Bekijk volle/desktop versie : Waarom is het soms zo moeilijk?



21-05-2006, 15:46
salam moehalikoem,
















Ik zit met een vraag en hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen
Ik leg de situatie een beetje uit zodat jullie een beeld kunnen krijgen..
Stel dat er een meisje(komt uit tanger) en een jongen(komt uit nador) graag een bruiloft in marokko willen geven...
Het meisje zegt: ben je gek ofzo..ik wil trouwen in tanger..en de jongen zegt ben jij van de pot af gerukt..ik wil trouwen in nador.. hoe los je deze situatie op? in nederland willen ze beiden geen bruiloft geven..en aan twee bruiloften denken ze ook niet omdat het financieel niet uitkomt...dus eigenlijk is er geen ander keuze meer..ze moeten het echt uitpraten? maarja het is ook zo moeilijk..wie heeft dit meegemaakt of wie weet hier gewoon een juiste antwoord op? shoukran

en voor de toekomstige bruidjes..allah y kamal belghier..en voor de dames die nog niet gaan trouwen..allah..y shieb wald nass

21-05-2006, 15:49


jullie trouwen gewoon in nl niemand zn zin

21-05-2006, 15:51
haha ja dat is ook niet echt zo gemakkelijk..ik woon in het zuiden van holland en hij in het noorden..en ik wil het dan in mijn stad..maar ik denk dat zijn familie het niet echt leuk gaat vinden ...

21-05-2006, 16:02
je hebt helemaal gelijk nabila2004 maar we willen en kunnen het niet thuis doen omdat huis te klein is..voor beide families al helemaal...we moeten er lang over praten..en zeker uitgebreid..ik stel voor om een bruiloft(in een zaal) te geven in mijn woonplaats..en dan als ik met hem mee ga als zijn familie nog een feest wil geven dan mag dat van mij.al is het thuis.als ik daarna maar helemaal van hem ben en hij helemaal van mij..

21-05-2006, 16:02


geef jij je bruiloft in marokko of in nederland? en waar komen jullie vandaan uit marokko?

21-05-2006, 16:02
insallahe komt goed amien ...

ik ben zelf half ned ... en voor mijn zal het misschien nog lastiger zijn ..... allahe oe allam ghair insallahe

21-05-2006, 16:08
ik kom uit rif en woon in arabische gedeelte en heel vaak komen er bruidjes uit rif die richting op dan combineren we het extra lange feest hihi ieder houdt het feest een dag apart en de volgene dag gaat de bruidegom zn bruidje halen en feesten ze bij de bruidegom het echte grote feest gezamelijk probleem opgelost zo heeft iedereen een eigen feestje en ook gezamelijk
meer vragen pm me maar leg ik precies uit hoe het bij ons aan toe gaat
allah ie kemal belghier insha allah

21-05-2006, 16:15

Citaat door Milatju:
insallahe komt goed amien ...

ik ben zelf half ned ... en voor mijn zal het misschien nog lastiger zijn ..... allahe oe allam ghair insallahe
als je het uitpraat en weet wat jij wilt en je man ook dan komen jullie er wel uit!

voor mij is de feest niet het belangrijkste maar als ik maar bij mijn man ben das belangrijk.

21-05-2006, 16:21
Komt goed inshallah ik dank alle meiden voor hun reacties!

21-05-2006, 16:36
een van de twee geeft op :P geen oplossing kijk wat het beste uitkomt qua ziana kokinnen enz...Wat beiden ouders willen wie er meer op tegen is enzz...

suuc6

kusjes laila

21-05-2006, 18:09
thankx meid...mijn ouders die bemoeien niet met onze zaken..ze zeggen van: wat jullie samen willen..is het belangrijkste..hij heeft wel hele lieve ouders..ze zijn beide al oud..dus je weet hoe het met sommige gaat..willen overal meebemoeien..maarja ik heb tot nu toe niks gehoord omdat we nog niks hebben besloten waar en hoe enzo..maarja ghier inshallah