Bekijk volle/desktop versie : Procedure ontmaagding....



31-05-2006, 12:13
De laatste tijd hoor ik vele verhalen over het ontmaagden van een echtgenote tijdens de huwelijksnacht. Ik heb gehoord dat er een du3a gezegd moet worden alvorens tot de ontmaagdiging over te gaan (anderen zeggen dat dat geldt bij elke keer dat je gemeenschap hebt). Ik hoor ook dat je na de ontmaagding, 7 dagen geen sex mag hebben. Ik denk zelf dat dat iets vanuit de cultuur is.

Wie o wie kan mij hierover uitsluitsel geven met de bijbehorende bronnen en argumenten?

Met dank!

The one and only

31-05-2006, 12:23

daar weet ik niks over

ik vraag het me ook al af

31-05-2006, 13:23
Niemand die er iets vanaf weet?

31-05-2006, 14:29
7 dagen daarna geen seks ? staat nergens

31-05-2006, 14:34


Citaat door Hmmmm:
De laatste tijd hoor ik vele verhalen over het ontmaagden van een echtgenote tijdens de huwelijksnacht. Ik heb gehoord dat er een du3a gezegd moet worden alvorens tot de ontmaagdiging over te gaan (anderen zeggen dat dat geldt bij elke keer dat je gemeenschap hebt). Ik hoor ook dat je na de ontmaagding, 7 dagen geen sex mag hebben. Ik denk zelf dat dat iets vanuit de cultuur is.

Wie o wie kan mij hierover uitsluitsel geven met de bijbehorende bronnen en argumenten?

Met dank!

The one and only
Je moet wel een du3a opnoemen ja als je haar gaat ontmaagden...althans dat had ik ergens gelezen.
Maar die 7 dagen is denk ik een fabeltje...

31-05-2006, 14:45
Heeft iemand hier meer info over, want ik hier heb ik nog nooit over gehoord.

31-05-2006, 19:33

Citaat door Hmmmm:
De laatste tijd hoor ik vele verhalen over het ontmaagden van een echtgenote tijdens de huwelijksnacht. Ik heb gehoord dat er een du3a gezegd moet worden alvorens tot de ontmaagdiging over te gaan (anderen zeggen dat dat geldt bij elke keer dat je gemeenschap hebt). Ik hoor ook dat je na de ontmaagding, 7 dagen geen sex mag hebben. Ik denk zelf dat dat iets vanuit de cultuur is.

Wie o wie kan mij hierover uitsluitsel geven met de bijbehorende bronnen en argumenten?

Met dank!

The one and only
Halloo allemaal!

ik weet er wel het een en ander over. Die doe'a is soena om te doen tijdens de geemeenschap. Dit was voortgekomen tijdens de tijd dat er nog geen antoconceptie bestond. Toen deed de man zijn hand op de hoofd van zijn vrouw tijdens de doe'a, dit deden ze voor het geval er een kind werd verwekt. De Doe'a dient voor het geval er op dat moment een kind wordt verwekt, om het een goede kind/mens te laten worden etc. etc. Omdat er tegenwoordig anticonceptie bestaat hoeft het eigenlijk niet meer, maar wanneer je een kind wilt verwekken is het wel mooi om te doen!

En verder die zeven dagen geen sex na de huwelijksnacht is bleders! Want zowel de man als de vrouw mag geen sex ontnomen worden wanneer ze het willen. Het komt gewoon voort uit de monden van de mensen die niet veel weten.

Nou ik hoop dat je wijzer bent geworden met mijn antwoord en sterkte nog!

31-05-2006, 20:30

Citaat door Hmmmm:
De laatste tijd hoor ik vele verhalen over het ontmaagden van een echtgenote tijdens de huwelijksnacht. Ik heb gehoord dat er een du3a gezegd moet worden alvorens tot de ontmaagdiging over te gaan (anderen zeggen dat dat geldt bij elke keer dat je gemeenschap hebt). Ik hoor ook dat je na de ontmaagding, 7 dagen geen sex mag hebben. Ik denk zelf dat dat iets vanuit de cultuur is.

Wie o wie kan mij hierover uitsluitsel geven met de bijbehorende bronnen en argumenten?

Met dank!

The one and only
Wat! 7 dagen gaat niet lukken broer

31-05-2006, 20:37
nog ff en dan komt er nog een handleiding.

01-06-2006, 13:31

Citaat door amsterdam19:
Halloo allemaal!

ik weet er wel het een en ander over. Die doe'a is soena om te doen tijdens de geemeenschap. Dit was voortgekomen tijdens de tijd dat er nog geen antoconceptie bestond. Toen deed de man zijn hand op de hoofd van zijn vrouw tijdens de doe'a, dit deden ze voor het geval er een kind werd verwekt. De Doe'a dient voor het geval er op dat moment een kind wordt verwekt, om het een goede kind/mens te laten worden etc. etc. Omdat er tegenwoordig anticonceptie bestaat hoeft het eigenlijk niet meer, maar wanneer je een kind wilt verwekken is het wel mooi om te doen!

En verder die zeven dagen geen sex na de huwelijksnacht is bleders! Want zowel de man als de vrouw mag geen sex ontnomen worden wanneer ze het willen. Het komt gewoon voort uit de monden van de mensen die niet veel weten.

Nou ik hoop dat je wijzer bent geworden met mijn antwoord en sterkte nog!
Bedankt voor je reactie amsterdammertje. Weet je ook toevallig of er een boek over dit onderwerp is geschreven en zoja, hoe dit boek genaamd is?

01-06-2006, 13:32

Citaat door koekouh:
Wat! 7 dagen gaat niet lukken broer
hahaha, dat bedoel ik

01-06-2006, 13:33

Citaat door misterhoon:
je moet 2 rakaat bidden en daarna du3at zeggen (allahoema zenebni asajtaan wa zenib asajtan ma razaqtana
Alvorens tot de ontmaagding over te gaan of bij elke gemeenschap tussen man en vrouw?

01-06-2006, 14:38

dit moet je zeggen voor elke gemeeschap.

igwania
Citaat door Hmmmm:
Alvorens tot de ontmaagding over te gaan of bij elke gemeenschap tussen man en vrouw?