Bekijk volle/desktop versie : Mektab



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

27-05-2003, 13:18
Hoofdpersonen:
Ik: Leila, 20 jaar, student Juridisch laatste jaar.
Broer van Leila: Souhail, 24 jaar, manager van ABN AMRO.
Vriendin / klasgenoot van Leila: Amal, 20 jaar, student Juridisch laatste jaar.
Buurjongen van Leila: Mounir, 24 jaar, heeft een Marokkaanse kledingzaak :El Marafi

MEKTAB

Hoofdstuk 1

Vroeg in de ochtend word ik wakker door het getik van de regendruppels tegen mijn raam...
Ik kijk naar de wekker en zie dat het pas 6 uur is.... Ik probeer nog wat te slapen wat niet lukt... Ik sta op en loop rustig naar beneden...
Ik zie dat mijn moeder in de keuken zit te huilen. Waarom huilt ze ?
''Mama, waarom huil je ?,'' vraag ik terwijl ik haar tranen weg veeg.
''Leila, onze buurvrouw Samira is vanacht overleden,'' antwoord ze.
''Oh, meskiena, waaraan is ze overleden dan ?,''vraag ik met tranen in mijn ogen.
''Ze is doodgegaan aan een hartaanval,''zegt ze en begint weer te huilen. ''Allahie Rahmoe,''zeg ik met een brok in mijn keel.
''Het is allemaal Mektab, het is Allah zijn wil, dochter,''zegt mama snikend
Samira en mijn moeder waren erg gehecht aan elkaar. Ze waren net zusjes van elkaar.
Samira was een schat van een vrouw, net als mijn moeder. Samira heeft 4 kinderen:
Twee meiden en een jongen die getouwd zijn en nog een jongen die nog thuis woont.
Deze jongen heet Mounir en is 24 jaar oud. Mounir is de beste vriend van mijn broer Souhail.
Twee jaar geleden werden zij onze nieuwe buren. De dag dat ik Mounir zag, zal ik nooit vergeten.......
Mijn broer Souhail stelde ons aan elkaar voor: ''Leila, dit is onze nieuwe buurjongen Mounir, en Mounir dit is mijn zusje Leila.''
We gaven elkaar een hand en groeten elkaar.Ik keek hem van top tot teen aan toen hij weg liep: Hij is breed geschouderd, mooi bruin.Hij is een kop langer dan mij.Hij heeft mooie groene ogen en steil haar.Knapper kan niet, dacht ik. Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem....




WORDT VERVOLGD als jullie het leuk vinden..............................

27-05-2003, 13:23


ga verder meid ik vind het leuk

27-05-2003, 13:28
Jaa ga SNEL verder meid, je begint goed

27-05-2003, 14:33
Soukran lady''s.....................
''Leila, Leila, waar ben je met je gedachten ?,'' vraagt mijn moeder.'' Mama, waar gaat Mounir nu wonen ?,'' vraag ik nieuwschierig.
''Daar waren je gedachten dus, bij Mounir toch?,''vraagt mijn moeder een beetje lachend.
''Nee, ja..Ik bedoel........Ik heb gewoon medelijden met Mounir, want zijn vader is toch ook aan een hartaanval overleden?,''vraag ik.
''Ja, dat is zo. Het moet erg moeilijk voor hem zijn. Mounir en ik waren erbij toen ze dood ging....,'' vertelt ze.
'' Waar gaat Mounir nu wonen ?,''vraag ik nogmaals.
''Hij blijft naast ons wonen, waarom vraag je dat ? Ben je een beetje verliefd op Mounir, Leila?,''vraagt mijn moeder terwijl ze me aankijkt.
Oh nee, ze heeft me door, wat moet ik antwoorden ?, denk ik.
''Ewa, krijg ik nog antwoord of niet ?,"vraagt moeder.
Ik geef geen antwoord en ik staar naar mijn handen. Mijn moeder heeft altijd alles door.
'' Leila, je hoeft geen antwoord te geven.Je hoeft je niet te schamen voor je moeder, hoor. Samira vertelde mij dat ze jouw heel graag als schoondochter wil...,'' zegt moeder terwijl ze me aankijkt.
''Ja, mama je hebt gelijk, ik vind hem al twee jaar leuk, maar hij ziet niets in mij, geloof ik'', antwoord ik bijna huilend.
''Echt ?, zie je wel , ik wist het wel. Maar hoe kan je nou weten dat hij niets in je ziet? Het is allemaal Mektab, geloof mij nou maar,'' zegt mijn moeder troostend.

Mounir is altijd bij ons thuis. Ik zie hem dagelijks, maar ik heb eigenlijk nooit met hem gepraat. We groeten elkaar wel altijd, maar verder komt het eigenlijk niet. Dat vind ik wel jammer. Souhail vroeg mij een keer of ik wat in hem zag. Ik dacht toen dat hij het door had, maar gelukkig was dat niet het geval. Ik antwoorde dat ik niets in hem zie, want ik weet dat Souhail mij met hem probeert te koppelen. Ik ben helemaal gek op Mounir, maar dat kan ik moeilijk tegen mijn broer vertellen. Ik ben nu eenmaal verlegen wat jongens betreft.

''Leila, het is al 7 uur, straks kom je nog te laat,'', vraagt mijn moeder bezorgt.
''Jemma ,''zeg ik.
''Ja ?,'' antwoordt ze.
''Denk je dat Mounir iets in mij ziet ?,'' vraag ik.
''Leila, dat weet ik niet, Ik ga je geen valse hoop geven. Daar moet je je niet druk over maken. Als het Mektab is, zullen jullie trouwen, kinderen krijgen en samen jullie leven met elkaar delen. Het is allemaal Mektab, dochter,''antwoord mijn moeder.
Ik ren naar boven, zodat ik eerder onder de douche sta dan Souhail. Mijn broer is meestal de eerste, maar hij staat er uren onder.
Door hem kom ik heel vaak te laat op school. Hij moet er elke ochtend picobello uitzien.
Ik spring onder de douche en draai aan de doucheknop....'' Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh koooooooouuuuuuuuud,'' schreeuw ik.
Ik draai de knop snel weer uit en hoor mijn broer lachen: '' Whoehahahhahahahahhahahahahhahahahaha, voortaan laat je mij eerst douchen zusje whahahhahahahahhahahahahhahahahahahahhahahahahahha haa.''
Die emsoom heeft waarschijnlijk de geiser uitgedaan. '' Souhail, wacht maar ik pak je nog wel terug, wacht maar!,'' schreeuw ik.
''Sorry zusje, ik wist niet dat je kwaad zou worden. Wacht, ik ga de geiser wel weer aan zetten hahhahahahahhaa,'' lachte hij.
Ik keek even in de speigel en zag dat ik eruitzag alsof ik een spook heb gezien.
Ik draaide de doucheknop weer aan, maar ik controleerde eerst of het warm water was.
''Je kan weer, zusje. Maar ik geef je 10 minuten, anders zet ik de geiser weer uit, hahahhahahahahahha,''schreewde hij.
Ya emshoom, denk ik lachend.Ik douche en poets mijn tanden snel
Ik trek mijn badjas aan en ren naar mijn kamer. Ik fohn mijn haren en bind ze vast in een staartje. Ik trek een zwarte broek aan met een roze truitje. Ik smeer mijn gezicht in met creme en doe een beetje mascara op.
Ik pak mijn horloge en doe hem om : 7.45.
Shit, ik hoop maar dat ik niet te laat kom. Het eerste uur heb ik Mevrouw xxxxxBeld als lerares. En als je bij haar te laat komt, dan mag je de les niet meer in of ze noteert je als afwezig.
Ik trek mijn jas aan, pak mijn tas en ren de trap af. Beneden zit alleen Souhail aan tafel.
"Sabah elgier zusje,'' zegt hij overdreven lief.
"Sabah elgier emshoom,''zeg ik terug.
'Hij negeert mijn antwoord en zegt:''Wist je dat Mounir zijn moeder is overleden?''
"Ja, dat heb ik net van mama gehoord. Meskien nu heeft hij niemand meer,'' antwoord ik.
''Ja, maar hij heeft ons nog,'' antwoordt Souhail
''Wat moet hij met jou?'' antwoord ik lachend.
''Ewa, als hij niets aan mij heeft, heeft hij altijd jouw nog. Of niet soms?," antwoordt hij met een knipoog.
Wat is dit nou voor vraag. Hoe moet ik hierop reageren ? Mijn broer weet me altijd verlegen te maken.
Maar ja, zo is mijn broer nu eenmaal.....Ya emshoom.......Hoe zou het met Mounir gaan?........
''Nou zusje, waar zit je met je gedachten ?,'' vraagt Souhail terwijl hj zijn hand voor me ogen heen een weer beweegt.
''Ik dacht na over Samira, meskiena, het was zo een aardige vrouw,'' lieg ik.
''Ja ja, je liegt Leila, ik zie het aan je. Dacht je aan Mounir of zag ik dat verkeerd?,'' vraagt hij sirieus.
Ik kijk op mijn horloge: 8.00.
''Ik moet gaan anders mis ik de bus nog. Beslama Souhail,'' antwoord ik snel en loop naar de deur.
''Nee, wacht ! Anders breng ik je wel naar school, zusje'' roept mijn broer terwijl hij me achterna loopt.
"Nee, dat hoeft niet, straks kom jij nog te laat,'' antwoord ik.
''Dat maakt niet uit. Je hebt mijn vraag niet beantwoord, Leila,'' zegt hij sirieus terwijl hij mijn arm pakt.
Ik kijk hem aan en vraag: ''Welke vraag ?.''
''Leila, voel jij iets voor Mounir ?,''vraagt Souhail.
Oh, shit, wat moet ik antwoorden......
'''Nee Souhail, hoe kom je erbij,'' lieg ik.
''Leila, ik zie dat je liegt. Je kan me alles vertellen.Daar zijn broers toch voor ?,'' vraagt hij
''Mounir is trouwens mijn beste vriend. Ik zou hem maar al te graag als schoonbroer hebben,'' zegt Souhail terwijl hij me diep in mijn ogen kijkt.
''Oke, je moet me beloven dat je niets tegen Mounir vertelt,'' zeg ik aarzelend.
''Wat ? Het is dus toch wel waar. Ya tamsoent, hoe durf je dit geheim voor mij te houden ? Whoehahahhahahahahahahhahahahahhahaaaa,''zegt hij lachend.
''Doe normaal Souhail. Ik heb nu al spijt dat ik het je vertel emshoom.Waarom lach je me uit?''vraag ik.
''Nee zusje, ik lach je niet uit. Ik zou niet durven. Maar er is iets wat je moet weten,'' zegt hij sirieus.
''Wat dan ,''vraag ik nieuwschierig.
''Ehm.....Nou.....Hij gaat deze zomer trouwen met een nichtje uit Marokko....'' zegt hij
''Waaaaat ? Dat meen je niet ?'' vraag ik.
Nee, dat kan niet waar zijn. Mounir, dat kan je me niet aan doen, denk ik.... Ik voel me licht in me hoofd..... Mijn ogen tranen................Nee dit mag niet waar zijn............................

27-05-2003, 14:52


Echt een leuk verhaal, ga snel verder

27-05-2003, 17:48
HAI HAI DIT IS ECHT EEN MOOI VERHAAL KEEP GOING IK WIL WETEN HOE DIT AF GAAT LOPEN (AL HEB IK AL ZON VERMOEDEN) MAAR ANYWAY JE HEBT TALLENT SISTER....THALLAY NADIA

27-05-2003, 18:13
leuk verhaal ga snel verder

27-05-2003, 19:08
Haahahah meskina keiiii zielig
maar ga snel verder, want het is echt een toppie verhaal

:blauwkus: mounia

27-05-2003, 19:14
leuk verhaal man ga gauw verder
KuSS LaiLa

27-05-2003, 19:34
begint leuk
maar ga snel verder

kussie manwa

27-05-2003, 20:04
hee medi ga gauw verder
liefs leila

27-05-2003, 20:23
echt een prachtig verhaal ga maar voort

02-06-2003, 11:51


Dames , Soukran voor jullie reacties!!!!!!!!!!!!!!!!!Oh ja Nadia heb je al een vermoeden ??????? Hij gaat anders aflopen dan jullie denken...hahahahaha
Hier een vervolg:
''GEINTJE !!!!! Whahahhahahahahahahahhahahahahahahahaha,'' lacht Souhail.
"Sukkel, denk je dat je grappig bent of zo? Sukkel!!!'' schreeuw ik en loop weg.
''Nee wacht nou, sorry Leila, er is nog iets dat je moet weten, wacht nou !''Zegt hij.
Ik kijk hem aan en zeg:'' Ja, ga je me nu vertellen dat hij ook van me houdt of zo? Ik geloof je toch niet meer, wat je ook zegt,''antwoord ik.
Souhail kijkt me aan en zegt:''Kan je me gedachten lezen of zo, Leila? Hier lieg ik niet over.Mounir vindt jou ook een leuke meid.''
''Ja grappig geprobeerd Souhail !'' zeg ik boos en loop weg.Hij houdt me tegen en zegt:
''Nee, dit is geen grap Leila.Ik meen het, Wallah. Sinds hij naast ons woont, heeft hij het alleen over jouw.Ik heb je een keer gevraagd of je iets voor hem voelde, weet je nog? Wallah, sirieus ik lieg niet.''
Ooh mijn god, hij meent het echt. Nee dit is geen grap.....hoop ik.
Souhail trekt me met zich mee en zegt:''Kom mee, ik breng je naar school met de auto.Anders kom je te laat.''
We stappen in en Souhail kijkt me aan:'' Leila, hoe lang voel je al wat voor Mounir?''
''Sinds hij naast ons woont, hoezo?'' vraag ik terwijl ik uit het raam kijk.
Souhail draait mijn gezicht naar zich toe en vraagt:''Zou je met hem willen trouwen?''
Ik voel dat mijn wangen rood worden.Ik durf hem niet aan te kijken.
''Kijk me aan zusje, je moet weten dat Mounir sirieus is.Hij heeft nog nooit een vriendin gehad.Hij bent het eerste meisje waar
hij gek op is.Hij maakt me gek met zijn vragen over jouw.Hij wilde vorige week bijna om je hand komen vragen, maar ik heb hem tegen gehouden.''
''En waarom heb je dat gedaan?'' vraag ik nieuwsschierig.
''Ik wilde hem geen valse hoop geven.Ik wilde eerst zeker weten dat jij ook gevoelens voor hem hebt.Luister, ik wil het beste voor jullie allebei.
Ik dacht eerst dat jij er nog niet klaar voor was.Maar nu je me dit hebt verteld, verandert dat de zaak,'' zegt hij met een vals lachje.
''Luister Souhail, ik wil hem eerst leren kennen, want ik ken hem nauwelijks,'' antwoord ik.
"Ja, dat begrijp ik zusje.Zeg maar wanneer en hoelaat?'' vroeg hij lachend.
''Laat dat maar aan mij over, Souhail,''zeg ik verlegen.
Hij zet Marokkaans muziek op en start de auto.
''Slaat Oeslaam, 3la Rasoelah...''zingt Souhail vrolijk.
Ik kijk hem aan en vraag:'' En jij Souhail, heb jij al iemand?''
''Nee, zusje, maar ik ben wel op zoek. Maarre....jij hebt genoeg vriendinnen, misschien kan jij iets voor me regelen?'' vraagt hij lachend.
''Hmmm....Mijn beste vriendin Amal krijg je niet, want die houdt niet van jongens die de geise uit zetten als ik eronder sta,''antwoord ik plagerig.
"Hmmm....Amal, dat is toch dat mooie meisje met lichtbruin steil haar en groene ogen?'' vraagt hij nieuwschierig.
''Hoe weet jij dat? Je hebt haar nooit gezien,''antwoord ik.
''Ehm....je agenda lag laatst in de woonkamer en daar zat een foto van haar in,'' zegt hij.
''En waarom zit jij in mijn agenda?''antwoord ik?
''Om te kijken of je geen foto's van jongens hebt. Dat zou Mounir niet leuk vinden, Leila,'' zegt hij.
''Waar zie je me voor aan emshoom !,'' antwoord ik terug.
Wacht eens even..... Ik pak mijn agenda uit mijn tas en blader erin......Waar is de foto van Amal ?????????????.............

02-06-2003, 12:34
een top verhaal ga snel verder

02-06-2003, 12:55
vervolg waar blijft die??

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31