Assalaam alaikum wa rahmathullahi wa barakathu
a uzu bilahi minash shaitanir radjiem
bismilah ir rahman ir rahiem
HADITH E QUDSI
overgeleverd door Abu huraira ( ra ) :
Rasool-Allah ( saw) heeft gezegd:
dat de verhevene verklaarde:
''als mijn slaaf my graag wil ontmoeten, dan wil ik ook graag hem ontmoeten.
alshij mij niet graag wil onmoeten, dan haat ik het om hem te ontmoeten. ''
deze hadith is autenthiek (echt) en is overgeleverd door Bukhari en Nasai
Tafsir:
Deze hadith laat zien dat een moslim als hij aan de dood denkt dat hij dan hoopt het paradijs te betreden. dus op een bepaalde manier houdt hij wel van de dood. Maar een kaffier is bang van de dood omdat ze niet geloven en geen hoop hebben op het paradijs. De geloovige die het paradijs leuk vindt en dus ook de dood om Allah
te onmoeten als gevolg van zijn heengaan, Allah vindt het ook leuk om hem te ontmoeten...
met ander woorden als je goed heb geleefd dan moet je niet bang zijn om dood te gaan .Je komt insha-Allah in het paradijs en je zult jouw heerser onmoeten.
toen ik zelf deze hadith leesde en de kennis ervan tot me doordrong , kwam er een grote rust over me vannaf dat moment vindt ik het niet meer erg om dood te gaan .
ik weet voor mezelf dat ik geen foute dingen heb gedaan.
de dood is niet een einde maar juist een begin.
alles in deze wereld is aan verandering onderhevig: alles veranderd constant niets is bljivend.
Het enige bljivende zijn je goede daden en jouw hassanat die je voor deze daden van Allah
hebt gekregen.
je kan op deze wereld wel hele paleisen gaan bouwen maar die kan je toch het graf niet in meebrengen.
beslemaa mohammad sharif