Bekijk volle/desktop versie : bruiloft die het minst kost gezegends. hoeveel?



Pagina's : [1] 2

14-05-2006, 23:42
salam al3ikoem

ik wil inchALLAH binnkort gaan trouwen zoals jullie weten is een bruiloft die het minst kost het gezegends bij ALLAH en dat willen mijn aanstaande en ik ook doen we willen het islamitsch houden en nu vroeg ik me dus af hoeveel hebben jullie uit gegeven aan jullie gezegende bruiloft aan alles he ik zelf heb al mensen voor koekjes en eten die het fisabilailah doen dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken

15-05-2006, 13:27


hahaha ja maar ik trouw maar 1 kkeerjte hoor inchallah dan wil ik wel een leuke dag

15-05-2006, 23:38
Salaam a3lekoem wa rahamtoeAllahi wa barakto oeghti,

Ik heb ooit een masha´Allah mooie islamtische bruiloft meegemaakt. En soubhan´Allah omdat het volgens de islamtische voorschriften is gegaan zat er veel barka in deze dag en insha´Allah ook in de huwelijk.
Een zaaltje hebben ze toen der tijd gehuurd, geen negaffa. Het meisje had waarschijnlijk 2 jurken ofzo gehuurd en make up en haren door een visagist. Een anasheed vrouwen band. Verder aan eten 2 soorten gerechten en als toetje ijsstam met fruit heel lekker. En taart aan het einde. Ik denk dat je voor zo een dag ongeveer rond de 2000 euro kwijt ben Allahoe A3lem.
Alleen de vrouwen dan:
15 salade borden 250 euro als je bestelt zelf maken veel goedkoper
15 vis borden 500 euro max
zaaltje max 500 euro
drinken zelf kopen heel goedkoop of zit inbegrepen bij de zaal
15 ijstammen met fruit stukjes als toetje 30 euro ongeveer
je kan er nog taart bij doen of gewoon vlaai dat lijkt mij het beste koop je gewoon lekker vlaai bij de hema heerlijk die eet iedereen beter dan die bruidstaarten. 6 vlaai´s ofzo ben je 30 euro ofzo aan kwijt.
En verder stoel huren misschien jurken je haar kan je bij de kapper doen make up doe je zelf of door iemand.
En misschien heb je zusters in de omgeving die je kent die leuke liedjes zingen voor je op je bruiloft of je draait gewoon anasheed of een anasheedband wat jij wil.

Als je het echt simpel en goedkoop wil houden dan die je een talba en daarnaast lekker gezellig in je huis met je naasten een leuke dag van maken. Hoe kleiner hoe beter lijkt mij lijkt me ook veel gezelliger en persoonlijker.

Maar gair hoop dat ik wat zinnigs heb vertelt hahaha
Moge Allah swt je huwelijk zegenen zuster

16-05-2006, 00:17
ahah djzakallah 2000 is ook wat we ongeveer willen uitgeven ja maar is natuurlijkw el dag van me leven ghair inchallah djzakallah
salam al3ikoem

16-05-2006, 01:22


Ik zelf heb 150 euro voor mijn negaffa betaald ik had 3jurken, en 2traditionele jurken van die dorp aangedaan dat doen al die bruiden hiero ik had 2 koningstoelen en palen, sieraden haar en makeup., het eten en drinken enz, hebben mijn schoonouders allemaal betaald....
Voor de rest heeft mijn schoonmoeder haar vriendinnen hebben gekookt...
De familie en vrienden en buren hebben zelf muziek gemaakt de hele avond...
Dag later kwamen er mannen van de moskee, en gingen heel hard koran teksten opzeggen , het leek op zingen maar het was geen zingen, ik weet niet hoe het heet....
Het was in ieder geval heeeeeeeel mooi om te horen Mashallah..........
Maar mijn bruiloft heb ik wel in Marokko gegeven....

19-05-2006, 14:42
Ik wil ook zo min mogelijk geld uitgeven, zodat we op huwelijksreis kunnen gaan: Mekka, om de Umra te doen, insha Allah

Maar eerst wachten tot hij komt

19-05-2006, 16:08

Citaat door lala islamiya:
salam al3ikoem

ik wil inchALLAH binnkort gaan trouwen zoals jullie weten is een bruiloft die het minst kost het gezegends bij ALLAH en dat willen mijn aanstaande en ik ook doen we willen het islamitsch houden en nu vroeg ik me dus af hoeveel hebben jullie uit gegeven aan jullie gezegende bruiloft aan alles he ik zelf heb al mensen voor koekjes en eten die het fisabilailah doen dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken
salaam oe alaikoem,

met 2000euro kom je heus wel toe hoor...ik weet niet hoeveel mensen jullie verwachten.hou het gewoon volgens de regels van de islam dan is het sowieso niet duur.islam kent geen verspilzuchtige feesten met overbodige voedsel! een vraagje,gaan jullie ringen,taart,bruidsjurk,kostuum doen???

19-05-2006, 16:57
mag de bruidegom binnen komen in de zaal om met zijn vrouw foto's maken???? want er zijn ook andere vrouwen lijkt me mag dit wel in de islam?

19-05-2006, 17:00
in mijn omgeving houdt iedereen zulke dure feesten, het wordt zeker verkeerd opgevat als ik weinig der aan ga besteden, allemaal roddels
ik wil wel een keer een islamitisch bruidloft meemaken met koran/anasheed dat lijkt me echt mooi,

19-05-2006, 18:10

Citaat door unwritten:
in mijn omgeving houdt iedereen zulke dure feesten, het wordt zeker verkeerd opgevat als ik weinig der aan ga besteden, allemaal roddels
ik wil wel een keer een islamitisch bruidloft meemaken met koran/anasheed dat lijkt me echt mooi,
salaam oe alaikoem,

ik heb veel zussen,ze zijn allen getrouwd.geen enkel die onnodige zaken heeft gedaan.geen negafa geen overbodige camera's geen christelijke toestanden!

hamdoelilah.ook al houdt iedereen in de buurt dure bruiloften.de mooiste trouwfeesten zijn degene die met halal beginnen.

je kan je geld beter houden voor oemrah of voor andere islamitische doeleinden!
ikzelf trouw na de ramadan en hou het inchaAllah binnen de grenzen van de islam.het interesseert me niet wat mensen zeggen wat me interesseert is de tevredenheid van Allah swt en een mooie begin voor een gezegend huwelijk.

wat ik ook merk,hoe duurder de trouwerij hoe meer ontevredenheid en roddels van de buurt!

hou het simpel en gelukkig zul je zijn.

wa3alaikoemoesalaam

peace Aroew

19-05-2006, 23:34

Citaat door Aroew:
salaam oe alaikoem,

met 2000euro kom je heus wel toe hoor...ik weet niet hoeveel mensen jullie verwachten.hou het gewoon volgens de regels van de islam dan is het sowieso niet duur.islam kent geen verspilzuchtige feesten met overbodige voedsel! een vraagje,gaan jullie ringen,taart,bruidsjurk,kostuum doen???
haahaha nee wel negaafa enzo maar hij komt niet binnen geen fotos en ringen blabla

19-05-2006, 23:35

Citaat door unwritten:
in mijn omgeving houdt iedereen zulke dure feesten, het wordt zeker verkeerd opgevat als ik weinig der aan ga besteden, allemaal roddels
ik wil wel een keer een islamitisch bruidloft meemaken met koran/anasheed dat lijkt me echt mooi,
ewa beter roddels dan dat jij de zonde begaat zuster hoe kan het dat we ons meer zorgen maken om wat mensen van ons denken dan wat ALLAH van ons denkt?

19-05-2006, 23:39



Citaat door Aroew:
salaam oe alaikoem,

ik heb veel zussen,ze zijn allen getrouwd.geen enkel die onnodige zaken heeft gedaan.geen negafa geen overbodige camera's geen christelijke toestanden!

hamdoelilah.ook al houdt iedereen in de buurt dure bruiloften.de mooiste trouwfeesten zijn degene die met halal beginnen.

je kan je geld beter houden voor oemrah of voor andere islamitische doeleinden!
ikzelf trouw na de ramadan en hou het inchaAllah binnen de grenzen van de islam.het interesseert me niet wat mensen zeggen wat me interesseert is de tevredenheid van Allah swt en een mooie begin voor een gezegend huwelijk.

wat ik ook merk,hoe duurder de trouwerij hoe meer ontevredenheid en roddels van de buurt!

hou het simpel en gelukkig zul je zijn.


wa3alaikoemoesalaam

peace Aroew
machallah mooi gezegd helemaal gelijk in zuster alleen zal ik wel negaffa doen ik weet niet hoe het zit en of het wel mag wil het zo halal mogelijk doen het is toch de dag waa rik me hele leven op wacht weet je maar ghair inchallah

19-05-2006, 23:43

Citaat door lala islamiya:
ahah djzakallah 2000 is ook wat we ongeveer willen uitgeven ja maar is natuurlijkw el dag van me leven ghair inchallah djzakallah
salam al3ikoem
Elsalaamo 3aleikom

Moge ALLAh jullie verbintenis zegenen

Houdt inshALLAh voor ogen beste zuster, dat het om de vele verdere dagen van je leven gaat. Die eerste dag is maar een dag, die het Gezegende begin zal zyn van een heel leven Met Allah's wil.. Het gaat er dus om dat je die verbintenis op de juiste manier 'inluidt' als het ware en je je daarby voor ogen houdt dat die éne dag zó voorbij is beste zuster...

Moge ALLAh ons leiden en Ons ver weghouden van Sheytaan's verleidingen

Fi Amaani ALLAh

wa elSalaamo 3aleikom wa ra7matu ALLAhi ta3aala wa barakaatuh

19-05-2006, 23:48
Heeft iemand nog ideetjes?

Pagina's : [1] 2