah

beslemaa mohammad sharif

12-06-2002, 22:46
Assalaam alaikum wa rahmathullahi wa barakathu

a uzu bilahi minash shaitanir radjiem

bismilah ir rahman ir rahiem

HADITH E QUDSI

overgeleverd door Abu huraira ( ra ) :
Rasool-Allah ( saw) heeft gezegd:
dat de verhevene verklaarde:
''als mijn slaaf my graag wil ontmoeten, dan wil ik ook graag hem ontmoeten.
alshij mij niet graag wil onmoeten, dan haat ik het om hem te ontmoeten. ''

deze hadith is autenthiek (echt) en is overgeleverd door Bukhari en Nasai

Tafsir:
Deze hadith laat zien dat een moslim als hij aan de dood denkt dat hij dan hoopt het paradijs te betreden. dus op een bepaalde manier houdt hij wel van de dood. Maar een kaffier is bang van de dood omdat ze niet geloven en geen hoop hebben op het paradijs. De geloovige die het paradijs leuk vindt en dus ook de dood om Allah te onmoeten als gevolg van zijn heengaan, Allah vindt het ook leuk om hem te ontmoeten...

met ander woorden als je goed heb geleefd dan moet je niet bang zijn om dood te gaan .Je komt insha-Allah in het paradijs en je zult jouw heerser onmoeten.

toen ik zelf deze hadith leesde en de kennis ervan tot me doordrong , kwam er een grote rust over me vannaf dat moment vindt ik het niet meer erg om dood te gaan .
ik weet voor mezelf dat ik geen foute dingen heb gedaan.
de dood is niet een einde maar juist een begin.
alles in deze wereld is aan verandering onderhevig: alles veranderd constant niets is bljivend.
Het enige bljivende zijn je goede daden en jouw hassanat die je voor deze daden van Allah hebt gekregen.
je kan op deze wereld wel hele paleisen gaan bouwen maar die kan je toch het graf niet in meebrengen.

beslemaa mohammad sharif

13-06-2002, 22:09
SobhanaAllah het is niet zo zeer dat ik bang ben voor de dood, want je zal dan toch bij ALLAH (S.W.T) zijn, maar het idee dat er no way back is.
vroeger had ik wel altijd van he ik moet mij gedragen want ik kan ieder moment doodgaan, maar sobhanaAllah heb ik het nu meer, ik voel het gewoon. Misshien kom het ook zozeer doordat ik mijn Moeder ( Allah irhamha) zes maanden geleden heb verloren, maar je gaat toch meer de realiteit beseffen. Van he ineens was ze er niet meer, en dat kan zo iemand anders overkomen, misschien was het een beetje anders bij mijn moeder (Allah irhamha), omdat zij een jaartje ziek is geweest. Het enigste wat ik kan zeggen is, denk ook aan het hiernamaals, leef wel op de doenja alsof je er altijd zal zijn, en leef ook voor elagira alsof je er morgen zal zijn. Allah ihdiena oe i3afoe 3lina eldjamie3 elmoeslimin InshaAllah. (Moge Allah ons op het rechte pad leiden en ons moslims vergeven InshaAllah). Amin

Pagina's : [1] 2