Bekijk volle/desktop versie : paniekaanvallen??!!



11-05-2006, 08:32
dames,


sinds ik zwanger ben heb ik in de ochtend last van, volgens mij, paniekaanvallen, ik heb dan last van benauwdheid, hartkloppingen en kan heel moeilijk ademhalen. als ik met de tram naar mn werk ga dan is het helemaal erg. voorla als ie helemaal vol zit.

zijn dit nou paniekaanvallen??en zijnn er dames die hier ook last van hebben gehad? wat kan je er tegen doen?

alvast bedankt!

11-05-2006, 08:34


Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je alleen sterkte wensen lieverd , Allah y sjafiek, en moge Allah swt je zwangerschap verder voorspoedig laten verlopen !

xxx

11-05-2006, 08:35

Citaat door nadorhalfbloed:
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je alleen sterkte wensen lieverd , Allah y sjafiek, en moge Allah swt je zwangerschap verder voorspoedig laten verlopen !

xxx
dank je wel lieverd,

ik maak me echt zorgen want straks ga ik naar marokko en ik zit maar te denken ik hoop dat ik dadelijk in het vliegtuig hier geen last van krijg

11-05-2006, 08:50

Citaat door islamia22:
dank je wel lieverd,

ik maak me echt zorgen want straks ga ik naar marokko en ik zit maar te denken ik hoop dat ik dadelijk in het vliegtuig hier geen last van krijg
graag gedaan schat,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, Is het niet een soort claustrofobie (angst in kleine ruimtes)?

Je kunt wel even proberen bij je huisarts iets te krijgen ervoor, mischien een kalmerend middeltje of zo...

succes

11-05-2006, 09:36


ik had dat ook en vorig jaar voordat ik op vakantie ging ben ik bij de dokyter langs geweest en heb pilletjes gehad die ik moest slikken voordat ik het vliegtuig instapte want dan zouden me spieren verslapen en zou ik niet zo gestrest zijn heb die pillen wel gehaald maar 1 keer gedronken gewoon hier thuis om te kijken hoe ze zouden werken werd er wel rustiger van maar voordat we het vliegtuig instapte heb ik het niet gebruikt..ik vertrouwde toen op allah swt.....het ging wel goed jij hebt volgens mij wel paniekaanvalllen...je denkt te veel na dat had ik ook en dan lijkt het alosf je niet goed kan ademen etc...pak een boterham zak en adem erin en eruit en drink wat water dan en laat iemand tegen je praten zodat je daar niet meer aan denkt

khair inschaalllah

bezoek wel een dokter hioervoor voordat het erger wordt

bij mij begon het erger te worden en elhamdoelialah nu ik er over heb gesproken bij me dokter begon ik me beter te voelen

11-05-2006, 09:36
Heb ik ook gehad tijdens mijn schoolexamen, kreeg ik in een keer paniekaanval
in de zaal. Ik ben toen naar buiten gerend, ik kreeg het benauwd, hartkloppingen
zweten, ik voelde me benen niet meer. ik dacht dat ik dood zou gaan, en dat maak het nog erger.
De leraren kwamen achter me aan, ik moest toen even ontspannen. ze zeiden dat 't door de zenuwen kwam.

Ik heb het als de dag vanvaandag nog last van, dus alleen in dichte ruimtes.
zoals: Lift, bus, trein, vliegtuig, soms in de supermarkt als het druk is.

mijn huisarts heeft me ooit doorverwezen naar een maatschaplijkwerkster om de oorzaak achter te halen.
de oorzaak hebben ze nooit gevonden, Ik heb alleen als advies gekregen als ik de aanval krijg, zogoed mogelijk ontspannen.

Als ik jou was begin niet aan de kalmeringspillen, die maken het alleen maar erger. Raak je ook nog aan verslaafd, dan moet je weer afkicken.

heel veel sterkte

11-05-2006, 09:52
dank jullie wel dames,
ik heb er hiervoor nooit last van gehad. ik wist niet dat het paniekaanvallen waren totdat ik het opzocht op het internet. ik heb ook geen angsten ofso dat ik zou denken dat het daardoor komt. ik zou het echt niet weten. Ik bel zo de dokter en kijken wat de oorzaak kan zijn...

11-05-2006, 10:08
ik heb dat ook gehad na mijn zwangerschap dat was heel erg
ik ging snachts zelfs bij mijn moeder ik kreeg geen adem.

dan hebben we de iman bijgehaalt snachts mijn been trilde terwijl hij soerats zei.
toen zei hij da ik naar de dokter moest.
maar alles was in orde.
ik ben naar marokko geweest en toen hebben ze de SCHRIK weggedaan(marokkans zeggen) en dat heeft mij geholpen na een paar dagen.
ik kon ook niet in gesloten ruimts kleine ruimtes.... vroeger toen wel.

11-05-2006, 10:10
Islamia, ik heb er ook last van en altijd tijdens mijn zwangerschappen! Echt hyperventileren en mijn hart gaat dan echt keisnel kloppen, alsof ik de marathon heb gelopen. In de lift staan is een hel of de bus of metro! Thuis heb ik alle ramen open en ik snak naar lucht. Ik probeer me altijd te kalmeren en heb een flesje water bij me. Op werk ga ik naar het toilet en hou ik mijn polsen een paar minuten onder koud water en veel waterijsejes eten!!. het is klote, maar bij mijn twee vorige zwangerschappen was het ook zo, dus maak ik me nu geen zorgen.

11-05-2006, 10:17
weet je wat ik ook gehoord heb, dat je van Cola en koffie paniekaanvallen kunt krijgen.

11-05-2006, 10:17

Citaat door nadine26:
Islamia, ik heb er ook last van en altijd tijdens mijn zwangerschappen! Echt hyperventileren en mijn hart gaat dan echt keisnel kloppen, alsof ik de marathon heb gelopen. In de lift staan is een hel of de bus of metro! Thuis heb ik alle ramen open en ik snak naar lucht. Ik probeer me altijd te kalmeren en heb een flesje water bij me. Op werk ga ik naar het toilet en hou ik mijn polsen een paar minuten onder koud water en veel waterijsejes eten!!. het is klote, maar bij mijn twee vorige zwangerschappen was het ook zo, dus maak ik me nu geen zorgen.
ben je ervoor ooit naar de dokter geweest?

maar ik heb het nu alleen nog in de ochtend, echt naar andem snakken en mn hart gaat sneller kloppen en benauwd.pfff vreselijk ik hoop dat het niet erger word.

11-05-2006, 10:21

Citaat door islamia22:
ben je ervoor ooit naar de dokter geweest?

maar ik heb het nu alleen nog in de ochtend, echt naar andem snakken en mn hart gaat sneller kloppen en benauwd.pfff vreselijk ik hoop dat het niet erger word.
Ja ik heb het gezegd en kreeg zo een hartapparaat. alles was gewoon goed. Eerst dacht ik: Hoe moet ik in godsnaam bevallen wanneer ik nu al geen adem heb? Maar elke keer ging het gewoon goed...