Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij helpen met......



25-05-2006, 11:57
Assalamoe3leikoem

Ik had op TV gezien dat er een man van 18 jaar was overleden.
Toen hij daar 3 uurtjes in zijn graf lag hadden ze hem er weer uitgehaald.
Hij had geen mond meer die neus was scheef.
Hij was een zanger.

Willen jullie die film hier plaatsen als juh hem hebben.

Wa3lleikoem sallam

25-05-2006, 13:17



Citaat door Xx-Marocco-xX:
Assalamoe3leikoem

Ik had op TV gezien dat er een man van 18 jaar was overleden.
Toen hij daar 3 uurtjes in zijn graf lag hadden ze hem er weer uitgehaald.
Hij had geen mond meer die neus was scheef.
Hij was een zanger.

Willen jullie die film hier plaatsen als juh hem hebben.

Wa3lleikoem sallam
Salaam Alaikoum
ik denk dat je deze bedoeld:
http://www.flurl.com/item/DODE_Jongen_van_18_jaar_opgegraven_na_3uur_u_10926 8/

25-05-2006, 16:21
ik heb de film gezien,het is gewoon heel erg.
in welk land was het en is hij zo geworden omdathij zanger was.
waarom hebben ze hem na 3 uur uitgegraven??

25-05-2006, 16:55

Citaat door lombokgirl:
ik heb de film gezien,het is gewoon heel erg.
in welk land was het en is hij zo geworden omdathij zanger was.
waarom hebben ze hem na 3 uur uitgegraven??
ik weet niet

25-05-2006, 17:07


Ze hoorden hem inde graf schreeuwen en hadden ze hem uitgegrave

25-05-2006, 17:29

Citaat door Xx-Marocco-xX:
Ze hoorden hem inde graf schreeuwen en hadden ze hem uitgegrave
kan niet want wij kunnen dat niet horen

25-05-2006, 17:40
wanneer is dat gebeurd??

25-05-2006, 18:16
DE BESTRAFFING IN HET GRAF EN HET VERHOOR VAN DE ENGELEN(MOENKAR EN NAKIER)

Er zijn talloze ahadiets over de bestraffing in het graf en het verhoor van de twee engelen (Moen en Nakier) en alle overleveraars zijn goed en betrouwbaar zoals Anas ibn Malik, Ta-miem ad-Daarie, Basjir ibn al-Kamal, Tsauban, Djabir ibn Abdoellah. "Abdoellah ibn Rawaahah, "Oebadah ibn As-Shaamit, Hoedzaifah, Dhamrah Ibn Habieb, Ibn "Abbas, Ibn Oemar, Ibn Masóed, Oetsman ibn 'Affan, "Oemar ibn al-chataab,'Amri ibn Al- Aas, Moe'adz ibn Djabal, Aboe Oemamah, Aboed Darda, Aboe Sa'ied, al - Goedri, Aboe Qataadah, Aboe Hoerairah, Aboe Moesa, Asmaa en 'Aisjah( moge Allah swt tevreden met hen zijn).

224. Door Djabir ibn 'Abdoellah is overgeleverd dat de Edele profeet(sas) zei dat als een overleden gelovige begraven is, hij het gevoel heeft dat de zon ondergaat. Hij gaat zitten en wrijft beide ogen alsof hij uit zijn slaap wakker wordt en zegt: "Laat mij het gebed verrichten."

225. Door Djabir ibn 'Abdoellah is overgelverd dat de Edele profeet(sas) zie: "De kinderen van Adam zijn zich niet bewust waarvoor zij zijn geschapen. Toen Allah besloot hen te scheppen, gaf HIJ DE engel het bevel zijn levensonderhoud, zijn komen en gaan, zijn leeftijd en en zijn goede en slechte aard op te schrijven en de engel schreef dit allemaal op en ging. Toen stuurde Allah een andere engel om hem tot de puberteit te beschermen. Wanner de mens volwassen wordt, verlaat deze engel hem en Allah swt wijst twee engelen aan om zijn goede en slechte daden op te schrijven. Wanneer de tijd van de dood is aangebroken, verlaten deze twee hem en komt de Engel des Doods en neemt zijn ziel weg. Wanneer hij begraven wordt, keert zijn ziel naar het lichaam terug en de twee engelen van het graf (Moenkar en Nakier) komen hem ondervragen waarna zij hem verlaten. Wanneer de Dag des Oordeels aanbreekt, komen de twee engelen die de goede en slechte daden hebben opgeschreven en zij openen het boek met de daden dat om zijn nek hangt. En dan verschijnen ze met hem de ene als begeleider en de andere als getuige op de plaats van het Oordeel. " Daarna zei de Edele Profeet (sas) " Voor jullie ligt zo;n zware taak dat kan je je niet voorstellen. Je moet Allah vragen je te helpen."

226. Door 'Oebaadah ibn As-shaamit is overgeleverd dat iedereen die voor Tahadjoedjoed (het gebed in de late nacht ) opstaat, zijn gebed engigzins luid moet verrichten. De luide stem jaagt de kwade duivels en de djinns weg en de engelen in het huis of doorboven luisteren aandachtig en doen mee met hem in het gebed. Als de ochtend aanbreekt, raadt deze nacht de volgende nacht aan om voor Tahadjdjoed op te staan en om op deze manier iedere nacht aardig voor hem te zijn. Ieder nacht raadt de volgende nacht aan , tot de tijd van zijn dood is aangebroken dan staat de Qoer-aan aan zijn hoofdeinde. Als het wassen en kleden wordt gedaan, komt de Qoer-aan tussen zijn borst en zijn kleding. Als hij begraven wordt en Moenkar en Nakier komen, komt Qoer-aan tussen Moenkar en Nakier en de dode. De twee engelen zeggen: "Ga aan de kant, wij willem hem ondervragen. "Hij zegt: "Bij Allah, ik zal hem nooit verlaten tot hij het paradijs binnen treedt. Als je een bevel hebt van Allah, voer het dan uit." Dan kijkt de Qoer-aan naar de dode en zegt: Herken jij mij? " Hij zegt: "Nee ik herken je niet."HIj zegt: "Ik ben Qoer-aan, jij volgde mij, ik heb je in de nacht gewekt en je hongerig en dorstig gehouden ( van het vasten) gedurende de dag, ik heb je afgehouden van je egoistische wensen, en ik heb je oren en ogen beschermd. Je zult mij van alle vrienden de beste vinden en de beste broeder van alla broeders. Wees blij!. Jij hebt niets van Moenkar en Nakier te vrezen."Dan gaan Moenkar en Nakier weg. De Qoer-aan zal naar de Heer gaan en om zaken vragen die het de dode gemakkelijk maken. Het wordt hem toegestaan deze aan te nemen. Dan zal hij door 1000 engelen naar het graf worden begeleid. het heeft een vloer van het paradijs, vol licht , geur , bloemen etc. De vloer zal op de bodem van het graf gelegd worden en bloemen bij zijn borst. De engelen keren de dode op zijn rechterkant en gaan naar de hemel en de Qoer-aan zal het graf doen uitdijen zover Allah wil. Deze haditeht us diir Imam Ahmad ibn Hanbal. Aboe Chaitsoemah en vroegere gezaghebbers overgeleverd. ER bestaat eenzelfde soort overlevering door Aboe Moe'adz.

227. Door 'Oemar ibn chathtgab is overgeleverd dat de Edele Profeet(sas) tegen hem zei: "O 'Oemar, wat er met jouw gebeuren als je in een bijzonder groot graf gaat en je Moenkar en Nakier ziet? Hij vroeg: "Wie zijn Moenkar en Nakier?"
De Profeet(sas) antwoordde" De Engelen van het verhoor van het graf die dwars door de aarde komen en ruimte met hun tanden maken, ze steken met hun handen, hun stem is als de donder en hun ogen als de bliksem. Deze twee zullen bij je grote staaf van ijzer. Al zou iedereen van Mina zich verzamelen, zouden ze het toch niet kunnen opheffen, terwijl het voor hen lichter is dan deze stok van mij. Zij zullen je ondervragen en als je niet antwoordt zullen zij je tot moes slaan." 'Oemar vroeg: "O Edele Profeet, zullen mijn zintugen en hersenen dan nog werken? " Hij antwoordde: "Ja."Waarop hij zei: "Dan is er niets om ongerust over te zijn, dan kan ik wel tegen ze op."

228. Door Amr ibn al-'Aas is in "Shahih Moeslim"overgeleverd dat hij in zijn doodsuur zei: "Blijven jullie na de begrfenis dicht bij het graf voor de duur om een kameel te slachten en te verdelen, zodat ik me door jullie op mijn gemak voel en de engelen van het graf blijmoedig kan antwoorden."

Er is door Aboe Rafie'overgeleverd: "Ik ging samen met de Edele Profeet(sas) naar Baqie al - Gharqad (de begraafplaats van Medina). Ik liep achter hem en verder was er niemand anders. Hij zei "Jij hebt geen leiding ontvangen en je hebt niet geleid."Ik zei: "O Edele Profeet van Allah, hoezo ben ik afgedwaald?"
Hij (sas) zei: "Ik zei dat niet tegen jouw maar tegen de dode in het graf. Hij werd over mij ondergevraagd. Hij antwoordde dat hij het niet wist. "Aboe Raafi"Zei: "Het was een nieuw graf waarin een dode was begraven en waarboven water gesprenkeld werd."( al0 Baihaqie at-Thabaranie)

29-05-2006, 19:41
salam 3alikom wejow lajster waarom hebben se hem opgegraven en hij kan niej schreeuwen wan hij is toch helemaal onder de grond en niemand is daar dan kan je hem tog ook niej horen en wat is er allemaal gebeurd kunt u misschien het verhaal op schrijven alvast bedankt m3a salama

zaio 4-life

29-05-2006, 20:05
jah
daar ben ik ook neiuwsgierig naar

29-05-2006, 21:03
salam wa 3alaikoem oegt
deze jongen van 18 is weer opgegraven door de dokter omdat ze niet wisten door wat hij is overleden deze jongen van 18 hij bidde niet luisterde naar muziek enzo mouhiem hij deed allemaal dingen die niet in de islaam zijn toegestaan dus is hij dood gegaan,dus hebben ze hem na 3 uurtjes weer open gegraven om te kijken wat de oorzaak was van zijn dood ze wouden een onderzoek doen en nadat ze zijn graf hebben opengemaakt zagen ze hem helemaal zo dus in die 3 uurtjes is hij al gestraft door allah swt laat staan nog heel zijn leven in het hel
heb dit ook allemaal gehoord laho a3laam allah weet het beste moge allah mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd m3a salama zusters

30-05-2006, 16:38
nee mij moeder heeft dit ook gesien en se sei hij was een mooie jongen van 18 jaar en hij had zwart haar en se weten niet waarom hij is dood gegaan en toen hadden se hem begraven en toen hoorde mensen hem schreeuwen en toen gingen se hem er uit halen ze wouden onderzoek doen en toen kwam die lijf er uit en dan zeiden se dat dat niet kaN IN 3 uur alles weg dat zei moeder want dat vertelden se tijdens die filmpje.

m3a salama
kusjes zaiogirlll4