Bekijk volle/desktop versie : Duimschroeven voor Verdonk



Pagina's : [1] 2

19-05-2006, 18:17
19 Mei 2006 18:05
Kabinet beperkt speelruimte Verdonk
Minister Verdonk mag geen besluiten meer nemen in de kwestie-Ayaan Hirsi Ali voordat ze overleg heeft gehad met premier Balkenende en andere betrokken ministers. Dat zei Balkenende na afloop van de ministerraad. In het overleg ging het er "pittig aan toe".

Volgens de premier heeft Verdonk begin deze week bij de kwestie-Hirsi Ali te veel op eigen houtje geopereerd. Het ontbreekt Verdonk aan teamgeest, vindt Balkenende. Daarover is tijdens de ministerraad "nadrukkelijk" gesproken.

Balkenende zei Hirsi Ali, die voor een andere baan naar de Verenigde Staten gaat, een Nederlands paspoort te gunnen.


http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/05/art000001C67B5C10910AE1.html

19-05-2006, 18:19



Citaat door aplat:
19 Mei 2006 18:05
Kabinet beperkt speelruimte Verdonk
Minister Verdonk mag geen besluiten meer nemen in de kwestie-Ayaan Hirsi Ali voordat ze overleg heeft gehad met premier Balkenende en andere betrokken ministers. Dat zei Balkenende na afloop van de ministerraad. In het overleg ging het er "pittig aan toe".

Volgens de premier heeft Verdonk begin deze week bij de kwestie-Hirsi Ali te veel op eigen houtje geopereerd. Het ontbreekt Verdonk aan teamgeest, vindt Balkenende. Daarover is tijdens de ministerraad "nadrukkelijk" gesproken.

Balkenende zei Hirsi Ali, die voor een andere baan naar de Verenigde Staten gaat, een Nederlands paspoort te gunnen.


http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/05/art000001C67B5C10910AE1.html
Ze staat onder curatele dus.

19-05-2006, 18:20
Ministers hebben 'pittig' gesprek met Verdonk

Uitgegeven: 19 mei 2006 17:20
Laatst gewijzigd: 19 mei 2006 17:47

DEN HAAG - Leden van de ministerraad hebben vrijdag een hartig woordje gesproken met hun collega-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) over haar opstelling in de zaak rond het Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali. CDA-minister Aart Jan de Geus (Sociale Zaken) vindt dat de zaak "als je terugkijkt zorgvuldiger had gemoeten".

Hij noemde de sfeer in het wekelijkse overleg van het kabinet kritisch. Volgens De Geus moet de zorgvuldigheid bij het uitvoeren van de moties van de Tweede Kamer over de naturalisatie van Hirsi Ali "een paar graden worden opgevoerd". D66-vicepremier Laurens Jan Brinkhorst sprak na afloop van een "pittig gesprek" waarbij goede afspraken zijn gemaakt. "Ik heb van mijn hart geen moordkuil gemaakt", zei hij.


Openhartig

VVD-minister Verdonk had het over een "openhartig gesprek" waarbij ze op een aantal punten begrip heeft gekregen en op een aantal niet. Ze wilde niet ingaan op de uitspraken van De Geus. Verdonk zei het vertrouwen te voelen van haar collega's. Ook beloofde ze dat ze de moties over Hirsi Ali, die dinsdag opstapte als Kamerlid van de VVD, "voortvarend" zal uitvoeren.

Premier Jan Peter Balkenende had Verdonk donderdag op het torentje ontboden om daar samen met twee vicepremiers over de kwestie te spreken. Na afloop daarvan had Verdonk gezegd er alles aan te doen om te zorgen dat Hirsi Ali haar Nederlandse paspoort kan behouden.
Ruimte

"We zullen samen optrekken in het vervolg. Ik ga de ruimte zoeken die er is", zei de bewindsvrouw na de ministerraad. Mocht het niet lukken om Hirsi Ali Nederlands staatsburger te laten blijven, dan zal Verdonk kijken naar de mogelijkheden voor een tweede naturalisatie.

http://www.nu.nl/news/736303/11/Ministers_hebben_%27pittig%27_gesprek_met_Verdonk. html

19-05-2006, 18:21

Citaat door rianne:
Ze staat onder curatele dus.
Daar kom het op neer.

Vorige week voorspelde ik al: Haar dagen zijn geteld.

Niemand zal haar in een volgend kabinet willen hebben.

19-05-2006, 18:21



Citaat door aplat:
19 Mei 2006 18:05
Kabinet beperkt speelruimte Verdonk
Minister Verdonk mag geen besluiten meer nemen in de kwestie-Ayaan Hirsi Ali voordat ze overleg heeft gehad met premier Balkenende en andere betrokken ministers. Dat zei Balkenende na afloop van de ministerraad. In het overleg ging het er "pittig aan toe".

Volgens de premier heeft Verdonk begin deze week bij de kwestie-Hirsi Ali te veel op eigen houtje geopereerd. Het ontbreekt Verdonk aan teamgeest, vindt Balkenende. Daarover is tijdens de ministerraad "nadrukkelijk" gesproken.

Balkenende zei Hirsi Ali, die voor een andere baan naar de Verenigde Staten gaat, een Nederlands paspoort te gunnen.


http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/05/art000001C67B5C10910AE1.html
Ach, mot ze nou op de laatste bank gaan zitten.

19-05-2006, 18:25

Citaat door aplat:
Daar kom het op neer.

Vorige week voorspelde ik al: Haar dagen zijn geteld.

Niemand zal haar in een volgend kabinet willen hebben.
Dat waren mijn woorden ook, alleen is het wachten op de volgende fout. En nu ook maar hopen dat ze geen lijsttrekker wordt.

19-05-2006, 18:36

Citaat door aplat:
Daar kom het op neer.

Vorige week voorspelde ik al: Haar dagen zijn geteld.

Niemand zal haar in een volgend kabinet willen hebben.
Denk het niet. VVD zal nimmer Verdonk laten vallen, omdat ze weten dat ze de lieveling van het volk is en ze dat veel stemmen zal kosten.

Ondanks alles blijft Verdonk de populairste minister.

19-05-2006, 18:42

Citaat door Mister1979:
Denk het niet. VVD zal nimmer Verdonk laten vallen, omdat ze weten dat ze de lieveling van het volk is en ze dat veel stemmen zal kosten.

Ondanks alles blijft Verdonk de populairste minister.
De lieveling van het Volk'? Welk volk ?

HM.


Ministers worden benoemd door de Koningin op voordracht van de formateur.

Ik weet zeker dat geen enkele toekomstige ministerpresident zijn / haar handen aan zwarte Rita wil branden.

19-05-2006, 18:55

Citaat door rianne:
Ze staat onder curatele dus.
Alleen in de kwestie Ayaan.


En daar heb ik best wel een dubbel gevoel over.

Het is zeer goed om te zien dat het gehele kabinet en vrijwel de gehele tweede kamer Ayaan Hirsi Ali steunt.

Maar het is wel je reinste klassejustitie als het gehel kabinet zich gaat bemoeien met één asielkwestie. Daar schep je hele verkeerde precedenten mee.

19-05-2006, 18:57

Citaat door Peej:
Alleen in de kwestie Ayaan.


En daar heb ik best wel een dubbel gevoel over.

Het is zeer goed om te zien dat het gehele kabinet en vrijwel de gehele tweede kamer Ayaan Hirsi Ali steunt.

Maar het is wel je reinste klassejustitie als het gehel kabinet zich gaat bemoeien met één asielkwestie. Daar schep je hele verkeerde precedenten mee.
Zeker klassenjustitie. Er zijn tientallen gevallen zoals Hirsi Ali, maar daar hoor je geen een politieke partij voor opkomen.

19-05-2006, 18:58

Citaat door aplat:
De lieveling van het Volk'? Welk volk ?

HM.


Ministers worden benoemd door de Koningin op voordracht van de formateur.

Ik weet zeker dat geen enkele toekomstige ministerpresident zijn / haar handen aan zwarte Rita wil branden.
In opinie-peilingen word Verdonk telkens gekozen als favoriete minister door het NL volk.

19-05-2006, 19:02

Citaat door Peej:
Alleen in de kwestie Ayaan.


En daar heb ik best wel een dubbel gevoel over.

Het is zeer goed om te zien dat het gehele kabinet en vrijwel de gehele tweede kamer Ayaan Hirsi Ali steunt.

Maar het is wel je reinste klassejustitie als het gehel kabinet zich gaat bemoeien met één asielkwestie. Daar schep je hele verkeerde precedenten mee.
Weet je waarom Femke Halsema zo haar best tot voor Hirsi Ali? Omdat ik uit betrouwbare bron weet dat het goede vriendinnen zijn.

Femke Halsema verteld dit niet in de media omdat ze bang is dat mensen die Groen Links stemmen dit niet echt zullen waarderen.

19-05-2006, 19:05



Citaat door Mister1979:
In opinie-peilingen word Verdonk telkens gekozen als favoriete minister door het NL volk.
Maar je weet toch wel dat die opinie peilingen nooit betrouwbaar zijn ?

19-05-2006, 19:48
In wezen toont het hele gebeuren aan, dat de IND intuitief te werk gaat...zoals de douane dat doet, want je kunt niet iedereen kontroleren.

Echter, zolang geen oorlogsmisdadigers etc binnen komen op valse namen, zit het mij wel gebakken.
En ik kan me er ook nog wel een beetje bij inleven, dat mensen liever een andere naam opgeven( die komt eventueel later in het paspoort), zodat ze makkelijker kunnen terugkeren voor bezoek, of juist omdat ze voor familie/bekenden/het land zélf in Nacht und Nebel verdwijnen.

Blijkbaar heeft de IND nooit erg gezeten met dit probleem, en misschien heeft Hirsi het probleem destijds ook wel voorgelegd, en heeft een ambtenaar toen gezegd"vooruit, dan heet je Ali, ipv magam.

Het kwalijke is in deze zaak, dat naarmate de publiciteit rond Hirsi toenam, zij méér vijanden maakte....ZEMBLA beweert nu...gewoon haar plicht als journalist te hebben gedaan "de pers moet de overheid controleren", maar dat is natuurlijk drogredenen....

Links wilde, via deze VARA uitzending de huidige regering, en het succes van Verdonk, waar de linkse soffies bang voor zijn, op de korrel nemen; dat hirsi Ali daarbij werd geslachtofferd, interesseerde hen niks( ze was van de pvdA "overgelopen" naar de VVD!!!!!!)

de PvdA/Zembla/VARA kon er gif opnemen, dat deze uitzending ophef zou veroorzaken, zeker gezien de islamitiese hetze tegen Ayaan; de keuze voor de titel van de aflevering "de HEILIGE ayaan" zegt genoeg( schijnheilig is ze!)
dat zou in ieder geval stemmenwinst veroorzaken .

Dat Rita die ophef alleen maar verergerde, mede omdat ze in de race zit voor het lijsttrekkerschap van de VVD is haar idd aan te rekenen...ze had dit wijzer moeten oplossen, ipv met haar koele brains de conclusie te trekken, dat de naturalisatie dus "nietig"was....én dat uit te spreken.

gelukkig kon ze bij de CDA zender NCRV de volgende morgen alweer fris op het strand lopend een charme-offensief beginnen.....

Zo zie je dat het principe van scheiding van kerk en staat...misschien ook wel eens zou moeten doorgetrokken naar onze verzuilde media...kortom politiek is een smerig spelletje...geworden...waar je elk woordje zorgvuldig moet wikken en wegen..achter elke boom of struik kan een mikrofoon, of fototoestel zitten...die genadeloos toeslaat, op het moment dat je zélf denkt...ik doe het goed!

19-05-2006, 19:55
vreemd,vvd en cda waren zo tevreden over het beleid van verdonk nu is ze opeens onmenselijk echt een zooitje in denhaag !!!! klassejustitie ben je gek,ik hoop dat ze dat ook doen voor al andere asielzoekers

Pagina's : [1] 2