Bekijk volle/desktop versie : Studie wiskunde A12 VWO



30-05-2006, 00:47
hallo mensen ...

ik had een vraagje over wiskunde VWo A12...de examen is al over twee dagen en ik vroeg me af of men weet wat nou echt belangrijk is en wat zeker voorkomt in de examens zodat ik me daarop kan concentreren en niet onnodig allerlei formules etc hoef te leren dat niet NODIG is ...wie weet dat ....kan ie me daarbij helpen!!! ...en nog iets welke Examenbundel kan je dan et beste leren uit welke jaar ...ik had gehoord dat et per jaar verschilt de onderwerpen klopt dat?

dank u zeeer

30-05-2006, 00:52


nou k had vandaag me leraar gevraagd en hij zei dat we allees moesten weten behlave matrices
hypotheses komen 200% cker !!!!!!!en ook die formules met B(n-1) enz...
verder moet je ook weten hoe je bijv een boxplot moet maken enz..eigenlijk moet je alles een beetje kunnen..

typ: neem een marker mee om belangrijke getallen te markeren die je over het hoofd kan zien..
suc6

30-05-2006, 09:48

Citaat door somaya_tanger:
hallo mensen ...

ik had een vraagje over wiskunde VWo A12...de examen is al over twee dagen en ik vroeg me af of men weet wat nou echt belangrijk is en wat zeker voorkomt in de examens zodat ik me daarop kan concentreren en niet onnodig allerlei formules etc hoef te leren dat niet NODIG is ...wie weet dat ....kan ie me daarbij helpen!!! ...en nog iets welke Examenbundel kan je dan et beste leren uit welke jaar ...ik had gehoord dat et per jaar verschilt de onderwerpen klopt dat?

dank u zeeer
Je krijgt een formulekaart bij je examen, waarop formules staan. Je kunt dus beter gewoon oude examens oefenen dan die formules leren. Wat zeker voorkomt weet niemand, maar je kan er van uitgaan dat er differentieren, normale verdeling (dus hypotheses etc.), kansen, discrete dynamische modellen en denk nog een paar erin komen.. Maar beter probeer je gewoon zo veel mogelijk te oefenen..

30-05-2006, 09:49

Citaat door Olayaaa:
nou k had vandaag me leraar gevraagd en hij zei dat we allees moesten weten behlave matrices
hypotheses komen 200% cker !!!!!!!en ook die formules met B(n-1) enz...
verder moet je ook weten hoe je bijv een boxplot moet maken enz..eigenlijk moet je alles een beetje kunnen..

typ: neem een marker mee om belangrijke getallen te markeren die je over het hoofd kan zien..
suc6
Boxplot tekenen.. Weet niet eens meer hoe dat moet..

30-05-2006, 12:09


boxplot staat in examenbundel bij 2003 of 2004 eerste tijdvak, is best makkelijk.

ma ik ga gewoon eindexamen 2002 2003 2004 2005 maken, dan heb k mijn best gedaan vind k. Het is onmogelijk om nu nog da boek aan te gaan pakken.

p.s. Onze leraar heeft ons geadviseerd elke stap in je hoofd ook op te schrijven. Je krijgt egt voor elke onzin bijna wel een punt. Als jij 3 opschrijft en op het antwoord model staat ook 3 dan krijg je al een punt enzo.

maja nog 1tje mensen van 6 vwo e&m, heeft geen zin om nu nog te gaan stressen, wat is gebeurd is gebeurd

veel succes xxx

30-05-2006, 13:35

Citaat door Mouad16:
boxplot staat in examenbundel bij 2003 of 2004 eerste tijdvak, is best makkelijk.

ma ik ga gewoon eindexamen 2002 2003 2004 2005 maken, dan heb k mijn best gedaan vind k. Het is onmogelijk om nu nog da boek aan te gaan pakken.

p.s. Onze leraar heeft ons geadviseerd elke stap in je hoofd ook op te schrijven. Je krijgt egt voor elke onzin bijna wel een punt. Als jij 3 opschrijft en op het antwoord model staat ook 3 dan krijg je al een punt enzo.

maja nog 1tje mensen van 6 vwo e&m, heeft geen zin om nu nog te gaan stressen, wat is gebeurd is gebeurd

veel succes xxx
hahaha jh zeker..nog eentje inchallah dan gak schreeuwend het gymzaal uit

30-05-2006, 13:43

Citaat door Mouad16:
boxplot staat in examenbundel bij 2003 of 2004 eerste tijdvak, is best makkelijk.

ma ik ga gewoon eindexamen 2002 2003 2004 2005 maken, dan heb k mijn best gedaan vind k. Het is onmogelijk om nu nog da boek aan te gaan pakken.

p.s. Onze leraar heeft ons geadviseerd elke stap in je hoofd ook op te schrijven. Je krijgt egt voor elke onzin bijna wel een punt. Als jij 3 opschrijft en op het antwoord model staat ook 3 dan krijg je al een punt enzo.

maja nog 1tje mensen van 6 vwo e&m, heeft geen zin om nu nog te gaan stressen, wat is gebeurd is gebeurd

veel succes xxx
klopt.. vooral bij hypotheses ( normale verdeling..) krijg je al 80% van je punten als je je alleen al aan zo'n stappenplan houdt.. als je die stappenplan in je GR opslaat.. is het alleen kwestie van uit de tekst halen en opschrijven..

30-05-2006, 13:44

Citaat door Olayaaa:
hahaha jh zeker..nog eentje inchallah dan gak schreeuwend het gymzaal uit
Ik denk dat ik dan niet eens besef dat ik klaar ben..

30-05-2006, 14:00

Citaat door Sammetje1:
klopt.. vooral bij hypotheses ( normale verdeling..) krijg je al 80% van je punten als je je alleen al aan zo'n stappenplan houdt.. als je die stappenplan in je GR opslaat.. is het alleen kwestie van uit de tekst halen en opschrijven..
stappenplan ??? bedoel je gewoon opschrijven van de standaardafwijking opschrijven en de normale verdeling schetsen..of huh wat

30-05-2006, 14:00

Citaat door Sammetje1:
Ik denk dat ik dan niet eens besef dat ik klaar ben..
ik ook nie..want volgnes mij zal k wiskunde moeten herkansen..ma goed je mag tog 1 onvoldoende hebben ..dus k hoop dat eco en aka goed zijn gemaakt

30-05-2006, 14:13

Citaat door Olayaaa:
stappenplan ??? bedoel je gewoon opschrijven van de standaardafwijking opschrijven en de normale verdeling schetsen..of huh wat
Je hebt denk wel een voorbeeld in je boek.. het is niet een stappenplan waaraan je je moet houden.. maar wel een hulpmiddel om die hypothese te kunnen beantwoorden..

Dit s wat ik in mijn GR heb staan..:

H0: p = p0
H1: P < / > p0

toetsingsgrootheid X (aantal successen)

N: (aantal waarnemingen..)
K: succes
P: succeskans..

X is Bin (n;p) / Norm (n;p) verdeeld..

Overschrijdingskans P(X </>K)

Significantieniveau..:

Kleiner dan sign.niveau --> H0 verwerpen..

Voorbeeld van een examenuitwerking:



De eerste 3 punten kun je dus al behalen zonder dat je iets hebt hoeven uitrekenen..

30-05-2006, 14:16

Citaat door Sammetje1:
Je hebt denk wel een voorbeeld in je boek.. het is niet een stappenplan waaraan je je moet houden.. maar wel een hulpmiddel om die hypothese te kunnen beantwoorden..

Dit s wat ik in mijn GR heb staan..:

H0: p = p0
H1: P < / > p0

toetsingsgrootheid X (aantal successen)

N: (aantal waarnemingen..)
K: succes
P: succeskans..

X is Bin (n;p) / Norm (n;p) verdeeld..

Overschrijdingskans P(X </>K)

Significantieniveau..:

Kleiner dan sign.niveau --> H0 verwerpen..

Voorbeeld van een examenuitwerking:



De eerste 3 punten kun je dus al behalen zonder dat je iets hebt hoeven uitrekenen..
oooohhh super handig johh
thnx