Bekijk volle/desktop versie : Jongeren Alochtonen maken misbruik van VMBO

Pagina's : [1] 2

06-06-2002, 13:04
Halllo allemaal
Nou het dagblad de limburger in onze locatie
verscheen op 4 juni een artikel
Dat marokkaanse jongeren alleen misbruik maakte van vmbo
dat vond ik grof
En het ging niet alleen niet om ons maar ook om andere alochtonen
Die andere huidskleur dan de Nederlanders hadden
Maar ik wil niet discriminiren maar ik vind dat om beschoft
Zo maken ze ons zwart in de maatschappij
Dan is er tussen de alochtonen en de nederlanders geen toekomst
En dan vind ik dat zij het bond maken.
En nog schreven ze dat wij niet verder leerden dat we meteen gingen werken. En nog allemaal wat. Ik vindt dit heel erg triest.

Maar ik hoop dat jullie ook een mening hebben.
En ik hoop dat jullie met mij eens zijn

Doei
groetjes
S87meknes

06-06-2002, 15:22

Hoe bedoel je dat allochtonen misbruik maken van het vmbo.Dat begrijp ik niet..waar maken ze misbruik van ????

Laat het me weten want ik vind het wel vaag..en dan kan ik er verder met je over praten.

Ciao Baby

06-06-2002, 17:32
Dat we herrie schopten en dat we ruzie zochten met andere
En dat er geen sfeer zat op een bepaalde scholen in onze omgeving door de marokkanen en andere buitenlanders.

06-06-2002, 17:40
Dat is wel overdreven vind ik.

Ik vind dat wij jongeren die ik dan denk ook heel erg agressief zijn..en boos..!!!! Vooral omdat ze allochtonen zijn en naar ze neergekeken word..En vooral omdat je dan vmbo doet..!! Je word gelijk zien als een dom iemand..!!

Maar ik moet eerlijk zeggen dat die jongeren die ik ken..allochtonen..Echt zo goed voor elkaar opkomen..Ze hebben echt alles voor elkaar over als vrienden..Je bent geneens vrienden van elkaar maar toch komen ze voor je op..als er ruzie is of een gevecht.Het maakt niet uit wat....
Dat vind ik zo goed aan..alhoewel daardoor het mishcien wel lijkt dat ze veel ruzie maken.

En bij mij op school is er zeker wel een goede sfeer..iedereen kent elkaar en gaat goed met elkaar om..Ik heb echt heel veel lol gehad met me landgenoten..juist omdat we weten hoe we inelkaar zitten..en dat geld voor turken neg.ers en ook Nederlanders..alle nationaliteiten !

Ciao Baby

06-06-2002, 17:53

Nou bij juliie bij ons is dat ook dat wij close met onze landgenoten.
Maar gewoon er zijn wel conflicten en ook de leraren die discrimineren
Laats mocht ik niet een hoger leerweg doen
Maar toch doe ik het Haar uitspraak was omdat jij Marokkaans bent vertaal jij het Marokkaans in het Nederlands
op dat moment was ik zo pissig en ik ben kwaad de klas gegaan
En toen kwam ik de volgende les binnen
en zei ik doe kader
Ze werd rood
en zei ik heb gescreven dat je basis gaat doen
En toen wist ik hoe die juf in elkaar zit
EN zo hebben ze ook krant artikel gemaakt
En van alles en nog wat

Ma3 salama
S87meknes

06-06-2002, 18:20
JA ik begrijp precies wat je bedoelt..Ze willen echt niet dat je hoger op komt..

Ze doen er echt alles voor zodat jij niet hoger op komt..Echt ik heb het ook gezien en gemerkt..Net wanneer ik een andere richting op wil..dan gaan ze je weer overtuigen dat het niet kan en dit en blablabla..

Maar ik zeg ook altijd tegen die kinderen van mijn school..deze mensen willen dat wij het vmbo doen..dan naar het mbo gaan opleiding doen en dan gelijk gaan werken.Zo zien ze ons..ze willen niet dat wij doorstuderen of een hogere functie hebben,,NEe nee ze willen gewoonweg dat we gelijk zo snel mogelijk werken in de maatschapppij..!!!

En daarom wil ik ook gewoon dat iedereen doorgaat ..door met leren !!!!

Ciao Baby

09-06-2002, 16:33
Ja daar heb je helemaal gelijk
Ik zeg zelf dat ik door ga leren
wat er ook gebeurt tot dat ik er genoeg van vind
En dat ik weet ik sta goed in de maatschappij

Ze denken dat wij gewoon stoppen met werken
en daarna naar een fabriek werken dat is niet meer zo
wij willen ook laten zien dat wij niet dom zijn
Maar goed
dit vind ik er van
S87meknes

02-08-2005, 16:06

Citaat door S87meknes:
Halllo allemaal
dat vond ik grof
En nog schreven ze dat wij niet verder leerden dat we meteen gingen werken. En nog allemaal wat. Ik vindt dit heel erg triest.

Doei
groetjes
S87meknes
VMBO is toch al kansloos. Gewoon voor iedereen. Het niveau is veel te laag. Het wordt binnen niet al te lange tijd afgeschaft.

02-08-2005, 16:14
Het VMBO had nooit mogen bestaan. Kan niets goeds van komen, iedereen op 1 hoop gooien, zo kun je mensen niet verder helpen.

02-08-2005, 17:46
Anders plaats je het artikel even of type het desnoods over.

02-08-2005, 18:46

Citaat door S87meknes:
Dat we herrie schopten en dat we ruzie zochten met andere
En dat er geen sfeer zat op een bepaalde scholen in onze omgeving door de marokkanen en andere buitenlanders.
en je wilt zeggen dat ze dat hier in rotterdam neit doen die nederlandse vmbo'ers
echt wel ze doen het op zn minst even hard. dus ik vind het inderdaad grof als ze specifiek over allochtonen gaan praten die zogenaamd de sfeer verpesten. want ook de nederlandse vmbo'ers doen er even hard aan mee.

en ik heb zelf gezeten op de vwo met allemaal nederlanders in mn klas en geloof me genoeg nederlanders die elke keer weer de sfeer wisten te verpesten. niet door ruzie maar door leraren uit te dagen en ze te beledigen.

nieuw artikel : "autochtone nederlanders verpesten sfeer op VWO"

02-08-2005, 18:58

Citaat door Entebbe:
Het VMBO had nooit mogen bestaan. Kan niets goeds van komen, iedereen op 1 hoop gooien, zo kun je mensen niet verder helpen.
Idioot hersenspinsel van de politiek, net als al die ROC's. Deze MBO-scholen zijn verworden tot enorme leerfabrieken vol bureaucratie. Het eigenbelang staat er voorop en de leerlingen worden aan hun lot overgelaten. Zelfde probleem als VMBO dus.

We moeten gewoon terug naar de oude structuur, dat was veel overzichtelijker. Nu is de kwaliteit maandelijks afnemende en dat zie je terug in de maatschappij. Het aantal kanslozen groeit, met dank aan politiek Den Haag

02-08-2005, 19:24

Het VMBO is gewoon een domme opleiding, omgeacht de achtergrond van de leerlingen.

02-08-2005, 20:01

Citaat door Blade20:
Het VMBO is gewoon een domme opleiding, omgeacht de achtergrond van de leerlingen.
Dat valt ook wel mee, als je technisch beroep volgt zoals monteur of timmerman, heb je er nog wel iets aan.

Maar beter kun je doorleren en doorstromen naar bijvoorbeeld het MBO.

02-08-2005, 20:25

Citaat door S87meknes:
Halllo allemaal
dat vond ik grof

Doei
Wat is de bron van jouw mening, valt het te verifiëren?

Mogen tegenwoordig hier nu steeds wel topics zonder bron geplaatst worden?

Pagina's : [1] 2