Bekijk volle/desktop versie : Aanhoudingen bij horeca-controles A'dam



14-05-2006, 00:29
Aanhoudingen bij horeca-controles A'dam
AMSTERDAM - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag en de nacht van vrijdag op zaterdag 19 mensen aangehouden bij een controle van achttien horecagelegenheden in de Amsterdamse wijk De Baarsjes.

De meesten werden aangehouden op grond van de vreemdelingenwetgeving, of vanwege openstaande boetes.

De politie houdt het stadsdeel scherper in de gaten omdat zich de afgelopen vier maanden een aantal schiet- en steekpartijen hebben voorgedaan. Er werden, op een mes na, geen wapens en drugs in beslag genomen.

Op twee plaatsen werd illegaal gegokt. De politie werkte samen met onder meer de Belastingdienst en de Arbeidsinspectie. Zij namen enkele computers en andere goederen in beslag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/42204421/Aanhoudingen_bij_horeca_controles_A_dam.html

14-05-2006, 00:40



Citaat door an3sdej:
Aanhoudingen bij horeca-controles A'dam
AMSTERDAM - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag en de nacht van vrijdag op zaterdag 19 mensen aangehouden bij een controle van achttien horecagelegenheden in de Amsterdamse wijk De Baarsjes.

De meesten werden aangehouden op grond van de vreemdelingenwetgeving, of vanwege openstaande boetes.

De politie houdt het stadsdeel scherper in de gaten omdat zich de afgelopen vier maanden een aantal schiet- en steekpartijen hebben voorgedaan. Er werden, op een mes na, geen wapens en drugs in beslag genomen.

Op twee plaatsen werd illegaal gegokt. De politie werkte samen met onder meer de Belastingdienst en de Arbeidsinspectie. Zij namen enkele computers en andere goederen in beslag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/42204421/Aanhoudingen_bij_horeca_controles_A_dam.html
Ach ja vaste prik bij de politie.
-
Het valt best mee in de Baarsjes hoor.
-
Ik was vanavond even wezen kijken in de Jordaan ergens een feest buiten.

TOT 12 UUR VANNACHT DUS LAWAAI. Zeker 120 decibels.

Daar had de politie moeten zijn.

Zelfs 500 meter verderop kon je in de woonkamers elkaar niet verstaan.

14-05-2006, 00:41

Citaat door aplat:
Ach ja vaste prik bij de politie.
-
Het valt best mee in de Baarsjes hoor.
-
Ik was vanavond even wezen kijken in de Jordaan ergens een feest buiten.

TOT 12 UUR VANNACHT DUS LAWAAI. Zeker 120 decibels.

Daar had de politie moeten zijn.

Zelfs 500 meter verderop kon je in de woonkamers elkaar niet verstaan.
Wat is bij jullie de norm, 80 DB?

14-05-2006, 00:44

Citaat door an3sdej:
Wat is bij jullie de norm, 80 DB?
Zo iets ja. En dan ook nog de tijdsduur: Niet langer dan 10 minuten.

Zeker na 10 uur s´avonds.

Dus niet van 18.00 uur tot 24.00 uur.

14-05-2006, 00:45



Citaat door aplat:
Zo iets ja. En dan ook nog de tijdsduur: Niet langer dan 10 minuten.

Zeker na 10 uur s´avonds.

Dus niet van 18.00 uur tot 24.00 uur.
Beetje kinderachtig in zo'n wereld(se)stad toch?

14-05-2006, 00:49

Citaat door an3sdej:
Beetje kinderachtig in zo'n wereld(se)stad toch?
Nee hoor.

In een dichtbevolkte wijk met kleine kinderen?

Er is overdag al lawaai genoeg in Amsterdam. Hijen, boren, toeteren, trams etc.
Af en toe een laag overvliegende Boeing.

14-05-2006, 00:50

Citaat door aplat:
Nee hoor.

In een dichtbevolkte wijk met kleine kinderen?

Er is overdag al lawaai genoeg in Amsterdam. Hijen, boren, toeteren, trams etc.
Af en toe een laag overvliegende Boeing.
Je wordt oud opa

14-05-2006, 00:55

Citaat door an3sdej:
Je wordt oud opa
Ook dat is verkeerd ingeschat mijn beste.

Oude mensen hebben het minste last, hun gehoor is niet meer zo optimaal.

OF ze schakelen hun gehoortoestel even uit.

14-05-2006, 00:56

Citaat door aplat:
Ook dat is verkeerd ingeschat mijn beste.

Oude mensen hebben het minste last, hun gehoor is niet meer zo optimaal.

OF ze schakelen hun gehoortoestel even uit.


Je hebt weer gelijk, wanneer kan ik je eens ongelijk geven

14-05-2006, 00:58

Citaat door an3sdej:


Je hebt weer gelijk, wanneer kan ik je eens ongelijk geven
Dat ik hierboven, zoals iemand net terecht opmerkte het woordje HIJEN verkeerd geschreven heb. Het moet HEIEN zijn.

Zo zie je maar.

Ik ben er nog van in de war.

14-05-2006, 02:44
ik was er gisteren ook, zeker veel turkse restaurant medewerkers zijn opgepakt.
ik wou eten bij ene mehtap, maar politie liet ons niet binnen. Er heerste paniek daar.

14-05-2006, 03:01

Citaat door aplat:
Ach ja vaste prik bij de politie.
-
Het valt best mee in de Baarsjes hoor.
-
Ik was vanavond even wezen kijken in de Jordaan ergens een feest buiten.

TOT 12 UUR VANNACHT DUS LAWAAI. Zeker 120 decibels.

Daar had de politie moeten zijn.

Zelfs 500 meter verderop kon je in de woonkamers elkaar niet verstaan.
Buitengewoon merkwaardige reacttie aplat, die 19 mensen zijn aangehouden met zeer goede redenen, lijkt me iets belangrijker dan een paar mensen die een uurtje later moeten gaan slapen.

14-05-2006, 06:31



Citaat door Punish:
Buitengewoon merkwaardige reacttie aplat, die 19 mensen zijn aangehouden met zeer goede redenen, lijkt me iets belangrijker dan een paar mensen die een uurtje later moeten gaan slapen.
Je snapt mijn punt helemaal niet.

Groot vertoon van politiemacht heeft uitgewezen dat dit altijd angst teweeg brengt onder de bevolking.
Erg is ook dat er door deze actie weer eens een scheve beeldvorming ontstaat over een buurt (Baarsjes) waar op zich (ik ben er zelf geboren) niet veel mee mis is.

Waar ik het over heb is niet zomaar wat buren gerucht. Kijk, 6 uur continue lawaai waarbij men elkaar niet kan verstaan is in feite terroriseren. Dat is trouwens ook bij wet verboden in een dichtbevolkte wijk.

Het leidt tot stress, sommige mensen krijgen daar een trauma van (laat staan kinderen) en het resulteert nagenoeg altijd in agressie en geweld. Leer mij eigenwijze Jordaners kennen. Die nemen vaker het heft in eigen handen dan in de Baarsjes buurt.Daardoor ontstaan weer andere problemen die een eigen leven gaan leiden. In een buurt als de Jordaan moet men dat niet riskeren.
-
Overigens, het ging in mijn geval niet om een PAAR mensen maar zeker honderden, inclusief gezinnen met kinderen. Klachten werden weggewimpeld.
Ja, tussen het publiek waren wat bekende Amsterdamse Yuppen te signaleren, die het wel leuk vonden, dat vermaak en vertier en gehos en lawaai, met een glas pils in de hand. Maar die kwamen alleen kijken, die wonen daar zelf niet en vertrokken na afloop in hun Terreinwagens.
-
We hebben hier dus te maken met twee verschillende situaties, waarvan de ene kan leiden tot agressie en stress ten gevolge van acties van het "officieele" gezag (politie) maar waarvan de andere zeker ook kan leiden tot agressie en stress waarbij het gezag het laat afweten en niet ingrijpt.
-
Verder is het nog zo dat juist door het NIET regelmatig ingrijpen tegen structurele overlast (het gebeurt regematig) , bepaalde mensen zeggen (en dat zeggen ze) : ACH de poilitie doet toch niks, we gaan gewoon onze gang.
Met wederom allerlei escalerende gevolgen.