Bekijk volle/desktop versie : Wel of geen hoofddoek???



Pagina's : [1] 2

17-05-2006, 16:58
Ik draag geen hoofddoek ik heb altijd gezegd dat dit niet mocht bij mij op school wat in werkelijkheid ook zo is. Maar eigenlijk zou ik nooit de moed er voor hebben gehad om het wel op te doen. Dit jaar is mijn laatste jaar en volgend jaar ga ik inshaallah naar de Erasmus universiteit waar de hoofddoek wel mag. Nu heb ik dus ook geen smoesjes meer en die wil ik maar al te graag ook niet hebben. Ik heb het met mijn moeder een keer over gehad dat ik er over aan het nadenken was zij zei dat het de juiste iets was om te doen. Maar nu dat mijn moeder dit begint te zeggen tegen de familie (dat ik dus hoofddoek wil dragen) krijg ik er weer een afkeer omdat het nu net een verplichting is en niet meer mijn keuze is en natuurlijk snap ik ook wel dat het moet en het het juiste is maar ik heb het gevoel dat ik met hoofddoek zoveel niet meer kan doen. Ik hou er van om dingen te gaan doen wat met de hoofddoek gewoon raar staat. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga is er heel weinig te doen met hoofddoek. Ik zit nu dus met een dilemma met zal ik het doen of niet????

17-05-2006, 17:11


Ga naar http://www.al-yaqeen.com, klik op mediatheek, lezingen-NE, abu ismail, luister de lezing de dag des oordeels.

Ik garandeer je dat je een antwoord op al je vragen gaat krijgen en tot een oplossing komt.

17-05-2006, 17:11
Salam w alaikom Salima_87,

Ikzelf draag alhamdolilah een hoofddoek en ik heb daar geen seconde spijt van. Vooral ook sommige mensen in je omgeving komen met stomme dingen aan over de dingen die je niet meer kunt doen en hoofddoek dit hoofddoek dat..maar je moet daar niks van aantrekken...Je kunt met een hoofddoek echt zoveel dingen doen die je wilt..neem dat maar van mij aan
Als je het echt wilt doen en je staat er 100% achter dan zou ik er voor gaan als ik jou was...
Je moeder vertelt het tegen je familie omdat ze trots op je is en zoals je al hebt geschreven wil je het zelf wel.....

Gair inshaAllah....en volg je hart dan zal Allah je verder helpen inshaAllah....

w alaikom e salam

17-05-2006, 17:18
Ik heb absoluut geen intensies om op de strand te gaan liggen ofso. Maar ik ga vaak bowlen met vriendinnen wat ik raar vind staan met een hoofddoek en zo zijn er nog meer dingen. Ik ben gewoon bang dat ik mezelf verlies het klinkt raar en zielig maar hoe dan ook de hoofddoek verandert een mens.

17-05-2006, 17:25



Citaat door Salima_87:
Ik heb absoluut geen intensies om op de strand te gaan liggen ofso. Maar ik ga vaak bowlen met vriendinnen wat ik raar vind staan met een hoofddoek en zo zijn er nog meer dingen. Ik ben gewoon bang dat ik mezelf verlies het klinkt raar en zielig maar hoe dan ook de hoofddoek verandert een mens.
Ewa meid.....ik heb zelf ook gaan bowlen, en wollah he je denkt dat je wordt aangestaard daar maar dat is echt niet het geval....ewa en die bowlschoenen zijn al helemaal raar hahah ......
Als jij het maar gezellig hebt met je vriendinnen kun je echt wel gezellig gaan bowlen of uit eten het maakt niet uit wat je doet......
Je zult jezelf niet verliezen door je hoofddoek en al helemaal niet als het je eigen keuze is om een hoofddoek te dragen.....Je zult zien dat je dan nog sterker in je schoenen zult staan, omdat je hoofddoek gewoon bij jouw hoort....

17-05-2006, 18:28

Citaat door AboeJamal:
Salaamoe aleikoem

Ik raad je aan om het te gaan oegti. Laat je niet misleiden door het wereldse leven en influisteringen van de sheytaan.
Wat vindt je belangrijker? - In de djenna komen in het hiernamaals ? of denken aan leuke dingen in het wereldse leven wat Allah ons verboden heeft en je lekker uitleven op je vakantie en zo je stappen van de djenna verwijderen?
Inshaallah zal je een hoofdoek dragen en moge Allah tevreden over jou zijn

Salaamoe aleikoem
juist dat wou iik al zeggen..
djakom Allaho khairan..!

17-05-2006, 18:32

Citaat door Salima_87:
Ik heb absoluut geen intensies om op de strand te gaan liggen ofso. Maar ik ga vaak bowlen met vriendinnen wat ik raar vind staan met een hoofddoek en zo zijn er nog meer dingen. Ik ben gewoon bang dat ik mezelf verlies het klinkt raar en zielig maar hoe dan ook de hoofddoek verandert een mens.
bowlen is sowieso tijdsverspilling.. je kunt het beter niet doen..

en hoofddoek dragen MOET je zeker doen...want als je het niet draagt wordt je er natuurlijk voor gestraft en volgens mij wil je dat niet ...


iik raad je echt zoooooooow snel mogelijk een hoofodek te dragen maar dan ook een normale hoofdoek niet zoals de meiden van tegenwoordig het doen..

je mag alleen je handen en gezicht zien!! en je voeten mag HELEMAAL niet..en geen strakke dingen en niet te korte kleding..

okhtoki fi Allah
waslamo3 aleikom!

17-05-2006, 18:40

Citaat door Salima_87:
Ik draag geen hoofddoek ik heb altijd gezegd dat dit niet mocht bij mij op school wat in werkelijkheid ook zo is. Maar eigenlijk zou ik nooit de moed er voor hebben gehad om het wel op te doen. Dit jaar is mijn laatste jaar en volgend jaar ga ik inshaallah naar de Erasmus universiteit waar de hoofddoek wel mag. Nu heb ik dus ook geen smoesjes meer en die wil ik maar al te graag ook niet hebben. Ik heb het met mijn moeder een keer over gehad dat ik er over aan het nadenken was zij zei dat het de juiste iets was om te doen. Maar nu dat mijn moeder dit begint te zeggen tegen de familie (dat ik dus hoofddoek wil dragen) krijg ik er weer een afkeer omdat het nu net een verplichting is en niet meer mijn keuze is en natuurlijk snap ik ook wel dat het moet en het het juiste is maar ik heb het gevoel dat ik met hoofddoek zoveel niet meer kan doen. Ik hou er van om dingen te gaan doen wat met de hoofddoek gewoon raar staat. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga is er heel weinig te doen met hoofddoek. Ik zit nu dus met een dilemma met zal ik het doen of niet????
Soeb7anaAllah oeghtie ik heb net hetzelfde probleem!! Ik wil 100% hoofddoek dragen maar op school mag het niet!! ik begrijp je helemaaal!! Ook ben ik bang mijn hoofddoek te dragen en sommige mensen helemaal te verliezen ofz...

17-05-2006, 18:50

Citaat door Salima_87:
Ik draag geen hoofddoek ik heb altijd gezegd dat dit niet mocht bij mij op school wat in werkelijkheid ook zo is. Maar eigenlijk zou ik nooit de moed er voor hebben gehad om het wel op te doen. Dit jaar is mijn laatste jaar en volgend jaar ga ik inshaallah naar de Erasmus universiteit waar de hoofddoek wel mag. Nu heb ik dus ook geen smoesjes meer en die wil ik maar al te graag ook niet hebben. Ik heb het met mijn moeder een keer over gehad dat ik er over aan het nadenken was zij zei dat het de juiste iets was om te doen. Maar nu dat mijn moeder dit begint te zeggen tegen de familie (dat ik dus hoofddoek wil dragen) krijg ik er weer een afkeer omdat het nu net een verplichting is en niet meer mijn keuze is en natuurlijk snap ik ook wel dat het moet en het het juiste is maar ik heb het gevoel dat ik met hoofddoek zoveel niet meer kan doen. Ik hou er van om dingen te gaan doen wat met de hoofddoek gewoon raar staat. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga is er heel weinig te doen met hoofddoek. Ik zit nu dus met een dilemma met zal ik het doen of niet????
Meisjuhh..Moet jij eens heel goed luisteren..

Er valt niks te twijfelen.. Takieleh.. Op de dag des oordeels moet jij gaan

vertellen waarom

jij geen hoofdoek heb gedragen.. Wat ga je vertellen.. Jaah het mocht niet..

Je moet niet naar anderen mensen kijken wat zij der van vinden.. Als het niet op

die school mag dan moet je gelijk afstand nemen..

En ik raad je vooral aan om die lezing te luisteren van Abou Ismail..

Mischien dat je ff bij je zelf stil gaat staan..

Mogen allah jou leiden..

17-05-2006, 19:05
ik zou het beter aan doen is veel beterr

17-05-2006, 19:31
Ik ging naar die school toen ik 11 was en ikhoefde in die tijd van men ouders geen hoofddoek te dragen ze hebben altijd gezegd het moet van jou komen maar met de jaren mee ben ik erover na te beginnen denken en om nu in eens naar een andere school te gaan is geen optie want ik zit er al 7 jaar op en over 2 maanden is het afgelopen. Maar het gaat mij er om over wat er daarna gaat gebeuren ik heb altijd gezegd als ik ga beginnen met studeren wil ik een hoofddoek op en inshaallah is dat ook wat ik ga doen. En wat die strakke kleren enzo betreft als ik het ga doen doe ik het wel goed ik wil niet oordelen over andere meiden maar ik zie rare dingen op straat lopen en ik wil gewoon niet een hypocriet zijn dus inshaallah komt alles goed

17-05-2006, 22:25
ik zal het doen want later gaat het moeilijker worden als je nu der aan wend om het te dragen en setan zeg dat in je zelf van wat moet je met hoofdoek met warm weer ensow maar als je toch hoofdoek draagt en niet luistert naar setan worden de engelen echt blij maar als je de wil van setan doet dan gaan de engelen huilen maar je moet ook met je eigen wil dragen niet als je vrienden het zeggen .. nee je moet met je eigen wil .. stuur we nog wel een berichtje TERUG jah

17-05-2006, 22:51


Salaam aleikom Salima..
K draag mn hijab ook sinds kort..elhamdoelilah.. en ik moet je eerlijk zeggen.. ik heb er helemaal geen spyt van.. in tegenstelling juist.. t voelt echt goed aan.. hierby wil k je juist adviseren om t wel te doen.. T lykt moeilyk om de eerste stap t nemen.. maar dat s t helemaal nie..
Ghair insjALLAH..

18-05-2006, 00:26
Of je familie iets nou afkeurt of juist goedkeurt, dat verandert niks aan de aard van een daad. Een goede daad blijft een goede en een slechte een slechte. Als jij de hoofddoek gaat dragen uit eigen overtuiging met de juiste intentie dan is dit goed, los van wat de familie ervan vindt.

En dat je met de hoofddoek minder dingen kan doen. Meid, dat is nou juist het punt. Je moet bereid zijn dingen op te offeren voor Allah, zodat hij je ervoor kan belonen.

18-05-2006, 00:30
als de woorden van Allah subhanahoe wata3ala je niet kunnen overtuigen.. wie of wat dan wel!

ga ervoor insha Allah!

Pagina's : [1] 2