Bekijk volle/desktop versie : Het verhaal van Selwa



Pagina's : [1] 2

02-06-2003, 15:59
Dit verhaal heb ik niet zelf geschreven maar als emailtje gekregen


het is een mooi verhaal....misschien staat het al ergens dan moeten jullie het maar even zeggen

selwa....... waar blijf je nou?? schiet op het is al 10:00 we hadden allang op school moeten zijn....e 3ibadallah.....!!! dankzy jou word ik nog eens een keer geschorst..!
ik hoorde hoe sabrina... bij de douchekamer stond te schreeuwen... ik was inderdaad altijd sloom, maar ja... zo was ik nou eenmaal,
ik was buiten dat ook de jongste thuis, ik had twee oudere zussen, en drie broers..sabrina was mijn beste vriendin, ik kon altijd op haar rekenen, en we deelden ook samen een dagboek..moehim..we wisten alles van elkaar.
aangezien ik niet zo t goed met mijn zussen kon vinden, hecht ik veel waarde aan onze vriendschap, ik kreeg ook altijd de schuld thuis, ranja
( mijn middelste zus) kreeg altijd gelijk, en de oudste ( soukaina)
was natuurlijkste de slimste.
ik opende snel de douche deur, en rende naar beneden, ik vroeg aan sabrin of we onze bus nog konden halen..maar nee dus...dat kon niet meer! we hadden besloten om de trein te nemen, moesten we wel een stukje lopen, maar mehlisch. we konden toch uren kletsen.
sabrin had een vriend, een jongen uit Rotterdam, ik vond'm maar niets, hij was zo'n uitslover, en dacht dat'ie t helemaal gemaakt had, maar ja...vertel dat maar aan haar...hij was alles voor haar..toevallig belde hij haar op, om te vragen of ze vandaag tijd had om te komen, en hij zij nog heel optimistisch erby dat ik wel mee mocht komen als ik wilde...
maar ja...daar had ik dus echt geen zin in! dan zou'die weer zo'n uitslover meenemen..nou ja je kent t wel... maar sabrin bleef maar doorzeuren....of ik alsjeblieft mee ging, anders moest ze te vroeg thuis zijn, nou ja..dan goed! ik twijfelde echt of ik wel mee zou gaan, ik had geen zin in die praatjes, over wat voor auto'ie nou wel had gekocht, en zou uitsloven over zijn geld....
achteraf zal ik die dag voor de rest van mijn leven spytigen.....

02-06-2003, 16:03


Leuk begin ga snel verder.
En het varhaal ken ik ook niet

beslama douaa

02-06-2003, 16:04
gaat het verhaal nog verder????

02-06-2003, 16:06
goe begonnen

02-06-2003, 16:09


dankjewel voor jullie reacties

hier nog een stukje

sabrin nam atijd make-up mee, voor t geval dat..
ik heb haar zovaak verteld dat ze er prachtig uitzag zonder, maar ja
het moest maar, ze vertelde me dat ik nog geen vriend had en dat ik daarom, er geen aandacht aan besteed, waarom doe je dat niet eens een keer sel, gewoon gezellig lachen....hallo je bent nu 18jr, het zou leuk zijn als je wat contacten legde meisje..
ja ja...! tuurlijk ik dacht bij me eigen "nou zo'n etalage pop als hem zou ik niet willen, ik bedoel hij staat te koop voor iedereen"
maar ik zei maar niets, we hadden al best vaak ruzie over hem, en ik had geen zin in meer..
"over enkele minuuten station Rotterdam...deze trein rydt verder als..........."
nou sabrin, ik hoop maar dat'ie op tijd is, ik heb geen zin om op die achterlijke station te wachten.
het viel mee...hij was op tijd...en ja hoor, hij had weer zo'n patser meegenomen, sabrin vond'm natuurlijk onwijs knap..maar ik vond het zo'n omgebouwde vrouw, strakke kleertjes...strak broekkie..maar ja.ik moest het vooral niet verpesten voor sabbie...want dat kon ons een week geen contact kosten...
we stapten allebei in, en we werden gegroet op het volgende manier:
"iwa dames, hoe gaatie?? want zien we er weer stralend uit vandaag"
ja mo!! hou nou maar op.... (zei ik)
ja sorry sabrin, maar hij kan af en toe zo dom doen...fluisterde ik haar in d'r oor,
ik merkte dat die jongen ( said) vry stil was, hij keek me amper aan, en als hij mij aankeek in de buitenspiegel, keek hij snel weer terug als hij mij zag...
we stoptte ergens bij een café en gingen wat drinken.....
said was echt een rustige jongen, hij had t ook de hele tijd over zijn studie en baan, en leek me echt iemand waarby ik mezelf wel kon zijn, aangezien ik nog geen vriendin had gehad, leek t me leuk om met hem te praten.
sabrin en mo, waren de hele tijd ruzie aan 't maken, maar ja dat was normaal bij hun.
het was inmiddels 18;00, en ik knipoogte naar sab dat we zo moesten gaan, ze stemde toe..maar net op t moment dat we op wouden staan...
myn god wie kwam daar binnen?????!!!!! ranja!!

02-06-2003, 16:12
ga verderrrrrrrrrrrr

02-06-2003, 16:15
dank je missmaroc1 nog een vervolgje voor jou

mijn zus! wat deed zij hier, ze had me natuurlijk gezien, en knipoogte, waarmee ik wist dat ze bedoelde dat ze het tegen me ouders zou gaan vertellen.
ik moest bijna flauw zijn gevallen toen ik haar zag... ik heb echt een hekel aan haar, dankzy haar kan ik niet met mijn vader of moeder opschieten, en krijg ik altijd de schuld.
sabrin, kwam naar me toe, en vroeg hoe'k me voelde?
"ja gaat wel...ach sabrin je moet maar zo denken, een paar klappen en dan is het weer over"
zy vond dat altijd heel erg, maar ze heeft nooit echt geweten dat ze me vaak sloegen, als me zus weer vertelde wat ik allemaal "zogenaamd"
uitspookte...
ik durfde niet meer naar huis, said vroeg wat er was, en ik zei:
"niets, ik moet naar huis"
mo was zo vriendelijk om ons naar breda te brengen..
inmiddels ging mijn tel over..
: hallo??
"selwa, fin tina??
"mamma..enna feee medrassa me sabrina"
"jek!!!! rak fe rotterdam!! el mesgota!! htet schi oen werik!!
ze hing op..en er ging een bittere rilling door mijn lichaam, sabrin mompelde wat woorden naar mo...said keek mij bezorgd aan..
maar ik...ik kon alleen aan de pijn denken dat mij te wachten stond!
sabrin nam afscheid van mo en said, mijn benen waren alleen maar aan het trillen....
ik zag dat said en sabrin even in gesprek waren, en vervolgens reden ze met een snelle vaart weg.
kom sel, ik ga wel met je mee naar huis....dank je sabbie..
dan kunnen ze het slaan even uitstellen,
doe niet zo gek, natuurlijk gaan ze je niet slaan, ik praat wel met je moeder.
eenmaal thuis gekomen, ging de deur open...

02-06-2003, 16:19
thnkssssss lieverdddd

02-06-2003, 20:30
ik ga zo nog wel een vervolgje plaatsen....

02-06-2003, 21:18
ga verder je doet het geweldiggggggg.

beslamam douaa

03-06-2003, 17:30
en een blik van een duister vlaag, met daarin ogen die er wel uit wou springen keken mij aan, alsof ik een zonde had begaan, die niemand van deze aarde had kunnen bedenken.
het was mijn vader,
boos zei hij tegen sabrin dat ze naar huis moest gaan, en hij pakte me beet en sleurde me mee naar binnen, ik kon sabrin niet eens even zien,
eenmaal binnen, trok hij een houten stok te voorschijn en creerde talloze plekken en wonden op mijn jonge en kleine lichaam, ik probeerde er niet bij stil te staan, maar de pijn was onverdraagelijk, ik keek nog even door t raam, en zag hoe sabrin er stond te kijken, en rende vervolgens weg, ik schreeuwde dat mijn vader op moest houden, maar niets wat ik zei of deed hielp...ik keek toe hoe mijn moeder, keek naar haar man die haar dochter verwonde zonder er iets bij te doen...
mamma hlesch??? houeni e mamma!!!
maar nee... niets dat ze zei of deed, ze zei nog dat ik 't had verdiend, dan moest ik maar niet rond slenteren als een xxxx in andere steden!
maar mamma, ranje was er zelf ook!
"waag het niet om zo over je zus te praten, zei is veeeeel beter dan jou!!
jij bent maar een last, je bezorgd ons alleen maar problemen!
mijn vader duwde me weg, en zei dat hij zijn handen niet meer vuil laat maken aan een mislukkeling als ik.
ik probeerde aan de trap leuning naar boven te komen, maar mijn benen waren te zwak voor mij, ik keek nog even om naar mijn moeder, en vroeg me echt af, of niet eens medelijden met haar jongste dochter.
dat kan toch niet...ik heb niet eens iets gedaan....ik ben gewoon met een vriendin even weg geweest.
hlesch ja rabi hlesch??
ik hoorde mijn tas trillen, o natuurlijk dat was mijn tel..oooh wat hoopte ik dat t sabrin was... maar nee, het was een raar nummer die ik niet eens kende....

03-06-2003, 17:35
AI AI SAMMMYYYY GA DOOOOR MEIDD!!!

03-06-2003, 17:41


"hallo??
hoi spreek ik met selwa?
ja wie, wieee bennn jij??
met said? ken je me nog??
ohh ja....hoi...ik kan nu niet praten...ben thuis...moet ophangen..
"gaat t wel?? je klinkt zo down?
"ja hoor....maar ik bel je een andere keer...ok??
ok sgoed?? ik bel je zelf wel.doei doei!!
"doei..
ik versnelde me eigen naar de deur, om te kijken of er niemand aan het luisteren was, ik kon niet meer klappen aan..
maar hamdoellah..was er niemand..
toen ik de deur weer dicht deed, liep ik lans mijn spiegel....en zag tot schrik hoe mijn neus en mijn mond bloede... alles deed pijn.. ik barstte uit in tranen..terwijl ik het gelach van beneden hoorde...mijn zus ranja was
thuis gekomen, dat was altijd een pretje voor ze...
oohh wat wou ik naar beneden om haar een klap te verkopen, maar dan denk ik dat de eerste ben die'm krijgt...en trouwens ik kon niet eens normaal lopen..ik had geen kracht meer.
even later ging mijn tel weer over, dit keer was het sabrin...dat was volgens mij t enige geluk die ik die dag beleefde...
"he sabbie, hoe is't?
nou dan kan ik beter aan jou vragen...hebben ze......??
oh ja! maar het was niet zo lang,,,het doed ook geen pijn meer (loog ik)
selwa, lieverd ik maak me echt zorgen om jou.....volgens mij lieg je...
je klinkt helemaal niet vrolijk, en sel ik ben je beste vriendin, je moet tegen me liegen waga??
sab, wat wil je dan dat ik zeg??
dat mijn leven verpest wordt door mijn zus, en mijn vader mij inelkaar ramt iedere keer als ik thuis ben? en dat heel mijn lichaam verminkt is???
nou??
het was stil aan de overkant....
sab?? ben je er nog?
"ja tuurlijk.....t is alleen dat ik niet wist dat't zo erg was.
ik legde haar verder alles uit en vertelde dat ik er maar mee heb geleerd omgaan, ik bedoel als er mensen bij ons over de vloer kwamen, dan was er niets aan de hand, dan leken we de perfecte gezin, maar zodra ze weg waren...moest ik als een rap naar boven, terwijk souk, en ranja altijd de twee engelen waren..
het was ongeloofelijk dat niemand thuis medelijden met me hadden, zelfs mijn broers, toonden geen belangstelling in mij...nee niemand behalve en sabbie...
ik ronde het gesprek af met sabrin, ze vertelde me dat ze zo met haar moeder naar de stad zou gaan,..
ik werd daar zo verdrietig van..ik bedoel ik had niemand die met mij ging van thuis, mijn moeder kocht nooit iets voor mij, niemand niet!
ik moest al blij zijn als ik eten op tafel had.
over eten gesproken, wou ik naar beneden, om iets te gaan eten, ik had immers de gehele dag nog niet gegeten. ik liep voorzichtig de trap af, en zag hoe souk, schrok van mijn wonden op mijn gezicht..maar uit "respect" voor die andere zei maar niets, ze keek me aan met een blik zovan:'misschien heeft ze't inderdaad wel verdiend"
ik liep naar de keuken, onopgemerkt, en hoorde mijn moeder zeggen"
kom niet aan de pan, dat is niet voor jou!! ranja, heeft vandaag nog bijna niets op!! er staat nog wat spaggetti van gisteren"
"waga jema..
er waren inderdaad nog twee hapjes spagetti over, die ik probeerde op te warmen, in nam wat droog brood mee en liep naar boven...en opeens hoorde ik mijn vader zeggen....
mijn vader ging net bidden, en ook al geloofde ik in de Islam, en was voor mij doende een goede moslim..omdat ik altijd respect heb voor iedereen.....geloofde ik niet dat mijn ouders moslim waren..
mijn vader zei:
"allahoe me hdini wa hdi ewledi wel moeslimien ejmaien"
die woorden nam ik altijd met me mee,
hoe kan hij dat nou zeggen, als hij mij altijd verwaarloosde, en mij sloeg, en mij als een minderheid zag?
vaak heb ik gedacht dat ik niet hun dochter was, omdat ik niet alleen qwa innerlijk niet op hun lijk maar al helemaal niet uiterlijk..
maar ja...het bleef maar bij denken.
de volgende ochtend, hoorde ik iemand de deken van mij af trekken, en schreeuwde dat ik eruit moest, maar ik kon niet..mijn spieren, alles was opgezwollen, ik kon me eigen niet bewegen, ze trok me uit bed, en het leek alsof me arm van mijn lichaam trok...wat deed dat toch pijn!!
"mamma , galini, alles doet pijn!!
"stel je eigen niet aan!! je moet nu naar school!!
"ik probeerde me langzaam op te trekken, maar het kon echt niet, ik moest naar de dokter......'
"ik hoorde iemand de trap op rennen, ooh nee, als dat maar niet mijn vader is, die mij weer komt verminken..
nee!! het was sabbie...oohhhhh wat was ik bly om haar te zien.

03-06-2003, 17:57
wat erg zeg ga je wel snel verder?

beslama douaa

03-06-2003, 18:09
ja hoor ik zal straks weer een vervolgje plaatsen


bedankt voor jullie reacties



xxxxxxxxxjes

Pagina's : [1] 2