Bekijk volle/desktop versie : Belasting op e-mail en sms



Pagina's : [1] 2

29-05-2006, 16:52
EU onderzoekt mogelijkheid btw op e-mail en sms

Uitgegeven: 29 mei 2006 12:23
Laatst gewijzigd: 29 mei 2006 12:25

AMSTERDAM - Een werkgroep van het Europees Parlement buigt zich momenteel over een eventuele belasting op e-mailberichten en sms'jes. Het plan is afkomstig van de Franse europarlementariër Alain Lamassoure, die stelt dat het belasten van sms- en e-mailberichten een nieuwe inkomstenbron voor de Europese Unie zou kunnen zijn.

Op een verzonden e-mail zou 0,00001 cent belasting worden geheven. Voor het versturen van een sms'je ligt het bedrag beduidend hoger, dat zou 1,5 cent moeten worden. Volgens Lamassoure is dat een laag tarief, maar kan het voor de Europese Unie veel opleveren, omdat dagelijks miljarden berichten verzonden worden. Daarnaast meent hij dat een dergelijke belasting gemakkelijk te innen is.


Volgens Lamassoure wordt het door de globalisering voor overheden steeds moeilijker om genoeg belastinggeld op te halen. Om die reden zoekt het Europees Parlement naar nieuwe inkomstenbronnen. Bijvoorbeeld door toeslagen te heffen op het kopen van online vliegtickets of door oliebedrijven een toeslag te laten betalen.

Het is nog onduidelijk hoeveel kans het voorstel van Lamassoure maakt.

Bron

29-05-2006, 16:53


Een slecht idee. We gaan terug naar de traditionele brief en envelop.

29-05-2006, 16:57
Mag niet gebeuren

29-05-2006, 16:59

Citaat door mozlan:
EU onderzoekt mogelijkheid btw op e-mail en sms

Uitgegeven: 29 mei 2006 12:23
Laatst gewijzigd: 29 mei 2006 12:25

AMSTERDAM - Een werkgroep van het Europees Parlement buigt zich momenteel over een eventuele belasting op e-mailberichten en sms'jes. Het plan is afkomstig van de Franse europarlementariër Alain Lamassoure, die stelt dat het belasten van sms- en e-mailberichten een nieuwe inkomstenbron voor de Europese Unie zou kunnen zijn.

Op een verzonden e-mail zou 0,00001 cent belasting worden geheven. Voor het versturen van een sms'je ligt het bedrag beduidend hoger, dat zou 1,5 cent moeten worden. Volgens Lamassoure is dat een laag tarief, maar kan het voor de Europese Unie veel opleveren, omdat dagelijks miljarden berichten verzonden worden. Daarnaast meent hij dat een dergelijke belasting gemakkelijk te innen is.


Volgens Lamassoure wordt het door de globalisering voor overheden steeds moeilijker om genoeg belastinggeld op te halen. Om die reden zoekt het Europees Parlement naar nieuwe inkomstenbronnen. Bijvoorbeeld door toeslagen te heffen op het kopen van online vliegtickets of door oliebedrijven een toeslag te laten betalen.

Het is nog onduidelijk hoeveel kans het voorstel van Lamassoure maakt.

Bron
In het stenen tijdperk hadden we bruten met knuppels die pakten wat ze wilden hebben.

In Griekse en Romeinse aristocratieën hadden we aristocraten die zich verrijkten met de arbeid van slaven.

In de Middeleeuwen hadden we de feodale edelen en kerkelijke instituten die alles roofden bij de lijfeigenen.

In de vorige eeuw hadden we dictaturen en communistische regimes waarbij de heersenden zichzelf verrijkten ten koste van het proletariaat.

Nu hebben we het Europese parlement en allerlei "geprivatiseerde" overheden waarvan de parlementsleden en "directeuren" zichzelf elk jaar 30% opslag geven, en dan hun ambtenaren laten bedenken hoe dat te bekostigen.

Als die rijke ambtenaren publiekelijk opgehangen worden hang ik de vlag uit.

Het is dat we het allemaal nog zo goed hebben, anders moest er maar weer eens een revolutie uitbreken. De guillotine mag weer geslepen worden!

29-05-2006, 17:19


Dit is nooit betrouwbaar te implementeren. In elk geval niet voor e-mail. Ik denk dat het bij voorbaat kansloos is.

29-05-2006, 17:22
Als een Franse europarlementariër geld wil besparen is daar een veel snellere oplossing voor.

Het volgende kreeg ik vandaag per mail en ik kan niet anders dan het er mee eens zijn aangezien ik het hele Europese circus hier regelmatig in bedrijf zie.
Dus ga naar http://www.oneseat.eu en stem.


Citaat:

Zoals de meesten bekend bestaat binnen het Europees parlement een
ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan een maal per maand het
volledige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna komplete
kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel
naar Straatsburg. De enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo
graag wil. 99% van de rekening - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro -
wordt toch betaald door de andere aangesloten landen.

Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende
partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze
belachelijke geldverspilling een eind te maken. Zij hebben
hiervoor 1 miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de
agenda van de Europese commissie kan worden gezet.

Binnen 2 dagen zijn er een kleine 25000 handtekeningen binnen maar
dit moeten er dus 1 miljoen worden.

Surf daarom naar: http://www.oneseat.eu en zet je handtekening zodat we met
zijn allen een eind maken aan deze waanzinnige geldverspilling.

Als je hebt getekend zou je je adresssenbestand eens door kunnen
lopen en dit mailtje kunnen doorsturen aan alle logisch denkende mensen
die ook een eind willen maken aan dit belachelijke gebruik.

29-05-2006, 17:37
Dan zal ik nooit meer belasting betalen

29-05-2006, 17:40
Als ze geld nodig hebben, dan besparen ze maar op al die nutteloze vergaderingen en belachelijke hoge ambtenaren salarissen. Vooral op de uitgaven van die dure projecten waar uiteindelijk niks van terecht komt.

29-05-2006, 17:46
Fransen zouden uit de EU geknikkerd moeten worden

29-05-2006, 18:05
Moet ik weer me postduiven uit de zolder halen.




Al me belastinggeld gaat naar beveiliging van Wilders en Hersi Ali de negerin.

29-05-2006, 18:16

Citaat door led_zeppelin:
Dit is nooit betrouwbaar te implementeren. In elk geval niet voor e-mail. Ik denk dat het bij voorbaat kansloos is.
jaaa inderdaad dat soort dingen zijn altijd wel te omzeilen (althans voor wat betreft de e-mails) hebben de hackers weer wat te doen

29-05-2006, 18:20
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee...














...als ze de rest van de belastingen zouden afschaffen..

29-05-2006, 18:23


hahaha jaa dan kan ik er ook nog wel bij inkomen

29-05-2006, 19:06

Citaat door Tat twam asi:


Het is dat we het allemaal nog zo goed hebben, anders moest er maar weer eens een revolutie uitbreken. De guillotine mag weer geslepen worden!
Ik heb hem al van de zolder gehaald.

29-05-2006, 19:48
zeker ergens opgegraven en veilig op zolder gezet of niet

Pagina's : [1] 2