Bekijk volle/desktop versie : Doodstraf voor moslimmilitanten in Bangladesh



29-05-2006, 20:06
Doodstraf voor moslimmilitanten in Bangladesh

DHAKA - Zeven radicale moslims zijn maandag door een rechtbank in Bangladesh ter dood veroordeeld voor hun betrokkenheid bij de moord op twee rechters. Het zevental krijgt de strop, meldden Bengalese media.

Onder hen is de leider van de verboden militante islamitische beweging Jamatul Mujahideen Bangladesh, Shaikh Abdur Rahman. Hij werd begin maart opgepakt door de Bengaalse politie.

Rahman zou het brein zijn achter een golf aanslagen in augustus vorig jaar in verscheidene steden in Bangladesh. Daarbij vielen zeker dertig doden. De twee rechters kwamen in november om bij een zelfmoordaanslag.

Jamatul Mujahideen Bangladesh wil een streng-islamitische staat in Bangladesh vestigen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/43695251/Doodstraf_voor_moslimmilitanten_in_Bangladesh.html

29-05-2006, 20:58



Citaat door Mister1979:
Doodstraf voor moslimmilitanten in Bangladesh

DHAKA - Zeven radicale moslims zijn maandag door een rechtbank in Bangladesh ter dood veroordeeld voor hun betrokkenheid bij de moord op twee rechters. Het zevental krijgt de strop, meldden Bengalese media.

Onder hen is de leider van de verboden militante islamitische beweging Jamatul Mujahideen Bangladesh, Shaikh Abdur Rahman. Hij werd begin maart opgepakt door de Bengaalse politie.

Rahman zou het brein zijn achter een golf aanslagen in augustus vorig jaar in verscheidene steden in Bangladesh. Daarbij vielen zeker dertig doden. De twee rechters kwamen in november om bij een zelfmoordaanslag.

Jamatul Mujahideen Bangladesh wil een streng-islamitische staat in Bangladesh vestigen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/43695251/Doodstraf_voor_moslimmilitanten_in_Bangladesh.html
Opgeruimd staat netjes.

Die zien we nooit meer ... terug!

Op naar het Paradijs!

29-05-2006, 21:03

Citaat door Tat twam asi:
Opgeruimd staat netjes.

Die zien we nooit meer ... terug!

Op naar het Paradijs!

29-05-2006, 21:06

Citaat door Safouane23:
Ik heb altijd een beetje moeite met de doodstraf omdat moordenaars er geen enkele waarde aan hechten het leven opzich.Je kan ze beter straffen door opte sluiten in een ruime waar je jezelf niet kan peinigen hoewel die mensen zijn zo gevaarlijk dat ze altijd wel een manier vinden.
Mee eens

29-05-2006, 21:48



Citaat door Safouane23:
Ik heb altijd een beetje moeite met de doodstraf omdat moordenaars er geen enkele waarde aan hechten het leven opzich.Je kan ze beter straffen door opte sluiten in een ruime waar je jezelf niet kan peinigen hoewel die mensen zijn zo gevaarlijk dat ze altijd wel een manier vinden.

29-05-2006, 21:55

Citaat door Safouane23:
Ik heb altijd een beetje moeite met de doodstraf omdat moordenaars er geen enkele waarde aan hechten het leven opzich.Je kan ze beter straffen door opte sluiten in een ruime waar je jezelf niet kan peinigen hoewel die mensen zijn zo gevaarlijk dat ze altijd wel een manier vinden.

doodstraf kan ik niet eens als straf meetellen
maarja verder heb je gelijk



29-05-2006, 21:58

Citaat door Safouane23:
hou ik ook niet van daarom eet ik ook geen vlees meer wel vis dat kan ik echt niet laten
alhoewel ik zelf niet van vlees houd.. maar het doden van een dier om als voeding te dienen is niet haram en is goedgekeurd bij alle waarden en normen..

ik bedoel die dieren hebben geen andere belangrijke functie zoals de mense..



29-05-2006, 22:08

Citaat door illekid:
elk dier heeft een functie in de natuur.
jah weten we.. maar ik vind ze vooral dienen als voeding voor andere organismen



29-05-2006, 22:14

Citaat door Safouane23:
Ik heb altijd een beetje moeite met de doodstraf omdat moordenaars er geen enkele waarde aan hechten het leven opzich.Je kan ze beter straffen door opte sluiten in een ruime waar je jezelf niet kan peinigen hoewel die mensen zijn zo gevaarlijk dat ze altijd wel een manier vinden.
Je hebt wel gelijk, sorry voor mijn smiley.

Wat dat betreft ben ik erg blij dat Europa de doodstraf afgeschaft heeft, evenals veel andere landen.

30-05-2006, 12:29
Niemand heeft het recht om iemands leven te ontnemen.

Doodstraf is barbaars.

Geef iemand gewoon levenslang, kan die over zijn misdaden nadenken.

30-05-2006, 13:52
Ik ben tegen de doodstraf....dat is barbaars.. zulke mensen gewoon opsluiten en keihard 24 uur per dag kerkpsalmen en joodse klesmermuziek draaien.

dat zal um leren.;o)