Bekijk volle/desktop versie : getrouwd en niet werken/school



Pagina's : [1] 2 3

18-05-2006, 07:48
ik had met een paar meiden een velle discussie

de stelling:

"ik mag niet werken van mijn man"

ik ben van mening dat het heeeeeel weinig voorkomt, dat vrouwen niet mogen werken of naar school mogen van hun man

wie van de dames mogen niet werken van hun man of kennen dames die dat niet mogen

het kan er bij mij namelijk niet in dat het nog voorkomt


18-05-2006, 07:57


hoi,

Ik heb elhamdoulilah deze probleem niet maar zie niet in wat het probleem is.
Als je man genoeg verdiend om zijn gezin te onderhouden is het toch fijn om als vrouw zijnde tijd vrij te hebben. Op deze manier kan je je weer concentreren op tig andere zaken zoals de opvoeding van de kinderen (indien die er zijn) lekker sporten of een hobby oppakken of iets dergelijks.

En ik geloof wel dat het voorkomt maar als die vrouwen iedere avond kunnen slapen zonder zorgen zie ik er geen kwaad in. Dan hebben ze het naar mijn mening geaccepteerd en zichzelf er bij neergelegd.

18-05-2006, 10:05
Er zijn wel mannen die het liever niet hebben of zelfs verbieden. Dat zijn voornamelijk mannen die erg met het geloof bezig zijn.


er is ook een klein gedeelte die het verbied omdat ze jaloers zijn.

18-05-2006, 10:10
Ik verkoop hem een dreun en schop hem de deur uit!!!!

kom op zeg............ik ben zo'n persoon die dit niet pikt.

18-05-2006, 10:17



Citaat door Islam4You:
Er zijn wel mannen die het liever niet hebben of zelfs verbieden. Dat zijn voornamelijk mannen die erg met het geloof bezig zijn.

er is ook een klein gedeelte die het verbied omdat ze jaloers zijn.
KUn je even toelichten wat het verband is tussen Islam en een vrouw die van haar man thuis MOET blijven,ongeacht of er nu kinderen zijn of niet. EN ook het verband tussen Islam en een werkende vrouw?

18-05-2006, 10:49

Citaat door Islam4You:
Er zijn wel mannen die het liever niet hebben of zelfs verbieden. Dat zijn voornamelijk mannen die erg met het geloof bezig zijn.


er is ook een klein gedeelte die het verbied omdat ze jaloers zijn.
dit is niet waar. hier bij mij in de buur is de assediq school en daar geven vrouwen met niqaab les (binnen doen ze hem uit). hun mannen zijn zeer praktiserend en ze mogen werken. bij mij om de hoek is ook een kantoor van islami relief en daar werken ook vrouwen met praktiserende echtgenoten.

weet je wat het is, je hebt ook domme mannen die niet weten wat werken betekend.


alhamdoelilah geeft mijn man me vrijheid om alles in mijn leven zelf te beslissen en waarom?? als je wilt werken, je man verbied het je en je doet het niet. Dan doe je het niet omdat je denkt o ik ga met mannen werken en dan gaat Allah me straffen, nee je doet het voor je man. terwijl alle mannen bijna vrouwelijke collega's hebben word de vrouw ongelukkig thuis.

18-05-2006, 10:51
ff op topic terugkomen ik ken wel 1 meisje. haar man heeft geen baard, draagt zijn broek onder de enkels, werkt met vrouwen, gaat in en uit wanneer het hem uitkomt, heeft vrienden, rijd auto en zij???

ze mag niet werken, moet zich kleden zoals hij wilt (hij houd zich zelf niet aan islamitische kledingvoorschriften), ze mag niet auto rijden, ze mag bijna niet naar haar ouders, ze mag niet naar school, niet werken, alleen met hem naar buiten tenzij het heeeeeeeeeeeeeeeeel noodzakkelijk is etc

18-05-2006, 11:13

Citaat door Rzinia:
ff op topic terugkomen ik ken wel 1 meisje. haar man heeft geen baard, draagt zijn broek onder de enkels, werkt met vrouwen, gaat in en uit wanneer het hem uitkomt, heeft vrienden, rijd auto en zij???

ze mag niet werken, moet zich kleden zoals hij wilt (hij houd zich zelf niet aan islamitische kledingvoorschriften), ze mag niet auto rijden, ze mag bijna niet naar haar ouders, ze mag niet naar school, niet werken, alleen met hem naar buiten tenzij het heeeeeeeeeeeeeeeeel noodzakkelijk is etc
Dit is overdreven, ik begrijp het niet.
Ik versta wel nu als een man genoeg verdiend voor een gezin te onderhouden, dat hij zegt vrouwke je moet niet gaan werken. Yoehoeee lekker vrij.
De keuze ligt bij de vrouw of ze wilt gaan werken???? want er zijn veel vrouwen die het niet willen omwille van kinderen en huishouden... want dat is opzich al werken (fulltime job).
Ik denk dat het gewoon van je situatie afhangt, en sommige mannen gaan er van uit mannen gaan werken en vrouwen zorgen voor kinderen.... (dan praten we weer over traditie, cultuur... maar niet over Islam)

18-05-2006, 11:16

Citaat door bunty aur bably:
Ik verkoop hem een dreun en schop hem de deur uit!!!!

kom op zeg............ik ben zo'n persoon die dit niet pikt.

18-05-2006, 11:17

Citaat door ya_aziz:
Dit is overdreven, ik begrijp het niet.
Ik versta wel nu als een man genoeg verdiend voor een gezin te onderhouden, dat hij zegt vrouwke je moet niet gaan werken. Yoehoeee lekker vrij.
De keuze ligt bij de vrouw of ze wilt gaan werken???? want er zijn veel vrouwen die het niet willen omwille van kinderen en huishouden... want dat is opzich al werken (fulltime job).
Ik denk dat het gewoon van je situatie afhangt, en sommige mannen gaan er van uit mannen gaan werken en vrouwen zorgen voor kinderen.... (dan praten we weer over traditie, cultuur... maar niet over Islam)
ja klopt! ikzelf heb er ook voor gekozen om 2 jaar huisvrouw te zijn en dit alleen voor mijn zoontje.

de man van de vrouw waar ik het overhad is een egoist. ik kwam haar buiten tegen en was verbaasd, want ze was zonder hem. Toen vertelde ze dat het mocht omdat ze 1 en ander moest kopen voor de bruiloft van een nicht van hem of zo.

als het voor haar nicht was dan mocht het niet.

18-05-2006, 11:28

Citaat door Rzinia:
ja klopt! ikzelf heb er ook voor gekozen om 2 jaar huisvrouw te zijn en dit alleen voor mijn zoontje.

de man van de vrouw waar ik het overhad is een egoist. ik kwam haar buiten tegen en was verbaasd, want ze was zonder hem. Toen vertelde ze dat het mocht omdat ze 1 en ander moest kopen voor de bruiloft van een nicht van hem of zo.

als het voor haar nicht was dan mocht het niet.
inderdaad een egiost, er zijn veel mannen die dit doen.
De Familie van hen gaat voor en de Familie van de vrouw komt op de 2 de plaats. ik word er zo van.

18-05-2006, 11:47
Persoonlijk vind ik dat de mannen die verbieden dat hun vrouw werkt en zo, juist diegene zijn die zelf zo vrij willen zijn (vrouw is thuis en zij doen wat ze willen).

Bij mijn man was het ook zo: ik mocht plots niet meer gaan werken (werkte toen nog tijdelijk als interim), hij zou ons wel onderhouden, en daaraan heb ik uiteindelijk toegegeven
Na 3 maand ben ik in 1 dag alle interims in mijn streek afgegaan, zo beu was ik het. Want ik mocht niet alleen niet werken, maar er kwamen nog andere dingen bij: ik mocht mijn vriendinnen niet meer zien, moest hem smeken om ergens naartoe te kunnen, mocht niet meer alleen de stad in,...en ik voelde dat het nog maar het begin was. Ik had ook geen geld meer, moest hem smeken om voor mij iets te kopen. Terwijl meneer van de ene naar de andere afspraak vloog naar zijn vrienden, hij kwam meestal niet eens thuis eten terwijl ik met honger op hem stond te wachten!

Alhamdoulillah, 2 dagen nadat ik alle interims was afgegaan kreeg ik telefoon dat ik kon solliciteren voor een job als administratief bediende. Na 3 selecties kreeg ik alhamdoulilah de job en nu werk ik er nog altijd. NOOIT, maar echt nooit ga ik mij laten afhangen van een man, ik zou echt alle jobs doen om maar niet thuis te blijven.

Maar ja, dit is nu mijn ervaring en ik wil zeker niet veralgemenen, maar mensen wees echt op jullie hoede met dat soort mannen

18-05-2006, 11:55



Citaat door Islam4You:
Er zijn wel mannen die het liever niet hebben of zelfs verbieden. Dat zijn voornamelijk mannen die erg met het geloof bezig zijn.


er is ook een klein gedeelte die het verbied omdat ze jaloers zijn.
Heeft niks met geloof te maken, maar met een achterlijk mentaliteit.

18-05-2006, 12:05
Niemand die zegt dat ik niet mag werken Ik beslis zelf wel wat ik wel en niet doe.
Oke als er kinderen zijn zou ik erover nadenken ,maar niet omdat je man jou dat vraagt

18-05-2006, 12:12
salaam oe alaykoem,

Als het islamitisch verantwoord is, mag ik naar school of werken. Maar dat is bijna niet te vinden en ik wil het zelf eerlijk gezegd ook niet.

xxx

Pagina's : [1] 2 3