Bekijk volle/desktop versie : verkrachtingsverhalen



23-05-2006, 23:04
Meiden ik wil iets voor de discussie inbrengen.

Als ik de verhalen lees valt me op dat heel veel verhalen over verkrachting gaan. Natuurlijk, verkrachting en geweld tegen vrouwen is iets wat gebeurt in deze wereld. Maar waar ik me zorgen over maak is dat sommige verhalen gewoon pure fantasieeën zijn. Dus alles wordt beschreven: wat ze voelden hoe hun penis eruit ziet, alle details. Ik walg daarvan.

Het lijkt wel alsof meiden het wel spannend vinden om over sex te schrijven (en te lezen als je alle reacties ziet van ga door ik ben fan enz.), maar dat ze niet willen dat ze als xxxx bekend staan dus ze verzinnen maar dat ze verkracht worden, dan is het zeg maar niet hun schuld in feite. Ik vind dat een beetje ongezond.

Ok, als je over sex wil fantaseren of schrijven of lezen ga je gang. Het is normaal (als je 18 ben ofzo). Maar verpak het dan niet in zoiets zieks. Het lijkt wel alsof sommige er stiekem naar verlangen, maar als je het heb meegemaakt maakt het je leven kapot. Ik ben zelf niet verkracht en heb geen ervaring met geweld tegen vrouwen, maar ik praat toch namens mijn zusters die dat wel hebben meegemaakt misschien. En dan is het gewoon ziek dat sommige pubertjes hun fantasieën uit leven in verhaaltjes.

Zo dit wou ik ff zeggen ik ben benieuwd naar de reacties.

24-05-2006, 12:57


Ik denk dat mensen deze verhalen niet zomaar op een forum als Marokko.nl zetten. Het feit dat dit degelijk wel gebeurt in onze maatschappij kunnen we helaas niet ontkennen.

Je hebt wel gelijk dat ze de gore details moeten besparen want als lezers van zo'n gruwelijke daad moet men niet beginnen fantaseren over een knappe VERKRACHTER het is en blijft een vieze VERKRACHTER. Hoe knap hij ook mag zijn...

Het feit dat de lezers vaak reageren met 'ga verder' heeft niets te maken over fantasieën. Ik denk dat ze gewoon hun spanning niet kunnen intomen voor het volgende vervolg.

Spijtig genoeg zijn er veel mensen die dit hebben meegemaakt (in maroc of in NL/B) maar ik denk dat schrijvers het niet zelf hebben meegemaakt vandaar dat ze die details er bij schrijven. Want als je hetzelf wel hebt meegemaakt ga je de lezers niet inlichten over geslachtsdeel en dergelijke -denk ik

Mha salama

24-05-2006, 22:04
Bedankt voor je reactie ik hoop dat er meer reacties komen.

25-05-2006, 21:55
Klopt!,...natuurlijk is het vreselijk als je zoiets meemaakt maar wanneer je zoiets verzint of erover schrijft hoeft inderdaad niet alles zo beschreven te worden...

25-05-2006, 22:14


Het gaat er me niet echt om dat het beschreven wordt. Ik ben niet gauw shocked. Maar meer dat blijkbaar veel meisjes het spannend vinden om te beschrijven of te lezen.

15-02-2010, 19:39
Salam,

Ik heb geen problemen mee, ik vind persoonlijk, als iemand een verhaal wilt schrijven een waargebeurd verhaal of een verzonnen verhaal. Dat ze Zelf moeten beslissen hoe ze die het willen beschrijven met details of zonder. En ja ''Aisah82'' jij zegt dat sommige het spannend vinden om te schrijven en te lezen, dat is hun eigen keus als je denkt goh dit verhaal is niks voor mij dan moet je die niet gaan lezen. Ik wil wel zeggen, ik vind alle die verhalen hierzo prachtig dat ik gwn geen 1 kan kiezen.

Gr.

15-02-2010, 19:43
Precies,
ik denk er altijd aan dat vele meiden hier schrijven dat iemand overlijd aan kanker alsof het dood normaal is,

15-02-2010, 19:47
Ik denk dat niemand hier kickt op verkrachtingen.
Maar als je in een verhaal zit, en je leest zoiets dan let je volgens mij niet eens op de verkrachter, maar op de reactie van het slachtoffer.

En dat is reden dat iedereen blijft uppen.
Verder sluit ik mij aan bij de personen die zeggen dat de schrijver/ster mag schrijven wat ze wil.
Het is tenslotte zijn/haar verhaal, dus vind ik dat JIJ daar niet zoveel over te zeggen hebt