Bekijk volle/desktop versie : Katholieken in India protesteren tegen Da Vinci Code



09-05-2006, 23:00
Protest in India tegen Da Vinci Code
MUMBAI - De aangekondigde première van The Da Vinci Code heeft in India voor hevige protesten gezorgd. De katholieke beweging CSF riep gelovigen dinsdag in Mumbai (Bombay) op zichzelf dood te hongeren als de overheid geen verbod op de film afroept.

Joseph Dias, woordvoerder van het CSF, zei verder dat de beweging woensdag een protest in Mumbai organiseert, waarbij duizenden mensen exemplaren van het boek De Da Vinci Code gaan verbranden. „Zo laten we zien hoezeer onze gevoelens zijn gekwetst”, aldus Dias.

The Da Vinci Code gaat op 19 mei wereldwijd in première. In het gelijknamige boek schrijft de Amerikaan Dan Brown dat Jezus een relatie met Maria Magdalena had en dat zij samen kinderen hadden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/41624551/Protest_in_India_tegen_Da_Vinci_Code.html


Moeilijk he, andersdenkenden respecteren
entertainment ten koste van anderen, bah!

09-05-2006, 23:14



Citaat door Muslim4ever:
Protest in India tegen Da Vinci Code
MUMBAI - De aangekondigde première van The Da Vinci Code heeft in India voor hevige protesten gezorgd. De katholieke beweging CSF riep gelovigen dinsdag in Mumbai (Bombay) op zichzelf dood te hongeren als de overheid geen verbod op de film afroept.

Joseph Dias, woordvoerder van het CSF, zei verder dat de beweging woensdag een protest in Mumbai organiseert, waarbij duizenden mensen exemplaren van het boek De Da Vinci Code gaan verbranden. „Zo laten we zien hoezeer onze gevoelens zijn gekwetst”, aldus Dias.

The Da Vinci Code gaat op 19 mei wereldwijd in première. In het gelijknamige boek schrijft de Amerikaan Dan Brown dat Jezus een relatie met Maria Magdalena had en dat zij samen kinderen hadden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/41624551/Protest_in_India_tegen_Da_Vinci_Code.html


Moeilijk he, andersdenkenden respecteren
entertainment ten koste van anderen, bah!

09-05-2006, 23:16

Citaat door Muslim4ever:
Protest in India tegen Da Vinci Code
MUMBAI - De aangekondigde première van The Da Vinci Code heeft in India voor hevige protesten gezorgd. De katholieke beweging CSF riep gelovigen dinsdag in Mumbai (Bombay) op zichzelf dood te hongeren als de overheid geen verbod op de film afroept.

Joseph Dias, woordvoerder van het CSF, zei verder dat de beweging woensdag een protest in Mumbai organiseert, waarbij duizenden mensen exemplaren van het boek De Da Vinci Code gaan verbranden. „Zo laten we zien hoezeer onze gevoelens zijn gekwetst”, aldus Dias.

The Da Vinci Code gaat op 19 mei wereldwijd in première. In het gelijknamige boek schrijft de Amerikaan Dan Brown dat Jezus een relatie met Maria Magdalena had en dat zij samen kinderen hadden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/41624551/Protest_in_India_tegen_Da_Vinci_Code.html


Moeilijk he, andersdenkenden respecteren
entertainment ten koste van anderen, bah!
Ja, maar hou ook rekening met het feit dat respect van twee kanten komt. Ik heb hem nog niet gezien, maar ik heb wel begrepen dat alle katholieke stereotypen weer eens schaamteloos van stal zijn gehaald. Heeft de maker respect voor katholieken? Nee. Dus waarom zou ik respect terug moeten hebben? Ik laat hem begaan. Maar respect? Nee.

09-05-2006, 23:22
Als ze Jezus niet zo zouden vergoddelijken
zou er ook niet zo'n rel kunnen ontstaan.
Voetjes op de grond...

10-05-2006, 03:46



10-05-2006, 06:19

Citaat door Muslim4ever:
Protest in India tegen Da Vinci Code
MUMBAI - De aangekondigde première van The Da Vinci Code heeft in India voor hevige protesten gezorgd. De katholieke beweging CSF riep gelovigen dinsdag in Mumbai (Bombay) op zichzelf dood te hongeren als de overheid geen verbod op de film afroept.

Joseph Dias, woordvoerder van het CSF, zei verder dat de beweging woensdag een protest in Mumbai organiseert, waarbij duizenden mensen exemplaren van het boek De Da Vinci Code gaan verbranden. „Zo laten we zien hoezeer onze gevoelens zijn gekwetst”, aldus Dias.

The Da Vinci Code gaat op 19 mei wereldwijd in première. In het gelijknamige boek schrijft de Amerikaan Dan Brown dat Jezus een relatie met Maria Magdalena had en dat zij samen kinderen hadden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/41624551/Protest_in_India_tegen_Da_Vinci_Code.html


Moeilijk he, andersdenkenden respecteren
entertainment ten koste van anderen, bah!
Jezelf dood hongeren omwille van een film getuigt niet echt van respect voor het leven gegeven door God.
En waarom doet dit me denken aan de idiotie naar aanleiding van enkele spotprenten?
En waarom zou het niet kunnen dat Jezus een relatie had met Maria Magdalena?
Jezus en Maria Magdalena waren ook maar mensen.

Gestoorde religieuzen kan je dus in elke religie vinden.

10-05-2006, 07:10

Citaat door Michael_83:
Ja, maar hou ook rekening met het feit dat respect van twee kanten komt. Ik heb hem nog niet gezien, maar ik heb wel begrepen dat alle katholieke stereotypen weer eens schaamteloos van stal zijn gehaald. Heeft de maker respect voor katholieken? Nee. Dus waarom zou ik respect terug moeten hebben? Ik laat hem begaan. Maar respect? Nee.
En komt dat respect van twee kanten, Michael? Hebben de katholieken de laatste decennia ook blijk gegeven van respect en ontzag voor de mening van anderen?

Als diezelfde katholieken aanstoot nemen aan een van de leerstellingen van de Islam, dat Jezus slechts een profeet was en niet de Zoon van God, wat dan? Of aan het recentelijk ontdekte evangelie volgens Judas Iskariot, dat op een aantal punten sterk afwijkt van de evangelieen van de andere apostelen?

Maly Pense

10-05-2006, 07:13
Geen Respect Voor Religie. Censuur Door Godsdienstidioten: Nooit!! God Bestaat Namelijk Niet

10-05-2006, 07:15

Citaat door Dennnis:
Geen Respect Voor Religie. Censuur Door Godsdienstidioten: Nooit!! God Bestaat Namelijk Niet
Effe me brilletje nemen.