Bekijk volle/desktop versie : Huisvrouwtjes help me!



Pagina's : [1] 2

18-05-2006, 21:28
dames, ik heb tog zo'n hekel aan koken!! en dat vind ik heel erg jammer, want ik wil heel graag lekker koken voor mijn man, maar zoveel keus is er niet ( als ik dan ga surfen op tajin...nl of cuisine dan heb ik wel weer zin om te koken) maar dan als ik eindelijk iets lekkers tegen kom dan heb ik de ingredienten niet thuis!!! Ik ben het zat om elke dag de hele dag te bedenken wat ik zou kunnen koken!!! ik wl gewoon kunnen koken, wat jij kookt!!! ik begin langzamerhand huisvrouw te worden (studie en werk stopt bijna) dus ik wil er echt tegenaan!

Wie heeft er tips??? of kan me helpen??
wie kan mij beloven dat ik ooit een keukenprinces word???

18-05-2006, 21:42


beloven kan ik niet maar weet wel wat je bedoeld

Ik heb voor de lekkerste eten bijna nooit de ingredienten in huis, ik haat dat dus daarom blijft het altijd bij het bereiden van simpel eten.

Wij halen vrij weinig stukken vlees in huis en daarmee kun je best vrij veel gerechten maken, ook vind ik het best wel duur om iedere dag of in ieder geval dagelijks allerlei verschillende marokkaanse gerechten met (grote) stukken vlees te bereiden (gezin van 5 personen), ik vind dat dus nergens voor nodig (ja mijn man vind mij ook altijd een gierigaard)

18-05-2006, 21:48

Citaat door benisaid:
dames, ik heb tog zo'n hekel aan koken!! en dat vind ik heel erg jammer, want ik wil heel graag lekker koken voor mijn man, maar zoveel keus is er niet ( als ik dan ga surfen op tajin...nl of cuisine dan heb ik wel weer zin om te koken) maar dan als ik eindelijk iets lekkers tegen kom dan heb ik de ingredienten niet thuis!!! Ik ben het zat om elke dag de hele dag te bedenken wat ik zou kunnen koken!!! ik wl gewoon kunnen koken, wat jij kookt!!! ik begin langzamerhand huisvrouw te worden (studie en werk stopt bijna) dus ik wil er echt tegenaan!

Wie heeft er tips??? of kan me helpen??
wie kan mij beloven dat ik ooit een keukenprinces word???
wat ik altijd doe is bijv op vrijdag een lijstje maken voor wat je de volgende week gaat koken. Neem dan een paar dingen die je al kan maken en doe er dan ook een paar die je nog niet kan en ga die uitproberen.
Maak een lijstje van de dingen die je nodig hebt en ga dan boodschappen doen. Vlees kan je allemaal invriezen en vis meestal ook wel (al vind ik het vers lekkerder). Zorg sowieso dat je de basisdingen altijd in huis hebt (aardappels, uien, knoflook, alle kruiden, rijst, pasta, olijfolie/zonnebloemolie, tomatenpuree, blikken tomaten, blikjes tonijn, blikjes mais, augurken, diepvriesgroenten, filodeeg, zout, mazhar, bloem, bakpoeder, suiker, gist enz. enz.)

Dan hoef je niet steeds zo veel te kopen. Ik koop meestal in een keer een heleboel vlees, kip, rijst, pasta en blikken tomaten. Vlees en kip verdeel ik en vries ik in, rijst, pasta en blikken tomaten kan je heel lang bewaren. Ook hak ik koriander en peterselie en doe dat in de vriezer, kan je ook lang bewaren.

Ik doe het elke week zo, een aantal gerechtend die ik al kan maken en dan 2 keer per week wat nieuws uitproberen. Probeer ook met je lijstje af te wisselen, Dus de ene dag iets met vlees, de andere dag met kip, dan weer vis, dan gehakt. De ene dag rijst, de andere dag pasta, de volgende dag aardappels en dan weer iets met brood enz. enz.

Je zal zien dat dit werkt!!

18-05-2006, 21:48
Ik heb ook een hekel aan koken... Ik heb er gewoon geen geduld voor....

Dus tips zijn zeer welkom...

18-05-2006, 21:49


hahaha, wat grappig!! heb je al zo'n grote gezin tbarkallah!!! ik begrijp precies wat je bedoelt hoor ( wat betreft brokkenvlees)

nee weet je wat het is als ik kook, maak ik:

ovenschotels
pasta's
vlees in saus, en groenten
(kip sinds een jaar niet in huis gehaald)
voor de rest: hamburgers, makkelijke sandwiches

en dat was het!!!

zoalsje zelf kan uit maken : HEEL SAAI ETEN???!!!!

xzuchtx

18-05-2006, 21:52
Ga dingen uitproberen als je man er NIET is ..Als het mislukt dan kan je het zo weg gooien en kan die niks zeggen succes meid probeer gewoon veel uit en kijk veel bij fam in de keuken zoals je moeder zussen schoozzussen tantes enz!!En schaam je vooral niet gewoon dingen vragen hun hebben het ook moetem leren!!

18-05-2006, 21:53

Citaat door ellouisa:
wat ik altijd doe is bijv op vrijdag een lijstje maken voor wat je de volgende week gaat koken. Neem dan een paar dingen die je al kan maken en doe er dan ook een paar die je nog niet kan en ga die uitproberen.
Maak een lijstje van de dingen die je nodig hebt en ga dan boodschappen doen. Vlees kan je allemaal invriezen en vis meestal ook wel (al vind ik het vers lekkerder). Zorg sowieso dat je de basisdingen altijd in huis hebt (aardappels, uien, knoflook, alle kruiden, rijst, pasta, olijfolie/zonnebloemolie, tomatenpuree, blikken tomaten, blikjes tonijn, blikjes mais, augurken, diepvriesgroenten, filodeeg, zout, mazhar, bloem, bakpoeder, suiker, gist enz. enz.)

Dan hoef je niet steeds zo veel te kopen. Ik koop meestal in een keer een heleboel vlees, kip, rijst, pasta en blikken tomaten. Vlees en kip verdeel ik en vries ik in, rijst, pasta en blikken tomaten kan je heel lang bewaren. Ook hak ik koriander en peterselie en doe dat in de vriezer, kan je ook lang bewaren.

Ik doe het elke week zo, een aantal gerechtend die ik al kan maken en dan 2 keer per week wat nieuws uitproberen. Probeer ook met je lijstje af te wisselen, Dus de ene dag iets met vlees, de andere dag met kip, dan weer vis, dan gehakt. De ene dag rijst, de andere dag pasta, de volgende dag aardappels en dan weer iets met brood enz. enz.

Je zal zien dat dit werkt!!
HAd het niet beter kunnen zeggen

18-05-2006, 21:55

Citaat door benisaid:
hahaha, wat grappig!! heb je al zo'n grote gezin tbarkallah!!! ik begrijp precies wat je bedoelt hoor ( wat betreft brokkenvlees)

nee weet je wat het is als ik kook, maak ik:

ovenschotels
pasta's
vlees in saus, en groenten(kip sinds een jaar niet in huis gehaald)
voor de rest: hamburgers, makkelijke sandwiches

en dat was het!!!

zoalsje zelf kan uit maken : HEEL SAAI ETEN???!!!!

xzuchtx
ik ook dus

een voorbeeld in mijn hele huwelijk heb ik:

1 of 2 keer bestilla van kip gemaakt , ik lees soms hier wel eens dat sommige het echt vaak maken en dan vooral met vis

op 1 hand te tellen koekjes gemaakt (gewoon echte marokkaanse koekjes)

maak ik lemsemmen alleen als ik daar écht de tijd voor heb (en vooral zin)

dat waren een paar voorbeelden zoals esin zegt, geen geduld ervoor...

18-05-2006, 21:56

Citaat door ellouisa:


Je zal zien dat dit werkt!!
zegt de keukenprinses!!!

(ik ben trouwens fan van al jouw recepten, ik kijk altijd vol respect naar jouw recepten, af en toe jaloers als net weer die cake is mislukt)

maar ja, je hebt idd wel gelijk wat betreft extra ' eten' halen. maar ik haal nooit vis in huis!!! welke vis moet ik dan hebben.. En kip, laat ook maar.. Manlief koopt geen kip meer voor me

Ik moet het doen met stukjes vlees, en gehakt

wel bedankt voorje tips, ( vooral dat ene dat ik een lijstje moet maken) ik zal ff kijken morgen... dan heb ik vrij..en dan ga ik plannen..

18-05-2006, 21:56
ik zou een weekplanning maken en dan zet je bijvoorbeeld vandaag maak ik dit morgen dat en dan schrijf je het op en wat de ingredienten zijn doe ik ook we eten elke bijvoorbeeld elke maandag het zelfde nu met het lekker weer niet gewoon makkelijke lichte eten en veel salades succes meid zo was ik ook bij het begin ik zocht het ook nooit om te koken we aten altijd afhaal eten maar nu niet meer alhamdoelah

18-05-2006, 21:59

Citaat door ceuta:
Ga dingen uitproberen als je man er NIET is ..Als het mislukt dan kan je het zo weg gooien en kan die niks zeggen succes meid probeer gewoon veel uit en kijk veel bij fam in de keuken zoals je moeder zussen schoozzussen tantes enz!!En schaam je vooral niet gewoon dingen vragen hun hebben het ook moetem leren!!
JUISTEM!!! dan heb ik eindelijk een receptje gevonden ( meestal cake, of broodjes) dan ga ik eindelijk beginnen met maken.. en dan wie komt er thuis?? manlief, en wat is er aan de hand?? mislukt cake verbrand, of veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelte dun..en dan manlief die dan zegt:

'waarom ga je gwoon niet naar de winkel als je zin hebt in cake???'


18-05-2006, 22:00
hahaha die lijst wat ellouisa zegt die bestond voor mij alleen in de maand januari, toen hadden we een schaap geslacht ivm de slachtfeest, toen had ik in mijn agenda geschreven wat we op welke dag gingen eten

18-05-2006, 22:03


hiihihi afhaal had ik nog niet genoteerd maar die hoort er zeker bij...

xzuchtx het is ook wat, had ik maar moeten leren koken toen ik nog bij mama was...

maar ja, ik word zelf mama dus ik MOET er verandering in brengen, en met jullie kom ik er wel???!!!

inschalaH!

19-05-2006, 17:34

Citaat door benisaid:
zegt de keukenprinses!!!

(ik ben trouwens fan van al jouw recepten, ik kijk altijd vol respect naar jouw recepten, af en toe jaloers als net weer die cake is mislukt)

maar ja, je hebt idd wel gelijk wat betreft extra ' eten' halen. maar ik haal nooit vis in huis!!! welke vis moet ik dan hebben.. En kip, laat ook maar.. Manlief koopt geen kip meer voor me

Ik moet het doen met stukjes vlees, en gehakt

wel bedankt voorje tips, ( vooral dat ene dat ik een lijstje moet maken) ik zal ff kijken morgen... dan heb ik vrij..en dan ga ik plannen..


dankje lieverd voor je complimenten!
vis, ik koop voor vis uit de oven dorado en als je gebakken vis wilt kan je rode poon en shtoun halen. uuuhmm als je visfilets gaat bakken kan je het beste pangafilet nemen.
en je kan natuurlijk gamba's kopen.
je kan ook andere vissen uit de oven doen (zalm, zeebaars etc.)
Kijk even bij cuisine daar vind je veel visrecepten

20-05-2006, 09:46
Dankje, ik ga straks ff boodschappen halen. En kijjken of ik de verschillende vis kan vinden!!

nogmaals, bedankt!!


Pagina's : [1] 2