Bekijk volle/desktop versie : Hirsi: NL moet mij beveiligen in VS



Pagina's : [1] 2

26-05-2006, 16:33
Ayaan Hirsi Ali vindt dat de Nederlandse overheid haar moet beveiligen in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit correspondentie tussen haar zaakwaarnemer, Peter Voortman, en Arjan Jonge Vos, van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), die de NRC in handen heeft gekregen. Eventueel is het ook goed als Nederland een particulier beveiligingsbedrijf inhuurt om haar te beveiligen.

Zaakwaarnemer Peter Voortman beroept zich bij Hirsi Ali's eis op de toezegging van minister Verdonk dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit zou krijgen. Doordat ze Nederlandse wordt of blijft, vindt hij dat de Nederlandse staat verantwoordelijk blijft voor haar beveiliging, ongeacht waar zij verblijft. Volgens hem is dat ook ooit toegezegd.

Jonge Vos noemt het verzoek "volstrekt onbespreekbaar". Hij vindt het onzin dat de Nederlandse overheid op zou moeten draaien voor de beveiligingskosten van iemand die in het buitenland voor een buitenlands bedrijf werkt. Een woordvoerder van de NCTb zei vandaag dat de Amerikaanse overheid of Hirsi Ali's nieuwe werkgever maar voor beveiliging moeten zorgen. Ook minister Donner zei vorige week iets soortgelijks, namelijk dat "zo zij naar de Verenigde Staten verhuist, zij een verantwoordelijkheid wordt van de Amerikaans autoriteiten en er overleg plaatsvindt over de manier waarop de overgang kan worden verzekerd."

26-05-2006, 16:34


Daar gaan onze belastingcentjes

26-05-2006, 16:37

Citaat door DutchBat:
Ach, liever naar haar als naar jou
Ik ontvang geen belastingcentjes

26-05-2006, 16:40

Citaat door Safouane23:
nee we betalen het alleen
Juist

Eigenlijk word ik daar ook zo moe van.. 42,5:%, van de vakantiegeld gaat eraf onder het mom van LBBZ (bijzondere tarieven )

26-05-2006, 16:41



Citaat door DutchBat:
Ok, excuses. Dan bedoel ik een bevolkingsgroep met dezelfde achternaam.
Alhoewel ik moet zeggen dat veel Turken in Nederland wel een baan hebben overigens.
Je moet eerder naar de Kaasjes kijken die een uitkering krijgen, die zijn er in getalen veel meer dan Turken en Marokkanen samen..

26-05-2006, 16:41
Waarom regelt ze dat niet met de Amerikanen ?

Is de Nederlandse beveiliging beter ofzo ?

26-05-2006, 16:44

Citaat door DutchBat:
Dan ben je wel een uitzondering!!
De meeste Marokkanen die ik ken hebben of geen baan of een baan waar ze geen belasting betalen
Soort zoekt soort.

26-05-2006, 16:46

Citaat door DutchBat:
Dan ben je wel een uitzondering!!
De meeste Marokkanen die ik ken hebben of geen baan of een baan waar ze geen belasting betalen

Er zijn wel meerdere uitzonderingen, veeeel meer uitzonderingen

26-05-2006, 16:48

Citaat door Fidal:
Soort zoekt soort.

26-05-2006, 16:48

Citaat door TurK__:
Ayaan Hirsi Ali vindt dat de Nederlandse overheid haar moet beveiligen in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit correspondentie tussen haar zaakwaarnemer, Peter Voortman, en Arjan Jonge Vos, van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), die de NRC in handen heeft gekregen. Eventueel is het ook goed als Nederland een particulier beveiligingsbedrijf inhuurt om haar te beveiligen.

Zaakwaarnemer Peter Voortman beroept zich bij Hirsi Ali's eis op de toezegging van minister Verdonk dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit zou krijgen. Doordat ze Nederlandse wordt of blijft, vindt hij dat de Nederlandse staat verantwoordelijk blijft voor haar beveiliging, ongeacht waar zij verblijft. Volgens hem is dat ook ooit toegezegd.

Jonge Vos noemt het verzoek "volstrekt onbespreekbaar". Hij vindt het onzin dat de Nederlandse overheid op zou moeten draaien voor de beveiligingskosten van iemand die in het buitenland voor een buitenlands bedrijf werkt. Een woordvoerder van de NCTb zei vandaag dat de Amerikaanse overheid of Hirsi Ali's nieuwe werkgever maar voor beveiliging moeten zorgen. Ook minister Donner zei vorige week iets soortgelijks, namelijk dat "zo zij naar de Verenigde Staten verhuist, zij een verantwoordelijkheid wordt van de Amerikaans autoriteiten en er overleg plaatsvindt over de manier waarop de overgang kan worden verzekerd."
Daar gaan mijn belastingcentjes Naar een Clitloze zwarte Somalische geitenkop

26-05-2006, 16:51

Citaat door Sugah_:
Waarom regelt ze dat niet met de Amerikanen ?

Is de Nederlandse beveiliging beter ofzo ?
Welnee, ze wil de belastingbetalers in dit land nog even een poot uitdraaien, want ze heeft o zo veel betekend

Het is gewoon heel simpel in mijn ogen: wie over de grens gaat heeft niks meer met de regering van dit land te maken. Dus Hirsi Ali: ga je eigen beveiliging regelen!

26-05-2006, 16:52

Citaat door Safouane23:
ja het slaat ook echt nergends op je betaald alleen maar hier
Erger nog: ons geld gaat dus naar lieden als Hirsi Ali die helemaal niks voor mij betekenen. Ze teren alleen maar op onze zak

De regering gooit gewoon geld weg alsof het niet bestaat...

26-05-2006, 16:54



Citaat door Sugah_:

Er zijn wel meerdere uitzonderingen, veeeel meer uitzonderingen
Maar dat klootjesvolk in dit land wil die 'uitzonderingen' niet zien

26-05-2006, 16:54

Citaat door Sugah_:
Waarom regelt ze dat niet met de Amerikanen ?

Is de Nederlandse beveiliging beter ofzo ?
Laten we hopen dat de beveiliging faalt

26-05-2006, 16:56

Citaat door TurK__:
Ayaan Hirsi Ali vindt dat de Nederlandse overheid haar moet beveiligen in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit correspondentie tussen haar zaakwaarnemer, Peter Voortman, en Arjan Jonge Vos, van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), die de NRC in handen heeft gekregen. Eventueel is het ook goed als Nederland een particulier beveiligingsbedrijf inhuurt om haar te beveiligen.

Zaakwaarnemer Peter Voortman beroept zich bij Hirsi Ali's eis op de toezegging van minister Verdonk dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit zou krijgen. Doordat ze Nederlandse wordt of blijft, vindt hij dat de Nederlandse staat verantwoordelijk blijft voor haar beveiliging, ongeacht waar zij verblijft. Volgens hem is dat ook ooit toegezegd.

Jonge Vos noemt het verzoek "volstrekt onbespreekbaar". Hij vindt het onzin dat de Nederlandse overheid op zou moeten draaien voor de beveiligingskosten van iemand die in het buitenland voor een buitenlands bedrijf werkt. Een woordvoerder van de NCTb zei vandaag dat de Amerikaanse overheid of Hirsi Ali's nieuwe werkgever maar voor beveiliging moeten zorgen. Ook minister Donner zei vorige week iets soortgelijks, namelijk dat "zo zij naar de Verenigde Staten verhuist, zij een verantwoordelijkheid wordt van de Amerikaans autoriteiten en er overleg plaatsvindt over de manier waarop de overgang kan worden verzekerd."
AHA kan de boom in.

Pagina's : [1] 2