Bekijk volle/desktop versie : Masha'Allah, hadiths voor jullie



Pagina's : [1] 2 3 4

09-05-2006, 20:06
Hadieth 1:

De Hadieth: De Geliefde Profeet (Sallal Laahoe ‘alaihi wa sallam) heeft gezegd: “Voorwaar, Allah zal mijn volgelingen (Ummah) niet verenigen op iets wat een dwaling is, en Allah’s bescherming is met de grote groep, degene die zich afscheidt van hen, scheidt zich af naar het Hellevuur.”

Overgeleverd in Djaami-‘ut Tirmizie



Hadieth 2:

De Geliefde Profeet (Sallal Laahoe ‘alaihi wa sallam) heeft gezegd: “Volgt de overgrote meerderheid van geleerden, degene die zich afscheidt van hun scheidt zich af naar het Hellevuur.”

Sunan Ibn Maadjah, overgeleverd van de grote Sahaabie ‘AbdulLaah de zoon van de tweede Galiefah ‘Umar al-Faaroeq (radiyalLaahoe ‘anhoemaa).



Hadieth 3:

De geliefde Profeet (Sallal Laahoe ‘alaihi wa sallam) heeft ons ook gewaarschuwd voor het gevaar dat op de loer ligt als iemand afstand neemt van de overgrote groep moeslimgeleerden. De Heilige Profeet (Sallal Laahoe ‘alaihi wa sallam) zegt: “Voorwaar, de Shaitaan is de wolf van de mensen, gelijkend op de wolf die van een kudde schapen en geiten de schuchtere, achtergebleven en eenzame geit grijpt. Weest opgepast voor de nauwe bergpassen. En blijf bij de grote groep en de meerderheid!”

Overgeleverd door de grote Sahaabie Mu’aadh bin Djabal (radiyalLaahoe ‘anhoe) in Musnad Imaam Ahmad bin Hanbal.



Hadieth 4:

In een andere overlevering kunnen we de waarschuwende woorden van de Heilige Profeet (Sallal Laahoe ‘alaihi wa sallam) als volgt horen weergalmen: “Degene die zich een handbreedte afscheidt van de meerderheid, die heeft de boei van de Islam van zijn hals afgezet (d.w.z. hij is uit de Islam getreden).”

Overgeleverd van de Sahaabie Aboe Dharr (RadiyalLaahoe ‘anhoe) in Musnad Imaam Ahmad en Sunan Aboe Daawoed.

09-05-2006, 23:03


Met andere woorden, de overgrote meerderheid van de Moslims kunnen nooit met zn allen dwalen omdat de Moslim Ummah in haar gelijk ma3suma is.

09-05-2006, 23:25
salaam wa alaikoum warahmatoullahi wabarakatouhou

Djazaak Allah ou ghairan

wa salaam wa alikoum warahmatoullahi wa barakatouhou

09-05-2006, 23:29

Citaat door Biggie_John:
Met andere woorden, de overgrote meerderheid van de Moslims kunnen nooit met zn allen dwalen omdat de Moslim Ummah in haar gelijk ma3suma is.
Ja de meerderheid zijn geen verdwaalde sufies als jullie.

09-05-2006, 23:53



Citaat door Islam4you2:
Ja de meerderheid zijn geen verdwaalde sufies als jullie.
Sufies? Jullie? Waar heb jij het over?

Hoor jij ook bij de wahabiyyah sekte die iedereen tot mushrik verklaart ?

09-05-2006, 23:55

Citaat door Biggie_John:
Sufies? Jullie? Waar heb jij het over?

Hoor jij ook bij de wahabiyyah sekte die iedereen tot mushrik verklaart ?
Nee ik ben geen Wahabi en ik verklaar ook niemand van jullie Mushrik.

Je bent wel een verdwaalde Jahmee/Sufie.

09-05-2006, 23:57

Citaat door Islam4you2:
Nee ik ben geen Wahabi en ik verklaar ook niemand van jullie Mushrik.

Je bent wel een verdwaalde Jahmee/Sufie.
Is Biggie_John ook een Soefie???

09-05-2006, 23:58

Citaat door Islam4you2:
Nee ik ben geen Wahabi en ik verklaar ook niemand van jullie Mushrik.

Je bent wel een verdwaalde Jahmee/Sufie.
Goed zo, strooi maar lekker met Hasanat.
Je kent me nieteens en noemt me een jahmee (wat het ook mag betekenen). Dit is nou typisch een schoolvoorbeeld van de wahabieten, zomaar mensen in hokjes plaatsen

09-05-2006, 23:59

Citaat door Omar17:
Is Biggie_John ook een Soefie???
Whahah hoor deze praten

Wat is Soefie? Ik ben gewoon John... Biggie John !

10-05-2006, 00:00

Citaat door Biggie_John:
Goed zo, strooi maar lekker met Hasanat.
Je kent me nieteens en noemt me een jahmee (wat het ook mag betekenen). Dit is nou typisch een schoolvoorbeeld van de wahabieten, zomaar mensen in hokjes plaatsen
Waarom doen alsof je neus bloedt? : )

10-05-2006, 00:02

Citaat door Islam4you2:
Waarom doen alsof je neus bloedt? : )
Is mijn wudu nu verbroken als ik bloed meneer de cyber-imam?

10-05-2006, 00:04

Citaat door Biggie_John:
Is mijn wudu nu verbroken als ik bloed meneer de cyber-imam?
Haaha vraag je dat aan mij? ik moet eerst mijn eigen wudu nog leren man : )

10-05-2006, 00:05



Citaat door Islam4you2:
Nee ik ben geen Wahabi en ik verklaar ook niemand van jullie Mushrik.

Je bent wel een verdwaalde Jahmee/Sufie.
deze mannetje is een takiya mannetje die gelooft dat Allah 2 handen en voeten heeft, een pure wahabiet die zich voor zijn batil geloof schaamt...

10-05-2006, 00:06

Citaat door Islam4you2:
Haaha vraag je dat aan mij? ik moet eerst mijn eigen wudu nog leren man : )
Dus je hebt nieteens kennis van wudu die je per dag minstens 2 a 3 keer verricht (zelfs meerdere keren), maar je komt wel praten over hele moeilijke dingen zoals sommige aqeeda punten.
Geen woorden voor.

10-05-2006, 00:06

Citaat door Boesjekomtsjo:
deze mannetje is een takiya mannetje die gelooft dat Allah 2 handen en voeten heeft, een pure wahabiet die zich voor zijn batil geloof schaamt...
Oké ik ben een wahabiet

PS: Waarom moet ik me voor de waarheid schamen?

Pagina's : [1] 2 3 4