Bekijk volle/desktop versie : Moeilijk met lfjar opstaan....



09-05-2006, 19:28
[I]Salaam Ouilikoum Mensen,

Ik heb een vraag waar ik al enige tijd mee zit. Namelijk dat ik het erg moeilijk vind om op te staan met Lfjar. Ik zet vaak mijn wekker rond die tijd, maar helaas in de ochtend zet ik 'm uit omdat ik juist rond die tijd heerlijk slaap. Ik weet van mezelf dat het heeeel erg slecht is, en ik heb ook vaak de volgende dag weer een schuldgevoel.

Ook soms lukt het mij om het paar dagen vol te houden en daar niet meer.


Wie wil mij helpen?[/I]

09-05-2006, 21:03



Citaat door Buitenlucht:
[I]Salaam Ouilikoum Mensen,

Ik heb een vraag waar ik al enige tijd mee zit. Namelijk dat ik het erg moeilijk vind om op te staan met Lfjar. Ik zet vaak mijn wekker rond die tijd, maar helaas in de ochtend zet ik 'm uit omdat ik juist rond die tijd heerlijk slaap. Ik weet van mezelf dat het heeeel erg slecht is, en ik heb ook vaak de volgende dag weer een schuldgevoel.

Ook soms lukt het mij om het paar dagen vol te houden en daar niet meer.


Wie wil mij helpen?[/I]
mn ma maakt ons allemaal wakkeer (broers zussen) en ik ben de enigste die dan gaat bidden



mmaar kan niet zelf opstaan moet het an mn ma vrage altijd

09-05-2006, 21:10
wat je ook kunt doen is met zusters afspreken dat je elkaar gewoon oppiept rond die tijd... als je dan weet dan er ook andere zusters zijn opgestaan voor het gebed dan ga je ckers ook opstaan

09-05-2006, 21:28

Citaat door just_curious:
wat je ook kunt doen is met zusters afspreken dat je elkaar gewoon oppiept rond die tijd... als je dan weet dan er ook andere zusters zijn opgestaan voor het gebed dan ga je ckers ook opstaan
Assalaam 'aleykum wa Rahmatu Allaah.
Daar dacht ik ook aan hihi.. Khayr Insha Allaah. Na een paar weken ben je het gewend.



Citaat door AbuMaalik:
vroeg je bed in
woedoe verrichten voor het slapengaan
in slaap vallen terwijl je dhikr opzegt
Qor'aan lezen voor het slapen
liggen op je rechterkant met je gezicht richting mekkah
en bovenal: vertrouwen op ALLAH en niet op je wekker

als dit allemaal niet lijkt te lukken, is er nog de harde methode:
de strijd tegen jouw eigen ego!! jihad-an-nafs:
zittend slapen,
harde ondergrond
geen hoofdkussen
dunne deken zodat je wakker wordt van de kou
maw: jezelf DWINGEN om wakker te worden!
Ik heb de (rare) gewoonte, dat ik na shahada te hebben gezegd, niet erg lang op rechterzijde blijf liggen en omdraai op m'n linkerzijde of op m'n rug. Allaahu a'lem of dat erg is. Wie weet hier iets meer over?

Wa salaam

09-05-2006, 21:30


Zolang je tijdens je bewustzijn op je rechterzijde blijft liggen, de rest kun je niet bepalen.

09-05-2006, 21:41
Ougti, misschien kun je je wekker of gsm onder je bed leggen.
Zodat je eerst moet zoeken en je bed uit moet...
Dan ben je al een beetje wakker en bij beuwstzijn en val je minder snel terug in slaap insha Allah.

ps; Anders laat je een vriendin bellen net zoals de andere hier zeiden.

Gair insha Allah