Bekijk volle/desktop versie : Het Huwelijk Bestaat Uit Geven En Nemen!!



17-05-2006, 20:37
Het huwelijk bestaat uit geven en nemen

--------------------------------------------------------------------------------

Een man kwam eens bij de leider der gelovigen; Omar ibnoe al-Khattaab, om beklag te doen over zijn eigen vrouw.
De man wachtte voor de deur totdat Omar naar buiten zou komen, maar hij hoorde dat de vrouw van Omar haar man een grote mond gaf en hem tegensprak, terwijl Omar stil was en niets terug zei.
De man vertrok daarop en zei: “Als dit de toestand is van Omar met al zijn kracht en felheid, wat heb ik dan nog te zeggen.”
Daarna kwam Omar naar buiten en zag de man weglopen, hij zei: “Waarmee kan ik je van dienst zijn?”
De man zei: “O leider der gelovigen, ik ben gekomen om mijn beklag te doen over mijn vrouw en haar grote mond. Toen ik bij je voor de deur stond, hoorde ik jouw vrouw zo tekeer gaan tegen je en ik zei tegen mijzelf: ,,Als dit de toestand is van Omar met al zijn kracht en felheid, wat heb ik dan nog te zeggen.”
Hierop zei Omar: “O broeder, ik verdraag het vanwege de rechten die zij op mij heeft. Zij bereidt mijn eten, bakt mijn brood, wast mijn kleren en borstvoedt mijn kind, terwijl zij niet verplicht is dit allemaal te doen! En zij weerhoudt mij van het begaan van haraam (hiermee wordt bedoeld het neerslaan van de blik en het begaan van overspel).”
De man zei: “O leider der gelovigen, dit geldt ook voor mijn vrouw.” Hierop zei Omar: “Verdraag haar dan.”

Ik wil samen met je wakker worden en in jou armen slapen..
Ik wil samen met jou oud worden en alhasanaats op deze wereld oprapen..
Jij kan me zoveel dingen leren over ons geloof..
Dat ik je trouw zal blijven is iets wat ik je met hart en ziel beloof..
Op mij kun je bouwen, ik zal altijd voor je klaarstaan..
En wat er ook zal gebeuren, ik laat je nooit alleen staan..
Elke tegenslag zal ik aankunnen met jou aan mijn zij..
Ik wil je voor eeuwig hebben bij mij..

Of ik je echt gelukkig kan maken, dat zal je zelf moeten zien..
Ik kan je niets beloven, maar ik denk het wel misschien..
Een leven met jou zou echt prachtig zijn..
Samen bidden, samen koran oplezen, oohh wat is die gedachte toch fijn

En dan een kindje maken, die jou ogen heeft en mijn lach..
Inschallah worden mijn gebeden verhoord die ik vraag elke dag..
Mijn hart wil je dichtbij me hebben hier..
Ik wil je als mijn geliefde maar dan op de goede manier..

Mijn hart verlangt naar je, maar ik wil geen relatie aangaan..
Ik wil geen zondes meer plegen..
Dus hoop ik dat je ooit voor de deur van mijn ouders zult staan..

ik vond het zo een mooie verhaal en gedicht dat ik het met jullie wou delen zusters en broeders masa allah....

17-05-2006, 20:41


masallah oegtie het is zkr een mooi verhaal

17-05-2006, 20:48
daarom wou ik het met jullie delen