Bekijk volle/desktop versie : Hoe Vertel Je Zoiets?!



Pagina's : [1] 2

10-05-2006, 17:52
Ik ben een 22 jarige meid, en heb 5 jaar een relatie gehad. toen ik net 17 was leerde ik een jongen kennen waarvan ik d8 dat hij de liefde van mn leven zou zijn. Helaas is deze relatie na 5 jaar beindigd. Maar waar ik eigenlijk mee zit is dat hij mij op mijn 17 jaar heeft ontmaagd, en ben eigenlijk heel lang bij hem gebleven om die (verkeerde) reden. Elmohiem, ik heb altijd al sinds de dag van mijn ontmaagding grote spijt hierover, maar helaas is het niet terug te draaien. Sinds kort heb ik een hele liefe jongen leren kennen, die elhamdoullah goed op mij overkomt. Het is allemaal nog heel pril maar ik maak me nu al zorgen. Hoe vertel ik dat ik geen maagd meer ben. Dat ik het vertel staat trouwens voor mij vast, ik ga hier niet om liegen! Maar hoe, ik vind het zo moeilijk. Aangezien ik niet meer van de lange relaties ben en gewoon iemand een korte tijd wil leren kennen, betekent dat het binnekort verteld moet worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Oordeel niet, alleen Allah kan mij beoordelen en vergeet niet dat als je mij beoordeeld je mijn zonden overneemt, wa allah ouallam

ik hoop van iemand te horen want ik mag m graag en wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben

shokran!

10-05-2006, 17:58


Je bent op je 17 ontmaagd en daarna heb je 5 jaar lang met hem het bed gedeeld? Tja wordt moeilijk om dat aan je nieuwe lover kenbaar te maken. Maar zo ver was jij ook al.

Anyway, de kans is groot dat hij dan het contact beeindigd.. toch zou ik het hem eerlijk vertellen. hij heeft recht op dat sort info.

Ik zou zeggen, ga een dagje weg met hem. Beetje ontspanning en op een rustig plekje moet je hem zeggen: ik wil je iets vertellen, maar ben hele bang dat het een kloof tussen ons zal beteken. Hij: wat dan. Dan moet je eerlijk zeggen wat je gedaan hebt, dat je heel veel spijt hebt.

Meisje, het is moeilijk.. wou dat ik de juiste woorden kon vinden om je te helpen. Het is echt moeilijk om zoiets aan een marokkaan te vertellen.

10-05-2006, 18:00
Als je ontmaagd bent hoef niemand het te weten het is tussen jou en the allmighty..

10-05-2006, 18:01
Ja ik weet het! maar heb trouwens niet 5 jaar het bed met hem gedeeld.....

je hebt gelijk, er is geen makkelijke manier, ik d8 misschien is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt en mij hier gerust kan stellen.

beetje domme gedachte yek

misschien zijn er mannen die mij kunnen vertellen hoe zij zouden reageren, als het meisje verder gewoon rustig en eerlijk is

10-05-2006, 18:02



Citaat door _Columniste_2:
Als je ontmaagd bent hoef niemand het te weten het is tussen jou en the allmighty..
Ja maar het is toch zo dat je verplicht bent te vertellen mocht diegene met je willen trouwen? of heb ik het verkeerd

10-05-2006, 18:04
Vertel het hem als hij van plan om jou hand te komen vragen !

10-05-2006, 18:05
Ik zou meer bang zijn op de Dag Des Oordeels.

Bang voor de reactie van Allah''Ta3ala.


Dáár zou IK me druk over maken.

Maar oegtie, Gair InshaAllah.

10-05-2006, 18:05

Citaat door Brokensoul:
Ja maar het is toch zo dat je verplicht bent te vertellen mocht diegene met je willen trouwen? of heb ik het verkeerd
Zondes vertel je niet...hij hoeft het niet te weten zoals ik heb verteld het is tussen jou en allah..Hou je van die jongen en wil je niets voor hem verbergen dan zou k het vertellen met alle alle consiquenties van dien..Het is jou leven en hij heeft zeker weten ook geheimen die hij liever niet wil vertellen.de keus ligt geheel aan jou..

10-05-2006, 18:07
In ieder geval !

Blijf Berouw tonen en Bid dat allah swt jou zal vergeven. dat is het belangrijkste..


Maar als je van plan bent om met hem te trouwen dan heeft hij het recht om te weten of jij nog maagd of ontmaagd bent.

Mocht het ware liefde zijn, dan moet hij het je vergeven en het overlaten aan jou en allah swt !!

Maarjah.. de een kan er mee omgaan en de ander weer niet

10-05-2006, 18:09
Wel erg voor je wollah..!!
Ik wens je veel succes..!!

10-05-2006, 18:12
gewoon vertellen en kijken hoe hij reageert.!
ik zou d'r nooit over liegen.!
wat heb je te verliezen?
genoeg vissen in de zee die 't wel accepteren.!

10-05-2006, 18:23

Citaat door Brokensoul:
Ja ik weet het! maar heb trouwens niet 5 jaar het bed met hem gedeeld.....

je hebt gelijk, er is geen makkelijke manier, ik d8 misschien is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt en mij hier gerust kan stellen.

beetje domme gedachte yek

misschien zijn er mannen die mij kunnen vertellen hoe zij zouden reageren, als het meisje verder gewoon rustig en eerlijk is
Mijn excusses meid. Kusje

Succes ermee. Als ik je ergens mee kan helpen, (zal wel niet) just mp me.

10-05-2006, 18:24


meid vertel het hem waneer jij het denkt dat het de goede moment is

10-05-2006, 18:24
Ik Hoop echt dat Allah mij vergeeft voor mijn zonden, Allah is meer vergevingsgezind dan de mens. Ik wil er niet over liegen, ik geloof oprecht in eerlijkheid en ik weet dat er genoeg zijn die het wel accepteren. Het probleem is dat ik hem graag in mijn toekomst wil en niet een ander. Maar goed er is zoals ik al zei geen goed antwoord voor dit probleem, dat begrijp ik ook wel. ik vertel het en accepteer mijn lot gewoon (denk ik)

10-05-2006, 18:24
het is tussen jou en Allah...............

maar stel dat ie het vraagt.....of je nog maagd bent.............

dan vertel je het natuurlijk meteen...............want liegen is ook weer een zonde............................

succes ofzow......

Pagina's : [1] 2