Bekijk volle/desktop versie : vakantie en bidden



Pagina's : [1] 2

22-05-2006, 12:06
Assalam allemaal,

Weet iemand hoe je moet bidden als je onderweg bent naar marokko met de auto?
Omdat het niet zo schoon is onderweg en moeilijk woedoe te doen

Gaarne jullie reactie

22-05-2006, 14:21



Citaat door Love1:
Assalam allemaal,

Weet iemand hoe je moet bidden als je onderweg bent naar marokko met de auto?
Omdat het niet zo schoon is onderweg en moeilijk woedoe te doen

Gaarne jullie reactie
moslima's niemand

22-05-2006, 14:26
Hoe bedoel je niet schoon?
Gewoon wodoo doen, en in de auto bidden (?)

22-05-2006, 14:28

Citaat door Al_Maghriebia:
Hoe bedoel je niet schoon?
Gewoon wodoo doen, en in de auto bidden (?)
in de auto? zittend bedoel je
maar woedoe kan je toch niet in de wc doen dan word ik helemaal nat en dat is ook niet schoon denk ik als vrouw zijn moet je alles uittrekken en dan woedoe doen

22-05-2006, 14:44


salaam oe3aleikom.

.beste zuster je heb 3olama die zeggen dat je als je opreis bent dat je ook gewoon buiten in een park dus in dit geval kan bidden.en het gaat als volgd.je doet je woedo.

de salaat asobh die bid je gewoon zo als je het thuis doet. en dan heb je de salaat adohr die kan je dan opzijn tijd bidden samen met salaat em 3aser en je maakt zo van salaat adohr als salaat el 3aser twee raka3aat in plaats van vier ieder gebed met zijn iqama en intentie (wel intentie van taqseer) taqseer is verkorten. of je kan wachten tot het salaat el 3aser is dan bid je salaat adohr samen met 3aser. dan heb je salaat el maghreb die bid je gewoon als thuis drie raka3aat samen met salaat el 3isha'e alleen maak je van salaat el 3isha'e 2 raka3aat in plaats van vier.of je wacht tot het tijd is van salaat el 3isha'e en dan bid je salaat en maghrib samen met el 3isha'e.

ik hoop je inshallah hier mee te hebben geholpen. en als ik je in de war heb gebracht kan je gerust vragen het invoudug voor je temaken inshallah.

salaam oe3aleikom

22-05-2006, 14:44

Citaat door Love1:
in de auto? zittend bedoel je
maar woedoe kan je toch niet in de wc doen dan word ik helemaal nat en dat is ook niet schoon denk ik als vrouw zijn moet je alles uittrekken en dan woedoe doen
als je weet dat je veel kleren moet uitrekken om wudu te doen kan je mag je tayammoem gebruiken of als je weet je wordt onrein de de viezigheid mag je ook tayamoem gebruiken

Allah weet het beste

22-05-2006, 14:51

Citaat door Love1:
in de auto? zittend bedoel je
maar woedoe kan je toch niet in de wc doen dan word ik helemaal nat en dat is ook niet schoon denk ik als vrouw zijn moet je alles uittrekken en dan woedoe doen
beste zuster als vrouw moet je je helemaal niet uitkleden das juist gevaarlijk stel nou dat er iets gebeurd in dat benzinestation......

maar zuster wodoe telt van af het wassen van je handen kijk als men naar de wc is geweest hoort men zich te wassen of je nou rodoe wil gaan doen of niet. dus als je naar de wc gaat neem je een flesje water mee.je wast je. en dan kom je naar buiten en dan vericht je de wodoe aan de was tafel inshallah dus je handen je mond je neus etc... ik weet wat je bedoel dat het vies is maar allah heeft het ons makkelijk gemaak wa alhamdoelillah.heb geduld en inshallah komt het goed.

de 3olama zeggen dat als je rodoe doet en sokken aan trekt en je hebt je sokken niet uitgedaan na dat je rodoe verbrokken is en je wil je rodoe gaan vernieuwen dan hoef je je sokken niet uit te trekken maar gewoon een keer er over heen met je hand. das voor drie dagen en drie nachten daarna moet je wil je voeten wassen.

salaam oe3aleikom

22-05-2006, 14:52

Citaat door just_palestin:
als je weet dat je veel kleren moet uitrekken om wudu te doen kan je mag je tayammoem gebruiken of als je weet je wordt onrein de de viezigheid mag je ook tayamoem gebruiken

Allah weet het beste
ja oke, ik las dat als er water aanwezig is dat je taymoem niet mag gebruiken

22-05-2006, 15:23
een vrouw mag onderweg niet bidden.
het is niet toegestaan dat een vrouw buiten bid,
de eerste dag van je vertrek bid je asalaat safer en dan mag je niet meer bidden tot je weer thuis bent in marokko.

22-05-2006, 15:37
hoe gebruik je een tajmoem

22-05-2006, 15:38

Citaat door power_girl:
een vrouw mag onderweg niet bidden.
het is niet toegestaan dat een vrouw buiten bid,
de eerste dag van je vertrek bid je asalaat safer en dan mag je niet meer bidden tot je weer thuis bent in marokko.
volgens mij mag je wel in de auto bidden

22-05-2006, 15:46

Citaat door salafieya20:
beste zuster als vrouw moet je je helemaal niet uitkleden das juist gevaarlijk stel nou dat er iets gebeurd in dat benzinestation......

maar zuster wodoe telt van af het wassen van je handen kijk als men naar de wc is geweest hoort men zich te wassen of je nou rodoe wil gaan doen of niet. dus als je naar de wc gaat neem je een flesje water mee.je wast je. en dan kom je naar buiten en dan vericht je de wodoe aan de was tafel inshallah dus je handen je mond je neus etc... ik weet wat je bedoel dat het vies is maar allah heeft het ons makkelijk gemaak wa alhamdoelillah.heb geduld en inshallah komt het goed.

de 3olama zeggen dat als je rodoe doet en sokken aan trekt en je hebt je sokken niet uitgedaan na dat je rodoe verbrokken is en je wil je rodoe gaan vernieuwen dan hoef je je sokken niet uit te trekken maar gewoon een keer er over heen met je hand. das voor drie dagen en drie nachten daarna moet je wil je voeten wassen.

salaam oe3aleikom
alekoem sallam,


weet ik ook wel, alleen ben ik bang dat het dan geen woedoe is
tuurlijk moet je je wassen na het toilet gaan, maar het gaat hier om het gebed niet om het wassen na het toilet gaan, begrijp je
dus als ik woedoe doe in het toilet en ik raak per ongeluk het toiletpot met mijn kleding dan heb ik het gevoel dat ik geen woedoe heb verricht

22-05-2006, 16:08



Citaat door power_girl:
een vrouw mag onderweg niet bidden.
het is niet toegestaan dat een vrouw buiten bid,
de eerste dag van je vertrek bid je asalaat safer en dan mag je niet meer bidden tot je weer thuis bent in marokko.
Soebhanallah

Hoe kom je hier nou bij zuster?

22-05-2006, 16:09

Citaat door just_palestin:
als je weet dat je veel kleren moet uitrekken om wudu te doen kan je mag je tayammoem gebruiken of als je weet je wordt onrein de de viezigheid mag je ook tayamoem gebruiken

Allah weet het beste
Zou u dalil kunnen geven?

22-05-2006, 16:11

Citaat door teletubbie:
hoe gebruik je een tajmoem
met een steen
goed er in op wrijven met allebei de handen en dan als gewoon de woedoe verrichten bv op je gezicht, handen enz...

Pagina's : [1] 2