Bekijk volle/desktop versie : wie staat met Fadjr op?



Pagina's : [1] 2 3 4

16-05-2006, 13:52
Salaam aleykoem

wie staat er met fadjr op hoe lang doen je dit al?
en vinden jullie het moeilijk?

p.s dit is niet om op te scheppen maar om juist gestimuleerd te worden!

16-05-2006, 14:07


Ik doe dat ( nog ) niet helaas...
Jij wel ?

Ik vind het echt heel erg knap van de mensen die dat doen...

16-05-2006, 14:13
soms wel soms niet..

16-05-2006, 14:18
Vroeger bid ik elfjer pas om 12 uur, ik weet heel stom zolaat bidden. Je moet wel goed gemotiveerd zijn om op tijd te bidden.

16-05-2006, 14:19



Citaat door houdaatje:
Ik kan dat niet .. ik moet al vroeg op om te werken

dan kan ik niet meer terug gaan slapen!!

met ramadan en als de fadjr echt sochtends is probeer ik het wel te doen.
Dat zei ik ook vroeger maar het valt erg mee, gewoon een paar keer proberen.

16-05-2006, 14:22
Ben er onlangs mee begonnen dankzij een lid hier ( ). maar afgelopen 2dagen is het me niet gelukt inshallah morgen herpak ik me .

16-05-2006, 14:26
ik heb het een hele tijd lang gedaan voordat ik begon met werken, het voelde ook heel goed, maar toen ben ik begonnen met werken waardoor ik zo vroeg al moest opstaan dat ik de kracht gewoon niet heb om op te staan wanneer de wekker af gaat, het lukt me gewoon niet meer vind het zo erg dan denk ik ik sta zo op maar lukt me gewoon niet ben dan zo moe...... Incha allah ga ik het weer proberen

16-05-2006, 14:31
Ik heb het een tijdje kunnen volhouden, maar shaitaan verleidt me steeds om door te slapen

In de ramadan houd ik het wel altijd vol, omdat iedereen dan opstaat, alleen opstaan is echt moeilijk, maar insha Allah ga ik t weer oppakken

16-05-2006, 14:34
Ik sta alhamdoellah met fadjr op en ja het is erg moeilijk maar zodra ik wil gaan slapen stel ik me voor hoe de shaitan me uitlacht en dan ben ik meteen wakker want kom op we zijn toch zeker sterker dan hem......


En soubhanna' Allah zodra ik lwoudou heb gedaan dan ben ik klaarwakker en door te wennen val ik daarna ook wel makkelijk in slaap. Nu even niet maar dat komt door de zwangerschap hihi....

Insha' Allah kunnen het allemaal gewoon streng zijn voor jezelf en weten hoe tevreden Allah over je zal zijn dat is toch de mooiste beloning

16-05-2006, 14:38
salaam aleikoum


Ik werk ook en sta gewoon op met salaat fajr. Het is nu ietsje voor vieren dan bid ik en ga weer proberen in slaap te vallen 06.30 sta ik weer op voorzover ik nog kan.
Ik doe het al een lange tijd maar ik moet zeggen in het begin was het wel moeilijk maar daarna als je het gewend bent kan je echt niet meer zonder,
het is net als je bijv een hoofddoek draagt en je gaat naar buiten zonder, dan voel je je toch anders alsof je in je blootje (bij wijze van spreken excuses voor het woordgebruik) loopt,
zo is het ook met de salaat als je er eenmaal gewend bent kan je niet meer zonder, en als je leest en kijkt wat en hoeveel hasanaat je krijgt en hoe goed het is om op te staan met fajr kan je echt niet meer zonder.

Zie het als een strijd met shaitan hij probeert je in bed te houden, hij doet er alles voor en als het gebed voorbij is dan denk je WAAROM ben ik niet opgestaan.
INSCHALLAH het komt wel goed,



Salaam aleikoum

16-05-2006, 14:41

Citaat door khadijakha:
salaam aleikoum


Ik werk ook en sta gewoon op met salaat fajr. Het is nu ietsje voor vieren dan bid ik en ga weer proberen in slaap te vallen 06.30 sta ik weer op voorzover ik nog kan.
Ik doe het al een lange tijd maar ik moet zeggen in het begin was het wel moeilijk maar daarna als je het gewend bent kan je echt niet meer zonder,
het is net als je bijv een hoofddoek draagt en je gaat naar buiten zonder, dan voel je je toch anders alsof je in je blootje (bij wijze van spreken excuses voor het woordgebruik) loopt,
zo is het ook met de salaat als je er eenmaal gewend bent kan je niet meer zonder, en als je leest en kijkt wat en hoeveel hasanaat je krijgt en hoe goed het is om op te staan met fajr kan je echt niet meer zonder.

Zie het als een strijd met shaitan hij probeert je in bed te houden, hij doet er alles voor en als het gebed voorbij is dan denk je WAAROM ben ik niet opgestaan.
INSCHALLAH het komt wel goed,



Salaam aleikoum

16-05-2006, 14:41
Hier nog een die niet op staat.

In de ramadan staan we met z'n allen op en dan gaat het wel.

16-05-2006, 14:47


ik probeer het, maar ook ik kom er niet altijd uit

het staat hoog op mijn 'verlanglijst', en iedere keer wil ik voor gaan, maar op de een of andere manier wint het slechte van me

incha Allah komt het wel. Het verhaal van Oemsoufian is ik hoop gauw zover te zijn incha Allah.

16-05-2006, 14:55
Zodra ik mijn gebed weer mag verrichten, begin ik er gelijk weer mee!

Een goede tip is om met vriendinnen samen op te staat, die belt die wakker enz enz... Heb ik ook een tijdje samen met vriendinnen gedaan, was leuk joh mensen wakker bellen Dan stimuleer je elkaar ook

Maar ik ga het insha Allah oppakken deze week, wie volgt...

16-05-2006, 15:00

Citaat door houdaatje:
Pfff voordat mijn vriendinnen wakker zijn kunnen we weer aan dohr beginnen!
Hahahaha ja maar een beetje motivatie moet aanwezig zijn, anders gaat t niet lukken neej

Als ik voordat ik ga slapen gepland heb om fadjr te bidden, dan sta ik meestal automatisch op, 'emnous' heb ik dan.. kweet niet hoe je dat in t Nederlands/arabisch zegt

Pagina's : [1] 2 3 4