Bekijk volle/desktop versie : Arabisch verraad ten tijde van de Ottomanen en de 19e eeuw



28-05-2006, 03:46
Ik zoek naar informatie waarover zou moeten blijken of er wel of geen verraad is gepleegd en zoja waarom tegen de turken
Ik heb het dan over de pact die met de britten is gesloten tegen de turken
Ook over het vermoorden van turkse dorpjes enzv door middel van snelle ruiteraanvallen

28-05-2006, 03:54



Citaat door Halfje_18_:
Ik zoek naar informatie waarover zou moeten blijken of er wel of geen verraad is gepleegd en zoja waarom tegen de turken
Ik heb het dan over de pact die met de britten is gesloten tegen de turken
Ook over het vermoorden van turkse dorpjes enzv door middel van snelle ruiteraanvallen
typ maar lawrence of arabia in yahoo ofzo. die klootzak was degene die arabieren tegen de turken ging op stoken

28-05-2006, 03:57

Citaat door turkiturki:
typ maar lawrence of arabia in yahoo ofzo. die klootzak was degene die arabieren tegen de turken ging op stoken
Ja maar voor hoeverre klopt dat
Ik heb gelezen dat het kwam doordat het arabisch nationalisme opkwam en de arabieren de turkse(bezetters) niet meer wilden

28-05-2006, 04:04

Citaat door Halfje_18_:
Ja maar voor hoeverre klopt dat
Ik heb gelezen dat het kwam doordat het arabisch nationalisme opkwam en de arabieren de turkse(bezetters) niet meer wilden
hier wat info van wat je wou weten
http://www.eyewitnesstohistory.com/lawrence.htm

gevolgen na die verraad:

na dat werd turkije in evrschillende delen evrdeeld onder britten, fransen, grieken, armeniers en italiaanen. maar onder ataturk werden deze tegenstanders allemaal weer evrslagen en gebieden weer terug veroverd. daarom is ataturk zo belangrijk voor ons. vindt je gek dat hij dan arabisch afschafte enzo. er begon meer anti arabische gevoel rol te spelen.

28-05-2006, 04:18



Citaat door turkiturki:
hier wat info van wat je wou weten
http://www.eyewitnesstohistory.com/lawrence.htm

gevolgen na die verraad:

na dat werd turkije in evrschillende delen evrdeeld onder britten, fransen, grieken, armeniers en italiaanen. maar onder ataturk werden deze tegenstanders allemaal weer evrslagen en gebieden weer terug veroverd. daarom is ataturk zo belangrijk voor ons. vindt je gek dat hij dan arabisch afschafte enzo. er begon meer anti arabische gevoel rol te spelen.
Ik las dat de groep Young turks dit verraad hadden veroorzaakt doordat zei de ottomaanse sultan hadden afgezet en nieuwe regels opstelden tegenover arabieren
enzv?

28-05-2006, 04:25

Citaat door Halfje_18_:
Ik las dat de groep Young turks dit verraad hadden veroorzaakt doordat zei de ottomaanse sultan hadden afgezet en nieuwe regels opstelden tegenover arabieren
enzv?
dat young turks gedoe moet eigenlijk pas na 1918 gebeuren na de slechte gang van zaken na wo1. precies te zijn geloof k na nederlaag van wo1. die laatste sultans waren ook geen goede leiders trouwens

28-05-2006, 04:25
Hmm ok saol voor de info

28-05-2006, 04:26

Citaat door Halfje_18_:
Hmm ok saol voor de info
no thanks

28-05-2006, 19:40
door dat de arrabieren het otmaanse rijk afdanken zitten ze nu lekker opgescheept meet de israelis


net goed zou ik zeggen

28-05-2006, 22:08

Citaat door misterhoon:
het klopt allemaal, Arabieren zijn de grootste versders van de wereld.
Dit is onzin
Zeg wat zinnigs of zwijg
Typen is moeilijk he? versders??

30-05-2006, 21:06

Citaat door misterhoon:
De Arabieren hebben Palestina verkocht ,Afganistan, Irak enz enz enz overal in de Arabische landen mogen Amerikaanse gevechttoestellen landen en vandaar hun aanvallen beginnen dus wat houd dat in is dat geen veraad
dat klopt, jammer dat sommigen hier niet inhoudelijk op je tekst gaan en letten op typfouten...

02-06-2006, 03:55
leuke site trouwens oevr ottomanen

http://www.osmanli700.gen.tr/english/album/albumindex.html