Bekijk volle/desktop versie : 7-jarige japanner is travestiet



19-05-2006, 13:29
AMSTERDAM - Een 7-jarige Japanse jongen die zich een meisje voelt, wordt door het schoolbestuur behandeld alsof hij daadwerkelijk een meisje is. Hij staat ingeschreven als een meisje, mag het meisjestoilet gebruiken en volgt de gymles met de meisjes. Tijdens de zwemles draagt hij een badpakje.

Dat heeft een lid van het schoolbestuur donderdag gezegd. De bron wenste anoniem te blijven om de identiteit van de jongen te beschermen.


De beslissing van het schoolbestuur is opmerkelijk, omdat er in het Japanse onderwijssysteem doorgaans weinig begrip is voor leerlingen die afwijken van wat als normaal wordt beschouwd. De school bevindt zich in het zuidwesten van Japan.

Bron: http://www.nu.nl/news/735545/122/Japanse_school_behandelt_jongen_als_meisje.html

19-05-2006, 14:16



Citaat door dynamiek:

De beslissing van het schoolbestuur is opmerkelijk, omdat er in het Japanse onderwijssysteem doorgaans weinig begrip is voor leerlingen die afwijken van wat als normaal wordt beschouwd. De school bevindt zich in het zuidwesten van Japan.
Vind ik altijd wel een grappige zin: "afwijken van wat als normaal wordt beschouwd".
Wat is normaal? En wie bepalen dat?
Homo's schijnen in sommige culturen ook niet "normaal" te zijn.

19-05-2006, 14:33
Quote sjanghai: "Vind ik altijd wel een grappige zin: "afwijken van wat als normaal wordt beschouwd".
Wat is normaal? En wie bepalen dat?Homo's schijnen in sommige culturen ook niet "normaal" te zijn".


Ik neem aan de Japanse cultuur

19-05-2006, 14:45
heel goed van die jappen, het accepeteren van die losse kronkels in het jongetje zijn hoofd.