Bekijk volle/desktop versie : Rel rond assistent-scheidsrechter CL-finale



16-05-2006, 19:32
De Noorse assistent-scheidsrechter Ole Hermann Borgan, die woensdag in actie zal komen tijdens de Champions League-finale, heeft zichzelf in een lastig parket gewerkt. De assistent van arbiter Terje Hauge poseerde maandag, tot woede van het Arsenal-kamp, in een shirt van FC Barcelona.

De foto's kwamen vandaag naar buiten en leidden tot grote woede in Londen. De onpartijdigheid van Borgan is ter discussie te komen staan. De Noor ontkent op de website van de Noorse krant Drammens Tidende, waarin de foto's verschenen, dat hij een fan is van Barcelona. "Ik heb er niet bij nagedacht en het was stom. Ik heb de situatie en de consequenties niet overdacht toen me werd gevraagd om het shirt aan te trekken", aldus de assistent-scheidsrechter.

16-05-2006, 21:05


parrraa als barca wint zal het dikke chaos zijne n regenen van klachten....aan de andere kant kan hij met opzet meer voor arsenal fluiten omda thij bang is om over te komen alsof hij in voordeel van barca fluit

16-05-2006, 23:27
De UEFA heeft de Noorse assistent-scheidsrechter Ole Hermann Borgan voor de Champions League-finale tussen FC Barcelona en Arsenal vervanger door zijn landgenoot Arild Sundet. Borgan stond in de krant Drammes Tidende op de foto met een shirt van Barcelona. Door die actie ontstonden twijfels over zijn onpartijdigheid.

Sundet heeft weinig tijd om zich voor te bereiden op de finale. De Noor vliegt woensdagochtend naar Parijs en moet 's avonds al langs de lijn staan. Het arbitrale kwartet bestaat woensdag uit de Noren Terje Hauge (scheidsrechter), Steinar Holvik, Arild Sundet (assistenten) en Tom Henning Øvrebø (vierde official).