Bekijk volle/desktop versie : ik vroeg me af....



26-05-2006, 01:33
salaam dames, ( en de heren)

ik vroeg me af hoever jullie de islam op jullie huwelijk uitoefen.
Daarmee bedoel ik zie je die doel voor ogen, dat het huwelijk de helft van je geloof is, en dat het moelijk is en dat je daar aan denkt. dat je geduld daar uit gebaseerd is?
want stel je hebt ruzie met je man, ondanks dat je gelijk had maak je het dan gelijk goed, of blijf je heel lang boos op hem?

ps: met ruzie bedoel ik niet dat de man je iets verplicht dat tegen de islam is of je mishandelt ectr.....

26-05-2006, 17:55



Citaat door Shining:
Ik denk dat je het huwelijk in zijn geheel moet baseren op de islam (quran en soennah) Ik vind het persoonlijk wel heel erg belangrijk, dat je nog altijd kunt terugvallen op de deze twee.

Als er een ruzie is tussen de twee partners, dan dien je dat op een manier te doen die de profeet ons heeft aanbevolen. We blijven zachtaardig, vriendelijk, rustig en gemanierd. Dat is heel erg belangrijk!

En beiden moeten niet hun controle verliezen, want dat loopt nooit goed af. Als je boos bent, ga dan even zitten, op adem komen. En als je rustig bent, dan ga je het op een rustige manier uitpraten. Dat is heel erg belangrijk!
jazeker ,

maar jeetje ben je de enige die mij topic interessant vindt , ik moet maar met onzin komen als ik iets wil bespreken

26-05-2006, 17:59
ik wil incha allah als ik trouw meer aan het geloof doen
zoals je zelf ook zegt het is dan de helft van je geloof
doe goed in het leven en je word aan het einde beloond
je moet de wereld zien als een gevangenis voor de gelovigen
en paradijs voor de ongelovige.

deze rollen zullen zich keren!!!!!

we doen veel slechte dingen
van sommige waar je het niet eens door hebt...

allah yehdina 7ta yedina

27-05-2006, 22:49
Interessante vraag

Ik denk dat ik niet bewust bepaalde zaken uit de Islam in mijn huwelijk toepas, misschien wel onbewust...
Ik probeer bijv. altijd wel geduldig en kalm te zijn, maar niet dat ik daar echt bij stil ga staan en ga bedenken wat ik uit Islamitisch oogpunt het beste kan doen. Of het moet echt een groot probleem zijn, maar dat heb ik gelukkig nog nooit gehad. Dan heb je ook de tijd om er bewust bij stil te gaan staan

27-05-2006, 23:05


Ik wil op dit moment in m'n leven de islam al zo goed mogelijk praktiseren zodat het tijdens mijn huwelijk insahallah niet zo'n omslag word. Praktiseren gaat niet vanzelf, je zal er moeite voor moeten doen. Dus begin ik liever nu zodat ik tijdens mijn huwelijk wat betreft islam stevig in mijn schoenen sta.
Ik denk namelijk dat het tijdens je huwelijk moeilijker kan worden om te gaan praktiseren.