Bekijk volle/desktop versie : Studie Aardrijkskunde vwo examen 2006



15-05-2006, 12:05
hoe leren jullie dit vak? Het is so moeilijk. Ik ga sowieso een onvoldoende halen


Vooral actieve aarde.

Drop je tips/samenvattingen/begrippen/vragen of wat dan ook hier

15-05-2006, 12:28


Heyhey..

Ik heb voor ak Samengevat gekocht.. en ben blij dat k het gedaan heb.. er staan in die samengevat dingen die niet eens in mijn boek staan.. Ik weet niet of je een examenbundel hebt voor ak.. maar voorin staat per domein wat je moet kennen/kunnen.. Als je dat dan even goed doorneemt..

Ik zelf ben nu bezig met ak, actieve aarde valt op zich echt mee.. Ik heb uit de examenbundel goed doorgenomen wat je ervoor moet kennen en dat goed uit de samengevat geprobeerd te snappen.. Dan zijn die examenvragen toch wel te doen..

Platentektoniek is belangrijk.. (richting van de platen.. dat je weet dat Nederland rijk is aan steenkool omdat het vroeger zuidelijker heeft gezeten en min of meer een subtropisch klimaat had..)
Paleomagnetisme.. hotspots.. etc. etc..

In ieder geval veel succes.. en insh'Allah slagen we dit jaar allemaal..


Ben mezelf min of meer hoop aan het geven..

15-05-2006, 15:39
Heey, ik heb ook Samengevat gekocht voor ak vwo. Dat is inderdaad echt handig. De stof voor actieve aarde is in mijn hoofdboek een beetje onoverzichtelijk, omdat het ook zoveel is. Je bent heel lang bezig omdat allemaal door te nemen en na die tijd ben ik allang weer vergeten wat ik allemaal doorgenomen had.

In samengevat staan heel duidelijk de belangrijkste punten. Wat voor soort vulkanen zijn er en wat zijn de verschillen tussen vulkanen (strato, schild vulkanen enzo), wat voor soort gesteenten zijn er er, dat soort dingen.

Je moet ook oude examens oefenen. Dan krijg je een beetje handigheid in het maken van examens en dan weet je ook wat voor soort vragen er gesteld worden. Je moet trouwens niet de andere onderwerpen verwaarlozen, doordat je te veel met actieve aarde bezig bent. Migratie en mobiliteit en Vervoer en Ruimtelijke inrichting tellen net zo zwaar mee hoor. En bovendien is actieve aarde het laatste onderdeel van het examen. Het kan zijn dat je in tijdnood komt, waardoor je actieve aarde niet helemaal af kunt krijgen. Het zou dus zonde zijn als je zoveel tijd aan actieve besteed, dat je net zo goed aan de andere onderwerpen had kunnen besteden.

Trouwens, weten jullie welk subdomein dit jaar uitgezonderd is? Vorig jaar was dat "ontwikkeling van het leven". Is dat dit jaar ook zo??????

Ewa, succes in ieder geval. En inscha'Allah slagen we ja.

15-05-2006, 15:41

Citaat door wortelsapje:
Heey, ik heb ook Samengevat gekocht voor ak vwo. Dat is inderdaad echt handig. De stof voor actieve aarde is in mijn hoofdboek een beetje onoverzichtelijk, omdat het ook zoveel is. Je bent heel lang bezig omdat allemaal door te nemen en na die tijd ben ik allang weer vergeten wat ik allemaal doorgenomen had.

In samengevat staan heel duidelijk de belangrijkste punten. Wat voor soort vulkanen zijn er en wat zijn de verschillen tussen vulkanen (strato, schild vulkanen enzo), wat voor soort gesteenten zijn er er, dat soort dingen.

Je moet ook oude examens oefenen. Dan krijg je een beetje handigheid in het maken van examens en dan weet je ook wat voor soort vragen er gesteld worden. Je moet trouwens niet de andere onderwerpen verwaarlozen, doordat je te veel met actieve aarde bezig bent. Migratie en mobiliteit en Vervoer en Ruimtelijke inrichting tellen net zo zwaar mee hoor. En bovendien is actieve aarde het laatste onderdeel van het examen. Het kan zijn dat je in tijdnood komt, waardoor je actieve aarde niet helemaal af kunt krijgen. Het zou dus zonde zijn als je zoveel tijd aan actieve besteed, dat je net zo goed aan de andere onderwerpen had kunnen besteden.

Trouwens, weten jullie welk subdomein dit jaar uitgezonderd is? Vorig jaar was dat "ontwikkeling van het leven". Is dat dit jaar ook zo??????

Ewa, succes in ieder geval. En inscha'Allah slagen we ja.
Dit jaar is het ook ontwikkeling van het leven.. ik met mn domme kop kwam er pas erachter NA ik het had geleerd.. ik vond het allemaal al zo raar..:L

Weten jullie welke er voor eco1,2 wegvallen..?

15-05-2006, 17:30



Citaat door Sammetje1:
Dit jaar is het ook ontwikkeling van het leven.. ik met mn domme kop kwam er pas erachter NA ik het had geleerd.. ik vond het allemaal al zo raar..:L

Weten jullie welke er voor eco1,2 wegvallen..?
sociale wetgeving is geen examenstof!


Ik heb ook het boekje samengevat. Maar aardrijkskunde is gewoon echt een rotvak. Mijn lerares zat bij de cito, dus haar tentamens waren ongelofelijk moeilijk. Ik heb een 4 gereserveerd voor AK


en Insha Allah slagen we idd allemaal!

15-05-2006, 18:53

Citaat door mocro_souhaila:
sociale wetgeving is geen examenstof!


Ik heb ook het boekje samengevat. Maar aardrijkskunde is gewoon echt een rotvak. Mijn lerares zat bij de cito, dus haar tentamens waren ongelofelijk moeilijk. Ik heb een 4 gereserveerd voor AK


en Insha Allah slagen we idd allemaal!
Domein O Onderontwikkeling
Domein P Sociale zekerheid

zijn geen examenstof..

http://www.cfi.nl/Images/402115_tcm2-21071.pdf?SMSESSION=NO

toch iig wát dat vervalt..

15-05-2006, 18:54

Citaat door mocro_souhaila:
sociale wetgeving is geen examenstof!


Ik heb ook het boekje samengevat. Maar aardrijkskunde is gewoon echt een rotvak. Mijn lerares zat bij de cito, dus haar tentamens waren ongelofelijk moeilijk. Ik heb een 4 gereserveerd voor AK


en Insha Allah slagen we idd allemaal!
wat sta je eigenlijk voor AK..?

15-05-2006, 19:03
Wat valt er precies weg bij AK?

15-05-2006, 20:49

Citaat door Aitouzine:
Wat valt er precies weg bij AK?
Ontwikkeling van het leven..


Waar blijft trouwens vervoer en ruimt. inrichting.. helemaal vergeten..

15-05-2006, 21:16

Citaat door Sammetje1:
Ontwikkeling van het leven..


Waar blijft trouwens vervoer en ruimt. inrichting.. helemaal vergeten..
komt eraan

15-05-2006, 21:30

Citaat door Aitouzine:
komt eraan
moet je m nog maken.?

15-05-2006, 21:44

Citaat door Sammetje1:
moet je m nog maken.?
NEE

15-05-2006, 23:05



Citaat door Aitouzine:
komt eraan
Heb je samenvattingen ervan

16-05-2006, 13:51

Citaat door mocro_souhaila:
hoe leren jullie dit vak? Het is so moeilijk. Ik ga sowieso een onvoldoende halen


Vooral actieve aarde.

Drop je tips/samenvattingen/begrippen/vragen of wat dan ook hier
Ik wens jou en onze miss crazy Tarifesht good good luck!!! Denk aan psv landskampioen en je zal slagen

16-05-2006, 14:12
Mn zus had ooit samenvatting geleend en nooit trug gebracht.. Komt goed uit voor moi!