Bekijk volle/desktop versie : marrokaanse thee



24-05-2006, 22:16
heykes iedereen,
ik wil weten hoe je marrokaanse thee moet maken.Ik heb het geprobeerd mar de smaak kwam nooit overeen met de thee die ik bij een marrokaanse vriendin dronk.
hoeveel munt of zo moet je erbij voegen?

24-05-2006, 22:41


1 lepel thee

Wij gebruiken Sultana die is echt lekker en een beetje Nehnaaaaah

24-05-2006, 23:09
THEE MET NANAA (MAROKKAANSE MINTTHEE)

hoi,

ik heb dit recept van hier gehaald, weet alleen niet meer van wie t is


Gewoon een theepot nemen die op het gas kan, 1 theelepel Gunpowderthee(=groene Chinese thee, te koop bij Marokkaanse winkel maar ook in de supermarkt), 5 eetlepels suiker, half bosje nanaa(munt) en kokend water.

Spoel de pot om met kokend water, doe er de thee in, giet daar een klein scheutje kokend water op en giet dat water meteen weer weg.
Doe er de eetlepels suiker bij (meer of minder mag natuurlijk), prop de nanaa in de pot bij de thee en de suiker en giet de pot vol met kokend water. Zorg dat de munt niet boven het water uitsteekt. Zet de pot vervolgens op een laag gaspitje en laat het langzaam aan de kook komen. Haal de pot als de thee begint te borrelen van het gas af.
Roer de thee goed om en schenk een beetje in een glas. Proef of de smaak goed is en als dat het geval is, schenk dan net zoveel (Marokkaanse)-theeglaasjes vol als er gasten zijn (of lekker voor jezelf natuurlijk).

24-05-2006, 23:34
Een vraagje: als je het water weggooit dat je op de Chinese thee gegoten hebt, giet je dan niet de Chinese thee mee weg ? Of moet je die dan tegenhouden ? Hoe doe je dat dan ?

25-05-2006, 00:18


Je moet een theepot gebruiken met een gaasje aan de binnenkant, zodat je de thee niet weggspoeld.
zulke theepotten kun je meestal in een turkse winkel kopen.

groetjes,

25-05-2006, 00:23
Dit is een theepot speciaal voor muntthee.