Bekijk volle/desktop versie : Dader Antwerpen neef politicus Vlaams Belang



15-05-2006, 00:11
De jongeman die donderdagochtend in het centrum van Antwerpen een Afrikaanse au pair en een peuter heeft doodgeschoten, en een Turkse vrouw neerschoot, blijkt Hans Van Themsche, een neef van Frieda Van Themsche, kamerlid van Vlaams Belang.


De dader is een neef van VB-kamerlid Frieda Van Themsche
De schutter verdween donderdagochtend uit het internaat waar hij verbleef en kocht pas in Antwerpen een jachtgeweer. Zonder een poging te doen het geweer te verbergen liep hij door het centrum van de stad op zoek naar slachtoffers.

Volgens Frieda Van Themsche is haar neef, de zoon van haar broer, iemand die is opgegroeid in 'een sfeer van antigeweld'. 'Hij kreeg zelfs geen speelgoedgeweer. Hij voelde zich de jongste tijd wel niet altijd goed in zijn vel,' zegt ze tegen de krant.


Volgens de Vlaamse krant De Standaard heeft Van Themsche de moorden aangekondigd. Hij had problemen op het internaat, waar hij was betrapt op roken in zijn kamer. Daarvoor zou hij van het internaat worden gestuurd. Tegen enkele medeleerlingen zou hij daarom hebben gezegd zelfmoord te willen plegen.

'Als het zover komt neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in. Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan', zei Van Themsche, die door de directeur van het internaat werd omschreven als 'een goedlachse jongen
die niet opviel' en 'helemaal geen skinhead' (lees in dit artikel in De Standaard meer reacties van vrienden en kennissen).

De Vlaamse justitie zei donderdagmiddag dat de jongen een skinhead is met extreemrechtse sympathieën. In zijn kamer zijn door de politie documenten gevonden die erop wijzen dat hij zijn daad had gepland (lees ook Belgische skinhead schiet vrouw en peuter dood).

De jongen is door een politieagent die toevallig in de buurt van de schietpartij was na drie waarschuwingen in de buik geschoten. Hij ligt in het ziekenhuis, en is buiten levensgevaar.

Vlaams Belang (tot 2004 Vlaams Blok) heeft zich officieel gedistantieerd van de moorden

bron:

http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/98350/index.html

15-05-2006, 00:24


kort na ik dit bericht had geplaatst kwam een ezel met een rooie punt,
heb ik het verdient ? sukkel

15-05-2006, 00:38
Is De Varkenspest Weer Begonnen ? Uups, Dat Wist Ik Niet.

15-05-2006, 00:48
Ben daarom blij dat ik gelukkig 221.9 km verder woon dan die virus.