Bekijk volle/desktop versie : Wat vinden jullie?



23-05-2006, 16:15
Salaam Walykoem iedereen,

Ik heb een vraagje... Nou ik loop stage bij een jongerencentrum en er komen ook Marokkaanse meisje binnen, het is echt leuk alleen laatst kreeg ik vaak te horen dat ze naar anderen steden gaan terwijl ze naar school moeten.. Ze hebben geen geld en ze gaan daar alleen om rond te hangen of voor jongens. Het doet mij pijn om zulke verhalen te horen en ik voel me dan machteloos, omdat veel meisjes echt meer kunnen bereiken i.p.v rondhangen... Vaak is het zo dat ze ook stiekem gaan. ik heb zelf met sommigen meiden gepraat waarom ze dit doen alleen ik kreeg te horen:
- vrijheid
- geen controlen
- de winkels zijn veel beter
- gezelligheid
- knappe jongens

Nu vraag ik me af, hoe het nu echt komt. Staan we wel stil bij zo'n situatie... ik weet uit mijn omgeving dat meisjes ook zo in aanraking komen met loverboys en vergeet niet thuisproblemen.

Maar wat denken jullie hier van, wat vinden jullie over deze situatie.

En jongens dan, ik heb er echt geen woorden voor... serieus ik probeer hier een zin van te maken maar ik ben gewoon stil, stil dat bijna iedereen het zo makkelijk accepteerd..

Ik ben benieuwd serieus hoe jongens hier over denken, vooral over de jongens die zich hier aangesproken voelen. maar ook de meisjes die zich hier aangesproken voelen.. wat willen jullie hier mee bereiken. ik weet liefde maakt mensen blind, de verleiding van een jonge is groot, aandacht etc.

Ik wil hier wel aangeven: Ik heb het niet over alle meiden of jongens... het gaat om een klein groepje. (van de leeftijd tussen de 17-20 jaar oud).

Nou ik ben benieuwd hoe jullie hier over nadenken.. en alvast bedankt

Groetjes

27-05-2006, 21:43


ik weet precies wat je bedoelt, maar je kan weinig tot niets doen, omdat zulke meisjes meestal thuis de aandacht niet krijgen die ze horen te krijgen en de liefde van de ouders. dus gaan ze dat automatisch buitenshuis zoeken.
het is ook heel moeilijk zulke meisjes te overtuigen dat ze wel beter kunnen, omdat ze genieten van de vrijheid die ze dan hebben en de aandacht die ze van de jongens krijgen. en ja je hebt gelijk zo komen ze inderdaad met loverboys in contact wat ik ook heeeeeeeel spijtig vind.
zulke meisjes ken ik zelf niet persoonlijk, maar ze zijn er genoeg.

27-05-2006, 22:28
Dit komt door de cultuurverschillen. Binnenshuis gelden andere waarden en normen, dan buiten. Buiten gedragen de jongens en meisjes zich anders dan thuis.

29-05-2006, 09:46

Citaat door 3ir_ana:
Dit komt door de cultuurverschillen. Binnenshuis gelden andere waarden en normen, dan buiten. Buiten gedragen de jongens en meisjes zich anders dan thuis.
precieuss, maar nogmaals betrek ik het geloof
als iemand zwaar gelovig is dan zal die niet veranderen en zich altijd ( binnen en buitenhuis) gedragen wat Allah ( swt) van hem verwacht

meid ik snap jouw frustratie maar zoals iemand eerder zei, er valt bijna niks aan te doen. Misschien moeten mensen die directe contacten hebben met die meiden of jongens hun aanspreken.