Bekijk volle/desktop versie : Zoals beloofd verslag van mij wedding(nijntje84) 22 april!



Pagina's : [1] 2 3

22-05-2006, 18:05
Salaam mu3laikom dames,

Zoals belooft krijgen jullie een verslag van mij wedding, sorry dat ik hiermee zo laat ben, alleen had het erg druk.

Okey ik ga nu beginnen met mij verslag….


1e dag Vrijdag 21 april Henna dag

We waren al heel vroeg wakker, er waren natuurlijk ook allemaal familieleden die er al een paar dagen van te voren waren uit Belgie, Duitsland, frankrijk en Denemarken. Maar goed we waren dus erg vroeg wakker want ik ging met al mij zusje/nichten/vriendinnen naar de hammam(sauna) die hebben we namelijk voor heel de ochtend afgehuurd. Het was erg gezellig en leuk, ik wou namelijk nog iets doen met ze voordat ik het huis uitging. Nadat gebeurt was zijn we terug gekeerd naar huis. Daar waren ze al druk bezig met het eten voorbereiden en alles klaar te leggen voordat de gasten kwamen. De henna dag heb ik niet zo groot gehouden ik wou die dag alleen voor naaste familie en goede vriendinnen. Ondanks dat dat er al een heleboel zijn. Oke en nu was het rond de 6 uur ik had me henna kleed aan een witte hoofddoek naar achter op, de hennavrouwtje was ook al gearriveerd(is een vriendin van me tante) die heeft alles toen klaargelegd. Ik werd nu naar beneden begeleid door me broers in witte jelleba’s zag er echt leuk uit. En toen ik daar op me stoel zat werd er een witte doek over me heen gedaan(riza) en ik hoorde nu luid getoeter dat was mijn schoonfamilie die kwam de henna brengen dat is bij ons een traditie dat op de dag van de henna de schoonfamilie henna en cadeaus(Op zo’n dienblad) komen brengen, ze blijven dan niet lang ze blijven ff zitten en gaan beetje zingen en dansen en gaan er zelf dan weer vandoor om henna te gaan doen voor hun bruidegom nou dat was dus gebeurt. Toen zij weggingen begonnen mij tante’s en nichten enzo.. te zingen safii toen kon ik me echt niet meer inhouden het was zo emotioneel je beseft dan echt van ja ik ga nu echt weg! We hebben dus allemaal wat traantje gelaten, en toen is de hennavrouwtje begonnen met de henna zetten. Verder werd er lekker gedanst,gegeten en gezongen. Toen was me henna klaar en waren al mij nichten en zusje/zus/schoonzussen en vriendinnen aan de beurt ze wouden allemaal henna meskiena die vrouw werd echt moe. En toen was het al weer laat dus werd ik naar boven gedragen om te gaan slapen, ik kreeg toen een sms van me mannetje alleen ik kon niks terug sturen want had henna op me handen hahaha. Ik sliep daarna als een roos.

22-05-2006, 18:07


2de dag Zaterdag 22 april De grote dag

Ik werd wakker, en zag dat iedereen al wakker was ik werd dus geholpen met me henna eraf te halen. Ik bleef echt de hele tijd naar me handen staren was echt mooi. Maar goed daar was ik dus klaar mee…. Ik zag iedereen heen en weer gaan er waren zoveel mensen en iedereen moest zich omkleden en douchen en dat soort dingen want vandaag zou ik opgehaald worden en dan met zijn allen zouden we naar de zaal gaan. Toen ik me bruidsjurk daar zag hangen en eraan dacht dat ik hem zo aan moest doen viel ik bijna flauw echt letterlijk, echt was echt erg het was gewoon definitief ik zou mij ouderlijk huis verlaten me ma, pa broers/zusje. We gingen nu met zijn allen eerst middag eten, toen we daar klaar mee waren moesten we met zijn allen gaan aankleden want ze zouden zo meteen gaan komen. Ik zat dus op mij kamer en er werd toen op de deur geklopt, en daar kwamen mij broers/broertje, zussen/zusje naar binnen ze zeiden tegen mij laila wil je even gaan zitten. Ze begonnen dus met praten dat ze me heel erg zouden gaan missen en dat ze inshallah hopen dat ik een gelukkig en gezond leven ga leiden enzoo….wajooo safii dat hadden ze dus echt niet moeten doen safii ik kon me eht niet meer inhouden. Ik hield ze heel strak vast en zei safii nee ik wil niet meer weg ik ga niet meer trouwen en bla bla bla als ik er nu aan terug denk moet ik soms nog huilen en lachen. En ze gingen me gerustelllen en toen moest ik nog echt lachen om me broertje hij ‘laila als soufiane maar 1 keer naar je blaast of wat dan ook bel me en ik breek hem’ hahahha op die manier dat hij het ook zei heb me toen kapot gelachen. Maar goed ze gingen toen allemaal weer weg om zich aan te kleden. Ik begon met me gezicht ik heb namelijk em gezicht zelf gedaan toen ik werd opgehaald want de negeffa zou naar de zaal komen en zoveel moest er niet gedaan worden klein beetje me gezicht en me hijaab op me hoofd. Maar goed dus ik deed me gezicht daar was ik klaar mee en ik deed me jurk aan en me hijaab op. En daar over heen een selhaam en al zeg ik het zelf ik vond het er erg leuk uit zien. Oke ik was daar dus klaar mee en de rest was ook al aangekleed me broers en broertje zagen er heel leuk uit ze hadden allemaal een zwarte pak aan met lime groene blouse en stropdas. En me zussen en zusje hadden lime groene jurken aan ze zouden later in de zaal nog gaan omkleden. En me 2 kleine nichtjes zagen er beeldig uit in hun kleine bruidsjurkjes ze waren mijn bruidsmeisjes. En mijn kleine neefje zag ook heel leuk uit. Oké en nu werd ik naar beneden begeleid. Het was nu wachten op de bruidegom. We werden weer een beetje emotioneel en toen begon me broertje te roepen ewa safi mensen we moeten nog gaan feesten laten we de traantjes voor aan het eind houden. Oke en nu hoorde TOETOETOET daar waren ze. Daar kwam me man binnen met zijn broers en zussen aan zijn zijde, ik viel bijna flauw toen ik hem zag,hij kwam dichterbij en gaf me een zoen op me voorhoofd en we gaven elkaar melk en dadels alleen meneertje lust geen dadels dus je had ze gezicht moeten zien want hij ging het uit beleefdheid toch eten en zijn zus weet dat hij het niet lust en ze maakte dus een foto van die gezicht die hij trok ahhaha echt een leuk/grappig gezicht. Oke dat was gedaan ik ging naar buiten en zag daar een hele mooie limo staan en daar gingen we instappen en ik keek nog 1 keer om naar me oude huisje en ik zei nog wacht maar je bent nog niet van me af ondertussen wat traantjes gelaten. Maar goed we kwamen aan bij de zaal je hoorde de dj al spelen en we gingen naar binnen bijna alle gasten waren al gearriveerd. We gingen dus nog ff zitten op onze stoelen en er werden wat foto’s genomen. En ik werd toen begeleid naar het kamertje waar ik gekapt zou worden. Ik moest me eerste jurk aan het was een bordeaux jurk met gouden sieraden, het was een hele mooie jurk al zeg ik het zelf. Me man moest een zwarte pak aan met een bordeaux blouse en zwarte/bordeaux stropdas. We werden naar binnen begeleid en gingen op de stoelen zitten en kwamen me moeder en schoonmoeder samen een foto met ons maken. En toen kwamen me schoonzussen en de nichten van me man foto’s met me maken en daarna kwam mij familie. Ondertussen werd er gedanst en thee gedronken enzoo…. Op naar de 2de jurk dat was een roze jurk met zilveren sieraden en me man een grijze pak met roze blouse en stropdas. En hier het zelfde verhaal foto’s genomen gedanst. Op naar de 3de jurk dat was een witte jurk met zilveren sieraden en mij man een Marokkaanse jabador was echt een hele mooie. En toen we hier mee binnen kwamen had mij man de mand met bedankjes vast en we gingen dus iedereen langs me man had de mand vast en ik ga iedereen persoonlijk een bedankje we waren best wel lang bezig maar toch het was het waard. Ik had als bedankjes een bered(Marokkaanse theepot). Toen we daar mee klaar waren gingen foto’s nemen en werd er nog gedanst en gingen mij man en ik ook nog dansen op fadel shaker- ya ghayeb. Toen gingen we weer terug naar het kamertje en daar ging ik mij witte jelleba aantrekken en me witte hijaab op doen en hij ook ze witte jelleba aan. Want het feest was afgelopen en daarmee zouden wij de zaal verlaten. Maar we gingen eerst wat foto’s maken want zijn broers en mij broers kwamen ook naar binnen om foto’s met ons te maken enzo en gingen ze nog met zijn allen dansen was echt leuk en gezellig en toen was de tijd aangebroken dat we moesten vertrekken. Ik wou niet ik wou gewoon niet ik wist dat ik nu echt afscheid moest gaan nemen zo erg….. dit moment vergeet ik gewoon echt niet ik begon eerst met mij schoonzus/zwager, en toen kwam mij zus aan de beurt en me broers safi ik wou ze niet los laten ze zeggen zo van safi je gaat nu met je man mee een gelukkig leven leiden en je komt elke dag langs er zal inshallah niks veranderen. Maar me macho broers moesten ook traantjes laten hoor maar niet in de bijzijn van andere mensen is niet goed voor hun reputatie en toen kwam ik bij me zusje en broertje wat heb ik veel met ze meegemaakt zeg elke avond kletsen met me zusje voor het slapen gaan en dat soort dingen en met me broertje stoeien. En toen kwam ma oeff ik wou haar niet meer loslaten en toen kwamen me zusje en zussen en er ook nog bij en me broers oefff safi ik wou het liefst terug keren naar huis maar toen ik werd losgemaakt kwam me man er ook bijstaan en toen ik hem aankeek dacht ik hier doe ik het allemaal voor. En we werden naar buiten begeleid en daar stond pa en daar ging ik ook afscheid van nemen hij hield het kort ik weet dat het ook moeilijk voor hem is. En we gingen in de auto van me schoonbroertje en we werden door iedereen uitgezwaaid op naar ons huis en op naar een NIEUW BEGIN.

En een week daarna zijn we op huwelijks reis gegaan.

Nou dit was mij verslag, was leuk om het met jullie te delen

Ik heb het kort gehouden anders zat ik hier morgen nog

22-05-2006, 18:32
Mabroek lieve meid!!!!Moge Allah swt jou en je man een mooi huwelijk schenken!!!

En bevalt het huwelijksleven je een beetje geen nadelen tot nu toe?

22-05-2006, 18:35
leuk joh, werd er helemaal emotioneel van,
ik ga binnenkort ook trouwen dus, ik ben echt zenuwachtig.
maar het is leuk om te lezen.

22-05-2006, 18:36



Citaat door BugaBoo:
Mabroek lieve meid!!!!Moge Allah swt jou en je man een mooi huwelijk schenken!!!

En bevalt het huwelijksleven je een beetje geen nadelen tot nu toe?
Shokran meid

En Amien op jou woorden!!!

Tot nu toe bevalt het zeker

22-05-2006, 18:37

Citaat door nisrin madani:
leuk joh, werd er helemaal emotioneel van,
ik ga binnenkort ook trouwen dus, ik ben echt zenuwachtig.
maar het is leuk om te lezen.
Dank je meid, oehh ik weet al helemaal wat je voelt die zenuwen ken ik me nog heel goed herinneren

Maar meid allah i kemel bigair!

Niet te veel stressen en Insha'Allah komt alles goed

22-05-2006, 18:44

Citaat door nijntje84:
Dank je meid, oehh ik weet al helemaal wat je voelt die zenuwen ken ik me nog heel goed herinneren

Maar meid allah i kemel bigair!

Niet te veel stressen en Insha'Allah komt alles goed
amin, barak alahofiek
dankje schat, tot nu toe gaat het helemaal goed,
alhowel ik nog nix heb geregeld behalve de negafa,
en de bruiloft al in oktober is


maar komt goedinsha allah

22-05-2006, 18:46
Mooi om te lezen! Allah y kemel 3alikom bel ghier, Inshallah

22-05-2006, 18:46
Wat leuk zeg, moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie heel gelukkig maken.

22-05-2006, 18:47

Citaat door meknessia86:
Mooi om te lezen! Allah y kemel 3alikom bel ghier, Inshallah
Shokran, en Amien op jou woorden!

22-05-2006, 18:48

Citaat door sabria2000:
Wat leuk zeg, moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie heel gelukkig maken.
Amien meid en dank je wel!

22-05-2006, 18:50

Citaat door nijntje84:
Amien meid en dank je wel!

yw.

22-05-2006, 19:04


mabroek meid
insa allah zal allah je nog meer verblijden met kinderen insa allah

22-05-2006, 19:11
ben superblij voor je en incha Allah zul je te gekke tijden doorbrengen met je mannetje!




waar was je op huwelijksreis gegaan?

22-05-2006, 19:29
mabrouk meid mooi om te lezen

Pagina's : [1] 2 3