Bekijk volle/desktop versie : inspirerende Arabische vrouwen



Pagina's : [1] 2

08-05-2006, 23:38
Kom maar op meiden! Welke Arabische vrouw is jou rolmodel en inspireert je en waarom??

08-05-2006, 23:47


Mijn moeder, ik heb zoveel redenen............heb je even??

08-05-2006, 23:48

Citaat door Yasra:
Mijn moeder, ik heb zoveel redenen............heb je even??
hihihih heb de hele avond, dus brand maar los..

08-05-2006, 23:51
Ben jij er ook zo een die pas laat slaapt??
Ik ga zo naar bed, lekker slapen, dus ik ga toch maar geen specifieke dingen opnoemen. Kort gezegd: een moeder is een moeder en niemand kan haar plek innemen, troost, liefde, 7anana, zorgzaam, geduldig, sterk, moedig, voorbeeld en wijs....enz. enz.

En wie is jouw rolmodel dan??

08-05-2006, 23:52


khadija alayha salaam de vrouw van rasoel SAW WAUW das pas een vrouw geweest. Moge Allah SWT haar belonen en haar daden laten reflecteren op de moslim ummah inshaAllah.

Verder heb ik megaveel respect gekregen voor Zainab a.s, de dochter van rasoel SAW, ik heb werkelijk waar tranen met tuiten gehuild na het lezen van haar leven op http://www.al-islaam.com. MashaAllah wat een vrouw met sabr. Ze moest kiezen tussen echtgenoot,religie en vader. Wat een kracht tbarkelah.

Ik voel me echt een mietje vergeleken bij deze dames.

Hier de verhalen

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/search/zainab/book/244/chapter/850/page/1859

en

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/search/dochter/book/242/chapter/848/page/1839

08-05-2006, 23:52
De moeders der gelovigen, de vrouwen van de Profeet Mohammed sallaAllahu alayhi wa sellem, moge Allaah tevreden met hen zijn.
Aan hen kunnen we een voorbeeld nemen zoals Mohammed sallaAllahu alayhi wa sellem heeft gezegd. Ook zijn dochter Fatima, radia Allahu anha. Of bijvoorbeeld nusaiba radiaAllahu anha die letterlijk gewapend ten strijde trok om te vechten in het leger van de profeet sallaAllahu alayhi wa sellem. Er zijn veel (arabische) vrouwen van toen die een voorbeeld voor ons nu zijn. Ook voor sommige arabische vrouwen van nu, die (helaas) zo hard hun best doen om een westere vrouw te zijn/worden.

08-05-2006, 23:55

Citaat door Niyah:
khadija alayha salaam de vrouw van rasoel SAW WAUW das pas een vrouwe geweest. Moge Allah SWT haar belonen en haar daden laten reflecteren op de moslim ummah inshaAllah.

Verder heb ik megaveel respect gekregen voor Zainab a.s, de dochter van rasoel SAW, ik heb werkelijk waar tranen met tuiten gehuild na het lezen van haar leven op http://www.al-islaam.com. MashaAllah wat een vrouw met sabr. Ze moest kiezen tussen echtgenoot,religie en vader. Wat een kracht tbarkelah.

Ik voel me echt een mietje vergeleken bij deze dames.
Masha Allah idd wat voor sabr die vrouwen hadden. Moge Allah swt ze eeuwig belonen inshaAllah..

08-05-2006, 23:58

Citaat door Yasra:
Ben jij er ook zo een die pas laat slaapt??
Ik ga zo naar bed, lekker slapen, dus ik ga toch maar geen specifieke dingen opnoemen. Kort gezegd: een moeder is een moeder en niemand kan haar plek innemen, troost, liefde, 7anana, zorgzaam, geduldig, sterk, moedig, voorbeeld en wijs....enz. enz.

En wie is jouw rolmodel dan??
MashaAllah wat een moeder! Wees goed voor haar he..
Mijn rolmodel is behalve mijn mama op de first place, Soumaya Naamane Guessous en Fatima Mernissi maar ook vrouwen als cleopatra!

09-05-2006, 00:34

Citaat door Yasra:
Ben jij er ook zo een die pas laat slaapt??
Ik ga zo naar bed, lekker slapen, dus ik ga toch maar geen specifieke dingen opnoemen. Kort gezegd: een moeder is een moeder en niemand kan haar plek innemen, troost, liefde, 7anana, zorgzaam, geduldig, sterk, moedig, voorbeeld en wijs....enz. enz.

En wie is jouw rolmodel dan??
De moedigste-, de geduldigste-, de eerlijkste-, de liefste-, de sterkste-, de meest pure-, meest zorgzame-, meest liefdevolle-, Allah swt vrezende-, mooiste (innerlijk/uiterlijk) vrouw die ik ken..

Dat is onze jema...
Jema ino t3ized gafi ataas ashem jezj Sidarebi!

09-05-2006, 00:46
Mijn moeder(geen arabische vrouw), De vrouwen van de profeet(saw). En meryam de moeder van isa

09-05-2006, 00:50
Queen Rania.....zij inspireert me op gebied van mode.

09-05-2006, 14:01

Citaat door Sammargirl:
De moedigste-, de geduldigste-, de eerlijkste-, de liefste-, de sterkste-, de meest pure-, meest zorgzame-, meest liefdevolle-, Allah swt vrezende-, mooiste (innerlijk/uiterlijk) vrouw die ik ken..

Dat is onze jema...
Jema ino t3ized gafi ataas ashem jezj Sidarebi!
Hamdoelillah! Heel mooi verwoord Sammargirl

09-05-2006, 14:12


fatima sabba

09-05-2006, 14:18

Citaat door tuinboon:
fatima sabba
en wie is zij?

09-05-2006, 16:30
van nissa for nissa


Ze bedankte voor de subsidie en regels van de gemeente en deed haar eigen aanpak, ze zoekt de meeste geisoleerde vrouwen op en vraagt desnoods bij hun man thuis of de vrouw aub mee mag naar het vrouwen centrum daar leren ze dan van alles

Pagina's : [1] 2