Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over quad voor marokko



Pagina's : [1] 2

16-05-2006, 20:53
Dag allen,

ik heb een vraagje aan mensen die een quad over de grens naar marokko hebben vervoerd. Hoe zit het namelijk met het papierwerk e.d.? Is het zo dat je deze dan moet importeren daaro of kun je hem ook mee terugnemen naar Nederland?

16-05-2006, 22:14


Voor zover ik weet heb je 2 keuzes

1. Je voert de quad in marokko, dan ga je betalen bij de grens (invoerrechten, ze kijken naar type voertuig + cilinderinhoud) zo gaat er niks van de quad op je paspoort staan. Papierwerk is snel gedaan (gewoon betalen ) Dus je kan hem daar laten in Marokko.


2. Je kan de quad naar Marokko brengen zonder iets te betalen , MAAR dan moet je hem terug meenemen naar Europa want dan staat hij op de paspoort vermeld. (wnr je terugkomt, ga niet aan de duane staan zonder je quad, ze gaan daar niet mee lachen )

Marokkaanse oplossing: haal de quad uit elkaar en smokkel hem zo in marokko

Dit is wat ik denk, maar zoals bij sommige spullen zegt de duane soms: oftewel betalen of anders hier in depot laten.

beslama

17-05-2006, 15:07
hey mohammed
alles goed

ik heb die 2de optie gedaan maar alsnog niet terug gebracht

ik had zo een paapiertje gekocht via via waarin staat dat ik ongeluk heb gemaakt en de quad toto loss is en is ingelverd bij sloperij

en daarna moest ik alsnog paar agneten omkopen bij de duane

haha

17-05-2006, 16:27
Ik heb het een keer gedaan en doe het nooit meer!
Je gaat echt geld dokken!
Ik heb echt veel geld betaald, maar beter haal hem helemaal uit elkaar of je koopt daar een!

17-05-2006, 17:52


Ja ik denk dat ik hem inderdaad uit elkaar ga halen.........

Maar stel, je rijdt ermee op de weg, en je wordt aangehouden door zo`n agent, hy vraagt naar de papieren maar deze zijn niet in orde.Deze zegt dan tja ga maar je paieren in orde maken, en kom `m dan maar halen Hoe doen degene met quad dit?????

18-05-2006, 00:54
ik heb de oplossing..

ik had 2 jaar geleden oook een scooter meegenomen.. kheb m ook wel uit elkaar gehaald maar niet overdreven..gewoon de kappen enzo

kijk..als je dan wordt aangehouden in marokko dan (en dit is de enigste goede reden) moet je de agent vertellen dat de scooter van jou is en dat je m alleen gebruikt in nederland voor t vervoer NAAR JE SCHOOL!!!

dan kunnen ze jou echt helemaal niks maken!! want ze hebben daar zo een speciale wet dat je niet voor jescooter hoeft te betalen als je de scooter gebruikt voor je school in europa....

maar k weet niet zeker of t ook geld voor een quad maar denk t gewoon wel

thallaa

ps ..zorg er gweoon voor dat je altijd geld bij je hebt als je rijdt en ze zullen nooit moeilijk doen

18-05-2006, 21:24
Ja dat is wel het risico een beetje als je daar wordt aangehouden, maar meestal kan je ze omkopen als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen

groeten

18-05-2006, 21:53
Tip:

als je bijvoorbeeld een 150 of een 200 cc quad hebt

geef hem een papier of een plaatje van een 50cc zo betaal je stukken minder bij de douane met invoeren.

maar beste is dat je hem uit elkaar haalt.

18-05-2006, 21:55
hoe duur kost het invoeren van een 110cc maxibike

19-05-2006, 07:36
hmmmm, ben natuurlijk geen douanebeamte


maar voor een scooter 50 cc betaal je rond de 300 euri

maar die bike van je jouw kan je beter uit elkaar halen, een bike kan je makkelijk uit elkaar halen dan een quad

19-05-2006, 11:23

Citaat door gewoon_karim:
Tip:

als je bijvoorbeeld een 150 of een 200 cc quad hebt

geef hem een papier of een plaatje van een 50cc zo betaal je stukken minder bij de douane met invoeren.

maar beste is dat je hem uit elkaar haalt.
Kijk da`s nog eens een goede TIP ................................

En de rest ook hoor

19-05-2006, 11:47
300 euri voor een 50CC. Aan papieren kan ik wel komen maar het is en blijft superveel. Sommige mensen sturen hem via de TPG naar Marokko . Is dus ook een mogelijk. De maxibike is helaas niet zo makkelijk uit elkaar te halen en dan ook nog in een auto te stoppen. Hij is namelijk echt groot!!!

19-05-2006, 17:01


oww ik d8 in een busje ofzo, hahaha in een auto ja dan moet je wel heel creatief zijn

20-05-2006, 16:33
een renault Scenic

31-05-2006, 21:41

Citaat door gewoon_karim:
hmmmm, ben natuurlijk geen douanebeamte


maar voor een scooter 50 cc betaal je rond de 300 euri

maar die bike van je jouw kan je beter uit elkaar halen, een bike kan je makkelijk uit elkaar halen dan een quad
Een 50 cc 300 euro??? Oh my god wat zou dan een 200 cc kosten??

Pagina's : [1] 2