Bekijk volle/desktop versie : Een Vraag Betreft De Gimaar!!!!!!



Pagina's : [1] 2 3

31-05-2006, 22:48
Salam aleykoum warahmatu Allahi wabarakatuhu,

Ik heb een vraag....


Stel je draagt al een paar maanden een gimaar, je ouders vonden het eerst ok, geen problemen niets.
Maar na veel reacties binnen de familie, kenissen etc. zijn ze helaas van gedachten veranderd!

Je ouders willen absoluut niet meer dat je een gimaar draagt.
Je hebt ze keer op keer uitgelegd waarom jij voor de gimaar gekozen hebt, maar zij zijn bang dat je iets gaat overkomen(opgepakt of doodgeschoten etc.) en willen persee dat je een normale hoofddoek draagt. Dat is dan ook bedekt volgens hen.

Moet je in dit geval naar je ouders luisteren, je gimaar uitdoen en normale hoofddoekjes dragen? Of kun je in deze situatie beter volhouden, je gimaar aan blijven houden en rustig proberen je ouders alsnog te overtuigen?

Gair insha Allah,

Wa aleykoum assalaam warahmatu Allahi wabarakatuhu

31-05-2006, 22:51



Citaat door moslima_lady85:
Salam aleykoum warahmatu Allahi wabarakatuhu,

Ik heb een vraag....


Stel je draagt al een paar maanden een gimaar, je ouders vonden het eerst ok, geen problemen niets.
Maar na veel reacties binnen de familie, kenissen etc. zijn ze helaas van gedachten veranderd!

Je ouders willen absoluut niet meer dat je een gimaar draagt.
Je hebt ze keer op keer uitgelegd waarom jij voor de gimaar gekozen hebt, maar zij zijn bang dat je iets gaat overkomen(opgepakt of doodgeschoten etc.) en willen persee dat je een normale hoofddoek draagt. Dat is dan ook bedekt volgens hen.

Moet je in dit geval naar je ouders luisteren, je gimaar uitdoen en normale hoofddoekjes dragen? Of kun je in deze situatie beter volhouden, je gimaar aan blijven houden en rustig proberen je ouders alsnog te overtuigen?

Gair insha Allah,

Wa aleykoum assalaam warahmatu Allahi wabarakatuhu
De profeet vzmh heeft gezegd er is geen gehoorzaamheid aan de ouders wanneer het indruist met regels van Allah azza wa jall

Je kan wel tegen je ouders zeggen waarom dat moet geef hun aya uit de koran en de soennah op een goede manier een stap voor stap tot ze wel snappen jij moet helemaal luisteren naar je familie wanneer ze regels van Allah en zijn profeet tegen spreken

wa alaikoemoe salaam

31-05-2006, 22:52

Citaat door moslima_lady85:
Salam aleykoum warahmatu Allahi wabarakatuhu,

Ik heb een vraag....


Stel je draagt al een paar maanden een gimaar, je ouders vonden het eerst ok, geen problemen niets.
Maar na veel reacties binnen de familie, kenissen etc. zijn ze helaas van gedachten veranderd!

Je ouders willen absoluut niet meer dat je een gimaar draagt.
Je hebt ze keer op keer uitgelegd waarom jij voor de gimaar gekozen hebt, maar zij zijn bang dat je iets gaat overkomen(opgepakt of doodgeschoten etc.) en willen persee dat je een normale hoofddoek draagt. Dat is dan ook bedekt volgens hen.

Moet je in dit geval naar je ouders luisteren, je gimaar uitdoen en normale hoofddoekjes dragen? Of kun je in deze situatie beter volhouden, je gimaar aan blijven houden en rustig proberen je ouders alsnog te overtuigen?

Gair insha Allah,

Wa aleykoum assalaam warahmatu Allahi wabarakatuhu
Salaam alekuim,

Zie jij de Ghimaar als een verplichting?

Versterkt de Ghimaar je Imaan?

Heb je je ouders duidelijk gemaakt dat als je niet dood wordt geschoten omdat je een Ghimaar aan hebt toch dood gaat als dat de Wil van Allah Subhanna Wa Taa'la is?

Heb je je ouders duidelijk gemaakt dat er andere zusters zonder Ghimaar dood zijn gemaakt en zusters met Ghimaar gelukkig in leven met de Islaam in hun hart?

Alekuim salaam,

31-05-2006, 22:56

Citaat door Mocrobrains:
Salaam alekuim,

Zie jij de Ghimaar als een verplichting?

Versterkt de Ghimaar je Imaan?

Heb je je ouders duidelijk gemaakt dat als je niet dood wordt geschoten omdat je een Ghimaar aan hebt toch dood gaat als dat de Wil van Allah Subhanna Wa Taa'la is?

Heb je je ouders duidelijk gemaakt dat er andere zusters zonder Ghimaar dood zijn gemaakt en zusters met Ghimaar gelukkig in leven met de Islaam in hun hart?

Alekuim salaam,
Ja agi, ik heb ze dit allemaal gezegd en nog veel meer...Gair insha Allah

31-05-2006, 22:57


Veel sterkte lieve meid,
Gair inshallah

31-05-2006, 22:58

Citaat door tawheed1:
De profeet vzmh heeft gezegd er is geen gehoorzaamheid aan de ouders wanneer het indruist met regels van Allah azza wa jall

Je kan wel tegen je ouders zeggen waarom dat moet geef hun aya uit de koran en de soennah op een goede manier een stap voor stap tot ze wel snappen jij moet helemaal luisteren naar je familie wanneer ze regels van Allah en zijn profeet tegen spreken

wa alaikoemoe salaam
Ik deze aya ook erbij gehaald meid...Maar hun standpunt is het volgende:

Hoofddoek bedekt je ook, dus waarom een gimaar?
Ze zien het als moesta7ab snapje. Dus vinden ze dat ik moet luisteren en het gewoon uit moet doen.

ps; Kun je dat laatste stuk duidelijk uitleggen aan me, ik snap het namelijk nie helemaal ougti...gair insha Allah

31-05-2006, 22:58

Citaat door moslima_lady85:
Ja agi, ik heb ze dit allemaal gezegd en nog veel meer...Gair insha Allah
De Islaam is ook een geloof van wijsheid, via je een omweg kan je veel duidelijk maken maar dat kan alleen als je Sbar hebt.

Zie jij de Ghimaar als een verplichting?

Versterkt het je Imaan?

Wat helpt is dat er op Djomoha over dit onderdeel wordt gesproken waar je vader naar luistert, de Imaam moet aankaarten hoe gelukkig en dankbaar jouw vader wel niet moet zijn met een dochter die op de sirat el moestaqiem leeft, etc, etc.

Het kan helpen dat je vader wel naar andere luisters, helemaal naar de Imaan, teminste als hij open staat voor de Islaam.

31-05-2006, 23:00

Citaat door Mocrobrains:
Salaam alekuim,

Zie jij de Ghimaar als een verplichting?

Versterkt de Ghimaar je Imaan?

Heb je je ouders duidelijk gemaakt dat als je niet dood wordt geschoten omdat je een Ghimaar aan hebt toch dood gaat als dat de Wil van Allah Subhanna Wa Taa'la is?

Heb je je ouders duidelijk gemaakt dat er andere zusters zonder Ghimaar dood zijn gemaakt en zusters met Ghimaar gelukkig in leven met de Islaam in hun hart?

Alekuim salaam,
Agi....Ik vind dat een normale hoofddoekje me niet genoeg bedekt. Als ik een normale hoofddoek aan had en en bv een trui en een rok had ik altijd het gevoel om min trui meer naar beneden te trekken, meer te bedekken snapje. Met een gimaar heb ik dat probleem niet. Als ik dat aan heb weet ik dat ik Alhamdoulilah van top tot teen bedekt ben..Daarom kan ik hem niet meer uitdoen.

En de gimaar heeft me imaan de laatste tijd zeker versterkt agi...gair insha Allah

31-05-2006, 23:01

Citaat door love mama:
Veel sterkte lieve meid,
Gair inshallah
Ameen

Djazaakie Allahu lieverd

31-05-2006, 23:03
"Maar na veel reacties binnen de familie, kenissen etc. zijn ze helaas van gedachten veranderd!"

Moge Allah ze allen leiden naar het rechte pad.

Gehoorzaamheid is niet tegenover u ouders maar tegenover Allah.

31-05-2006, 23:07

Citaat door Mocrobrains:
De Islaam is ook een geloof van wijsheid, via je een omweg kan je veel duidelijk maken maar dat kan alleen als je Sbar hebt.

Zie jij de Ghimaar als een verplichting?

Versterkt het je Imaan?

Wat helpt is dat er op Djomoha over dit onderdeel wordt gesproken waar je vader naar luistert, de Imaam moet aankaarten hoe gelukkig en dankbaar jouw vader wel niet moet zijn met een dochter die op de sirat el moestaqiem leeft, etc, etc.

Het kan helpen dat je vader wel naar andere luisters, helemaal naar de Imaan, teminste als hij open staat voor de Islaam.
Agi, ik vind het heel erg om te zeggen. Maar het probleem ligt meer bij mijn moeder. Zij is er het feller op tegen dan mijn vader.
Mijn vader heeft zoiets van...Luister gewoon naar je moeder, dat moet je ook niet vergeten.... Hem kon ik Alhamdoulilah snel overhalen. Maar het is mijn ma die eigenlijk vanaf het begin moeilijk deed, het accepteerde en na reacties weer moeilijk begon te doen. Gair insha Allah

31-05-2006, 23:09

Citaat door moslima_lady85:
Agi....Ik vind dat een normale hoofddoekje me niet genoeg bedekt. Als ik een normale hoofddoek aan had en en bv een trui en een rok had ik altijd het gevoel om min trui meer naar beneden te trekken, meer te bedekken snapje. Met een gimaar heb ik dat probleem niet. Als ik dat aan heb weet ik dat ik Alhamdoulilah van top tot teen bedekt ben..Daarom kan ik hem niet meer uitdoen.

En de gimaar heeft me imaan de laatste tijd zeker versterkt agi...gair insha Allah
Je moet bepaalde dingen afwegen in de Islaam, is er een andere oplossing om je beter te bedekken zonder de Ghimaar?

Als een bepaalde iets je Imaan versterkt dan is het moeilijk om hier afstand van te nemen, helemaal als dit iets een onderdeel is in de Islaam.

Je moet een oplossing zoeken en niet vergeten dat je ouders het belangrijkste zijn na Allah Subhanna Wa Taa'la en Mohammed Sallala Aleihi Wa Salaam.

Probeer de Ghimaar op bepaalde momenten aan te doen waarvan je denkt hier moet ik me meer bedekken dan ergens anders, als je op bezoek gaat bij familie is het anders dan als je bijvoorbeeld de stad ingaat om iets te kopen.

Maar echt oegtie, dit aan laten halen op djoemoha of door iemand anders die dit kan vertellen aan je vader kan helpen.

Een oudere moslim bij ons in de moskee zei het volgende:

Ik kan mijn kinderen dag en nacht iets uitleggen en ze willen niet begrijpen, jij of iemand anders hoeft maar 10 minuten met ze te praten en de kunnen veranderen.

Gair Inchallah.

31-05-2006, 23:09



Citaat door anash:
"Maar na veel reacties binnen de familie, kenissen etc. zijn ze helaas van gedachten veranderd!"

Moge Allah ze allen leiden naar het rechte pad.

Gehoorzaamheid is niet tegenover u ouders maar tegenover Allah.
Ameen

31-05-2006, 23:14
Is een djilbaab met een lange hijaab geen oplossing voor jou?

31-05-2006, 23:14

Citaat door moslima_lady85:
Agi, ik vind het heel erg om te zeggen. Maar het probleem ligt meer bij mijn moeder. Zij is er het feller op tegen dan mijn vader.
Mijn vader heeft zoiets van...Luister gewoon naar je moeder, dat moet je ook niet vergeten.... Hem kon ik Alhamdoulilah snel overhalen. Maar het is mijn ma die eigenlijk vanaf het begin moeilijk deed, het accepteerde en na reacties weer moeilijk begon te doen. Gair insha Allah
Je moeder kan je makkelijk overtuigen, teminste als je goed met haar kan opschieten en als ze open staat voor onze Deen.

Wat je niet moet vergeten is je moeder bedanken voor jouw opvoeding, voor hoe jij bent en voor wat jij bent, hoe jij nu in elkaar zit heeft o.a. met haar te maken.

Probeer haar bewust te maken van hoe de andere Marokkaanse dames leven, vol fitnah en haram, vol verleiding en dromen, zeg dat jij zo niet wilt zijn en dat alleen de Islaam jouw de rust kan geven die jij zoekt.

Laat haar lezingen luisteren, haal bewijzen aan, etc, maar doe dit wel allemaal met liefde en wijsheid.

Pagina's : [1] 2 3