Bekijk volle/desktop versie : Eigenschappen van God in de Bijbel!



Pagina's : [1] 2 3 4

16-05-2006, 22:00
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote. (Soerah 2:255)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
Zeg: "Allah is de Enige.
Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.
Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
En niemand is Hem in enig opzicht gelijk." (112:1-4) [/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="6"]Niemand is God in één Opzichte Gelijk! [/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Niemand is God in enige opzicht gelijk. Zou God,die de hemelen en aarde geschapen heeft geen bijzondere eigenschappen hebben? Zou Hij,die in staat is tot het scheppen van alles wat wij kennen en niet kennen,geen wonderbaarlijke eigenschappen hebben? Natuurlijk wel,Zijn eigenschappen zijn de allerhoogste,prefect en zonder tekortkoming.

Deze verzen uit de Koran leren ons enkele eigenschappen van God de Almachtige. Wanner we de Koran in zij geheel bestuderen en de instructies daarin volgen,leren we God kennen zoals Hij in werkelijkheid is. Het leert ons Zijn onaantastbare eigenschappen kenen die met niets en niemand te vergelijking. Wij zijn van mening dat God Zichzelf ook in de Bijbel ooit zodanig bekend heeft gemaakt. de bijbel die wij vandaag de dag lezen geeft echter een totaal ander beeld over God de Almachtige![/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"][B]Volgens Jeremia 25:30 brult God: [/SIZE][/FONT][/B]
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]En jij – profeteer dit alles, zeg tegen hen: De HEER brult uit de hoge hemel, hij gromt vanuit zijn heilige woning, hij buldert over zijn kudde. Als een druiventreder schreeuwt hij tegen de bewoners van de aarde‘’[/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Exodus 20:11 vermeld dat God rust nodig heeft: [/SIZE][/FONT]
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij…[/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Volgens Jesaja 7:20 scheert God de haren van zijn hoofd,zijn benen en schaamharen met een gehuurde scheermes: [/SIZE][/FONT]
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Op die dag zal de Heer met een aan de overkant van de Eufraat gehuurd scheermes – de koning van Assyrië – alle haren van hoofd en baard en zelfs het schaamhaar afscheren. [/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"][B]In psalm 18:9-10 komt er rook uit de neus van God en vuur uit zijn mond als Hij kwaad is: [/SIZE][/FONT][/B]
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Rook steeg op uit zijn neus, verterend vuur kwam uit zijn mond, hij spuwde hete as. Hij schoof de hemel open en daalde af,duisternis onder zijn voeten.. [/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Volgens Jeremia 4:10 is God een bedrieger: [/SIZE][/FONT]
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Ik zei: ‘HEER, mijn God, u hebt Jeruzalem en dit volk misleid: wij zouden in vrede leven, toch staat het zwaard ons op de keel!’ [/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Volgens Jeremia 3:!4 en Jesaja 54:5 trouwt God: [/SIZE][/FONT]
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Keert terug o gij afvalige zonen,is de uitspraak van de Here. Want Ikzelf ben de echtgenoot-eigenaar van u lieden geworden,en Ik wil u nemen,één uit een stad en twee uit een familie,en Ik wil u naar Sion brengen. (Jeremia) [/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Want hij die jou gemaakt heeft,hij is je echtgenoot. Zijn naam is : almachtige Heer… (Jesaja) [/SIZE][/FONT]

[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Volgens Jeremia 3:8 scheidt God en overhandigt Hij een certificaat van echtscheiding. [/SIZE][/FONT]
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Toen Ik dat zag,ja omdat het ontrouwe Israël overspel had verdreven,zond ik haar weg en gaf haar toen het certificaat van haar volledige echtscheiding,maar het trouweloos handelende Juda,haar zuster,werd niet bevreesd,maar zij ging zelf eveneens prostitutie bedrijven.


16-05-2006, 22:38


6X bekeken en geen racties geplaatst. Zou me niet verbazen als de Joden en de Christenen niets meer te zeggen hebben. Ze maken hun YHWH/G‘d belachelijk

16-05-2006, 23:03
salaam wa3aleikum

baraka Allahou fiek aghi wat is je bron heb je dit uit het boek als de bijbel een tong had?

wasalaam

16-05-2006, 23:16

Citaat door islam4always:
salaam wa3aleikum

baraka Allahou fiek aghi wat is je bron heb je dit uit het boek als de bijbel een tong had?

wasalaam

Wa 3alaikom Assallam oegtie.
Als de bijbel een tong had dan had ze een lesje geleerd voor het feit dat ze God zo beschrijven. Het is echt een boek die ik iedereen aanraad. Zelf heb ik het aan iemand gegeven en die is naar de priester mee gegaan. Dan heb ik het hier over 2 weken terug ongeveer. Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds geen antwoord en mijn boek niet terug. Het maakt niets uit ik heb het boek zovaak gelezen dat ik het nu wel uit mijn hoofd kan.

Wa Sallam Je zuster Fi Dien

16-05-2006, 23:20


machaAllah ik had dat boek ooit gekregen en bij mij hetzelfde verhaal uitgeleend en niet terug gekregen ewa ja ghair inshaAllah... ik zie dat de boekhandelaren dat boek niet meer verkopen,weet je misschien hoe dat komt oeghti en mijn excuses dat ik je broeder noemde....

wasalaam

16-05-2006, 23:35

Citaat door islam4always:
machaAllah ik had dat boek ooit gekregen en bij mij hetzelfde verhaal uitgeleend en niet terug gekregen ewa ja ghair inshaAllah... ik zie dat de boekhandelaren dat boek niet meer verkopen,weet je misschien hoe dat komt oeghti en mijn excuses dat ik je broeder noemde....

wasalaam
Het is je vergeven lieverd. Ik zal een klein verslag sturen waarvan ik een 1 voor heb gekregen van mijn mentor. We moesten een werkstuk/verslag maken over je EIGEN GODSDIENST. Hij was zo kwaad en agressief dat ik ook meteen van school werd afgetrapt

16-05-2006, 23:43
serieus ..... Allahoul moesta3aan

16-05-2006, 23:48

Citaat door islam4always:
serieus ..... Allahoul moesta3aan
Ja Woellah lieverd en plus nog 2 andere klasgenoten omdat ze de hele les/dag hadden moet lachen. Maar zij werden voor een bepaald tijd van school geschorst. Maar effe terug naar het verslag. Ik probeerde het je te sturen maar op één of de andere manier lukt het niet. Wat is je msn dan stuur ik het je op.

16-05-2006, 23:56
Die al77iat ofzo die christen die reageert hier niet op, ben benieuwd met wat hij nu weer komt.

16-05-2006, 23:58
"Locatie: Joden en de christen weten diep in hun hart dat Islam de ware Godsdienst is en Mohammed de laaste profeet is zoals de Koran als het laaste Boek. Walakien Kadaba Wa Tawala!!"

Getuige dit bovenstaande betoog weten Joden en Christenen nu werkelijk zeker hoe moslims zich 'staande' houden: door leugens en bedrog

Allah creert haat :
5:14. En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden. Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan, tot de Dag der Opstanding. Allah zal hen weldra laten weten, wat zij deden.

Allah als politiek leider van zijn partij
5:56. En hij, die Allah en de boodschapper en de gelovigen tot vrienden neemt (wete) dat de partij van Allah gewis zal zegevieren.

Volgens Allah is de aarde een levend wezen dat gestorven is en opgewekt is uit de dood
16:65. En Allah heeft water uit de hemel nedergezonden en er de aarde na haar dood mee opgewekt. Daarin is voorzeker een teken voor een volk, dat wil luisteren,

Allah veroorzaakt armoede en ongelijkheid
16:71. En Allah heeft sommigen uwer boven anderen in levensonderhoud bevoorrecht.


Geef mij maar God, schepper van hemel en aarde die een verbond sluit met zijn schepping

Ps. waarom lieg je, mag dat volgens de islam? Waarom zeg je niet gewoon dat je nog nooit een priester hebt bezocht. Moet je nu echt alweer bevestigen dat het enige wat je kunt, is het verspreiden van satirisch bedrog en fata morganische gebeurtenissen

17-05-2006, 00:15

Citaat door Patrick.:
"Locatie: Joden en de christen weten diep in hun hart dat Islam de ware Godsdienst is en Mohammed de laaste profeet is zoals de Koran als het laaste Boek. Walakien Kadaba Wa Tawala!!"

Getuige dit bovenstaande betoog weten Joden en Christenen nu werkelijk zeker hoe moslims zich 'staande' houden: door leugens en bedrog
Aandikken is ook een compartiment en hou een onderscheid tussen waarheid en leugens. Het staat aldus accuraat vermeld in de Bijbel.[/FONT][/SIZE]


Citaat door Patrick.:
Allah creert haat :
5:14. En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden. Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan, tot de Dag der Opstanding. Allah zal hen weldra laten weten, wat zij deden.
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]InshaAllah[/SIZE][/FONT]


Citaat door Patrick.:
Allah als politiek leider van zijn partij
5:56. En hij, die Allah en de boodschapper en de gelovigen tot vrienden neemt (wete) dat de partij van Allah gewis zal zegevieren.
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]
Inderdaad [/SIZE][/FONT]


Citaat door Patrick.:
Volgens Allah is de aarde een levend wezen dat gestorven is en opgewekt is uit de dood
16:65. En Allah heeft water uit de hemel nedergezonden en er de aarde na haar dood mee opgewekt. Daarin is voorzeker een teken voor een volk, dat wil luisteren,
Ja [FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]als jij je plantjes geen water geef gaan zij toch ook dood ?[/SIZE][/FONT]


Citaat door Patrick.:
Allah veroorzaakt armoede en ongelijkheid
16:71. En Allah heeft sommigen uwer boven anderen in levensonderhoud bevoorrecht.
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]Maak het dan ook af .... En degene die meer bevoorrecht zijn geven hun levenonderhoud niet door aan jullie slaven,zodat zij daar gelijk in zouden zijn. Zullen zij de gunsten van Allah dan ontkennen?[/SIZE][/FONT]


Citaat door Patrick.:
Geef mij maar God, schepper van hemel en aarde die een verbond sluit met zijn schepping
[SIZE="3"][FONT="Palatino Linotype"]Inderdaad en dat is aldus niet in de Bijbel zo want God smeet ook met vieze uitwerpselen en urine zie mijn andere topic. Het is een groot discrepantie de Aya's die jij hier plaats dan God toekennen met vuur uit zijn neusgaten en mond. En ook nog eens Zijn haren scheren op plekken die ik graag niet typ


17-05-2006, 00:20

Citaat door islamismygeloof:
Aandikken is ook een compartiment en hou een onderscheid tussen waarheid en leugens. Het staat aldus accuraat vermeld in de Bijbel.[/FONT]
Wel acuraat in de bijbel. Maar dat je klaarblijkelijk het intellectuele vermogen mist om bijbelteksten tot je te nemen, moet je dan niet bij de bijbel neerleggen. Een huwelijk heeft niet per definitie met een gezellig feest te maken: het gaat daar om Gods verbond met de mensheid. En zo geldt het ook voor de overige teksten die je aanhaalt. Verdraaien van de context is aardig voor de borreltafel, maar niet meer dan dat

Je poging het Jodendom en Christendom te beledigen is aandoenlijk, maar door knulligheid zeer lachwekkend


Citaat door islamismygeloof:
[FONT="Palatino Linotype"]Inderdaad en dat is aldus niet in de Bijbel zo want God smeet ook met vieze uitwerpselen en urine zie mijn andere topic. Het is een groot discrepantie de Aya's die jij hier plaats dan God toekennen met vuur uit zijn neusgaten en mond. En ook nog eens Zijn haren scheren op plekken die ik graag niet typ [/SIZE]
Het stelt mij tevreden dat je blijkbaar eens bent met mij dat je Allah een haatzaaiende, egoistische, materialistische god blijkt te zijn. God, schepper van hemel en aarde, voldoet daar inderdaad niet aan zoals je hierboven ook al zelf aangeeft. De waarde van je kritiek op de schepper is daarmee tot een nulpunt gedaald. Bovendien heb je bewezen het intellectuele vermogen te missen teksten te lezen waarmee meteen de vraag rijst of je bewust bent wat je zelf gelooft. Grappig toch waar een topic als deze toe kan leiden

17-05-2006, 00:35



Citaat door Patrick.:
Wel acuraat in de bijbel. Maar dat je klaarblijkelijk het intellectuele vermogen mist om bijbelteksten tot je te nemen, moet je dan niet bij de bijbel neerleggen. Een huwelijk heeft niet per definitie met een gezellig feest te maken: het gaat daar om Gods verbond met de mensheid

Je poging het Jodendom en Christendom te beledigen is aandoenlijk, maar door knulligheid zeer lachwekkend
Heeft de Heilige Geest die woorden inspireert niet zo duidelijk kunnen overkomen? Nee! Want het ging te boven wat bij jouw te weten overkomt als ridicuul en ook nog eens vertederend. En niet te vergeten je voorbeeld als defentie is zelf aandoenlijk! [/SIZE][/FONT]


Citaat door Patrick.:
Het stelt mij tevreden dat je blijkbaar eens bent met mij dat je Allah een haatzaaiende, egoistische, materialistische god blijkt te zijn. De waarde van je kritiek op de schepper is daarmee tot een nulpunt gedaald. Bovendien heb je bewezen het intellectuele vermogen te missen teksten te lezen waarmee meteen de vraag rijst of je bewust bent wat je zelf gelooft. Grappig toch waar een topic als deze toe kan leiden
[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="3"]
De waarheidsgehalte van hachelijk peetvader in de Bijbel is tot aan de hoogste mate verklaarbaar geen God maar een darukula die vuur en vlammen spuugt uit zijn mond en neus. Allah is God van orde en niet van Chaos. En vergis je niet Patrick de God die jij aanbid,aanbid ik ook,alleen jullie zien Hem als een drakula

17-05-2006, 00:41

Citaat door islamismygeloof:
Heeft de Heilige Geest die woorden inspireert niet zo duidelijk kunnen overkomen? Nee! Want het ging te boven wat bij jouw te weten overkomt als ridicuul en ook nog eens vertederend. En niet te vergeten je voorbeeld als defentie is zelf aandoenlijk! [/FONT]
Als ik jouw woorden moet geloven is de koning van Assyrie een scheermes

Je pogingen zijn knullig. Wel aandoenlijk hoe wanhopig je je tekst bij je locatie probeert te bewijzen aangezien je slechts het tegenovergestelde bereikt


Citaat door islamismygeloof:
[FONT="Palatino Linotype"]
De waarheidsgehalte van hachelijk peetvader in de Bijbel is tot aan de hoogste mate verklaarbaar geen God maar een darukula die vuur en vlammen spuugt uit zijn mond en neus. Allah is God van orde en niet van Chaos. En vergis je niet Patrick de God die jij aanbid,aanbid ik ook,alleen jullie zien Hem als een drakula
Ik zie mijn God als de almachtige schepper die het goede verspreidt en het kwade bestrijdt. Als ik de eigenschappen van jouw allah lees in de koran dan zie ik een god die het kwade verspreidt en het goede bestrijdt. Vreemd voor een god waarvan jij beweert dat het mijn god zou zijn. Ik geloof namelijk niet in een god die haat verspreid en egoisme propageert. Die karaktereigenschappen ken ik toe aan mensen zoals Geert Wilders. En om die nu als allah te zien

17-05-2006, 00:56

Citaat door Patrick.:
Ik zie mijn God als de almachtige schepper die het goede verspreid en het kwade bestrijd. Als ik de eigenschappen van jouw allah lees in de koran dan zie ik een god die het kwade verspreid en het goede verspreid. Vreemd voor een god waarvan jij beweert dat het mijn god zou zijn. Ik geloof namelijk niet in een god die haat verspreid en egoisme propageert. Die karaktereigenschappen ken ik toe aan Wilders. En om die nu als allah te zien
Volgens mij moet jij heel wat gaan instrueren want jij en je medeweten over de Bijbel is als een kind te collationeren die alles verzuimt.Jongen kom hier niet breedgeschouderd praten Over dat de Dracula in de Bijbel goede verspreid en het kwade bestrijd. Een voorbeeld over Zijn kwaadheid die hij graag verspreid en aldus niet bestrijd!

Omdat Saul de stad niet volledig vernietigd heeft krijg Saul als straf van God KWADE GEESTEN naar hem toegestuurd 1 Samuel 16:14-53. Hier is Saul krankzinnig,David speelt muziek voor hem en verdrijft hiermee de kwade geesten waar Saul bezeten mee was die door God gestuurd waren.

Als je God dus blij wilt maken moet je een hele stad vernietigen: oude mensen,vrouwen,kinderen,dieren,enzovoort doden,dat is Wat God ook van Saul verwachtte. Hij had aleen maar de slodaten vermoord,daarom stuurt God Zijn KWADE GEESTEN naar Saul.

Nou?

Pagina's : [1] 2 3 4